DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#1 Bericht door prajak » woensdag 04 november 2015, 09:50

Deze maand, als ik goed lees. Volg de media van de ambassade Bangkok.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#2 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 04 november 2015, 15:02

prajak schreef:Deze maand, als ik goed lees. Volg de media van de ambassade Bangkok.
Dat klopt inderdaad, Prajak.

Bij een aantal ambassades kon dit al langere tijd, maar deze service wordt verder uitgerold tot binnenkort ook op de Nederlandse Ambassade in Bangkok.

En dan maar hopen dat er zich geen nieuw probleem voordoet. Steeds meer organisaties maken gebruik van DigiD alleen maar mogelijk in combinatie met een SMS-controle. En dan heb je er in Thailand nog niet veel aan. Je moet dan een Nederlandse provider hebben en dus werkt je Thaise sim-kaart niet. Alleen met een Nederlandse sim-kaart en hoge roaming kosten heb je kans dat het lukt.

Dus maar hopen dat de Belastingdienst, SVB en de pensioenfondsen niet overgaan tot invoering van de SMS-controle. Maar er zullen toch vast ook nog wel een paar instanties overblijven, die blijven vertrouwen in de onfeilbaarheid van de DigiD. Of niet?

En mocht dit niet het geval zijn, dan zul je je digitale belastingaangifte weer moeten insturen met een digitale handtekening, bestaande uit 4 cijfers. Maar dat is ook best te doen hoor!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#3 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 04 november 2015, 15:10

Volg het te verschijnen nieuws hierover via de volgende links:

http://thailand.nlambassade.org/

https://www.facebook.com/pages/Nederlan ... 35?fref=ts
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#4 Bericht door prajak » woensdag 04 november 2015, 15:13

Dat zou de zin van DigiD weghalen, een sms alleen naar een NL 06 nummer. Nee, geloof ik niet. Dan kunnen wij niks meer en een NL-er op vakantie hangt aan hoge kosten.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#5 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 04 november 2015, 15:20

prajak schreef:Dat zou de zin van DigiD weghalen, een sms alleen naar een NL 06 nummer. Nee, geloof ik niet. Dan kunnen wij niks meer en een NL-er op vakantie hangt aan hoge kosten.
Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd met het telefoonnummer van mijn vrouw in de Filippijnen (Filippijnse provider Globe). Maar mooi dat het niet lukte. :mrgreen:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#6 Bericht door prajak » woensdag 04 november 2015, 15:24

Dus denk ik dat men het niet gaat doen. Je haalt de bodem onder DigiD uit voor ons in buitenlanden. Maar je weet het nooit daar in dat landje... Na de 63% belastingverhoging afgelopen januari kan dat er nog wel bij hoor.

Er is een pb naar je onderweg, Lammert.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#7 Bericht door printen44 » woensdag 04 november 2015, 17:20

En ik heb een tijdje geleden Digid aangevraagd. Kreeg mooi een brief met de gegevens en zou een code terug krijgen via een sms. Kwam nooit aan. Nadat ik getelefoneerd had voor het hoe en waarom, blijkt dat een code per sms naar het buitenland niet werkt. Men erkent dat.

De dame van de telefoon zei dat men het misschien per e-mail zou gaan doen, maar dat het nog niet zeker is.

Ik vind het maar vreemd dat het niet via een sms kan. Hotmail stuurt een code via een sms als je ergens anders inlogd en dat werkt perfect. De ING Bank stuurt ook een code per sms voor overmaken van geld en dat werkt ook perfect. Waarom zou dit niet bij Digid kunnen?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#8 Bericht door Ben » woensdag 04 november 2015, 18:07

printen44 schreef:En ik heb een tijdje geleden Digid aangevraagd. Kreeg mooi een brief met de gegevens en zou een code terug krijgen via een sms. Kwam nooit aan. Nadat ik getelefoneerd had voor het hoe en waarom, blijkt dat een code per sms naar het buitenland niet werkt. Men erkent dat.

De dame van de telefoon zei dat men het misschien per e-mail zou gaan doen, maar dat het nog niet zeker is.

Ik vind het maar vreemd dat het niet via een sms kan. Hotmail stuurt een code via een sms als je ergens anders inlogd en dat werkt perfect. De ING Bank stuurt ook een code per sms voor overmaken van geld en dat werkt ook perfect. Waarom zou dit niet bij Digid kunnen?
Waarom zou dit niet bij Digid kunnen? overheid he! snelle jelle :giggle2:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#9 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 04 november 2015, 18:36

Ben schreef:
printen44 schreef:En ik heb een tijdje geleden Digid aangevraagd. Kreeg mooi een brief met de gegevens en zou een code terug krijgen via een sms. Kwam nooit aan. Nadat ik getelefoneerd had voor het hoe en waarom, blijkt dat een code per sms naar het buitenland niet werkt. Men erkent dat.

De dame van de telefoon zei dat men het misschien per e-mail zou gaan doen, maar dat het nog niet zeker is.

Ik vind het maar vreemd dat het niet via een sms kan. Hotmail stuurt een code via een sms als je ergens anders inlogd en dat werkt perfect. De ING Bank stuurt ook een code per sms voor overmaken van geld en dat werkt ook perfect. Waarom zou dit niet bij Digid kunnen?
Waarom zou dit niet bij Digid kunnen? overheid he! snelle jelle :giggle2:
Dat kan inderdaad niet Ben omdat DigiD SUPER goed beveiligd is en dat ook zo wil houden. :happyno:

De Rekenkamer en het CPB vinden deze beveiliging bij DigiD echter nog steeds ondermaats en constateren in deze beveiliging nog steeds ernstige tekortkomingen.

