Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#91 Bericht door serpay » maandag 02 mei 2016, 10:01

In duitsland via mijn ziektekostenverzekering betaal ik nu een kleine 4 euro per dag buiten de eu.
Maar als je naar amerika gaat moet je het dubbelen betalen!
Zo zal het ook wel gaan worden in nederland denk ik maar het is ff afwachten wat er uit de grote toverhoed komt van de heren.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#92 Bericht door driver » maandag 02 mei 2016, 17:38

elst99 schreef:Denk ook dat dat het dat gaat worden, een aanvullende verzekering, is ook het meest reëele, niet reizenden worden daardoor niet belast.
De vraag blijft hoe duur gaat het worden? Mijn reisverzekering is gewoon verlengd met een jaar, zonder bericht over evt. Veranderingen.
In Nederland hoor en lees ik er amper iets over dus ben benieuwd wanneer er echt wat aandacht aan besteedt wordt hier.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#93 Bericht door printen44 » maandag 02 mei 2016, 17:48

Driver, het is ook geen item voor Nederlanders in Nederland. 70% van de Nederlanders gaan op vakantie in de EU. En daar veranderd niets in.

Als je een paar weken op vakantie buiten de EU gaat, zal je er ook niet veel van merken, want de meeste vakantiegangers zijn onder de 60 jaar. Dus geen risicogroep voor verzekeraars.

Overwinteraars buiten de EU zullen het wel merken in de reisverzekering. Die gaan een paar maanden weg. En de meesten zijn 60 jaar of ouder. Dus een risicogroep voor de verzekeraars.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#94 Bericht door elst99 » maandag 02 mei 2016, 18:29

Als het er dan zo weinig zijn, niet alle pensionades gaan buiten de EU, waar is dan de winst te behalen?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#95 Bericht door printen44 » maandag 02 mei 2016, 18:55

Welke winst?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#96 Bericht door driver » maandag 02 mei 2016, 19:00

printen44 schreef:Driver, het is ook geen item voor Nederlanders in Nederland. 70% van de Nederlanders gaan op vakantie in de EU. En daar veranderd niets in.

Als je een paar weken op vakantie buiten de EU gaat, zal je er ook niet veel van merken, want de meeste vakantiegangers zijn onder de 60 jaar. Dus geen risicogroep voor verzekeraars.

Overwinteraars buiten de EU zullen het wel merken in de reisverzekering. Die gaan een paar maanden weg. En de meesten zijn 60 jaar of ouder. Dus een risicogroep voor de verzekeraars.
Okee.. Zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. Maar als iemand onder zeg maar 60 jaar 3 mnd naar Azie wil zou die dan minder gaan betalen dan iemand van 67? Krijg je dan bijvoorbeeld zoiets als een overlijdensverzekering hoe ouder je instapt hoe hoger de premie?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#97 Bericht door elst99 » maandag 02 mei 2016, 19:56

Dat het dus eigenlijk maar een gering aantal mensen zijn die de hogere premie opbrengt, terwijl als je kijkt naar de medische kosten in Thailand, ong. Gelijk zijn aan die in Nederland.
Ga je het vergelijken met Florida, zal het een ander verhaal zijn.
Nee Driver, daar geloof ik niet in.
Ik geloof ook niet in de reisverzekering, die hadden altijd een gedeelte in hun polis waar je een vergoeding krijgt wat de ziektekostenverzekering niet vergoed.
Ik geloof wel dat een aanvullende verzekering daarvoor in de lucht hangt!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#98 Bericht door driver » maandag 02 mei 2016, 20:15

Ik geloof sowieso nergens in :mrgreen: maar heb hier te weinig verstand van om te zeggen dit of dat wordt het of zou het moeten worden. Beetje gissen en erover meepraten en denken kan ik uiteraard wel maar daar blijft het bij wslijk.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#99 Bericht door stille » maandag 02 mei 2016, 20:19

Misschien is het wel zo.Unive universeel compleet buitenlandse polis Dus niet schrikken alles is mogelijk
dit zijn ook voor de de prijzen van VGZ en met de zelfde voorwaarden .
Dit is eenbuitenlandse polis
https://www.unive.nl/particulier/docume ... t_2016.pdf

Of zal het deze worden.Als je in nederland woont en met vakantie buiten europa
Wat je op je premie betaald dat dit er nog boven opkomt ?
https://www.unive.nl/particulier/docume ... d_2016.pdf
WE gissen allemaal
Laatst gewijzigd door stille op maandag 02 mei 2016, 20:49, 3 keer totaal gewijzigd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#100 Bericht door printen44 » dinsdag 03 mei 2016, 05:49

Je kan je voor alles verzekeren. Ook wat de ziektekostenverzekering betreft. Weinig eigen risico, veel eigen risico, alles verzekeren, alleen ziekenhuisopname verzekeren etc. etc. En overal hangt er een prijskaartje aan.

De huidige reisverzekeringen vergoeden wat de zorgverzekering niet dekt. Zo simpel is het.

Als de wet wordt aangenomen en er is een meerderheid in de Kamer voor die wet, dan wordt alles wat in de basisverzekering verzekerd is, niet meer verzekerd als je buiten de EU en de BES-landen op vakantie gaat. Dus kosten die je basisverzekering in het verleden betaalde als je buiten de EU en de BES-landen op vakantie ging of overwinterde, worden niet meer vergoed.

En dan kunnen de reisverzekeringen dat "gat" gaan verzekeren. En dat komen de statistieken te voorschijn. Hoe jonger, hoe gezonder, dus goedkoper, hou ouder, hoe krakkemikkiger, dus duurder.

