Verzekering in Thailand

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#16 Bericht door Mart » zondag 24 september 2006, 11:49

Nieuw adres van BUPA

http://www.bupa.co.th

Een goed Engels schrijvende dame daar is

Natnicha B.
Customer Loyalty Executive
email. nnb@bupa.co.th

Je kan daar per jaar verzekeren, Er is wel een wachttijd van een maand, dekt ook tijdens vakantie in Nederland
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gast

Re: verzekering

#17 Bericht door Gast » zondag 24 september 2006, 13:17

[quote="gast"][
Je kan bij centraal beheer een doorlopende reisverzekering afsluiten, met de extra optie medische kosten, deze polis kent geen maximale duur voor verblijf in het buitenland, voorwaarde is echter wel dat men ingeschreven staat in nederland, dit lijkt mij de ideale oplossing.POlis is door de cosumentenbond meerdere malen tot beste reisverzekering uitgeroepen.Zie Bupa is een internationale verzekering waar men prima een ziektekostenverzekering af kan sluiten indien men in het buitenland woont, eigen risico kan men zelf bepalen, alsmede af te sluiten pakket, prima polis voor een relatief lage maandpremie.Zie onderstaande site voor centraal beheer polis.

Groeten Michel

http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/pro ... Id=PRD0002

Thx michel dit scheelt aardig wat. Ben momenteel verzekerd via ABN AMRO en dat is stukken duurder. Tevens mag ik daarbij geen jaar lang verblijven in het buitenland, bij centraal beheer geen probleem, nou morgen maar even apeldoorn bellen ! :D
Heintje !

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Reisverzekering

#18 Bericht door Mart » zondag 24 september 2006, 14:35

Als het antwoord op de vraag

Ben ik met de Permanente Reisverzekering het hele jaar verzekerd?
Ja, u bent het hele jaar goed verzekerd, ongeacht het aantal keren dat u op vakantie gaat. Bovendien hoeft u van tevoren nooit kenbaar te maken dat u op reis gaat.

waarheid is, is dat waarschijnlijk nieuw.

Twee jaar geleden, krijgt een landgenoot een zware inwendig bloeding, wordt naar BKK vervoerd en geopereerd.
Er komt een garantie stelling van Centraal Beheer.

Wordt ontslagen uit het ziekenhuis, maar moet na enige weken rust, terug komen voor bestraling.

Krijgt van Centraal Beheer te horen, dat hij naar Nederland moet terug keren voor die behandeling, hij is te zwak en kan niet reizen.

De behandeling is niet betaald door Centraal Beheer,
Reden. U was langer dan 90 dagen op vakantie.

Ik zou graag willen weten of de polisvoorwaarden zijn aangepast, en/of er iemand is die zo'n polis heeft afgesloten, langer dan 90 dagen op vakantie was, daarna een declaratie indiende bij Centraal Beheer, en deze ook vergoed kreeg.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#19 Bericht door Edje » zondag 24 september 2006, 20:49

Ik heb geen reisverzekering bij centraal beheer maar bij de Rabobank (Interpolis)
In deze polis staat duidelijk dat hij geld voor max. 90 dagen aaneengesloten in het buitenland. Deze termijn kun je verhogen naar max 180 dagen hetgeen uiteraard gepaard gaat met een verhoging van de premie.
Let op: bij ziekte in het buitenland worden de kosten betaald door je ziekenfondsverzekering in NL, hiervoor moet je een .....101 formulier bij je ziekenfonds aanvragen vóór vertrek naar het buitenland, de overige kosten worden gedekt door de reisverzekering.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Reisverzekering

#20 Bericht door jumbo » maandag 25 september 2006, 05:34

Mart schreef:Als het antwoord op de vraag

Ben ik met de Permanente Reisverzekering het hele jaar verzekerd?
Ja, u bent het hele jaar goed verzekerd, ongeacht het aantal keren dat u op vakantie gaat. Bovendien hoeft u van tevoren nooit kenbaar te maken dat u op reis gaat.

waarheid is, is dat waarschijnlijk nieuw.

Twee jaar geleden, krijgt een landgenoot een zware inwendig bloeding, wordt naar BKK vervoerd en geopereerd.
Er komt een garantie stelling van Centraal Beheer.

Wordt ontslagen uit het ziekenhuis, maar moet na enige weken rust, terug komen voor bestraling.

Krijgt van Centraal Beheer te horen, dat hij naar Nederland moet terug keren voor die behandeling, hij is te zwak en kan niet reizen.

De behandeling is niet betaald door Centraal Beheer,
Reden. U was langer dan 90 dagen op vakantie.

