Ziektekosten verzekering in Thailand.

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#16 Bericht door printen44 » dinsdag 22 oktober 2013, 10:48

Ik ben ook verzekerd via "April" en ik heb alleen goede ervaringen mee. Werd opgenomen in het ziekenhuis. Een telefoontje naar AA Insurance, Matthieu en Andre, en ik kreeg binnen een uur mijn dossiernummer. Bij ontslag uit het ziekenhuis lagen alle papieren klaar en twee keer een handtekening gezet en ik kon het ziekenhuis verlaten. Prima service zowel van AA Insurance als April. Ik kan deze ziektekostenverzekering aanbevelen. Overigens staat in deze topic "ziektekostenverzekering in Thailand", wat verder naar beneden een schrijven van Matthieu over deze materie.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#17 Bericht door RuudThai » dinsdag 22 oktober 2013, 11:37

Ook ik heb een verzekering bij April sinds 2,5 jaar. In die periode al 4 keer iets gehad waarbij ik een beroep kon doen op deze verzekering en dat is telkens prima verlopen.
Dit jaar betaal ik bijna 2400 dollar (je moet dus in dollars betalen), wat neerkomt op ongeveer 1900 euro.
Maar volgend jaar val ik in de volgende 5-jaar klasse en dat scheelt wel wat.
Maar het is in ieder geval een stuk voordeliger dan de veel te dure Nederlandse verzekeraars.

Brake034, als je hier een verzekering neemt moet je worden gekeurd en ik vrees gezien jouw medische verleden dat er dan wel het één en ander wordt uitgesloten en/of een aanmerkelijk hogere premie wordt berekend.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#18 Bericht door dutch » dinsdag 22 oktober 2013, 12:08

RuudThai schreef: Dit jaar betaal ik bijna 2400 dollar (je moet dus in dollars betalen), wat neerkomt op ongeveer 1900 euro.
.
Ik betaal vanuit mijn nederlandse bank een EURO premie.Je kan zelf kiezen,ze zitten over de hele,wereld.

Zoals geschreven, er zijn 3 soorten verzekering qua totaal verzekerd jaarbedrag en in elke lijst weer 3 mogelijkheden van alleen ziekenhuiskosten of ziekenhuis plus of all risk.

Uiteraard geeft elke combinatie een andere prijs.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#19 Bericht door RuudThai » dinsdag 22 oktober 2013, 12:23

Vreemd, ik heb het wel eens aan Matthieu gevraagd of ik in euro's kon betalen, want je hebt toch koersverlies plus extra bankkosten maar dat was niet mogelijk volgens hem.
Ik heb geen 'all-riskverzekering', maar een in-patiënt verzekering. Dat houdt in dat bij ziekenhuis-opnames een vergoeding plaatsvindt. Maar ik kreeg ook een vergoeding toen ik wegens een kattebeet (4 hechtingen en alle soorten spuiten ter ontsmetting en tegen ziektes) behandeld werd in het ziekenhuis zonder daar de nacht te hoeven doorbrengen. Dus het begrip in-patiënt werd wat ruimer geïnterpreteerd.

Maar de laatste keer werden medicijnen die ik meekreeg naar huis niet vergoed, alleen de medicijnen die ik gebruikt had IN het ziekenhuis. Dus dan zijn ze weer op de penning... :(

markbel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: vrijdag 18 oktober 2013, 16:59

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#20 Bericht door markbel » dinsdag 22 oktober 2013, 12:36

ik heb een lokale verzekering in Thailand afgesloten, voor slechts 835 usd per jaar en ik ben 43 jaar, de agent is frank racine in Hua Hin

ik heb hem gevonden via een lokaal directory waar ze onderstaande uitleg geven plus een link naar wel 50 verzekeringsmaatschappijen(www.winvasia.com)

How to select the right health insurance?
Here is a link to websites of the health insurance companies in Thailand. You will need to ask for offers and compare as medical cover come in all kind of choices and prices.

Health insurance plans can vary a lot, you will need to check in detail and compare.

