Calamiteitenpolis

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#16 Bericht door prajak » zondag 26 juni 2016, 12:13

yandre schreef:ja prajak begrijp ik . en je weet oude bomen moet je niet verplaatsen maar ik begrijp wat je bedoeld
Ik word ouder, straks 70, en heb 14 jaar lang geen kwaal gehad, de nieuwe heup en een gebroken poot noem ik geen kwaal. Maar wie zegt dat dat zo blijft?

Dus ik zoek een weg naar de EU zorg mits Kai en pleegzoon financieel verzorgd achterblijven. Ik heb je verteld wat de plannen zijn en dat ik overweeg te verhuizen naar een land binnen de knoflookbelt.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Calamiteitenpolis

#17 Bericht door De Beweerder » zondag 26 juni 2016, 12:25

En dan? Een skype relatie of een Griekse godin?
En dat alles voor de zorg, de zorg gaat voor het vrouwtje.
Ieder z'n ding maar ik laat mij niet scheiden voor gratis zorg!
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Calamiteitenpolis

#18 Bericht door elst99 » zondag 26 juni 2016, 12:36

Gratis zorg, kom op zeg! Alleen naar Europa en achter een rollator? Bedenk wat Kai nu al moet doen om je huishouden draaiende te houden! Staan in Europa niet te springen om een oude man gratis te verzorgen : :happyno: Vergeet niet als je hulp moet inroepen je dat 15 tot 20€ kost per uur. In Roemenië spreken ze nog een beetje Frans, maar hoe zit het met je Roemeens, Grieks, of Bulgaars?

Je weet dat je alles in Thailand moet achterlaten? Kai, je huis met inboedel?
Nou ik zie in dat plan B van jou niets, je ontheemd nog meer!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#19 Bericht door prajak » zondag 26 juni 2016, 15:04

Zorg in EU verband is als NL zorg; bovendien heb ik dan recht op WLZ opname mits na indicatie. Ik kan me laten behandelen in het nieuwe woonland, en in andere EU landen met het EHIC systeem. Tot zover geen problemen in zicht.

Taal? Ik beheers nog steeds de moderne talen en je kunt met Engels overal terecht. Kom ik in de WLZ terecht dan wordt het NL of een ander EU land, je hebt immers overal in de EU recht.

Kai en ik gaan anders ook uit elkaar, de jus is er af, en we zijn niet getrouwd dus er is geen juridische belemmering uit elkaar te gaan. Maar ik wacht tot we het geldplaatje geregeld hebben en dat komt er aan.

Daarna vertrek ik naar een land waar ik wel zorg heb tegen een betaalbare prijs; hier is dat onbetaalbaar zou ik me willen verzekeren met wat ik heb gehad.

En nu tweede helft kijken van Frankrijk-Ierland.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Calamiteitenpolis

#20 Bericht door elst99 » zondag 26 juni 2016, 15:36

Ik snap het even niet, net een hondje in huis gehaald, 7 katten! :happyno:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#21 Bericht door prajak » zondag 26 juni 2016, 16:05

Elst99, dat is een punt van aandacht en daar wordt uitstekend voor gezorgd.

Maar bekijk de andere kant van de medaille; ik ben niet armlastig maar zeg een pak chemokuren en nog een heup en een gebroken poot en de spaarpot is leeg. Dan is in goed overleg, en dat hebben we, de zaak een stap voor zijn in onze ogen aan te bevelen.

Maar we zullen niet met droge ogen uit elkaar gaan mocht iemand dat denken.

Als ik dood ga moet ze het ook zonder mijn inkomen stellen ... en dat geldt voor veel van ons hier. Wij denken er goed over na.

Voorlopig is het nog niet zover en gaan we vrolijk verder. Wij wel; de Ieren zijn terug naar huis......

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Calamiteitenpolis

#22 Bericht door serpay » zondag 26 juni 2016, 16:09

Tja liefde is.
Goed voor elkaar ZORGen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#23 Bericht door prajak » zondag 26 juni 2016, 16:21

Toevallig vandaag in het grote NL-talige blog een vraag over AXA polissen maar andere dan hier behandeld. Men verwijst (uiteraard, zou ik zeggen) naar Matthieu en Andre in Hua Hin en Pattaya die je op maat kunnen bedienen.

