Chang Mai - Bangkok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Willemb

Chang Mai - Bangkok

#1 Bericht door Willemb » maandag 14 november 2005, 13:43

Hallo,

Ik wil over twee weken een paar dagen naar Chang Mai vanuit Bangkok. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken? Vliegen of met de trein? En vliegticket (of trein-) via internet of gewoon ter plekke boeken? En waar?

Bij voorbaat dank!

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » maandag 14 november 2005, 15:29

Hoi Willem B

Bangkok - Chiang Mai

Het snelst met het vliegtuig ongeveer 60 minuten vliegen, er gaan ongeveer 15 vluchten per dag naar CM en terug naar BKK. Boeken op het vliegveld of bij een reis buro ter plaatse.

De bus, ongeveer 10 uur in een koelkast, nacht bus gaat elk uur 2-3 bussen. Boeken op het bus station of bij reis buro, bus station is beter.

De trein, dag of nacht trein, duur ongeveer 12-14 uur. Boeken op het trein station.

Zou alle kaartjes ter plekke boeken of via internet, vliegen kan vaak binnen een uur als je het ticket op het vliegveld koopt, voor de prijs maakt het nix uit.

Okie

Willemb

Super!

#3 Bericht door Willemb » maandag 14 november 2005, 16:41

Thanx! Denk dat het vliegen wordt, klinkt verreweg het makkelijkst en ik heb maar twee weken. Beetje zuinig met m'n tijd doen dus ;)

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Super!

#4 Bericht door Edje » maandag 14 november 2005, 18:12

Willemb schreef:Thanx! Denk dat het vliegen wordt, klinkt verreweg het makkelijkst en ik heb maar twee weken. Beetje zuinig met m'n tijd doen dus ;)
Via internet is het heel gemakkelijk om een vlucht naar Chiang Mai te boeken met Air Asia ( goedkoopste ) of Thai Airways. Nadeel is dat je een credit card moet hebben. Het is ook mogelijk om op BKK airport domestic of een van de vele reisburootjes te boeken.
Groetjes; Edje

Willemb

boeken via internet

#5 Bericht door Willemb » woensdag 16 november 2005, 09:33

Krijg je je ticket dan thuisgestuurd??

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#6 Bericht door Okie » woensdag 16 november 2005, 13:56

Nee dan krijg je een zogenaamd E ticket. Dit is een print van je bevestiging die je via je e mail van de desbetreffende maatschappij krijgt toegezonden. Hierop staat je reserverings nummer en je naam en de tijd dat je vliegt. Deze toon je bij het inchecken samen met je paspoort en eventueel je credit card. Meestal volstaat om het reserverings nummer te noemen bij de incheck balie.

Okie

Willemb

ticket

#7 Bericht door Willemb » woensdag 16 november 2005, 16:54

super! dankjewel.

via internet is goedkoper heb ik begrepen.. ook wel zo handig om het van tevoren al te regelen. Ga wel proberen open ticket te boeken, zodat ik evt wat langer in Chang Mai kan blijven als ik het leuk vind.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#8 Bericht door Okie » woensdag 16 november 2005, 17:53

Koop gewoon een enkele reis Willem het maakt in prijs helemaal nix uit.

Okie

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#9 Bericht door Edje » woensdag 16 november 2005, 20:31

Okie schreef:Koop gewoon een enkele reis Willem het maakt in prijs helemaal nix uit.

Okie
Gelijk Okie. Dit in tegenstelling met alle int. vluchten. Ik heb ook nooit begrepen dat een enkeltje duurder moet zijn dan een 1/2 retour en zelfs dat een 3 mnd of jaar ticket duurder is dan een 30 dgn ticket. Ik vlieg heen en terug en wat maakt de verblijfsduur dan uit.
Ik zal wel dom zijn, maar in Th werkt het ook zo bij andere vervoersmaatschappen, retour is 2x enkel, zo hoort het ook te zijn.
Groetjes; Edje

willemb

ticket

#10 Bericht door willemb » vrijdag 18 november 2005, 13:18

Goed om te weten!!! Dank voor de tips. Dan wordt het gewoon een enkeltje dus.

Groet, Willem

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”