Ik zou graag willen weten of de polisvoorwaarden zijn aangepast, en/of er iemand is die zo'n polis heeft afgesloten, langer dan 90 dagen op vakantie was, daarna een declaratie indiende bij Centraal Beheer, en deze ook vergoed kreeg.
Is dit niet meer een geval voor een ziektekostenverzekering???
Ik denk dat een combo van die twee wel geholpen zou hebben, de reisverzekering is voor ongevallen de zkv, wel voor ziekte gerelateerde kosten

J
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#21 Bericht door jumbo » maandag 25 september 2006, 05:39

Edje schreef:Ik heb geen reisverzekering bij centraal beheer maar bij de Rabobank (Interpolis)
In deze polis staat duidelijk dat hij geld voor max. 90 dagen aaneengesloten in het buitenland. Deze termijn kun je verhogen naar max 180 dagen hetgeen uiteraard gepaard gaat met een verhoging van de premie.
Let op: bij ziekte in het buitenland worden de kosten betaald door je ziekenfondsverzekering in NL, hiervoor moet je een .....101 formulier bij je ziekenfonds aanvragen vóór vertrek naar het buitenland, de overige kosten worden gedekt door de reisverzekering.
Edje

ook hier geldt mijn vorige opmerking, met (volgens mij) elke ziektekostenverzekering uit NL ben je een jaar verzekerd in het buitenland

Ik heb overigens de laatste jaren geen reisverzekeringen meer afgesloten, niet prive en niet zakelijk
Alles (zoals bagageafhandeling) is tegenwoordig goed geautomatiseerd en diefstal kan je nomaliter ook op je inboedelverzekering claimen, trouwens van mij is nog nooit iets gestolen anders dan een autoradio.
Annuleringsverzekering idem dito, gewoon de datum wijzigen
Ziektekostenverzekeringen werken allemaal internationaal

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Heintje Komt&Gaat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 12:56
Locatie: Haarlem

#22 Bericht door Heintje Komt&Gaat » maandag 25 september 2006, 11:34

Nee sorry Jumbo,

Je bent niet bij je nederlandse ziektenkosten verzekering gedekt om een jaar in het buitenland te verblijven. Dit is standaard 60 dagen en kan je inderdaad voor vetrek met een 101 form. aangeven, maar dan kan je in totaal 90 dagen aaneengesloten verblijven. Via je je reisverzekering kan je dan een extra polis afsluiten met natuurlijk extra kosten bij b.v. Abn-Amro is dat 50 euro cent per dag. Dit mag max 702 dagen zijn. En kost je dus voor een jaar 182.50 extra boven op mijn reisverzekering. In totaal voor alles verzekerd te hebben, baggage annulering, medische kosten en evt bemiddeling en wat ik dan nog vergeten ben. Ben ikin totaal voor 1 jaar 234.00 euro kwijt. Nou om daar dan risico voor te lopen en dus zelf evt kosten te moeten betalen nou nee ! Ik ga voor zeker. :?
Maar hoe kan ik van je dromen, als je mij niet slapen laat !

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#23 Bericht door Mart » maandag 25 september 2006, 11:55

Bedankt voor de ondersteuning van mijn bericht dat je OOK VOOR DE PARTICULIERE ZIEKTEKOSTEN VERZEKERING maar 90 dagen in het buitenland mag verblijven. Dan 1 dag in Nederland en je kan weer 90 dagen weg.

- Uiteraard zullen er aanpassingen zijn gekomen, bij extra betalingen -

Ik heb het helaas zelf ondervonden. ( Dus niet de operatie in BKK zoals door mij geschreven )

Het is wel een aantal jaren geleden.
Onze jongste zoon was geboren, alle rekeningen in het ziekenhuis ed betaald. Toen ik een declaratie had ingediend, werd er mij gevraagd aan te tonen welke periodes ik in Thailand was, en welke periodes in Nederland. Ik kon geen bewijs leveren, want ik was op dat moment 11 maanden in Thailand, na de laatste terugkeer naar Nederland.

Ik heb het uitgevochten tot de Raad van Beroep, en de verzekeraar werd in het gelijk gesteld.

Bij ongeloof mij even een PB sturen en U krijgt een kopie van de afwijzing.

Daarna heb ik mij direct verzekerd in Thailand, bij Bupa.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#24 Bericht door jumbo » maandag 25 september 2006, 12:27

Mart schreef:Bedankt voor de ondersteuning van mijn bericht dat je OOK VOOR DE PARTICULIERE ZIEKTEKOSTEN VERZEKERING maar 90 dagen in het buitenland mag verblijven. Dan 1 dag in Nederland en je kan weer 90 dagen weg.

.
Is dat dan sinds de zorgverzekering is omgegooid ofzo?
Ik kan me nog herinneren dat ik mijn eerste 12 maanden mijn verzekering in NL kon laten doorlopen, daarna moest ik een nieuwe aangepaste versie afsluiten
Ik kwam trouwens voor zaken 1x per 2 maanden sowieso in NL, kan met niet meer herinneren of dat als factor meespeelde
In ieder geval is het verstandig gezien de input als bovenstaande om je goed (beter als ik:P ) te laten informeren door je zrogverzekeraar

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#25 Bericht door Mart » maandag 25 september 2006, 12:41

Jumbo,

Benjamin spreekt behalve Thai ook al Nederlands en Engels, dus hij is al een tijd geleden geboren :cry: bijna 8.

Daarvoor kwam ik ook regelmatig in Nederland, en hadden wij geen declaratie vanuit Thailand.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#26 Bericht door Edje » maandag 25 september 2006, 19:33

Simpel toch: je reiskostenverzekering is voor dekking van alle gemaakte kosten die je ziekenfondsverzekering niet vergoed. Je ....101 formulier heeft geen geldigheidsduur, is het hele jaar van toepassing.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”