trouwvisum mogelijk?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
firepotatoe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 19 juni 2016, 11:30

trouwvisum mogelijk?

#1 Bericht door firepotatoe » maandag 20 juni 2016, 21:28

Ik wil mijn verloofde naar Nederland halen. Ze is Filipijnse. Ik weet het is een forum m.b.t. Thailand maar voor dit onderwerp maakt dat niet uit.

Nu heeft zij voor komende zomer een visum voor bezoek vrienden / familie van 90 dagen gekregen. Met een schengenpaspoort van meer dan een jaar. Maar binnen 180 dagen zou ze niet langer dan 90 dagen in de EU mogen verblijven.
Om die reden moet ze per 8 oktober weer terug naar haar land want mijn nieuwe jaarcontract gaat 1 januari pas in.
Dus we kunnen pas visum voor 5 jaar aanvragen per 1 januari. Ze zit van maart tot 10 juli al werkloos in de Filipijnen en een nieuwe periode alleen terug naar haal land ziet ze enorm tegenop. Ook omdat tijdelijke contracten zoals in Nederland in haar land zelden voorkomt. Ze bieden daar alleen jaarcontracten aan en als je daar vanaf wil moet je een boete betalen.

Wij hebben trouwplannen en ik vroeg me om die reden af of het mogelijk is een trouwvisum aan te vragen om de periode van 90 dagen te verlengen? Ik kan hier niks over terugvinden op de officiele websites. Ik heb al een vraag per mail aan de IND gesteld maar nog geen antwoord ontvangen.

Weet iemand hier of dat mogelijk is?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: trouwvisum mogelijk?

#2 Bericht door stevenl » dinsdag 21 juni 2016, 04:16

firepotatoe schreef:Ik wil mijn verloofde naar Nederland halen. Ze is Filipijnse. Ik weet het is een forum m.b.t. Thailand maar voor dit onderwerp maakt dat niet uit.

Nu heeft zij voor komende zomer een visum voor bezoek vrienden / familie van 90 dagen gekregen. Met een schengenpaspoort van meer dan een jaar. Maar binnen 180 dagen zou ze niet langer dan 90 dagen in de EU mogen verblijven.
Om die reden moet ze per 8 oktober weer terug naar haar land want mijn nieuwe jaarcontract gaat 1 januari pas in.
Dus we kunnen pas visum voor 5 jaar aanvragen per 1 januari. Ze zit van maart tot 10 juli al werkloos in de Filipijnen en een nieuwe periode alleen terug naar haal land ziet ze enorm tegenop. Ook omdat tijdelijke contracten zoals in Nederland in haar land zelden voorkomt. Ze bieden daar alleen jaarcontracten aan en als je daar vanaf wil moet je een boete betalen.

Wij hebben trouwplannen en ik vroeg me om die reden af of het mogelijk is een trouwvisum aan te vragen om de periode van 90 dagen te verlengen? Ik kan hier niks over terugvinden op de officiele websites. Ik heb al een vraag per mail aan de IND gesteld maar nog geen antwoord ontvangen.

Weet iemand hier of dat mogelijk is?
Ik vermoed van niet, maar weet dit niet zeker.

Ik had hier nooit van gehoord, maar ik denk dat er ook een verklaring 'geen schijnhuwelijk' moet komen. Zie hier, https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... 8D4CE86%7D#

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: trouwvisum mogelijk?

#3 Bericht door jomel17 » dinsdag 21 juni 2016, 08:25

Als ik jou was, zou ik deze vraag stellen op de site www.buitenlandsepartner.nl.
Daar is heel veel kennis aanwezig van dit soort zaken.
หลงรัก

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: trouwvisum mogelijk?

#4 Bericht door Hua Thale » dinsdag 21 juni 2016, 09:31

Of deze

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland

Vermoed weet het eigenlijk wel zeker dat je dat op jer buik kan schrijven niet dus maar niet geschoten is altijd mis.

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: trouwvisum mogelijk?

#5 Bericht door Donnie » woensdag 29 juni 2016, 22:23

Er is in Nederland geen trouwvisum dus zul je er niets over vinden. Je hebt voor Nederland twee smaken: visum type C kort verblijf (max 90 dagen in elke periode van 180 dagen) of visum type D (MVV voor immigratie, in Nederland krijg je dan de VVR verblijfsvergunning, hiervoor doorloop je de TEV procedure).

Trouwen kan op een visum kort verblijf, kan uiteraard ook opeen VVR voor hen die trouwen na immigratie. Huwelijk is geen vereiste, een duurzame en exclusieve relatie volstaat (sommige middeleeuwse landen waaronder veel EU landen beperken gezinsmigratie tot gehuwde stellen maar zo ouderwets is NL niet).

Wil je trouwen informeer dan bij de gemeente wat die willen zien. Als je partner hier op vakantie is kun je dan huwen. Belangrijkste is haar ongehuwdheidsakte, geboorteakte en beëindigde vertaling hiervan plus mooie legalisatie stempels op de aktes en vertalingen. Voor instructies rondom legalisatie raadpleeg de ambassade (NL post te Manilla legaliseert niet meer sinds enige tijd?) .

NB: verblijf tot 90 dagen (per 180) is geen probleem. Op een visum van kortere duur kan dat doorgaans probleemloos worden verlengt bij de IND. Langer dan 90 dagen kan niet, of er moet echte onverwijdbare overmacht zijn, bijvoorbeeld dat de vreemdeling in het ziekenhuis ligt...

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”