Reisverzekering

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Reisverzekering

#16 Bericht door dutch » zaterdag 30 april 2011, 05:09

Akang schreef:ja dat dacht ik dus ook al....het hele idee dat je in Nederland moet wonen om een goede [reis en/of ziektekosten]verzekering te hebben is ook beetje achterhaald maar dat terzijde.
Ben het met je eens v.w.b. de reisverzekering maar...........je ziektekostenverzekering meenemen buiten Nederland is toch te prefereren.(i.v.m. uitsluitingen en vooral,voor menigeen,het kunnen communiceren in je eigen taal en het begriipen van al die moeilijke regeltjes.)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Reisverzekering

#17 Bericht door Akang » zaterdag 30 april 2011, 05:59

Dat bedoel ik ook, de tijden dat dat absoluut niet mogelijk was liggen alweer achter ons, in deze tijd zijn er diverse mogelijkheden tot het meenemen van je verzekering buiten Nederland maar wel met Nederlandse dekking!
Even the longest journey starts with the first step...

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Reisverzekering

#18 Bericht door frans49 » zaterdag 30 april 2011, 08:39

elst99 schreef: En je wordt gekort op je AOW als je langer dan 6 maanden in het Buitenland verblijft.


Je wordt (nog) niet gekort op je AOW.
Hadden we deze discussie al niet eerder?
Alleen als de partner onder de pensioengerechtigde leeftijd is DAN wordt er een korting toegepast.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Reisverzekering

#19 Bericht door Jim » zaterdag 30 april 2011, 13:11

je wordt gekort op je AOW als je voor je 65ste langer dan 6 maanden in het buitenland hebt gewoond (en dus uitgeschreven bent geweest) en wel 2% per jaar.
adak mag je 8 maanden uitgeschreven zijn geweest zonder dat het als emigratie wordt gezien.

beetje vreemd dus.

'k heb nog geen brief van de SVB gehad ivm met mijn AOW gat terwijl ik 7 maanden semi-duitser ben geweest.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Reisverzekering

#20 Bericht door Borowolf » zaterdag 30 april 2011, 14:13

Dat komt omdat je 11 maanden weg mag zijn geweest voordat de opbouw van de AOW wordt stopgezet. Waar die 6 maanden vandaan komt, weet ik niet. Heeft wellicht iets met een reisverzekering te maken. Of met een echte korting. In ieder geval, voor zover ik weet, niet met de opbouw van de AOW.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reisverzekering

#21 Bericht door elst99 » zondag 01 mei 2011, 01:16

Lees "AOW en vakantie" , gaat er dus over als je al AOW hebt en in Nederland woont,je moet melden dat je langer dan 26 weken met vakantie gaat.
Wij hebben een "permanente reisverzekering" bij Centraalbeheer/Achmea en kunnen dus 365 dagen op reis, geen limiet van 3/6 maanden.
Een ziektekostenverzekering bij het ZilverenkruisAchmes voor 365 dagen ook voor het buitenland, maar met een adres in Nederland.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Reisverzekering

#22 Bericht door yandre » zondag 01 mei 2011, 03:51

als het goed is kan je het zien op de home page van svb
via je digi nummer als je die bezit of je gekort wordt op je aow
als je voor je 65 te lang uit nederland bent geweest.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reisverzekering

#23 Bericht door elst99 » zondag 01 mei 2011, 05:48

Nee het gaat om, als je 65 bent en in Nederland AOW ontvangt, je moet melden bij het SVB dat je langer als 26 maanden naar het buitenland gaat.
Dus niet mensen die uitgeschreven zijn in Nederland, of voor hun 65e in het buitenland gewoond hebben.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Reisverzekering

#24 Bericht door frans49 » zondag 01 mei 2011, 11:08

elst99 schreef:Nee het gaat om, als je 65 bent en in Nederland AOW ontvangt, je moet melden bij het SVB dat je langer als 26 maanden naar het buitenland gaat.
Dus niet mensen die uitgeschreven zijn in Nederland, of voor hun 65e in het buitenland gewoond hebben.


Deze discussie is al eerder gevoerd.
Kan alleen de topic niet vinden.
Maar je kan als je AOW ontvangt gewoon zolang weg als je wilt.
NIET als je een partnertoeslag krijgt maar daar hebben we het niet over.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reisverzekering

#25 Bericht door elst99 » zondag 01 mei 2011, 13:41

[img]Hoe lang mag u per jaar buiten Nederland zijn?
Hoeveel weken per jaar u in het buitenland mag zijn, hangt af van uw leeftijd.

Maximaal 4 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en een reïntegratie- en arbeidsplicht heeft.
Maximaal 13 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en bent vrijgesteld van uw reïntegratie- en arbeidsplicht.
Maximaal 26 weken per jaar als u ouder bent dan 65 jaar.
Bent u ouder dan 65 en is uw partner jonger dan 65? Dan mag u 26 weken per jaar buiten Nederland verblijven, maar uw partner niet.

U mag meerdere keren per jaar buiten Nederland verblijven. Zolang u in totaal niet meer dan het maximum aantal weken per jaar weg bent. Wij tellen elk jaar uw vakanties bij elkaar op.

