favoriete steden

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jeroen_V
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 29
Lid geworden op: zondag 07 mei 2006, 23:32

#16 Bericht door Jeroen_V » maandag 24 juli 2006, 03:57

...Chiang Mai... 8)
jusqu'ici tout va bien...

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#17 Bericht door falang » maandag 24 juli 2006, 04:13

Hallo Mystic,
Rayong is geen stad om zo makkelijk in te verdwalen. Eigelijk heb je langs de hele kust vanaf Bangkok maar 1 straat, Sukumvit road. Dan heb je zo hier en daar wat meer zijstraten of parallelwegen, de dorpjes en steden.
Qua sfeer vind ik de plaatsen, en ook de mensen, in het noorden en oosten over het algemeen wat prettiger. Plaatsen als Chiang Rai, Mae Sai en Khonkaen, maar ik heb Khonkaen aan zee niet kunnen vinden.
keep on moving

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#18 Bericht door jumbo » maandag 24 juli 2006, 07:43

Ik ga naar Rayong voor het dorpse/slaperige gevoel. Bepaalde fenomenen die je in het uitgaansleven in Bangkok, Pattaya ed hebt zijn daar nog niet dus er zijn ook niet veel farang. Ik blijf dan ook voornamelijk aan de kustlijn.
Vuile stranden komt door de locale vissers en als je dus vlakbij een van de vele vismarkten gaat zonnen dan kan dat gebeuren voornamelijk rond Bang Phe zeg maar tegenover KO Samet
Je moet wat verder de kust afstropen en dan kom je weer in het heldere water en witte stranden terecht.
Verder is het een gegeven dat zee zeg maar van Bangkok, langs Pattaya naar Rayong Trat stroomt en dat betekend dat de vervuiling van deze beide grootheden langzamerhand richting Rayong trekt, jammer, maar het is niet anders.

Chaam is ook een leuk slaperig plaatsje om te komen en te genieten van alles wat Thailand te bieden heeft; echte een Thaise badplaats waar de Thai dan ook op afkomen.....ook een voorkeursplaats van mij

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#19 Bericht door Manuel » maandag 24 juli 2006, 08:00

bohr pen yang dohk.. is Laos voor 'Mai bpen rai'..
Zolas Willem zegt Isarn... Deze taal is eigenlijk een verbastering van Laos. In Esarn worden 4 talen gesproken. Thai, Laos, Kmer en Suay. En natuurlijk combinaties van bovenstaande..

Gast

#20 Bericht door Gast » maandag 24 juli 2006, 13:00

Mystic schreef:Ik leer meerdere keren Rayong (is ook al in andere topics voorgekomen). Is dit een leuke "zwerfstad"? Ik doel niet op toeristische highlights, maar doel meer op sfeer.
Is het een goede optie om bv bij een bezoek aan Samet een paar dagen Rayong in te lassen?

Groetjes Mys
Heeft iemand eigen gemaakte foto over en rond Rayong.
In Mei vond ik er niet veel aan en ik wil wel eens zien wat ik gemist heb.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#21 Bericht door JohanS » maandag 24 juli 2006, 13:20

Anonymous schreef:
Mystic schreef:Ik leer meerdere keren Rayong (is ook al in andere topics voorgekomen). Is dit een leuke "zwerfstad"? Ik doel niet op toeristische highlights, maar doel meer op sfeer.
Is het een goede optie om bv bij een bezoek aan Samet een paar dagen Rayong in te lassen?

Groetjes Mys
Heeft iemand eigen gemaakte foto over en rond Rayong.
In Mei vond ik er niet veel aan en ik wil wel eens zien wat ik gemist heb.
Sorry, deze vraag was van mij.

Johan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#22 Bericht door jumbo » dinsdag 25 juli 2006, 02:17

JohanS schreef:
Anonymous schreef:
Mystic schreef:Ik leer meerdere keren Rayong (is ook al in andere topics voorgekomen). Is dit een leuke "zwerfstad"? Ik doel niet op toeristische highlights, maar doel meer op sfeer.
Is het een goede optie om bv bij een bezoek aan Samet een paar dagen Rayong in te lassen?

Groetjes Mys
Heeft iemand eigen gemaakte foto over en rond Rayong.
In Mei vond ik er niet veel aan en ik wil wel eens zien wat ik gemist heb.
Sorry, deze vraag was van mij.

Johan
Ik moet effe rondsnuffelen voor je Johan
Heb ze wel maar daar staat missus Jumbo op en dan geef je een valse voorstelling van feiten aan je webbezoekers....hehe :P :P er zijn wel enkele andere 'meerminnen' maar die zijn van steen :lol: :lol:

de andere fotos' zijn een combinatie van diverse gebakken vissen, bier/whisky en mijzelf, in allerlei kennelijk en verschillende staten en lijken me dus ook niet gepaste voorbeelden om te publiceren op je website dan wel in de vroege morgen te hoeven aanschouwen,
het lokale regime in Rayong zou me dan wel eens kunnen gaan bannen

J

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#23 Bericht door JohanS » dinsdag 25 juli 2006, 07:37

jumbo schreef:
JohanS schreef:
Anonymous schreef: Heeft iemand eigen gemaakte foto over en rond Rayong.
In Mei vond ik er niet veel aan en ik wil wel eens zien wat ik gemist heb.
Sorry, deze vraag was van mij.

