Op avontuur in het diepe zuiden

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#16 Bericht door driver » donderdag 22 januari 2015, 12:37

Farang Baa schreef:Dit was een fotoverslag van de week van 24-11 tot 1-12. Morgen zal ik nog foto's plaatsen die ik tijdens mijn kortere trip (5-1 tot 8-1) naar deze "rode zone" nam. Helaas moest ik de huurauto uit Hat Yai toen al na twee dagen terugbrengen omdat ik vanaf Narathiwat, dus open jaw, terugvloog naar Bangkok-Don Mueang. Ik ben daardoor helaas nog niet in districten of plaatsen als Tak Bai en Sungai Kolok geweest.

In niet-toeristische gebieden zoals dit, maar ook bv. in de Isaan, is een auto onmisbaar als je meer wilt doen dan in de omgeving van je hotel vertoeven. Na weken in Pattaya te zitten, kies ik elders liever voor andere avonturen dan bar- en bedavonturen en is het een verademing om even (bijna) geen enkele andere farang te zien.
Ik deel jou mening wat betreft het vertoeven in Thailand tijdens vakantie trips.
Stappen en kroegen boeit me sowieso niet dus ik kies er liever ook voor het avontuur op te zoeken voor zover dat kan dan.
Dit gedeelte van Thailand waar jij nu rond toert is bijna niemand van hier geweest schat ik zo in het merendeel kiest voor de veilige of meer toeristische gebieden daarom vindt ik het leuk nu iets te zien en te lezen over jou uitstapjes.

gr driver

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#17 Bericht door Farang Baa » donderdag 22 januari 2015, 14:12

Van 5 tot 8 januari zat ik weer in het gebied. Dit was kort na de overstromingen die de regio in december hadden getroffen, maar veel meer dan hoogstaand water in de rivieren en enkele ondergelopen (rijst?)velden was er niet meer van te zien. Wat dat betreft had ik het geluk aan mijn zijde, omdat de wateroverlast zich precies tussen mijn bezoeken bevond. Ik heb dus niet tot mijn middel of nek in het water gestaan, wat twee weken eerder overal in de regio (incl. het centrum van Pattani) wel zou zijn gebeurd. :angel:

Terug in het CS Pattani; nu met een kamer aan de achterkant voor een fraai uitzicht over de Golf:
Afbeelding

In het Coliseum, de shopping mall van Yala-Stad:
Afbeelding

Klokkentoren van Yala:
Afbeelding

Matsayit Klang, Yala:
Afbeelding

Afbeelding

Markt vlakbij het spoor, Yala:
Afbeelding

Diep in de jungle van Narathiwat ligt Rueso, een van de gevaarlijkste districten in de regio:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een grote militaire aanwezigheid is het gevolg, incl. 'gecamoufleerde' legertorens en foto's van gezochte terroristen:
Afbeelding

Toch gaat het leven gewoon door:
Afbeelding

Ik zou hier niet willen werken:
Afbeelding

Een bezoek aan het treinstation van een dorp met een 7-11 waar geen alcohol of varkensvlees verkocht wordt - de enige die ik in Thailand heb gezien! - mocht niet ontbreken:
Afbeelding

Station Rueso, een stop aan de lijn Hat Yai - Sungai Kolok:
Afbeelding

Afbeelding

De fraai verlichte klokkentoren van Pattani in het donker:
Afbeelding

En een dito verlichte brug over de rivier, een favoriete hangplek voor de lokale jeugd:
Afbeelding

Waar het water nog niet helemaal gezakt is:
Afbeelding

Sawadee pimai 2558:
Afbeelding

In een karaokebar tegenover het hotel:
Afbeelding

Ziekenhuis van Yaha, Yala:
Afbeelding

Afbeelding

Weg in Yaha langs het ziekenhuis. Direct ernaast en makkelijk te missen ligt de smalle toegangsweg naar...:
Afbeelding