1. Fees, conditions and benefits

Insurance companies are not charities, they avoid insuring people who risk to need expensive medical attention, which is reflected in below conditions:

fees depend heavily on the age of the insured person, fees go up when you get older, even after you are signed up.
coverage can start from the 1st dollar spend or only after a certain amount, for instance USD 1000.
mostly coverage includes 100% of the expenses, cheaper ones only 80%.
maximum coverage per year per insured person(in general between THB 100,000 – 15 million.
direct payment to the hospital by the insurance or you pay upfront and claim later
it is not easy to find an insurer if you are above 65 years old, some companies limit contracts until a certain age, even if you have been a customer for years.
possible high increase of premium(up to 100%) the year after the customer had expensive treatment for illness.guaranteed renewal or the right of the insurance company to cancel the policy any year.
ability to have the paperwork and service available in English.
covered from the 1st day or only after a waiting period.
2. Scope of services, following can or cannot be included:

repatriation to home country
personal liability & legal assistance
loss of income
dental benefits
vision care(eye glasses & contact lenses)
annual health check
only inpatient treatments(when you stay overnight in the hospital) or also day-care outpatient treatment, including drugs & vaccinations
maternity care
private room in hospital
coverage in which countries outside Thailand and for how many days? Usually USA and Canada are not covered in the standards premiums.
emergency repatriation when traveling abroad
life insurance
“self inflicted harm” such as injuries due to extreme (sports) activity, sexually transmitted disease, alcohol related (kidney) disease, drug abuse,…
3. Conditions for joining

maximum age, for many companies it’s 65 or 70 years.
nationality
pre-existing medical conditions, in general not covered or can be a reason for refusal.
Other issues
The above shows that buying a health insurance is a complex issue and requires a lot of local knowledge. Therefore we would advice to contact a few local insurance agents and compare quotations, generally their premiums are not higher than the insurance company and they have better insight on which companies offer reliable services and are financially stable. Here is a list of the insurance agents in Thailand.

If you are an expat, you can buy an international health insurance in your own country before you arrive in Thailand, but Thai health insurance companies can provide cheaper value thanks to their local experience, and their insurance coverage are well know by the local hospitals. On the other hand, local companies can only sell to local residents, you will need to find another insurance company as soon as you leave Thailand.

In general local insurance companies do not ask for a medical check up prior to admission.

Is it possible for foreigners with limited budget to receive cheap government funded healthcare in public hospitals? Normally only Thai nationals are eligible. But some long time residents, with a Thai family and good connections to the local community, have been able to obtain a health card and receive medical care at low cost in public hospitals in Thailand

http://www.winvasia.com/category/thailand/hr/

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#21 Bericht door dutch » dinsdag 22 oktober 2013, 12:37

RuudThai schreef:Vreemd, ik heb het wel eens aan Matthieu gevraagd of ik in euro's kon betalen, want je hebt toch koersverlies plus extra bankkosten maar dat was niet mogelijk volgens hem.
Ik heb geen 'all-riskverzekering', maar een in-patiënt verzekering. Dat houdt in dat bij ziekenhuis-opnames een vergoeding plaatsvindt. Maar ik kreeg ook een vergoeding toen ik wegens een kattebeet (4 hechtingen en alle soorten spuiten ter ontsmetting en tegen ziektes) behandeld werd in het ziekenhuis zonder daar de nacht te hoeven doorbrengen. Dus het begrip in-patiënt werd wat ruimer geïnterpreteerd.

Maar de laatste keer werden medicijnen die ik meekreeg naar huis niet vergoed, alleen de medicijnen die ik gebruikt had IN het ziekenhuis. Dus dan zijn ze weer op de penning... :(
Neen,ze zijn niet op de penning,maar werken volgens hun voorwaarden en de manier waarop jij daarin verzekerd ben.
Ook ik heb uitsluitend in-patient maar wel van het hoogst mogelijke jaartotaal.(zie het door mij opgegeven premie bedrag en vergelijk dat met je vezekerings informatie).
Misschien ligt het verschil van mogelijkheid in € betaling in het feit dat ik rechtstreeks aan Frankrijk betaal??
Overigens heb ik geen eigen risico.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#22 Bericht door dutch » dinsdag 22 oktober 2013, 12:51

Markbel,
Wat is je maximum verzekerd bedrag.?

ik heb even nagekeken en als ik jouw leeftijd had dan zou ik € 1563 per jaar betaald hebben,maar wel onder mijn condities en die kan ik niet goed vergelijken met jouw situatie.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#23 Bericht door prajak » dinsdag 22 oktober 2013, 13:01

Ik zat in overleg met Mathieu over de April club en zou me gaan melden als ik wat gewicht kwijt was. Ja, het is de club die ik hier al eens meldde. Voor mijn leeftijd zou dat nu neerkomen op een 110 tot 120 k baht per jaar, zeg huiselijk 10 k per maand alleen voor inpatient en dat ben je al snel.

