Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Road.

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#16 Bericht door rob kaen » zaterdag 04 oktober 2014, 13:07

Nu Sawadee krab gewoon als iedereen doet in Pattaya een songteaw (taxi met 2 banken)aanhouden en voor een paar uur huren.
Die verhuizen je graag dat doen vrienden van mij daar altijd.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#17 Bericht door joepattaya » maandag 06 oktober 2014, 11:10

sawadikrap schreef:
Het klopt toch dat de eigenaar van het huis naar emigratie moet om met mijn kopie paspoort te regelen dat ik het huis ga huren ?
Officieel wel ja, maar dt is een aak van de verhuurder. Dekrijgt als hij het goed doet een kopie van je paspoort en hij/zij dient jouw aan te melden...........gebeurt dus nooit en dus moet jij je er ook niet druk over maken.
Jouw beurt om een adres-wijziging door te geven komt vanzelf bij een verlenging van je verblijf of bij je 90-dagen melding of als je het land verlaat en weer binnen komt.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#18 Bericht door sawadikrap » zaterdag 11 oktober 2014, 12:30

mulderslag schreef:Robert,

Gefeliciteerd met het vinden van een woning.
Ik lees dat je een zeeaquarium hebt, ken je deze site al: http://www.zeewaterforum.info
Ik zou het leuk vinden om jouw verhalen en foto's daar te zien.
Veel succes met de verhuizing.


mulderslag :) Dank je wel, ja ben na een paar dagen geheel klaar en over. Ja ik heb een zeewater bak ervoor schreef ik wel iets maar nu eigenlijk niets meer van gekomen. Maar zal wanneer ik zin heb het zeker doen maar nu moet de bak weer geheel wennen en goed biologisch zijn.Verhuizing is nooit goed voor een zeewater bak.

Maar dank je voor het bericht.

Robert ;)
sawadikrap schreef:Ten eerste excuses, lang niet meer in Thailand forum gelezen. :oops:





Lang gekeken naar een huis en op een gegeven moment het maar even zo gelaten.
Dus niet het huis gezien wat er geplaats is, nogmaals sorry.

Vandaag weer gaan kijken, en een huis gevonden.
Om 1 uur ga ik betalen en het contract met paspoort tekenen.

En dus na het weekend als ik verhuizers kan vinden uit het huis.
Huur 20.000 per maand contract voor 3 jaar, en 70.000 deposit.
Huis is niet lang geleden geheel in de verf gezet en in de 3 slaapkamers nieuwe matrassen en mooie bedden.
Huis veel koeler dan waar ik nu woon, en security met buiten meteen brommer taxi. Voor mij perfect want kan en mag niet auto of brommer rijden.

Honden zijn ook geen probleem, gelukkig maar.

Woon dichter bij o.a. het centrum ( via Sukumvit Road ) de village is aan de trein kant.

Over 1 maand komt mijn familie 3 weken op vakantie dus erg blij met het vinden van het huis.
Het klopt toch dat de eigenaar van het huis naar emigratie moet om met mijn kopie paspoort te regelen dat ik het huis ga huren ?

Dus nu iemand vinden die een busje of auto heeft om te verhuizen.
Heeft iemand toevallig een tip anders zal ik om mij heen gaan vragen wie kan verhuizen.
O.a. zal vanmiddag aquarium zaak in het centrum gaan bezoeken want mijn zeewater bak zal moeten worden vervoerd.

En die hebben personeel en de deskundigheid.
Met mijn vogels moet dat deel geen probleem zijn.

Nogmaals blij dat ik het huis heb, en bedank de berichten.

Robert.
Pattaya. :mrgreen:

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#19 Bericht door sawadikrap » zaterdag 11 oktober 2014, 12:33

rob kaen schreef:Nu Sawadee krab gewoon als iedereen doet in Pattaya een songteaw (taxi met 2 banken)aanhouden en voor een paar uur huren.
Die verhuizen je graag dat doen vrienden van mij daar altijd.
rob kaen ;) dank je wel.

Ja ben verhuist, en klaar.
Dank je wel voor advies maar met een grote voliere en zeewater bak had ik wat meer te regelen is gelukkig nu achteraf kijkend allemaal gelukt.

