Op reis door Thailand met een kind van 4... Tips?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vivi

Op reis door Thailand met een kind van 4... Tips?

#1 Bericht door Vivi » maandag 09 januari 2006, 14:23

Hallo,

Van 12 april t/m 10 mei ga ik samen met mijn vriend en mijn zoontje van 4 naar Thailand.

Wij willen zelf door thailand gaan reizen, maar de reis wel al in Nederland uitstippelen.

Ik zou heel graag tips hebben over het reizen met een kleuter in het algemeen, maar ook leuke ideeen om met een kind van 4 in Thailand te doen / bezoeken zijn meer dan welkom!

groetjes Vivi

patrice

doen !

#2 Bericht door patrice » donderdag 12 januari 2006, 22:02

Wij hebben al verschillende keren Thailand 'gedaan'met onze, inmiddels 9 jarige zoon vanaf zijn 3e en nu met zijn zusje erbij (nu 13 maanden) ook. Afgelopen zomer een rondreis gemaakt . Geweldig !
Ons schema was ongeveer; Bkk 'royal hotel' 5 dagen (perfecte locatie in oude stad, schuin tegenover Paleis)en alle bezienswaardigheden binnen loopafstand of tuktuk), met de trein naar Hua Hin 'Dolphin Bay Resort'(lekker rustig in klein, mooi maar perfect resort, echt direct aan zee, 1 week). Terug naar Bkk en naar Krabi gevlogen naar Ao Nang ( direct aan zee). Mooie boottrip naar Koh Phi Phi !! 10 dagen. Vanuit Krabi terug naar Bkk gevlogen.

Deze zomer gaan we terug; Bkk 5 dagen Chinatown hotel, met de trein naar Chiang Mai 1 week en we twijfelen nog of we naar Koh Chang gaan of naar het zuiden vliegen naar Phuket en de Phnangnga Baai. Zijn we nog niet over uit.

Bkk is errug leuk met kids, veel aandacht maar niet opdringerig. Veel te zien en te doen. Je kunt goed lopen en de tuktuk brengt je overal waar je wilt zijn. Ook over de klongs en de chao praya rivier is veel te zien voor kids. Laat je niet verleiden tot een dure overtocht met de boot ! De boottaxi is veel goedkoper en de thai gebruikt hem ook ! Bij Wat arun aan de overkant van de rivier, opstappen bij de pier bij het paleis, staan ze met slangen, wel betalen natuurlijk !
China town is voor kids een grote speelgoedwinkel, geweldig ! Een hotel met zwembad is natuurlijk altijd succes gegarandeerd !

Als je meer wilt weten, hoor ik het wel. Kan er inmiddels een boek over schrijven ! Ik verheug me er nu al weer op !

sara

Re: doen ! Ook geinteresseerd

#3 Bericht door sara » vrijdag 13 januari 2006, 21:25

[




Hai Patrice nog een aandere geinteresserde ik ga van de zomer ook naar bkk met mijn man en 2 kids van 3 en 14 jaar welk hotel gaat dit over en de speelgoedwinkel. Heb je nog meer andere tips en leuke dingens voor de kids in bkk. Ik was er vorig jaar ook maar voor 10 dagen ben maar 3 dagen in bkk geweest 1 avond naar chinatown en de rest was ik in pattaya begrijp je. iK Ben benieuwd. Groetjes












quote="patrice"]Wij hebben al verschillende keren Thailand 'gedaan'met onze, inmiddels 9 jarige zoon vanaf zijn 3e en nu met zijn zusje erbij (nu 13 maanden) ook. Afgelopen zomer een rondreis gemaakt . Geweldig !
Ons schema was ongeveer; Bkk 'royal hotel' 5 dagen (perfecte locatie in oude stad, schuin tegenover Paleis)en alle bezienswaardigheden binnen loopafstand of tuktuk), met de trein naar Hua Hin 'Dolphin Bay Resort'(lekker rustig in klein, mooi maar perfect resort, echt direct aan zee, 1 week). Terug naar Bkk en naar Krabi gevlogen naar Ao Nang ( direct aan zee). Mooie boottrip naar Koh Phi Phi !! 10 dagen. Vanuit Krabi terug naar Bkk gevlogen.

Deze zomer gaan we terug; Bkk 5 dagen Chinatown hotel, met de trein naar Chiang Mai 1 week en we twijfelen nog of we naar Koh Chang gaan of naar het zuiden vliegen naar Phuket en de Phnangnga Baai. Zijn we nog niet over uit.

Bkk is errug leuk met kids, veel aandacht maar niet opdringerig. Veel te zien en te doen. Je kunt goed lopen en de tuktuk brengt je overal waar je wilt zijn. Ook over de klongs en de chao praya rivier is veel te zien voor kids. Laat je niet verleiden tot een dure overtocht met de boot ! De boottaxi is veel goedkoper en de thai gebruikt hem ook ! Bij Wat arun aan de overkant van de rivier, opstappen bij de pier bij het paleis, staan ze met slangen, wel betalen natuurlijk !
China town is voor kids een grote speelgoedwinkel, geweldig ! Een hotel met zwembad is natuurlijk altijd succes gegarandeerd !

