Huis te koop in Khon-kaen

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#16 Bericht door bontje » maandag 26 januari 2015, 12:07


prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#17 Bericht door prajak » maandag 26 januari 2015, 15:21

bontje schreef:Op deze link kunnen de echt geintreseerden al wat fotos zien.

http://www.olx.co.th/product-102657775/

Chique woning :clap:

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#18 Bericht door Loe » dinsdag 27 januari 2015, 01:40

Mooi optrekje, als ik de loterij win kom ik eens praten ;)

montry
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 18 februari 2008, 00:00

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#19 Bericht door montry » woensdag 28 januari 2015, 03:51

Leuk huis maar een Thai gaat het niet kopen voor deze prijs,nu is DD property een leuke site maar met zwaar overtrokken prijzen en huizen die jaren te koop staan.realistisch gezien wordt de werkelijke waarde van een huis hoofdzakelijk bepaald door de locatie.Als voorbeeld het volgende ;AREA Siam Square area topped the list of the country's most expensive land prices at 1.65 million baht per square wah. (one square wah is equivalent to four square meters). On the contrary, it said the cheapest land price is at Klong 13 on the Lamluka road in Bangkok's outskirt at 2,500 baht .Nu heb ik jaren in NONTHABURI BANGKOK gewoond ongeveer een kwartier a 20 minuten vanaf het centrum van Bangkok met de auto,daar kan ik voor dat geld wat jij vraagt een huis met twintig tal kamers kopen waar 40.000 a 50.000 huuropbrengst per maand uit kan komen.Niet uit jaloezie maar zuiver realistisch gezien mag je in Thailand hopen dat het geld wat je er gestopt heb er weer uit komt.Nu weet ik niet of het tot aan Thailand is door gedrongen is dat de hele wereld in een economische crisis ligt en dat het geld is opgedroogd.Niet om huis af te kraken maar ik denk dat de werkelijke waarde van het huis tussen de 1,5 en 2 miljoen is als je er een koper voor kunt vinden.dit is dus mijn mening,wat dus niet wil zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#20 Bericht door RuudThai » woensdag 28 januari 2015, 05:38

Nou nou Montry, dat is wel een heel lage waardering voor zo'n huis en op een redelijk flink stuk land.
Dan zou mijn huis in jouw visie misschien maar 1 miljoen of nog minder baht mogen kosten, zie http://www.asiasold.com/view/house-for- ... -bt-194632
En dat klopt echt niet, zelfs als ze in Ban Khi Nok staan is dat niet het geval.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#21 Bericht door bontje » woensdag 28 januari 2015, 05:51

montry schreef:Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb.
U bent niet op de hoogte bent van grondprijzen in Khon-kaen(laat staan over huizenprijzen). Ik heb al enige ervaring met het verkopen van land en ook mijn eerste huis in Thailand, Ben er zodoende achter dat het makkenlijker is om in Thailand geld te verdienen dan dat het is in Nederland.

montry
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 18 februari 2008, 00:00

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#22 Bericht door montry » woensdag 28 januari 2015, 07:51

Goedendag ;het is niet dat ik het jullie niet gun,maar ik weet en beetje hoe het werkt in Thailand,ben door schade en schande een beetje wijs geworden.Het is net als met de allermooiste diamant die je hebt gekocht in de duurste winkel,als je hem naar de bank van lening brengt blijkt hij niks waard en er mankeert van alles aan.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#23 Bericht door prajak » woensdag 28 januari 2015, 10:17

Ik schrik niet van die vraagprijs. Een vergelijkbaar huis op een iets kleiner stuk grond is door een Thaise vriend van me gebouwd voor 8 M inclusief interieur, tuin en hoge muur met pijnlijke obstakels en dat in Nongkhai en echt niet op A-1 lokatie. Het perceel is 1 rai groot.

Meneer verdiende zijn geld in US dollar en die dollar is niet gek veranderd.