Als u rond de jaarwisseling buiten Nederland bent, mag u niet langer dan het jaarlijkse maximum aantal weken wegblijven. U kunt dus bijvoorbeeld niet van september tot en met april buiten Nederland verblijven.


Uw AOW kan ook veranderen als u langer dan 3 maanden buiten Nederland bent
Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina "u gaat verhuizen AOW".

[/img]

Informatie van het SVB,

Frans nu niet meer beweren dat je net zolang mag als je zelf wil, want je zit fout!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Reisverzekering

#26 Bericht door frans49 » zondag 01 mei 2011, 17:07

elst99 schreef:[img]Hoe lang mag u per jaar buiten Nederland zijn?
Hoeveel weken per jaar u in het buitenland mag zijn, hangt af van uw leeftijd.

Maximaal 4 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en een reïntegratie- en arbeidsplicht heeft.
Maximaal 13 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en bent vrijgesteld van uw reïntegratie- en arbeidsplicht.
Maximaal 26 weken per jaar als u ouder bent dan 65 jaar.
Bent u ouder dan 65 en is uw partner jonger dan 65? Dan mag u 26 weken per jaar buiten Nederland verblijven, maar uw partner niet.

U mag meerdere keren per jaar buiten Nederland verblijven. Zolang u in totaal niet meer dan het maximum aantal weken per jaar weg bent. Wij tellen elk jaar uw vakanties bij elkaar op.

Als u rond de jaarwisseling buiten Nederland bent, mag u niet langer dan het jaarlijkse maximum aantal weken wegblijven. U kunt dus bijvoorbeeld niet van september tot en met april buiten Nederland verblijven.


Uw AOW kan ook veranderen als u langer dan 3 maanden buiten Nederland bent
Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina "u gaat verhuizen AOW".

[/img]

Informatie van het SVB,

Frans nu niet meer beweren dat je net zolang mag als je zelf wil, want je zit fout!


O.k. Let op ik heb het ALLEEN over de AOW.
De SVB verteld het volgende :

AOW-pensioen
AOW en Anw meestal uitbetaald
Als u woont in dit land, kunt u uw AOW pensioen met eventuele toeslag of uw Anw-uitkering (blijven) ontvangen, zolang u aan de voorwaarden voldoet. U blijft in dit land recht houden, omdat er een verdrag is gesloten met afspraken over de controle op het recht op uitkeringen.
Naast de Wet BEU zijn er ook andere factoren die gevolgen kunnen hebben voor de hoogte van uw of AOW-pensioen of uw Anw-uitkering. Wij raden u daarom aan om contact op te nemen met de SVB als u van plan bent om naar dit of een ander land te verhuizen.
AOW home

Vul je dan Thailand in dan staat er:

AOW-pensioen
AOW en Anw meestal uitbetaald
Als u woont in dit land, kunt u uw AOW pensioen met eventuele toeslag of uw Anw-uitkering (blijven) ontvangen, zolang u aan de voorwaarden voldoet. U blijft in dit land recht houden, omdat er een verdrag is gesloten met afspraken over de controle op het recht op uitkeringen.
Naast de Wet BEU zijn er ook andere factoren die gevolgen kunnen hebben voor de hoogte van uw of AOW-pensioen of uw Anw-uitkering. Wij raden u daarom aan om contact op te nemen met de SVB als u van plan bent om naar dit of een ander land te verhuizen.

Maar dit hadden we in het verleden toch al tot de bodem uitgezocht?
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reisverzekering

#27 Bericht door elst99 » zondag 01 mei 2011, 23:49

Dat gaat over verhuizen! Ik heb het over vakantie! 2 totaal verschillende dingen.
Over verhuizen, dan schrijf je je uit en met vakantie blijf je in Nederland ingeschreven.
Ja die diskussie is er geweest, daarom begrijp ik ook niet dat je nu weer komt dat je met je AOW net zolang op vakantie kunt gaan als je wilt en dat klopt dus absoluut niet!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Reisverzekering

#28 Bericht door frans49 » maandag 02 mei 2011, 02:17

elst99 schreef:Dat gaat over verhuizen! Ik heb het over vakantie! 2 totaal verschillende dingen.
Over verhuizen, dan schrijf je je uit en met vakantie blijf je in Nederland ingeschreven.
Ja die diskussie is er geweest, daarom begrijp ik ook niet dat je nu weer komt dat je met je AOW net zolang op vakantie kunt gaan als je wilt en dat klopt dus absoluut niet!


Wordt vervolgt maar nu ff niet vanwege te veel tijd verlies met reizen.
:roll:
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reisverzekering

#29 Bericht door elst99 » maandag 02 mei 2011, 04:39

Hoeft voor mij geen vervolg!
Maar je haalt 2 dingen door elkaar en dat maakt het alleen maar moeilijker.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: Reisverzekering

#30 Bericht door hteeuwen » maandag 02 mei 2011, 11:21

Hallo Elst,
Wat is dat precies voor verzekering die je bij Achmea hebt afgesloten? Achmea is ook mijn verzekeraar en ik heb daar een ziektekostenverzekering voor het buitenland gevraagd, en toen kon ik een expat verzekering afsluiten voor ca. 600 Euro per maand. Te duur voor mij en zonder ziektekostenverzekering kan, en wil ik niet. 2400 is een redelijk bedrag.
mvrgr. hteeuwen.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”