doi suthep>terug naar Chiang Mai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
renate1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 11 juli 2006, 13:45

doi suthep>terug naar Chiang Mai

#1 Bericht door renate1 » zondag 29 oktober 2006, 12:18

Ik heb gelezen dat je makkelijk de songtaew bij de Zoo kan nemen naar Doi Suthep. Maar zijn er daar voor de terugweg ook songtaews genoeg naar Chiang Mai?

groetjes
renate

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#2 Bericht door pietk » zondag 29 oktober 2006, 12:40

Vanaf de Zoo rijden genoeg songtaews naar de stad, dat bedoel je denk ik.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je hier niet vandaan kan komen. Mai pen Rai.

renate1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 11 juli 2006, 13:45

hallo

#3 Bericht door renate1 » zondag 29 oktober 2006, 13:37

ik bedoel dus:
of er vanaf de Doi Suthep ook voldoende songtaews (of ander vervoer) ter plaatse is om mij terug te brengen naar Chiang Mai.

groet
renate

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#4 Bericht door Okie » zondag 29 oktober 2006, 13:48

Ja de songtaews wachten daar tot ze weer genoeg passagiers hebben om het ritje winstgevend te maken.

Okie

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#5 Bericht door pietk » zondag 29 oktober 2006, 13:53

Ja, absoluut geen probleem. Ik dacht, vanaf de Zoo, daar rijden namenlijk aparte busjes vandaan omhoog en weer terug naar de Zoo waar de songteaws naar toe rijden die een vaste route volgen.
Maar nogmaals heen en terug beide absoluut geen probleem met vervoer.

renate1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 11 juli 2006, 13:45

haloo

#6 Bericht door renate1 » zondag 29 oktober 2006, 13:55

bedankt

ben weer gerustgesteld

daag
renate

Bartje

#7 Bericht door Bartje » zondag 29 oktober 2006, 15:58

Stap wel in een taxi waarvan de remmen goed functioneren :lol:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: doi suthep>terug naar Chiang Mai

#8 Bericht door Ben » zondag 29 oktober 2006, 17:03

renate1 schreef:Ik heb gelezen dat je makkelijk de songtaew bij de Zoo kan nemen naar Doi Suthep. Maar zijn er daar voor de terugweg ook songtaews genoeg naar Chiang Mai?

groetjes
renate

Met een scooter is het een prachtige rit naar boven en terug , kan je ook meteen naar Doi Pui iets hoger gelegen als je geluk hebt kun je een kijkje nemen in een van de paleisjes van de KING gelukkig hadden wij dat toen.
Het is niet altijd toegangkelijk weet overigens niet of dat nu nog is .

Maar als je niet met een scooter durft wat wel opletten is dan beter met de Songteaw.

veel plezier

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#9 Bericht door Okie » zondag 29 oktober 2006, 19:11

Ben, ik hoop dat je dat dorp ongeveer 5 km verder bedoelt want naar Doi Pui(de berg) heb je wel wat motor ervaring nodig om heelhuids terug te komen. Heb dat afgelopen juli gedaan, vanaf Doi Suthep, Doi Pui op en aan de andere kant terug, onderweg een lekker bakje koffie bij een koffie plantage en aan de andere kant, beneden lekker gegeten en een frisse duik in het meer. Dit tochtje is leuk om te doen maar wel in de droge periode :wink:


Okie

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#10 Bericht door Ben » zondag 29 oktober 2006, 19:30

Okie schreef:Ben, ik hoop dat je dat dorp ongeveer 5 km verder bedoelt want naar Doi Pui(de berg) heb je wel wat motor ervaring nodig om heelhuids terug te komen. Heb dat afgelopen juli gedaan, vanaf Doi Suthep, Doi Pui op en aan de andere kant terug, onderweg een lekker bakje koffie bij een koffie plantage en aan de andere kant, beneden lekker gegeten en een frisse duik in het meer. Dit tochtje is leuk om te doen maar wel in de droge periode :wink:


Okie
Ja dat bedoel ik ik schreef toch bij bij een van de paleisjes van de KING.