Vriendelijk dank voor bericht.

Robert.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#20 Bericht door sawadikrap » zaterdag 11 oktober 2014, 12:39

joepattaya schreef:
sawadikrap schreef:
Het klopt toch dat de eigenaar van het huis naar emigratie moet om met mijn kopie paspoort te regelen dat ik het huis ga huren ?
Officieel wel ja, maar dt is een aak van de verhuurder. Dekrijgt als hij het goed doet een kopie van je paspoort en hij/zij dient jouw aan te melden...........gebeurt dus nooit en dus moet jij je er ook niet druk over maken.
Jouw beurt om een adres-wijziging door te geven komt vanzelf bij een verlenging van je verblijf of bij je 90-dagen melding of als je het land verlaat en weer binnen komt.

Dank je voor informatie, ja heb het aan de nieuwe eigenaar doorgegeven die zou naar emigratie gaan.
De oude eigenaar heeft zich zeer opnieuw van haar onplezierige kant laten zien, heb dus het zelf netjes afgesloten ze heeft mijn deposit natuurlijk door eerder weg te gaan. En bij een nette afspraak om het huis aan haar over te laten met haar Thaise man kwam ze niet opdraven, na 30 mi nuten zijn we weg gegaan.

Jammer maar gezien ik alles goed heb afgesloten vind het prima zo.
Bij de 90 dagen zal emigratie zien dan als ze het nog niet weten de nieuwe eigenaar is al bij emigratie geweest zal ik het nogmaals doen.

Vriendelijk dank dus voor dit bericht dan weet ik zeker dat alles goed is gegaan.

Vriendelijke groet.

Robert.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#21 Bericht door ron » zaterdag 11 oktober 2014, 12:41

Gefeliciteerd Robert :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#22 Bericht door sawadikrap » zaterdag 11 oktober 2014, 12:44

ron schreef:Gefeliciteerd Robert :thumbsup:
Dank je ron ;) Heeft lang geduurd een ander huis vinden maar nu dan toch op een nieuwe prettige stek.

Groetjes

Robert.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#23 Bericht door ron » zaterdag 11 oktober 2014, 12:49

Heb toevallig een paar weken terug wat gekocht bij jou in de buurt (Thepprasit road).
Volgende keer maar even buurten Robert.

Groet,Ron. :lol:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#24 Bericht door sawadikrap » zondag 12 oktober 2014, 02:39

ron schreef:Heb toevallig een paar weken terug wat gekocht bij jou in de buurt (Thepprasit road).
Volgende keer maar even buurten Robert.

Groet,Ron. :lol:
Hoi Ron,

Ook gefeliciteerd met je nieuwe pand, ik moet het houden bij huren maar toch zeer trots op het nieuwe huur huis.
Ja is zeker niet zo ver weg nu, ja buurten zou leuk zijn.

dus binnenkort een afspraak voor een kop koffie.

Groet prettige zondag.

Robert ;)

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#25 Bericht door Loe » zondag 12 oktober 2014, 12:26

Enne Ron, alweer genoeg van Nederland of voorlopig alleen als vakantieverblijf?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#26 Bericht door ron » zondag 12 oktober 2014, 17:51

Loe schreef:Enne Ron, alweer genoeg van Nederland of voorlopig alleen als vakantieverblijf?
Hoi Loe

Nee,bevalt ons best hier in Nederland,iets waar ik twee jaar geleden nog wel anders over dacht........ :worshippy:
Zonder kinderen zou de keuze zeker zijn gevallen op 3 maanden TH-3 maanden NL,maar dat is nu eenmaal niet zo.
Kevin wil absoluut niet terug,in ieder geval niet om daar te blijven wonen.......vakantie is okee. [|)

Dus de aanschaf van 3 condo,s voor de verhuur moet je meer zien als een verzekering voor Jeab en de kids,mocht mij onverwacht iets overkomen.

