hotels in Phuket

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ebro
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 09 juli 2015, 08:15

hotels in Phuket

#1 Bericht door ebro » donderdag 09 juli 2015, 11:49

Beste allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en stel mss een vraag die al tig keren gesteld is maar...
In november ga ik voor de 2e keer naar Thailand en voor de eerste keer 6 dagen naar Phuket.
Via diverse hotel/resorts sites lees ik dan reviews van het hotel/resort waarbij er altijd dan goede en slechte items genoemd worden. Dat zet mij dan weer aan het twijfelen. Ook wordt er blijkbaar veel bij,- of hergebouwd wat weer tot overlast kan leiden zo lees ik geregeld.
Mijn concrete vraag is dan ook wie recente ervaring heeft met een goed hotel/resort weet (4 of 5 sterren)?
Liefst niet aan Patong beach maar aan Kata of Katongbeach.
Voorkeur is met zwembad en luchthavenshuttle (alhoewel ik ook een taxi kan nemen vanaf het vliegveld.
En zijn er in Kata of Katong gewone barretjes, winkeltjes om de tijd door te brengen. We gaan nl niet alleen maar aan het strand liggen, of moeten we dan echt naar Patong of anderszins?
Graag jullie reacties zodat ik gericht een hotel/resort kan gaan boeken.
Alvast dank.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: hotels in Phuket

#2 Bericht door JohanS » donderdag 09 juli 2015, 13:15

Wij gaan in Augustus naar Phuket en hebben voor Patong gekozen.
We zijn reeds meerdere keren in Phuket geweest en wij kiezen iedere avond graag een ander restaurant uit, lopen graag door een marktje of winkeltje enz.
Ook tijdens valavond is er op het strand nog steeds veel te beleven.
Wij zijn geen Bartypes maar we gaan graag iets drinken waar we het volk zien passeren.
Daarom past Patong het beste voor ons. Het is druk maar je vind er ook alles binnen loopafstand en keuze in overvloed.

Twee jaar geleden waren wij in Karon en Kata en na een paar avonden hadden wij het daar wel gezien.
kata gaf toen een onderkomen uiterlijk, Karon was beter met mooi strand maar wel echt rustig.

Je kan je tijd ook verdelen over een paar plaatsen; bv Karon en Patong.

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: hotels in Phuket

#3 Bericht door asiantraveler » donderdag 09 juli 2015, 19:01

Ik ben 2 maal in Kata beach geweest en buiten dat het strand mooi is, is er zeer weinig te beleven. Het dorpje leeft niet en aangezien er een groot resort voor een zeer groot deel direct aan het strand ligt ben je altijd relatief ver van het strand. Je moet immers om het resort heen om aan het strand te komen.

Karon beach zag er ook niet heel uitnodigend uit vond ik.

Patong is een bruisende stad met veel vermaak. Een groot winkelcentrum met bioscoop, vele winkeltjes op/aan de diverse straten en soms en uiteraard het uitgaansleven. Maar ook het strand is groot en prettig.

Maar als je voor rust gaat en veel op je resort wil verblijven dan is het in Kata goed vertoeven.

https://youtu.be/ZfafOsXyz5s

Plaats reactie

Terug naar “Steden”