internet noord-oost thailand

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
chauf.
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 01 augustus 2010, 12:39

internet noord-oost thailand

#1 Bericht door chauf. » zondag 08 augustus 2010, 08:34

hallo wie weet wat voor laptop en internet
ik het best kan nemen voor mijn vriendin haar dochter
ze heeft het nodig ook voor school ze wonen in de buurt van wichian buri
de weg naar wichian buri is slecht vanaf haar huis nu eerst al het zware verkeer en nu de regen
zitten grote gaten in de weg dat je van de brommer moet afstappen om door te kunnen gaan
en geen lichten langs de weg ga de laptop kopen in bangkok
ben nu nog maar 1 a 2 keer per jaar in thailand dus wil abonnement voor langere tijd

alvast bedankt michel :D

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: internet noord-oost thailand

#2 Bericht door printen44 » zondag 08 augustus 2010, 08:48

De gehalte van de weg heeft niets te maken met internet. Hoe zijn de telefoonverbindingen daar? Als ze slecht zijn, is internet ook slecht of je moet via de satelliet internet hebben. Kost wel een duitje. Kan ook via je mobiel, maar dat is ook redelijk prijzig.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: internet noord-oost thailand

#3 Bericht door Loe » zondag 08 augustus 2010, 10:39

Koop een 3g modem en een simkaart van 12 call kosten modem ongeveer 2000 simkaart voor data tussen 100-1000 per maand al naar gelang de tijd die je inkoopt.
Werkt niet al te snel maar voor heel veel dingen een prima oplossing, zelf doe ik het al drie jaar zo en kan door heel thailand mij emails bekijken en internetten.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: internet noord-oost thailand

#4 Bericht door yandre » zondag 08 augustus 2010, 10:48

hallo ik leef ook in n.o. thailand
heb mij telefoon en internet via T O T kantoor
zit in bungkhan werkt goed 850 bath on beperkt
internet dacht ik per maand
misschien mogelijk heid voor je

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: internet noord-oost thailand

#5 Bericht door Mart » zondag 08 augustus 2010, 11:22

printen44 schreef:De gehalte van de weg heeft niets te maken met internet. Hoe zijn de telefoonverbindingen daar? Als ze slecht zijn, is internet ook slecht of je moet via de satelliet internet hebben. Kost wel een duitje. Kan ook via je mobiel, maar dat is ook redelijk prijzig.
Ik heb noodgedwongen 2 jaar gebruik gemaakt van een satelliet verbinding, wegens het ontbreken van een telefoon lijn.
Kosten 2960 B/pm bij een lage snelheid.
Had eerst een verbinding via een mobiel, maar dat was zeer traag.
Sinds 2 maanden de beschikking over een telefoon aansluiting met internet via TOT, vanaf 590 B/pm, snellere verbinding is duurder.

Uiteraard heeft een laptop geen last van een hobbelige weg, zorg wel voor een regen jasje voor de laptop.

Maar waarom een laptop heen en weer slepen. Als ze op school met computers werken, is een memorie stick toch de oplossing. :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: internet noord-oost thailand

#6 Bericht door RuudThai » maandag 09 augustus 2010, 05:38

Satellietverbinding: duur en onbetrouwbaar, dat was mijn ervaring. Dat onbetrouwbare niet in de 1e 2 jaar van mijn aansluiting (2006-2007), maar volgens mij werden er teveel abonnementen verkocht en daardoor werd het steeds trager en je werd er om de haverklap uitgegooid. Begin 2009 mee gestopt.
12Call packet data via je gsm, als die daarvoor geschikt is: 250 uur voor 535 baht per maand, traag maar zeer betrouwbaar, niet geschikt om films, muziek enz. te downloaden.
Heb sinds vandaag een werkende (dankzij het kundige TOT-monteurtje die me vanmorgen even kwam helpen) verbinding via een TOT-telefoonlijn met een wireless router, geschikt voor 4 aansluitingen, 4 Mb, kosten iets van 850 baht per maand. Hoe het werkt merk ik wel..... :mrgreen:

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: internet noord-oost thailand

#7 Bericht door Thaijan » maandag 09 augustus 2010, 17:09

Hoi Michel, leuke laptops te koop in Pantip Plaza in Bangkok, ikzelf heb een HP gekocht in HP Shop ik dacht 1e verdieping en shop geeft goede na service, maar Compaq is ook erg goed en goedkoper, er zitten veel kleine duistere winkeltjes in Pantip Plaza ik had een beter gevoel om te kopen bij een wat grotere gerenomeerde winkel, voor internet heb ik TOT dezelfde als Yandre en Ruud, via telefoon ADSL werkt gewoon goed met modem wat ook door de TOT monteurs kan worden geleverd en kan worden aangesloten indien gewenst, je moet vaak wel de bekabeling betalen vanaf de grote weg naar het huis in het dorp waar je woont voor mij rond de 3000 baht maar was eenmalig, de maandelijkse internetkosten zijn 790, wil je er een huistelefoon bij 890 baht, ik betaal meestal rond de 1000 baht dit inclusief de gemaakte telefoonkosten lokaal in Thailand.
Speed 54.0 Mb ps draadloos en als je er een eternetkabeltje aanhangt 100 Mb ps, ja en voor Ruud met zijn nieuwe TOT verbinding...films downloaden gaat prima, ik haal soms tegen de 300kb ps met u torrent, heb geen TV ontvangst want die thaise TV interesseerd me geen bal wel leuke videocollectie :mrgreen: om lekker te kijken op de TV zowel muziek als filmpies,

grt Jan

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”