Als je meer wilt weten, hoor ik het wel. Kan er inmiddels een boek over schrijven ! Ik verheug me er nu al weer op ![/quote]

patrice

nog meer tips

#4 Bericht door patrice » maandag 16 januari 2006, 22:56

In Bkk hebben wij gekozen voor een goed gelegen hotel; Hotel Royal. Een hotel met zwembad, geweldige ligging midden in de oude stad. Schuin tegenover het paleis, Sanam Luang (waar de thai tot rust komt en vliegers oplaat), aan de overkant de amuletmarkt (leuk !!!), schuin aan de overkant Banglampoo (backpackers-wijk) en meteen als je de deur uitloopt s-avonds een markt. Helemaal goed en de kids vinden het geweldig. Ga ook als het donker is de stad in, je ziet dan pas het echte leven ! De Thai leeft vooral s-avonds en het is minder warm....

Vanuit het hotel naar Dusit Zoo en Park geweest. Leuk dagje met een dierentuin/ kleine kermis. Chinatown is voor kids echt leuk, er is zoveel te zien, dat bedoelde ik met 'speelgoedwinkel'. Je weet niet waar te kijken. Mooie warenhuizen ook met McD en Mr Donnut (voor kids) meteen lekker even afkoelen. Met de tuktuk is ook een tip en het paleis vonden ze geweldig. Vooral ook alle aandacht die ze krijgen........

Aan zee zijn we in het zuiden geweest van Hua Hin. Adres staat in mijn vorig stukje.

Moet er wel bij vertellen dat onze kids de hele aardbol over gesleept worden dus die zijn niets anders gewend. Als je kind gewend is om 3 weken op een leuke camping te zijn in de zomer moet je jezelf toch afvragen of dit wel iets voor ze is........alleen de warmte al.

Succes ! Geniet !!!

Vivi

RE: thailand met kids

#5 Bericht door Vivi » maandag 23 januari 2006, 12:54

hallo Patrice,

Bedankt voor je reactie! Heel fijn om te horen dat het goed te doen is met een kind(eren) en dat jouw kind(eren) ook heeft genoten!

Je schrijft dat je 5 dagen in bangkok bent geweest, wij hebben nu 2 dagen bangkok ingepland en verder ligt onze planning nog open. Maar zou je aanraden om langer in bangkok te blijven?

Verder willen wij met de trein naar Chang Mai, maar uit je verhaal begrijp ik dat jullie dat nu ook voor het eerst gaan doen.

Heb je toevallig ook al een keer een hutje / bungalow op het strand gehad? Lijkt me ideaal met kinderen..

groeten
vivi

Patrice

thaland met kids

#6 Bericht door Patrice » maandag 23 januari 2006, 21:47

Het gaat geweldig goed met de kids ! We zijn nu 3 x met de kinderen daar geweest en het bevalt gewoon heel erg ! Het is een heerlijk land. Bangkok is een heerlijke stad waar zo ontzettend veel te zien is. Wij hebben veel te voet gedaan (kleine zit nog in de buggy) en dat is goed te doen als je een hotel hebt wat centraal ligt. Deze keer hebben we gekozen voor het Bkk Centre Hotel in Chinatown en we blijven 5 dagen !

Wij raken daar niet uitgekeken en gewoon wat in het wild gaan wandelen brengt je de leukste plekjes waar geen toeristen komen......ook de leukste contacten maak je op deze manier.

In Chiang Mai zijn wij eerder geweest maar zonder de kids. Een geweldige bestemming ! Vader en zoon gaan een jungletocht maken (hebben ze afgelopen zomer in het Khao Sok National Park in het zuiden ook gedaan) en ik blijf met de kleine meid in de stad. Verder willen we naar de bergstammen. Hier hebben we gekozen voor het Chiang Mai Plaza hotel (geweldig hotel !! )

We vliegen na een week weer terug naar Bkk om naar Hua Hin af te reizen.

Vanwege de afstand en de ronselprijzen gaan we niet naar Koh Samui maar naar een resort onder Hua Hin. Niet te ver van Bangkok vandaan maar toch een mooie kust en ook veel dingen te zien. Hua Hin is een leuk stadje met een gezellige avondmarkt en veel goede restaurantjes.
Vooral ook de zee die erg rustig is en een paar eilandjes waar de mannen kunnen snorkelen hebben ervoor gezorgd dat we hier voor kiezen.

Wij kiezen bewust voor een accomodatie met AC vanwege de muggen en we zijn natuurlijk wel wat gebonden in verband met de kleinste. Vorig jaar zijn we op Phi Phi geweest met de boot, ze was toen pas 7 maanden oud ! Het is allemaal te doen, maar met mate.

We zijn in meerdere landen geweest maar met de kinderen vind ik persoonlijk Thailand een heel veilig en gastvrij land.

Ik kan het iedereen aanbevelen.....maar dat was al wel duidelijk denk ik.

groetjes,
Patrice

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”