Het huis van Bontje wordt in euro met de dag duurder. Wel, dan zal er een niet-euro spaarder voor komen.

montry
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 18 februari 2008, 00:00

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#24 Bericht door montry » donderdag 29 januari 2015, 05:23

Bontje;Als je prijs goed is verkoop je het bij wijze van spreken vandaag,als het lang te koop staat is het te duur.En behaalde successen in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.Natuurlijk heb ik ik mijn commentaar de prijs laag gehouden voor de woning.Maar de reële prijs is waar je het nu direct voor kunt verkopen,vraag eens aan de buurman wat hij er voor geeft.Als ik zelf ga kijken in Thailand voor een huis of stuk grond biedt ik de helft of nog minder van de vraagprijs,dat doet een Thai ook.Blijft een mooi huis,wens je veel geluk met de verkoop.(Verkoop de huid niet voordat de beer geschoten is).

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#25 Bericht door Arietwee » vrijdag 30 januari 2015, 12:37

Staat de boel daar niet onder water als het hard regent?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#26 Bericht door elst99 » vrijdag 30 januari 2015, 12:47

Dan ik niet dat hij er dan naast gaat bouwen wel? ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#27 Bericht door bontje » vrijdag 30 januari 2015, 13:22

De laatste keer dat het onder water stond was in de tijd van Noach. :angel:

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#28 Bericht door bontje » maandag 16 maart 2015, 14:11

Mijn huis is niet langer te koop, Nadat de man van DDproperties hier was geweest om alles op te nemen kwam hij een paar dagen later nog voor hij het op zijn site wilde zetten al met een potentiele klant, Voor alle duidenlijkheid het heeft nooit op de DD site gestaan....Na een maand onderhandelen kwam deze familie met het eindbod van 7,500,000baht voor het huis en het hiernaast gelegen perceel, Mijn bodemprijs was die 7,500,000 maar dan moest hij de overdrachts kosten betalen, En daar is het op stukgelopen.....Mijn vrouw en ik hebben daar achteraf totaal geen spijt van, Wij zijn tevreden met de wijk waar we wonen, Ik kan me geen betere overburen wensen.....Ben vorige week al naar de architect geweest voor een tekening en vergunning, En ik ga nu op mijn gemak zelf met 1 knecht mijn nieuwe kleinere huis bouwen op het perceel naast me, (Weer wel met indoor zwembad...Dat wil ik met deze temperaturen niet missen) Dan word mijn tijd ook weer zinvol besteed.....Ik zie wel of ik mijn bestaande huis over een anderhalf dan verkocht krijg.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#29 Bericht door prajak » maandag 16 maart 2015, 15:23

Stukgelopen op rond de 6 ton baht, da's een hoop geld. Ik denk dat je daar goed aan gedaan hebt.

Je gaat nu rustig aan jouw nieuwe hut werken, ik lees dat je dat zelf doet, was ik maar zo technisch......, en dan kun je rustig opnieuw proberen te verkopen. Gaat de euro naar 45 dan trekt dat voor jou wellicht Europeanen aan en ben je die hut snel kwijt.

Dat een euro van 45 voor mij ook voordelen heeft is in dit kader TOTAAL onbelangrijk, dat snap je wel..... :giggle:

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Huis te koop in Khon-kaen

#30 Bericht door bontje » dinsdag 17 maart 2015, 01:38

Prajak, Volgens mij gaat het eerder over een bedrag tussen de 2ton en 3 ton.
En mijn bestaande huis heb ik ook bijna helemaal zelf gebouwd, Ik heb er nog steeds een probleem mee om met mijn 52 jaar een beetje te lanterfanten, Ik ben overdag alleen thuis omdat mijn vrouw nog werkt.
Normaal zou ik de bedragen niet geplaatst hebben, Ik heb dit alleen als commentaar op de reactie van Montry gedaan, Hij heeft blijkbaar slechte ervaringen uit het verleden en gaat er voor het gemak van uit dat dit voor iedereen het zelfde zal zijn.
Zodra ik mijn huis ga bouwen zal ik hier op dit forum een blog beginnen, en zo regelmatig fotos plaatsen van mijn vorderingen.

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”