Tijger tempel in Kanchanaburi

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Langelaan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 71
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 16:00

Tijger tempel in Kanchanaburi

#1 Bericht door Langelaan » zondag 22 januari 2006, 00:08

Is iemand bekend met het bezoeken van de tijger tempel in Kanchanaburi. Dit is de website http://www.tigertemple.org/
Er was laatst ook een documentaire over op tv.
Ik ben benieuwd naar ervaringen. Wie is er geweest en wat vond je ervan?

Groetjes,

Bianca

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2005, 10:24

#2 Bericht door Martijn J » zondag 22 januari 2006, 11:48

Vond het erg bijzonder om zo bijna oog in oog met tijgers te staan en ze ook nog te kunnen aanraken. Zeker de moeite waard dus (althans voor mij)!

wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 21:24
Contacteer:

#3 Bericht door wendyjol » zondag 22 januari 2006, 22:04

Deze nemen wij zeker op in ons reisschema. Mijn kinderen verheugen zich er nu al op, terwijl ik het nog wel wat eng vind hoor!!
to travel or not to travel

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#4 Bericht door Jantra » dinsdag 24 januari 2006, 10:07

Wij zijn er in de zomer van 2004 geweest!!!!! Het is echt een aanrader, wat ik je ook wil aanraden is om op eigen gelegeheid te gaan. Dus huur een scootertje in Kanchanaburi en rijdt er van daaruit heen. Dit is een hele mooie rit en je kan er op deze manier voor zorgen dat je voor alle toeristen (bussen) bent. Wij waren er met vijf personen, toen we weggingen kwamen er minstens dertig, allemaal met de bus ......... Wij hebben er ook naast gezeten en ze geaaid, ik weet niet of ze dat doen met grote groepen.....

Veel plezier!!!

Langelaan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 71
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 16:00

#5 Bericht door Langelaan » dinsdag 24 januari 2006, 18:50

Bedankt voor de reactie tot zover! Het klinkt erg gaaf!
Ik moet zeggen dat het me wel een beetje eng lijkt om zo dicht bij een tijger te komen, maar natuurlijk ook super tof!

Jantra, hoe laat ging je daar ongeveer naartoe om de grote groepen toeristen voor te zijn? En wat is de prijs om dit te bezoeken?

Groetjes,

Bianca

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#6 Bericht door Jantra » vrijdag 27 januari 2006, 13:13

Wij zijn rond de lunch vertrokken op de scooters. Maar als ik het nog eens over zou doen (waarschijnlijk deze zomer) zou ik wat eerder gaan. De bussen komen in de middag rond 13.30/14.00 aan, dus houdt daar rekening mee.

Je kan natuurlijk ook info over tijden vragen bij de plaatselijke boekingsbureautjes. Onze ervaring is dat ze heel eerlijk zijn en een goed advies geven. Als je interesse hebt in een goed adres, moet je het ff doorgeven, heb de naam het adres nog wel van het bureau waar wij eea mee besproken hebben. Haar broer verhuurt trouwens de scooters waar wij gebruik van hebben gemaakt.

Heel veel plezier!!!!!
Ik weet zeker dat dit een onvergetelijke ervaring wordt.

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#7 Bericht door Jantra » vrijdag 27 januari 2006, 13:15

PS als je een pb stuurt, kan ik je wel een foto mailen.

meghaly

#8 Bericht door meghaly » vrijdag 17 februari 2006, 10:12

weet iemand of het ook te doen is vanuit Bangkok? We zitten te denken om er naartoe te gaan, maar ik geloof dat het vanuit Bangkok al 2,5 uur rijden is en dat lijkt me wel lang.??

ik hoor het graag.