... de hogerop gelegen Moon Seeking Tower:
Afbeelding

Mooi uitzicht vanaf deze voor moslims significante plek:
Afbeelding

Terug in Narathiwat:
Afbeelding

Een eind uit het centrum vind je een straat vol met (karaoke)bars, waar de dames uit Laos komen en het Engels niet machtig zijn:
Afbeelding

's Avonds laat zijn de wegen uitgestorven. Er is zelfs geen motorbike taxi te vinden. Dan maar teruglopen:
Afbeelding

Zelfs hartje centrum biedt een desolate aanblik. Alleen de nog aanwezige kerstverlichting fleurt de sfeer wat op:
Afbeelding

Mijn hotel, het Pacific Hotel, bij daglicht:
Afbeelding

Het mooiste, meest luxe hotel van de stad, Imperial Narathiwat:
Afbeelding

Ingang Narathiwat Airport:
Afbeelding

Aankomsthal, compleet met winkels en restaurants:
Afbeelding

Vertrekhal:
Afbeelding

Met het enige dagelijkse vliegtuig terug:
Afbeelding

Bye bye Nara!
Afbeelding

De Matsayit Klang in Mini Siam (Pattaya) lijkt niet op de echte:
Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#18 Bericht door driver » donderdag 22 januari 2015, 17:18

En weer mooie fotoos en uitleg erbij bedankt hiervoor :clap:


gr driver

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#19 Bericht door Farang Baa » donderdag 22 januari 2015, 17:58

Zie je het nog zitten om de regio te bezoeken, driver? Ik kan het je aanraden.

Als je dat wilt doen: zorg voor een auto! Het openbaar vervoer is minimaal en motosais zijn nergens te huur in Pattani, Yala of Narathiwat. Auto's ook niet, dus mocht je geen eigen auto hebben, huur er dan elders een. Ik vloog zelf twee keer op Hat Yai, waar ik mijn huurauto op het vliegveld kon ophalen en meteen door kon rijden, om de stad heen, naar Pattani. De kwaliteit van de wegen is zeer behoorlijk te noemen en zoals overal in Thailand is de bewegwijzering ook in het Engels. De bekende blauwe borden met bezienswaardigheden (tempels, watervallen, stranden etc.) vind je ook te pas en te onpas, waardoor je je ook zonder GPS makkelijk kunt oriënteren en de toeristische (*ahem*) plekken kunt vinden.

O ja. Verwacht geen andere farang toeristen te zien. Geen enkele.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#20 Bericht door driver » donderdag 22 januari 2015, 19:04

Farang Baa schreef:Zie je het nog zitten om de regio te bezoeken, driver? Ik kan het je aanraden.

Als je dat wilt doen: zorg voor een auto! Het openbaar vervoer is minimaal en motosais zijn nergens te huur in Pattani, Yala of Narathiwat. Auto's ook niet, dus mocht je geen eigen auto hebben, huur er dan elders een. Ik vloog zelf twee keer op Hat Yai, waar ik mijn huurauto op het vliegveld kon ophalen en meteen door kon rijden, om de stad heen, naar Pattani. De kwaliteit van de wegen is zeer behoorlijk te noemen en zoals overal in Thailand is de bewegwijzering ook in het Engels. De bekende blauwe borden met bezienswaardigheden (tempels, watervallen, stranden etc.) vind je ook te pas en te onpas, waardoor je je ook zonder GPS makkelijk kunt oriënteren en de toeristische (*ahem*) plekken kunt vinden.

O ja. Verwacht geen andere farang toeristen te zien. Geen enkele.
Jawel hoor dat zie ik wel zitten.
Of Suk er ook zo over denkt weet ik niet maar als het erop aan komt gaat ze wel mee verwacht ik.
Ze is nu alleen in Thailand maar zodra we weer samen gaan is dit toch het overwegen waard vindt ik.
Auto daar heb ik niet want ik heb daar niks dus moet ook huren.
Ik vindt het wel interessant om daar te gaan kijken dus het zal er wel een keer van komen verwacht ik mij wat kennende.