Goed, dat gewicht ben ik nu aan het kwijtraken door al die ellende en wat ik nu ophoesten moet is bij lange na niet die 120 k baht. Maar dat ik me ga melden in December staat voor mij vast.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#24 Bericht door printen44 » dinsdag 22 oktober 2013, 14:55

RuudThai schreef:Vreemd, ik heb het wel eens aan Matthieu gevraagd of ik in euro's kon betalen, want je hebt toch koersverlies plus extra bankkosten maar dat was niet mogelijk volgens hem.
Ik heb geen 'all-riskverzekering', maar een in-patiënt verzekering. Dat houdt in dat bij ziekenhuis-opnames een vergoeding plaatsvindt. Maar ik kreeg ook een vergoeding toen ik wegens een kattebeet (4 hechtingen en alle soorten spuiten ter ontsmetting en tegen ziektes) behandeld werd in het ziekenhuis zonder daar de nacht te hoeven doorbrengen. Dus het begrip in-patiënt werd wat ruimer geïnterpreteerd.

Maar de laatste keer werden medicijnen die ik meekreeg naar huis niet vergoed, alleen de medicijnen die ik gebruikt had IN het ziekenhuis. Dus dan zijn ze weer op de penning... :(
Ruud, ik betaal ook in Euro's. Die wordt automatisch ingehouden op mijn creditcard en dat gaat rechtstreeks naar Frankrijk. Zover ik weet dan. Zover ik weet is de voorwaarde "in-going patient" van April, dat er een bed in het ziekenhuis in gebruik wordt genomen. Maar dan zou ik de kleine lettertjes moeten lezen.

Bij mijn vorige verzekeraar, Bupa, was ik "in-going patient" als ik acht of meer uur in het ziekenhuis vertoefde.

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#25 Bericht door trangerkuda » woensdag 23 oktober 2013, 08:17

Voor hen die hierin wellicht geïnteresseerd zijn:
de adresgegevens van de twee in diverse berichten over het onderwerp ziektekostenverzekering in Thailand genoemde Nederlanders - Andre en Matthieu - die als verzekeringsagenten kantoor houden in Hua Hin is:
AA Insurance Brokers & CQB Services
Wong Chomsin Building, 83/14 Phetkasem Road, Office 504, Hua Hin. Prachuab Khiri Khan, 77110, Thailand.
Telefoon/fax: +66 (0)32 532783
Mobiele tel.: +66 (0)81 0067008
E-mail: huahinaa@hotmail.com

Wanneer je hen via e-mail benadert met vragen om informatie over allerlei verzekeringen (niet alleen ziektekostenverzekeringen), dan staan zij er om bekend 'per kerende e-mail' te reageren en dat ze je zo snel mogelijk informatie en/of offertes via e-mail toesturen.
Naast mijn inmiddels al weer een aantal jaren lopende ziektekostenverzekering (ook bij April International - de Asia Expat Policy), heb ik zelf kort geleden ook een huisverzekering via hen afgesloten.

perkash
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: dinsdag 06 oktober 2015, 07:12

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#26 Bericht door perkash » zaterdag 21 november 2015, 11:13

Vandaag ben ik dit tegen gekomen international zorgverzekeringen. https://www.cignaglobal.com/quote/pages ... Quote.html

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#27 Bericht door prajak » zondag 22 november 2015, 15:18

Die link geeft helaas een fout aan.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#28 Bericht door Kees » zondag 22 november 2015, 15:53

prajak schreef:Die link geeft helaas een fout aan.
Even naar "home" en van daaruit kom je verder.
Niet klagen, maar dragen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#29 Bericht door prajak » zondag 22 november 2015, 16:03

Dank. Zal morgen eens laten rekenen.

perkash
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: dinsdag 06 oktober 2015, 07:12

Re: Ziektekosten verzekering in Thailand.

#30 Bericht door perkash » zondag 22 november 2015, 20:16

Inderdaad kees eerst even naar home. Het is een verzekeringsmaatschappij dat wereldwijd mensen een zorgverzekering aanbied.
Ik heb voor mij zelf ingevuld en kwam voor deze verzekering op deze bedragen.

Silver
€ 144.88 indicative per month

Overall annual benefit - €800,000

Inpatient, daypatient & accommodation costs - Paid in full for semi-private room

Total cover for cancer

Gold
€ 181.10 indicative per month
Overall annual benefit - €1,600,000

Inpatient, daypatient & accommodation costs - Paid in full for private room

Total cover for cancer

Routine maternity cover - 100% up to €5,500

Travel Safety service


Platinum
€ 226.37 indicative per month
verall annual benefit - €2,500,000

Inpatient, daypatient & accommodation costs - Paid in full for private room

Total cover for cancer

Routine maternity cover - 100% up to €11,000

Travel Safety service

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”