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#9 Bericht door Jantra » vrijdag 17 februari 2006, 14:37

Dan ben je er ook nog niet!! Hoe is je planning? Ik zou altijd adviseren om er een nachtje te blijven. Is echt heerlijk die rust die daar heerst na de drukte van Bangkok.
Carpe Diem

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

9

#10 Bericht door henkypenky » vrijdag 17 februari 2006, 17:21

meghaly schreef:weet iemand of het ook te doen is vanuit Bangkok? We zitten te denken om er naartoe te gaan, maar ik geloof dat het vanuit Bangkok al 2,5 uur rijden is en dat lijkt me wel lang.??
de tijgers worden maar van 15.30 tot 17 uur uit hun kooien gehaald ( *** zie geweizigde tijdenn hieronder ! ) dus wanneer je tegen 11 uur een bus ( nr 81 ) pakt ben je 2 uur later in kanchanaburi . van daar per minibusje of motorbike nog ca. 35 km dus je bent er tussen 14 - 15 uur zeker .
zorg dat je b.v. om 19 uur maar zeker de laatste bus van 20 uur ( zit vaak propvol ) terug naar bkk neemt .
bus heen en terug naar kanchanaburi nog geen 200 baht .
taxi 250 baht of motorbike goedkoper .
entree 300 baht plus 50 baht per fototoestel of video .
Laatst gewijzigd door henkypenky op zaterdag 18 februari 2006, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
live and let live !

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#11 Bericht door Jantra » vrijdag 17 februari 2006, 20:43

Sorry hoor Henkypenky, maar je bent volgens mij een beetje verkeerd voorgelicht. Wij zijn er zoals je elders hebt kunnen lezen in de voormiddag geweest en de tijgers waren weldegelijk uit hun kooi. Ook hebben we niks extra's hoeven betalen voor onze (foto)camera's.
Carpe Diem

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2005, 10:24

#12 Bericht door Martijn J » vrijdag 17 februari 2006, 21:28

Kan me daar inderdaad ook niets van herinneren. het kost 50 baht pp extra om langs de tijgers geleid te worden en ook wij waren er in de ochtend!

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#13 Bericht door henkypenky » zaterdag 18 februari 2006, 11:44

Jantra schreef:Sorry hoor Henkypenky, maar je bent volgens mij een beetje verkeerd voorgelicht. Wij zijn er zoals je elders hebt kunnen lezen in de voormiddag geweest en de tijgers waren weldegelijk uit hun kooi. Ook hebben we niks extra's hoeven betalen voor onze (foto)camera's.
nou dan zou ik maar eens de link hierboven aanklikken , daar staat in de engelse versie namelijk ook duidelijk te lezen :
- starting september 2005 the donation for entrance fee will be increased to 300 baht for each visitor - .
uit hun kooien had ik oude tijden zie ik nu ook daar op de site , dat is inderdaad ook geweizigd van 1.30 tot 4.30 pm ( bij engelse tekst onder : adress and map ) sorry !
live and let live !

tinkerbel

#14 Bericht door tinkerbel » zondag 02 april 2006, 12:04

We hebben ook de tijgertempel bezocht (maart 2006) en vonden het eerlijk gezegd een aanfluiting...... De tijgers liggen helemaal versuft aan een ketting. Er waren zo'n 20 jonge thaise mensen, in blauwe tshirts, die daar werken en die de toeristen langs de tijgers lieten lopen. Je moest in een rijtje gaan staan, je fototoestel afgeven als je aan de beurt was hield 1 iemand je hand vast om je naar een tijger te brengen, een ander maakte met je fototoestel een foto van je naast een tijger. Ik vond het erg toeristisch. Ik sprak iemand die er verleden jaar ook was geweest en hij vertelde dat het nu wel erg toeristisch was geworden tov verleden jaar. Wij denken dat de tijgers wel degelijk kalmerende middelen krijgen toegediend..................... Ze liggen daar een beetje versuft en nadat ze heel de middag met toetisten op de foto gaan worden ze naar een kleine kooi gebracht waar ze heel de nacht in blijven.

GABBER

#15 Bericht door GABBER » zondag 02 april 2006, 12:47

Jammer dat monniken commercieel bezich zijn, en dat ze drugs gebruiken om de beesten mak te maken.

DUS NIET NAAR TOE GAAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Steden”