Johan
Ik moet effe rondsnuffelen voor je Johan
Heb ze wel maar daar staat missus Jumbo op en dan geef je een valse voorstelling van feiten aan je webbezoekers....hehe :P :P er zijn wel enkele andere 'meerminnen' maar die zijn van steen :lol: :lol:

de andere fotos' zijn een combinatie van diverse gebakken vissen, bier/whisky en mijzelf, in allerlei kennelijk en verschillende staten en lijken me dus ook niet gepaste voorbeelden om te publiceren op je website dan wel in de vroege morgen te hoeven aanschouwen,
het lokale regime in Rayong zou me dan wel eens kunnen gaan bannen

J

J
Het is niet de bedoeling om deze fotos op mijn website te publiceren.
Ik ben gewoon op zoek naar een website met fotos over rayong die de bezoeker zelf heeft gemaakt en niet een toeristische website.
Toch bedankt.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#24 Bericht door Okie » dinsdag 25 juli 2006, 13:28

Mijn favoriete plaatsen in Thailand zijn, Chiang Mai alwaar ik mijn huidige vriendin heb leren kennen.

Mae Thang waar haar ouders wonen en waar zij een huisje heeft al weet dat huis niet dat het van haar is, ze is er namelijk maar een weekje per jaar. Ik kom daar voornamelijk voor de rust en de omgeving(bergen, watervallen) heerlijk rond toeren op de motobike van haar vader.

Rajamalang University, 20 km vanaf Lampang alwaar mijn vriendin woont en werkt, ook daar heerlijk rustig geen farang te bekennen in de wijde omtrek, paar leake markten en veel natuur schoon.

Okie

willy_1957
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 16:49
Locatie: moerbeke-waas
Contacteer:

favoriete steden

#25 Bericht door willy_1957 » maandag 31 juli 2006, 17:22

Chiang Mai, deze stad biedt alles wat men zich wensen kan. Ik hou veel van de natuur,maar ook een stadsboemel vind ik op zijn tijd wel leuk.Ik heb er ook mijn vriendin, uiteraard draagt dit bij tot de voorliefde van deze stad. Ik vermijd wel zoveel mogelijk toeristische plaatsen,maar de Sunday market vind ik toch speciaal en heel gezellig om het even op zijn Nederlands uit te drukken :D

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#26 Bericht door Jim » maandag 31 juli 2006, 17:28

ik heb mijn hersentjes gepijnigd maar ik kan geen favoriete thaise stad bedenken.
voornamelijk omdat alle steden (behalve bangkok dan) als 2 druppels water op elkaar lijken.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#27 Bericht door serpay » maandag 31 juli 2006, 19:40

mijn stad is bkk lekker druk en gezellig.
strand is voor mij ko phi phi voor het duiken maar voor de gezelligheid moet ik toch voor cha-am gaan als je de weg goed weet.
en voor de rest phan waar ik en mijn vriendin woon.
eigenlijk heeft iedere stad of dorp in thailand wel zijn charme.
Alfisti rebeli

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#28 Bericht door Nimnuan » woensdag 02 augustus 2006, 11:31

Mystic schreef:Ik leer meerdere keren Rayong (is ook al in andere topics voorgekomen). Is dit een leuke "zwerfstad"? Ik doel niet op toeristische highlights, maar doel meer op sfeer.
Is het een goede optie om bv bij een bezoek aan Samet een paar dagen Rayong in te lassen?

Groetjes Mys
Ik ben vorig jaar een aantal dagen in Rayong geweest en vond het er heerlijk relaxed. Ook heerlijk vers seafood gegeten.
Het water was het enige teleurstellende. Dit was (is?) behoorlijk vervuild.
Ik vond het een beetje te rustig om echt een "stadsfeer" te hebben.

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#29 Bericht door thongdee » woensdag 02 augustus 2006, 12:05

Persoonlijk heb ik steeds graag in Surin vertoefd .
De mensen zijn er echt aardig , overal eerlijklekker eten.
Als ze Thais spreken is het een van de mooiste accenten en het meest verstaanbare Thais van heel thailand .
Er is veel te beleven in de stad en waar wijzelf wonen 30 buiten de stad is het heel rustig en ook weer alle voorzieningen (14 km van Sikoraphum)
Nog een goede 2 jaar en we gaan er ons weer definitief settelen , en ja de "wood fired Pizza oven" gaat mee ;-)
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 135
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 00:52
Locatie: Zaandam

#30 Bericht door Zaan » zondag 03 september 2006, 10:55

We hebben alleen nog maar Bangkok, Chiang Mai en Hua Hin gezien, maar van deze 3 is voor ons Bangkok absoluut nummer 1

Gewoon omdat deze stad zoveel te bieden heeft, de hectiek en cultuur van het centrum, en de rust in de buitenwijken..

CM is een goede 2e, lekker relaxte stad met genoeg te zien/doen

HH zou ik persoonlijk niet meer naar toegaan (met kinderen), zeker als je denkt hier een strandvakantie te kunnen hebben en het weer niet mee zit ben je hier snel klaar...

Plaats reactie

Terug naar “Steden”