Groet,Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#27 Bericht door sawadikrap » maandag 13 oktober 2014, 05:47

ron schreef:
Loe schreef:Enne Ron, alweer genoeg van Nederland of voorlopig alleen als vakantieverblijf?
Hoi Loe

Nee,bevalt ons best hier in Nederland,iets waar ik twee jaar geleden nog wel anders over dacht........ :worshippy:
Zonder kinderen zou de keuze zeker zijn gevallen op 3 maanden TH-3 maanden NL,maar dat is nu eenmaal niet zo.
Kevin wil absoluut niet terug,in ieder geval niet om daar te blijven wonen.......vakantie is okee. [|)

Dus de aanschaf van 3 condo,s voor de verhuur moet je meer zien als een verzekering voor Jeab en de kids,mocht mij onverwacht iets overkomen.

Groet,Ron. :thumbsup:

Ron begrijp dus dat je niet in Pattaya woont op dit moment maar in Nederland. En dat het je bevalt weer terug te zijn in Holland.
En je dus 3 apartementen hebt gekocht in Thailand.

Als je het naar je zin hebt waar je ook woont dat is het belangrijkste denk ik, wat ik eigenlijk alleen mis aan nu inmiddels ruim 9 1/2 jaar niet meer in Holland geweest te zijn is de sommige dingen als vooral eten.

Inmiddels veel te koop in Pattaya dus in de jaren veel in het voordeel veranderd. Zoals drop en haring en noem maar op het is er nu.
Maar toch is er eten die hier niet te koop is zoals lekkere oude kaas of die grote osseworsten die ik voorheen kocht bij de slager in Nederland.
Of paling heerlijk op zijn tijd, nou ron dat is voor jou nu zeker geen probleem terug in Nederland.

Goede tijd in Holland groetjes uit Pattaya

Robert.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#28 Bericht door ron » maandag 13 oktober 2014, 11:11

Hoi Robert

Nee,we wonen niet meer in Thailand............... ;)
Sinds April zijn we weer terug in NL,en dat bevalt best.
Thailand zal af en toe nog wel bezocht worden voor vakantie,s,daar is het gewoon een mooi land voor.

We zijn blij dat we het geprobeerd hebben,en niet afhankelijk zijn van een ander zijn/haar ervaringen,waar velen nog wel eens het deksel op de neus krijgen,als blijkt dat vakantie houden van een maand of zes,geheel iets anders is dan je zelf ergens voor vast gaat vestigen en soms de mogelijkheid er niet meer is om terug te keren naar hun vaderland omdat de schepen daadwerkelijk al verbrand zijn...... :thumbsup:

Elke (gezins)-situatie is nu eenmaal anders,dus ook de eisen/wensen zullen onderling kunnen verschillen.
Kostenplaatjes liggen ver uit elkaar,als je een ander topic bekijkt.
Kies ik er voor om precies op het randje van een bepaald budget te leven,de gok om een ziekte-ongevallen verzekering maar niet te nemen,afwachten hoeveel bath ik voor m,n euro krijg,iedere dag kippenvoer van de markt eten,scholing voor de kinderen waar ik een vraagteken bij zet.......... [|( nee,niets voor mij,maar sommigen lijken deze keuze wel te willen maken,aangezien het toch altijd mooi weer is.

Wij hebben twee jaar daar gewoond (waarvan ik 18 maanden),en hebben zeker niet bezuinigd op dingen en geleefd zoals wij dat ook in NL gewend zijn.
Dat is trouwens leven met een normaal budget!
Ik was in Thailand duurder uit,wat voor een ander een onmogelijk iets lijkt te zijn,maar so be it....!

Dus Thailand wordt voorlopig niet ons thuisland,maar we zullen er nog vaak komen.
Zodra ik er binnenkort weer ben,bel ik je wel Robert,en praten we wat bij. :lol:

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#29 Bericht door Jeanette » maandag 13 oktober 2014, 13:03

Wat heerlijk voor je dat jullie als gezin het eens zijn Ron.

Maar begrijp ik goed - aan je onderschrift - dat Amsterdam uit de gratie is?

:?:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#30 Bericht door ron » maandag 13 oktober 2014, 14:07

Jeanette schreef:Wat heerlijk voor je dat jullie als gezin het eens zijn Ron.

Maar begrijp ik goed - aan je onderschrift - dat Amsterdam uit de gratie is?

:?:
Hallo Jeanette

Haha,nee hoor.............ben daar een nieuw werk opgestart. :giggle:

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”