En dat ligt daar ff winkelen wat je winkelen noemt als je tussen de stalletjes door loopt kom je op een mooi viewpoint uit en er ligt nog een onderzoekcenter voor plantjes ed en eigenlijk niet gevaarlijk met scooter beter te doen dan BKK en relaxter , ik heb het 3 keer gedaan 2 x met de auto en 1 x met scotter dat was de leukste .
Laatst gewijzigd door Ben op zondag 29 oktober 2006, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#11 Bericht door Ben » zondag 29 oktober 2006, 19:32

Okie schreef:Ben, ik hoop dat je dat dorp ongeveer 5 km verder bedoelt want naar Doi Pui(de berg) heb je wel wat motor ervaring nodig om heelhuids terug te komen. Heb dat afgelopen juli gedaan, vanaf Doi Suthep, Doi Pui op en aan de andere kant terug, onderweg een lekker bakje koffie bij een koffie plantage en aan de andere kant, beneden lekker gegeten en een frisse duik in het meer. Dit tochtje is leuk om te doen maar wel in de droge periode :wink:


Okie
probeer Doi Inthanon of Doi Tung ook maar een keer met de motor .

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#12 Bericht door Okie » zondag 29 oktober 2006, 21:47

Als je Doi Pui helemaal over gaat kom je op een off road pad, kiesels en zand alleen stapvoets te berijden met een normale motorbike, met een off road of 4 wheel drive vlieg je er over heen en dan kom je echt hele mooie stukken tegen. Doe je met een normale motorbike ongeveer 2 uur over, vanaf dat toeristen dorpje even voorbij het paleis. Na een 30 minuten kom je een resort tegen waar je eventueel kan overnachten en na nog eens een 30 minuten een restaurantje waar je koffie kan drinken, hier hebben ze trouwens ook kamers te huur. Dan doe je er nog zeker een uur over om bij dat meer te komen. Onderweg kom je alleen locals tegen, mountain people die fruit en dergelijke naar restaurants in de omgeving brengen.
Zal is kijken of ik een paar fototjes hier op krijg van de week.


Overigens is het inderdaad leuk rijden met de motorbike naar doi Suthep en doi Inthanon. Naar Pai is ook leuk op de motorbike trouwens.


Okie

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#13 Bericht door Ben » zondag 29 oktober 2006, 22:06

Okie schreef:Als je Doi Pui helemaal over gaat kom je op een off road pad, kiesels en zand alleen stapvoets te berijden met een normale motorbike, met een off road of 4 wheel drive vlieg je er over heen en dan kom je echt hele mooie stukken tegen. Doe je met een normale motorbike ongeveer 2 uur over, vanaf dat toeristen dorpje even voorbij het paleis. Na een 30 minuten kom je een resort tegen waar je eventueel kan overnachten en na nog eens een 30 minuten een restaurantje waar je koffie kan drinken, hier hebben ze trouwens ook kamers te huur. Dan doe je er nog zeker een uur over om bij dat meer te komen. Onderweg kom je alleen locals tegen, mountain people die fruit en dergelijke naar restaurants in de omgeving brengen.
Zal is kijken of ik een paar fototjes hier op krijg van de week.


Overigens is het inderdaad leuk rijden met de motorbike naar doi Suthep en doi Inthanon. Naar Pai is ook leuk op de motorbike trouwens.


Okie
ik ben niet zo'n moterbiker maar naar Pai ja dat is met de auto al mooi
ga anders maar eens een keer richting Pechabun, daar liggen ook nog al wat topjes en wegen er naar toe vanuit Pechabun naar de laatst gesloten
comunistiche nederzetting van de khmer das een leuke tocht ga op tijd want hij is lang duurt zeker een dag .

veel tufplezier daar tussen de bergstammetjes en nog veel meer .

renate1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 11 juli 2006, 13:45

hallo allemaal

#14 Bericht door renate1 » dinsdag 31 oktober 2006, 15:24

met de scooter durf ik niet . Ik moet in mijn eentje overal naar toe en dat vind ik al heel wat . Dus gewoon maar de songthaew (met remmen).