Onthou dat de zorgverzekering in Nederland acceptatieplicht kent. Al meldt je je aan, terwijl je in coma ligt, moet je worden aangenomen. Bij wijze van spreken uiteraard.

Een reisverzekering is een particuliere verzekering, die niets met de zorgverzekering te maken heeft. En de huidige reisverzekering kent ook gradaties. Goedkope en dure reisverzekeringen.

En omdat de wet nog niet is aangenomen, kunnen de reisverzekeringen niet aangepast worden. Vergelijk dat maar als je een vliegvakantie ruim van te voren boekt en na een paar maanden krijg je bericht van de reisorganisatie, dat je een x aantal euro's moet bijbetalen, omdat de vliegtuigbrandstof duurder is geworden. Want de olie werd duurder. De bekende brandstoftoeslag.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#101 Bericht door elst99 » dinsdag 03 mei 2016, 06:49

Printen het blijft speculeren, we wachten het af!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#102 Bericht door printen44 » woensdag 04 mei 2016, 14:45

serpay schreef:
printen44 schreef:Ik heb uiteraard nu al regelingen getroffen, indien ik terugkeer naar Nederland. Ik sta ingeschreven bij een internetwoningverhuurbedrijf. Particulier uiteraard. Ik ben vrijgezel, dus een klein appartement is voldoende. Ik weet precies waar ik wil gaan wonen. In een regio, dus niet in een vaste dorp of stad. Maar regio. Binnen twee weken heb ik woonruimte.

Verder heb ik alles laten uitrekenen, wat mijn onkosten, belastingen etc. in Nederland zijn. Ik krijg huursubsidie, mijn zorgverzekering is 113 euro per maand, inclusie wat aanvullingen.

Regeren is vooruitzien. Toen ik besloot om in Thailand te gaan wonen, was de voorbereiding voor die verhuizing bijna 4 jaar.

Toen ik ruim een jaar geleden de ziektekostenverzekering opzegde, vanwege dat de premie niet meer op te brengen was, ben ik meteen alles gaan regelen, indien ik zou terugkeren naar Nederland. Je kan uiteraard niet alles tot in de finesse regelen, maar wel de belangrijkste zaken.
Als je via prive aanbieders een woning huurd krijg je nooit huursubsidie. En op het moment in nederland zijn er nog een kleine 50.000 wachtende asielzoekers voor u.
Dan weet je ook dat je straks met een kleine 300 euo per maand alles moet doen eten kleden extra uitgaven en als je nog spaarcentjes hebt misschien een auto. Kan nog wel ff doorgaan maar denk hier alvast maar over na.
Serpay, ik huur via Huurwoningen.nl. Die verhuurd huizen met huurtoeslag. Ik ga wonen in een regio, waar nog genoeg huizen beschikbaar zijn en waar het aantal statushouders weinig invloed hebben op het aanbod. Ik huur geen huis, maar een klein appartement. Ik hou veel meer over dan 300 euro, die jij voorspeld.

En ik ben lid van de MBO. Dat is een Stichting van Oorlog- en Dienstslachtoffers. Ook daar krijg ik redelijk wat subsidie voor aanschaf van heel wat zaken. Zo kreeg ik hier in Thailand mijn PC voor de halve prijs. De andere helft betaalde de MBO. En die krijgt het weer van het Ministerie van Defensie.

Ik ga niet zomaar terug naar Nederland, als dat niet nodig zou zijn. Ik maak nu de al de plannen, weet wat ik wel en niet kan verwachten. Zoals ik al schreef, regeren is vooruitzien.

En ik heb het naar mijn zin in Thailand. Terugkeer zal er alleen zijn, als het medisch niet meer verantwoord is om hier te blijven wonen. En ik betaal al jaren belasting aan Nederland, ondanks dat ik in Thailand woon. Ook een voordeel als je terugkeert.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#103 Bericht door serpay » woensdag 04 mei 2016, 16:09

printen als je huursubsidie krijgt is dit van je inkomen afhangkelijk.
dus je inkomen is laag anders vervalt de subsidie.
en dan houd je niet veel meer over dan 300 euro.
mooier kan ik het niet maken.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#104 Bericht door elst99 » woensdag 04 mei 2016, 16:29

Printen, via een particuliere verhuur krijg je nooit maar ook nooit huursubsidie. Zodra de huur boven de 710€ p.m. Is kom je al niet in aanmerking, ga nou niet fabeltjes ophangen waar je geen notie van hebt, want je slaat de plank gigantisch mis.
In de particuliere verhuur wordt al zo wie zo geen huursubsidie gegeven, verhuur van sociale huurwoningen gaan dan via wooncorporaties die zitten nu al in grote problemen vanwege dat mensen die een verblijfsvergunning hebben al niet kunnen plaatsen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#105 Bericht door printen44 » woensdag 04 mei 2016, 17:16

Prima, Elst. Jammer voor jou hebben kennissen van mij via Huurwoningen.nl woningen gehuurd en krijgen huurtoeslag. Huursubsidie bestaat niet meer.

En ik krijg aanbiedingen voor maximaal 500 euro huur per maand. Bijna elke week. Met huurtoeslag.

Verleden week nog kreeg een goede vriend van mij een woning via Huurwoningen.nl. Kreeg gewoon huurtoeslag.

Maar je hebt gelijk Elst99. Huurtoeslag krijg ik ik niet, anderen ook niet.

Have a nice day.......

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”