Maar, zegt men ook daar, heb je een zeker medisch verleden dan val je buiten de boot.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Calamiteitenpolis

#24 Bericht door printen44 » zondag 26 juni 2016, 16:46

Ik heb eerst de informatie over die "reisverzekering" afgewacht. Want ik zou een bericht schrijven over wel of niet weggaan. Nu die informatie rond ik ga ik toch het bericht schrijven onder de titel: "Should I stay or should I go?". Ik hoop het deze week af te ronden, maar donderdag moet ik naar Bangkok voor diverse formulieren te laten legaliseren en de woensdag ben ik bezig om dat alles mooi op een rijtje te zetten.

Maar het bericht komt er.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Calamiteitenpolis

#25 Bericht door serpay » zondag 26 juni 2016, 18:30

prajak schreef:Zorg in EU verband is als NL zorg; bovendien heb ik dan recht op WLZ opname mits na indicatie. Ik kan me laten behandelen in het nieuwe woonland, en in andere EU landen met het EHIC systeem. Tot zover geen problemen in zicht.

Taal? Ik beheers nog steeds de moderne talen en je kunt met Engels overal terecht. Kom ik in de WLZ terecht dan wordt het NL of een ander EU land, je hebt immers overal in de EU recht.

Kai en ik gaan anders ook uit elkaar, de jus is er af, en we zijn niet getrouwd dus er is geen juridische belemmering uit elkaar te gaan. Maar ik wacht tot we het geldplaatje geregeld hebben en dat komt er aan.

Daarna vertrek ik naar een land waar ik wel zorg heb tegen een betaalbare prijs; hier is dat onbetaalbaar zou ik me willen verzekeren met wat ik heb gehad.

En nu tweede helft kijken van Frankrijk-Ierland.
dus wil je eigenlijk een terugkeer naar nederland vermijden.
is het dan daar zo slecht in jouw ogen of word het dan financieel een kansloos plaatje.
maar een ieder heeft het recht om te leven waar hij wil.
hoe zij men het ook al weer : wel de lusten maar niet de lasten.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#26 Bericht door prajak » zondag 26 juni 2016, 23:58

serpay schreef:Tja liefde is. Goed voor elkaar ZORGen.
En erna ook.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Calamiteitenpolis

#27 Bericht door brake034 » maandag 27 juni 2016, 02:45

Praten we hier over de aanstaande Prajexit en een mogelijke Printexit? :giggle:
Marcel

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Calamiteitenpolis

#28 Bericht door yandre » maandag 27 juni 2016, 03:03

ja zijn dingen om over na te denken blijft een moeilijke
beslising voor een ieder.
en elke keer veranderd er iets in de wetten aow leeftijd
noem maar op .
europa is natuurlijk niet goedkoop ja bulgarie en roemenie
nog wel ook mooie stranden .
hoopen gezond te blijven maar dat heb je niet in de hand.
ja chemo toestanden is niet te betalen uit eigen buffer
niemand weet wat hem te wachten staat is mischien maar goed ook

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#29 Bericht door prajak » maandag 27 juni 2016, 03:58

Voor Printen44 kan ik niet praten maar ik denk er wel aan; ben bijna 15 jaar hier en als ik de rest van mijn leven in de zorgmantel kan doorbrengen dan doe ik dat. Mits alles netjes geregeld is voor Kai en pleegzoon en dat heb ik niet helemaal zelf in de hand.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Calamiteitenpolis

#30 Bericht door printen44 » maandag 27 juni 2016, 06:00

brake034 schreef:Praten we hier over de aanstaande Prajexit en een mogelijke Printexit? :giggle:
Naarmate je ouder wordt en omdat ik vrijgezel ben, denk ik erover na. Een goede zorgverzekering is vrijwel onbetaalbaar voor de "Jan Modaal" van de AOW"ers met een bedrijfspensioen. Dus zet je zaken op een rijtje. En Prajak heeft een uitvoerig onderzoek gedaan wat de mogelijkheden in de EU-landen zijn met een zorgverzekering. En dat is dan weer een leidraad om verder te denken.

Als je een behoorlijk vette spaarrekening hebt of je kunt je een (dure) zorgverzekering veroorloven, liggen de zaken heel anders. Ook als je een Thaise echtgenote, vriendin of vriend hebt.

Maar in mijn "stuk" over deze materie, komen ook andere aspecten aan de orde. En ik ben niet de enige die over deze materie nadenkt. Er zijn er redelijk wat.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”