Weten jullie ook of er geregeld bussen gaan naar Mae Suai; daar moet ik 19 s'middags heen.

EN aangiezien jullie kenners zijn; ik wil ook naar de Wat Umong. Gewoon tuk-tuk nemen en daar laten wachten?? (indicatie prijs?)

jullie zien ik ben overal druk mee bezig. Krijg je ervan als je alleen gaat dan wil je een hoop goed weten.
Ik ga ook nog naar (zoals je bij een andere vraag zag) 3 dagen naar de Akha (niet toeristisch) en 3 dagen naar Elephant Nature Park. Nog 3 hele dagen over en 2 halve.
Wat moet ik nog zien naast: Doi Suthep, Doi Inthanon, wats in Chiang Mai

Ik dacht eerst ook de handwerkdorpjes of Long Neck stam; wat vinden jullie????

alvast bedankt

doei
renate

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: hallo allemaal

#15 Bericht door Ben » dinsdag 31 oktober 2006, 16:45

renate1 schreef:met de scooter durf ik niet . Ik moet in mijn eentje overal naar toe en dat vind ik al heel wat . Dus gewoon maar de songthaew (met remmen).

Weten jullie ook of er geregeld bussen gaan naar Mae Suai; daar moet ik 19 s'middags heen.

EN aangiezien jullie kenners zijn; ik wil ook naar de Wat Umong. Gewoon tuk-tuk nemen en daar laten wachten?? (indicatie prijs?)

jullie zien ik ben overal druk mee bezig. Krijg je ervan als je alleen gaat dan wil je een hoop goed weten.
Ik ga ook nog naar (zoals je bij een andere vraag zag) 3 dagen naar de Akha (niet toeristisch) en 3 dagen naar Elephant Nature Park. Nog 3 hele dagen over en 2 halve.
Wat moet ik nog zien naast: Doi Suthep, Doi Inthanon, wats in Chiang Mai

Ik dacht eerst ook de handwerkdorpjes of Long Neck stam; wat vinden jullie????

alvast bedankt

doei
renate
Hoi Renate ,

Hier een aantal sites, alleen tja het kan let een beetje op jezelf op als vr alleen probeer evt in de guesthouses te kijken of er niemand met je mee wil dat is ook altijd veiliger en je kan bepaalde kosten delen zoals tuk tuk maar ja dat is aan jou er is ook een guesthouse met Nederlandse eigenaren in Chiang Mai ben de naam ff kwijt.


http://www.hotelthailand.com/travelinfo ... ngmai.html
http://www.hotelthailand.com/travelinfo ... ngrai.html
http://www.hotelthailand.com/travelinfo ... ngson.html
http://www.thaiwebsites.com/Provinces/chiangrai.htm

mae suai lgt tussen 130 km naar het noorden vanuit Chiang Mai en een 50 km voor Chiang Rai ongeveer zeker gaan daar bussen naar toe vanuit Ching Mai
http://expo.nectec.or.th/tat/dtable/busnorth.html

http://thailandforvisitors.com/north/ch ... index.html
De prijs van de TUK TUK kun je afspreken .

Naar de longneck's div trip kijk bij de agency's in Chiang Mai wat ze allemaal aanbieden .

In en rond Chiang mai is erg veel te beleven zoals

Lekker eten en drinken, raften,ballonvaren,ultralight vliegen,mountainbiken,kanovaren,enduro rijden (motor/jeep),golfen,vissen,shoppen,nightsafari,dierentuin,karten,bowlen,schaatsen,shooting-range,paardrijden,musea,sightseeing,bioscoop,fitnessen,kantoke,gamen,massage,zwemmen,orchideen kwekerij,butterflyfarm,apenshows,olifanten shows,olifanten rijden,quad rijden,buggy crossen, bungy dumpen, rockclimbing,rondvaart enz

veel plezier .

Plaats reactie

Terug naar “Steden”