bellen in Thailand

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

bellen in Thailand

#1 Bericht door mistifarang » maandag 18 maart 2013, 07:33

Ik heb ruim een jaar geleden een iPhone ten geschenke gehad. Aangezien ik de internetoptie niet (meer) wil gebruiken (ja, gek he, maar ik kan dat best doen op mijn "gewone" computer zonder constant te "vingeren" en op een miniatuur-venstertje te loeren) zou ik graag de mening van iemand willen hebben wat ik het goedkoopste kan doen voor eigenlijk alleen bellen / texten in LOS en zeer zo nu en dan naar Europa.
1. een prepaid kaart of een abonnement
2. welke monopolist
Het is in principe alleen voor BKK, wanneer ik eens ergens anders ben voor iets langere tijd zoals ik in 2011 het hoofd boven water moest houden en een maand of wat gedwongen in Sa Kaeo verbleef, en ik geen "dekking" heb dan neem ik voor die tijd een locale pre-paid kaart die ik later weer weg kan smijten.
De prepaid kaart moet wel een jaar geldig zijn anders krijg je steeds het gezeur "top-up" anders vervalt 'ie.

bvd
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: bellen in Thailand

#2 Bericht door robin33 » maandag 18 maart 2013, 08:26

Mooie uitspraak "welke monopolist"

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: bellen in Thailand

#3 Bericht door mistifarang » maandag 18 maart 2013, 08:40

robin33 schreef:Mooie uitspraak "welke monopolist"
Wel, wat denk je van TOT, True Move, AIS, CAT, Hutch
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: bellen in Thailand

#4 Bericht door v@go » maandag 18 maart 2013, 08:48

http://dtac.co.th/en/prepaid/ heb ik nu 4 jaar en kan via Kasikorn of iedere 7/11 opladen en tegoed is een jaar geldig.
Bereik van Surin tot Bkk geen probleem.
Mocht je een keer internet willen gebruiken kost het 49 TBH per dag onbeperkt eerste 150 Mb op 3G indien beschikbaar en de rest EDGE deze zijn verder hier terug te vinden.
http://www.dtac.co.th/en/prepaid/produc ... ckage.html
Met de app van Skype op je telefoon kun je indien je internet gebruikt "bijna GRATIS" naar Nederland bellen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: bellen in Thailand

#5 Bericht door mistifarang » maandag 18 maart 2013, 08:56

v@go schreef:http://dtac.co.th/en/prepaid/ heb ik nu 4 jaar en kan via Kasikorn of iedere 7/11 opladen en tegoed is een jaar geldig.
Bereik van Surin tot Bkk geen probleem.
Mocht je een keer internet willen gebruiken kost het 49 TBH per dag onbeperkt eerste 150 Mb op 3G indien beschikbaar en de rest EDGE deze zijn verder hier terug te vinden.
http://www.dtac.co.th/en/prepaid/produc ... ckage.html
Met de app van Skype op je telefoon kun je indien je internet gebruikt "bijna GRATIS" naar Nederland bellen.
Erg interessant, ben al door de knieen! Bedankt!!
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: bellen in Thailand

#6 Bericht door robin33 » maandag 18 maart 2013, 18:46

mistifarang schreef:
robin33 schreef:Mooie uitspraak "welke monopolist"
Wel, wat denk je van TOT, True Move, AIS, CAT, Hutch
Ja maar monopolist suggereert dat er 1 is. Maar met. Welke sugereer je weer dat er keuze is :)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: bellen in Thailand

#7 Bericht door Gardensafari » maandag 18 maart 2013, 22:53

Er is keuze tot je er aan één vastzit.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: bellen in Thailand

#8 Bericht door robin33 » zaterdag 23 maart 2013, 08:22

Normaal als ik naar Thailand ga haal ik gelijk op het vliegveld een sim om te internetten met de ipad.Na de vakantie gaat die of de prullenbak in of blijft achter voor de kids als er nog wat tegoed opstaat


Normaal neem ik die bij ais 999bath en dan krijg je 1 of 3 gb.
Nu zag ik toevallig van de week dat de kaart nog in. Ipad zat, naar een tip op het forum dat je zelfs in nl met*121# je beltegoed kon zien en de verval datum.

Gedaan en zag dat hij nog niet verlopen was .

Ook zag ik op de site van ais als je opwaardeerd met 999 baht je 7 gb krijgt. Maar hoe krijg je vanuit nl een Thaise pre plaid kaart opgewaardeerd ... Nou met voipbuster dus.. Met dit programma belt mijn vrouw naar th , en je hebt daar een optie om pre plaid kaarten over de hele wereld op te waarderen, alleen land en tel invoeren .
Afbeelding

https://www.voipdiscount.com/friend_recharge/

Ik had de aankoop nog niet bevestigd en. Gelijk een sms met nieuwe beltegoed.

Toen het nummer met de ais kaart gebeld(eerst even 150bht/150mb). En ja hoor gelukt.

http://www.ais.co.th/mobileinternet/en/ ... m-package/

Hou je kaart actief en kun je voor je vertrek al je internet regelen. Of eventueel iemand beltegoed schenken

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: bellen in Thailand

#9 Bericht door Khon Neua » zondag 24 maart 2013, 09:34

heb nog een oude ais sim die steeds een jaar geldig is na op waarderen. Geprobeerd er aan nog een te komen voor mijn vrouw maar dit lukt niet.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: bellen in Thailand

#10 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 21 juni 2013, 00:45

mistifarang schreef:Ik heb ruim een jaar geleden een iPhone ten geschenke gehad. Aangezien ik de internetoptie niet (meer) wil gebruiken (ja, gek he, maar ik kan dat best doen op mijn "gewone" computer zonder constant te "vingeren" en op een miniatuur-venstertje te loeren) zou ik graag de mening van iemand willen hebben wat ik het goedkoopste kan doen voor eigenlijk alleen bellen / texten in LOS en zeer zo nu en dan naar Europa.
Heb ik afgelopen week gedaan: ik heb een iphone gekregen, maar al die toeters en bellen gebruik ik niet. Alleen om te bellen en voor SMS.

Je gaat met je iphone naar het service center van je provider, of belt die op. Daar veranderen ze de settings van je telefoon op hun server. En vertellen ze je wat voor settings je moet veranderen op je iefoon.

Was binnen vijf minuten geregeld. Ik heb een prepaid card van AIS, geen abonnement.

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”