Je krijgt in je draadje overigens weinig of geen respons van de veel schrijvers en minder veelschrijvers hier valt me op waarom dat is weet ik niet want ik vindt jouw draadje(s) zeker een aanvulling hier en daar zouden hun ook wel eens op kunnen reageren vindt ik.

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#21 Bericht door ron » donderdag 22 januari 2015, 19:21

Beetje afgunst waarschijnlijk dat zo,n vreemde eend in de bijt,een leuk topic neerzet....... :giggle:
Ga zo door Farang Baa..........



Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#22 Bericht door Farang Baa » donderdag 22 januari 2015, 19:32

ron schreef:Beetje afgunst waarschijnlijk dat zo,n vreemde eend in de bijt,een leuk topic neerzet....... :giggle:
Ga zo door Farang Baa..........
Dank je wel.

Voorlopig zit ik helaas weer in Nederland. Ziek, door de overgang naar het koude weer. :(

In juni wil ik weer op vakantie en mijn plan is om dan per auto door het land, van noord tot zuid te trekken. Mijn vriendin woont per 1 april 2015 in Bangkok, maar samen met haar wil ik zuidwaarts reizen naar haar ouders in Pattani, bij wie ze nu woont. Wellicht zal ik dan verder rondkijken in de grensprovincies en nieuwe foto's plaatsen.

Echter, het noorden ken ik nog amper. Alleen de steden Chiang Mai en Chiang Rai heb ik eerder bezocht. Met een auto is het aanlokkelijk om daar een week of twee te vertoeven en weer een ander deel van dit prachtige land te ontdekken.
Een ding is zeker: ik wil niet teveel plannen!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#23 Bericht door driver » donderdag 22 januari 2015, 23:54

ron schreef:Beetje afgunst waarschijnlijk dat zo,n vreemde eend in de bijt,een leuk topic neerzet....... :giggle:
Ga zo door Farang Baa..........



Ron
Dat zou het ook kunnen zijn ja, maar ik ben blij met mensen als Farang Baa en zou het mooi vinden als meer mensen dit zouden doen ipv die zinloze wij weten het beter en we discusseren er maar wat op los draadjes wat vaak alleen maar ergernis en veegacties als resultaat heeft.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#24 Bericht door driver » donderdag 22 januari 2015, 23:56

Farang Baa schreef:
ron schreef:Beetje afgunst waarschijnlijk dat zo,n vreemde eend in de bijt,een leuk topic neerzet....... :giggle:
Ga zo door Farang Baa..........
Dank je wel.

Voorlopig zit ik helaas weer in Nederland. Ziek, door de overgang naar het koude weer. :(

In juni wil ik weer op vakantie en mijn plan is om dan per auto door het land, van noord tot zuid te trekken. Mijn vriendin woont per 1 april 2015 in Bangkok, maar samen met haar wil ik zuidwaarts reizen naar haar ouders in Pattani, bij wie ze nu woont. Wellicht zal ik dan verder rondkijken in de grensprovincies en nieuwe foto's plaatsen.

Echter, het noorden ken ik nog amper. Alleen de steden Chiang Mai en Chiang Rai heb ik eerder bezocht. Met een auto is het aanlokkelijk om daar een week of twee te vertoeven en weer een ander deel van dit prachtige land te ontdekken.
Een ding is zeker: ik wil niet teveel plannen!
Naahhh...Ik zit deze week ook thuis met griep en een lichaam wat ffe niet wil en ik ben niet weggeweest hier ;) Het Noorden heb ik 2 jaar geleden wat rondgezworven met een huurmotor samen met een vriend staat ergens al wat over geschreven maar dat moet ik nog afmaken ooit, een keer....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#25 Bericht door prajak » vrijdag 23 januari 2015, 00:51

Ik heb net reisadviezen neergepend hier en daar komt ook geen reactie op; niemand is verplicht te reageren.

Geldt er nog een negatief reisadvies voor die regio? Of is dat ingetrokken?

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#26 Bericht door greenthaiway » vrijdag 23 januari 2015, 07:09

Leuk hoor deze foto's uit het diepe zuiden van Thailand te kunnen bekijken, bedankt :mrgreen:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#27 Bericht door driver » vrijdag 23 januari 2015, 07:32

prajak schreef:Ik heb net reisadviezen neergepend hier en daar komt ook geen reactie op; niemand is verplicht te reageren.