Nog maar kort geleden bleek een Brabants reclamebureau van meer dan 8.500 DigiD-accounts zowel de gebruikersnamen als wachtwoorden te hebben opgeslagen. De beveiliging van DigiD is dus zo lek als een zeef.
En dan is het heel goed te begrijpen dat er instanties zijn die naast de DigiD een sms-controle uitoefenen.

Toch hoop ik dat de Belastingdienst, de SVB en pensioenfondsen deze controle niet gaan invoeren en de gevaren van het gebruik van DigiD op de koop toenemen.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#10 Bericht door wpdl » dinsdag 13 februari 2018, 15:39

DigiD jaren niet gebruikt jaartje of negen wachtwoord kwijt weet het niet meer.
Wil het komende periode hier in Thailand regelen advies is door broer in Nederland dat de DigiD met huidige gegevens niet meer geactiveerd kan worden.
Weet iemand de juiste procedure bij de Ambassade voor een nieuwe DigiD of zijn er mogelijkheden om nieuw wachtwoord en activeren via Ambassade te regelen ?
Uurtje of drie en een half rijden vermoed een zeer intensive dag maar meer eigenlijk twee dagen wat rustiger met een overnachting dus een soort van zeker weten lijk mij handig.

B.v.d.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#11 Bericht door ron » dinsdag 13 februari 2018, 15:55

https://www.nederlandwereldwijd.nl/wone ... d/thailand

N.B.

AOW’er in het buitenland

Woont u in het buitenland en ontvangt u een AOW-pensioen via de Sociale Verzekeringsbank (SVB)?
Dan geldt een uitzondering en mag u uw DigiD bij de SVB aanvragen.
U hoeft dan niet speciaal naar een DigiD-balie om een activeringscode op te halen, maar regelt alles online.

https://www.svb.nl/int/nl/aow/direct_re ... /index.jsp
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#12 Bericht door wanadee » woensdag 14 februari 2018, 09:51

ron schreef:https://www.nederlandwereldwijd.nl/wone ... d/thailand

N.B.

AOW’er in het buitenland

Woont u in het buitenland en ontvangt u een AOW-pensioen via de Sociale Verzekeringsbank (SVB)?
Dan geldt een uitzondering en mag u uw DigiD bij de SVB aanvragen.
U hoeft dan niet speciaal naar een DigiD-balie om een activeringscode op te halen, maar regelt alles online.

https://www.svb.nl/int/nl/aow/direct_re ... /index.jsp

Nuttige info :thumbsup: :thumbsup:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#13 Bericht door wpdl » woensdag 14 februari 2018, 16:54

Ik had deze site al gelezen correct duidelijk verwoord.

Punt is zoals geschreven door mij heb er al een alleen inactief geeft dat problemen bij een nieuwe aanvraag ?
Daarnaast lees ik nogal eens dat een uw baliecode (na uw aanvraag ontvangt u deze per sms en per e-mail), op papier*; problemen geeft als je in het buitenland woont.
Ben van 1954 dus die SVB regeling zou ik nog een jaartje of drie en een half op moeten wachten.
Alles op papier zetten in plaats van je telefoon gebruiken als informatie geeft mij al een James Bond gevoel wat volgens mij een beetje over de top heen is :Whistle:
Wil 'gewoon' weten hoe de ontwikkelingen gaan met ondergetekende aangaande zijn financiële verwachtingen tijdens zijn ouden dag voorziening.
Kreeg nog niet zo lang geleden 'gewoon' ieder jaar een overzicht via de post, om het bankroet van Nederland te voorkomen middels de besparing van een postzegel is dat maar tot verleden tijd gebombardeerd helaas.
Het blokkeren van die Digid bij te weinig gebruik is al helemaal 'vreemd'

Zal de Ambassade nog eens een email sturen en om uitleg vragen welke procedure te gebruiken [die ik dan hier zal plaatsen indien nuttig]

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#14 Bericht door ron » woensdag 14 februari 2018, 17:03

Hi Willem

Je DigiD verloopt automatisch als je hem drie jaar niet gebruikt.
Helaas moet je dan een nieuwe aanvragen.


Dus je kan ten alle tijde een nieuw account aanmaken,geen probleem.
Zo moeilijk maken ze het nou ook weer niet,alleen het ophalen in BKK natuurlijk.

https://www.digid.nl/over-digid/digid-via-balieuitgifte

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: DigiD aanvragen op ambassade Bangkok

#15 Bericht door wpdl » donderdag 15 februari 2018, 01:05

Als dat account automatisch verloopt in plaats van inactief is het duidelijk zal ik het online opnieuw moeten aanvragen en eens een paar dagen naar Bangkok moeten afreizen.
Lees iets van binnen dertig dagen na de aanvraag anders werkt de code niet meer.
Zoals ik al schreef als je daar staat en het antwoord is Nee hoor moet U nog even dit en dat ................ in Korat voel je je redelijk genomen.
Tenslotte zullen de meeste mensen uit Amsterdam het ook niet leuk vinden als ze naar Brussel rijden en Manneke Pis staat in de werkplaats voor een poetsbeurt. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”