Dyslexie

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Dyslexie

#16 Bericht door driver » dinsdag 29 april 2014, 21:52

jomel17 schreef:Van harte gefeliciteerd vriendin van Casper...... :clap:
Daar sluit ik me bij aan.

vraag...moet je vriendin in Nederland dan niet weer naar school en leren voor de IB plicht ? dus toch weer opnieuw die stof door bedoel ik eigenlijk. .Ik lees uit jouw reactie althans dat ze naar Nederland wil/gaat of lees/begrijp ik wat fout ?

Mijn vriendin is bijna 47 en leert nog steeds elke dag hier en zit nog steeds op school ( ROC) en gaat met horten en stoten vooruit qua praten en begrijpend lezen en ze blijft lachen dus ook dat is een doorzetster tot nu toe.

IB plicht heeft ze ontheffing voor dat had ik vlgs mij al elders gemeld.

gr driver

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Dyslexie

#17 Bericht door Casper » vrijdag 02 mei 2014, 17:44

Bedankt voor de felicitaties.
driver schreef:
jomel17 schreef:Van harte gefeliciteerd vriendin van Casper...... :clap:
Daar sluit ik me bij aan.

vraag...moet je vriendin in Nederland dan niet weer naar school en leren voor de IB plicht ? dus toch weer opnieuw die stof door bedoel ik eigenlijk. .Ik lees uit jouw reactie althans dat ze naar Nederland wil/gaat of lees/begrijp ik wat fout ?

Mijn vriendin is bijna 47 en leert nog steeds elke dag hier en zit nog steeds op school ( ROC) en gaat met horten en stoten vooruit qua praten en begrijpend lezen en ze blijft lachen dus ook dat is een doorzetster tot nu toe.

IB plicht heeft ze ontheffing voor dat had ik vlgs mij al elders gemeld.

gr driver
Ja zij komt naar Nederland en moet hier ook gaan inburgeren. En dan zal ze inderdaad weer naar school moeten. Nou ja je moet niks maar daar leert ze het beste en het is in sociaal opzicht ook veel beter natuurlijk dan thuis achter de pc.

Ik weet niet of dat dezelfde stof is, dat zal toch niet als eerst het examen op de ambassade verplicht is?

Knap trouwens dat je vriendin de wil en het doorzettingsvermogen heeft om te leren ondanks haar vrijstelling :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Dyslexie

#18 Bericht door driver » vrijdag 02 mei 2014, 19:58

Okee Casper , duidelijk wat je vriendin betreft en ik hoop dat ze hier ook vlot het IB progamma doorloopt.

Mijn vriendin : Ja, ze wil zo graag begrijpen wat ze leest en wat ze moet zeggen als antwoord op een vraag bijvoorbeeld maar het gaat gewoon heel moeizaam.
Zowel de gemeente als het roc vinden het ook een doorzetster vandaar toch nog wat Nederlandse lessen extra voor haar.

Dyslexie...of ze dat heeft weet ik eigenlijk niet, ze kan nu best wel aardig Nederlands lezen alleen heel langzaam en het begrijpend lezen vindt ze moeilijk.
En bijv tv kijken doet ze wel maar lezen/verstaan dus niet of alleen wat woorden.
Maar ze is op haar manier gelukkig en blij dat ze hier is vlgs mij en zolang dat zo blijft vindt ik het ook best alhoewel het ook wel wat moeilijk is zo nu en dan mede omdat we niet echt volwaardig kunnen communiceren zoals anderen wel maar soms is het ook wel makkelijk om elkaar niet te begrijpen of om even niks te kunnen zeggen ;)
Kortom...live goes on in Ede-city.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”