Geldt er nog een negatief reisadvies voor die regio? Of is dat ingetrokken?
Jij post tegenwoordig weer bijna overal en krijgt m.i reacties genoeg terug dus dat is helemaal niet relevant aan wat ik opmerkte vindt ik.
Feit is echter dat diverse personen hier bijvoorbeeld wel hun eigen draadje interessant vinden blijkbaar of dat van hun aanhangers of vice versa maar dat die zelfde personen te beroerd zijn om bijvoorbeeld hier ook te reageren.
Met name wat veelpost of minder veelpost maar regelmatig aanwezig expats hebben hier een handje van die zitten met en bij elkaar of tegen elkaar maar ze reageren echt bijna nooit als het gaat om bijvoorbeeld dit soort draadjes van FB.
Dat valt me gewoon op daarom meldt ik dat ook .

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 23 januari 2015, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#28 Bericht door Farang Baa » vrijdag 23 januari 2015, 08:33

Als mensen mij vragen welke regio in Thailand ik aanraad te bezoeken, noem ik zelden het diepe zuiden.

Ten eerste is het zinloos reclame te maken bij 99 procent van de toeristen, waaronder alle pakketreizigers, sekstoeristen en gap-year backpackers. Die zijn op zoek naar zon, zee, seks en/of drank en weten überhaupt niets van het Thailand dat buiten de gebaande paden valt. De overige 1 procent plus de expats, waaronder TF-leden, die wel van de situatie (d.w.z. de noodtoestand) op de hoogte zijn, verklaren me levensmoe dat ik het "oorlogsgebied" inga.

Ten tweede voel ik me altijd verplicht als disclaimer mee te geven dat er 6000+ man is omgekomen door geweld. Ik wil nl. niet een nietsvermoedende toerist het gebied in sturen, die door puur toeval wél hierbij betrokken raakt en het vervolgens op mijn bordje schuift.

De hier geplaatste foto's en teksten zijn niets anders dan een verslag van hoe ík mijn verblijf ervaren heb en geen reclame voor de regio. Ik ga hier niet met statistieken smijten die aangeven dat de kans om als tijdelijke bezoeker in Bangkok of Pattaya te overlijden veel groter is; het gevaar komt daar van veel meer kanten, denk bv. aan het verkeer.

Blijven over die mensen die echt wat anders willen en een deel van Thailand willen zien waar, behalve Maleisische mannen in grensplaatsen als Sungai Kolok, Betong en Dannok, GEEN toeristen komen. Het echte Thailand? Nee, eerder een boeiende smeltkroes van de Maleisische islam en het Thaise boeddhisme. Wel een authentieke bevolking, niet gewend aan farang en nog met een oprechte glimlach. Ik werd vaak aangesproken door willekeurige mensen langs de kant van de weg die alles van me wilden weten en met me op de foto wilden. Prachtig toch?!

Nee, als je serieus van plan bent ernaar toe te gaan, dan mag je mij gerust een pm sturen en wil ik er verder op ingaan, incl. praktische tips.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#29 Bericht door driver » vrijdag 23 januari 2015, 09:17

Goed geschreven Farang baa en idd even alles wegvegen op FB zijn bijdragen na lijkt me een strak plan ik heb dat verzoek dan ook ingediend zojuist dan blijft dit draadje weer het avontuur in het diepe zuiden draadje voor die personen die dat waarderen.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#30 Bericht door mooatje » zaterdag 24 januari 2015, 08:39

Farang Baa,

Het echte Thailand vind je overal.Iedere streek heeft zijn eigenheid.
Wat het zuiden betreft is er echter,behoudens wat cliché's,bij veel mensen weinig geweten.
Ik vind je bijdragen heel interessant,die geven mij een andere kijk op een landsdeel dat ik helemaal niet ken.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Plaats reactie

Terug naar “Steden”