Pattani

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#61 Bericht door Farang Baa » maandag 01 september 2014, 18:31

Hier een verslag van de afgelopen twee dagen.

De dag van gisteren bestond uit twee delen. In het ochtenddeel na het ontbijt maakte ik alleen een wandeling naar de andere kant van de rivier, in het centrum. Het was al zinderend warm, ik kwam in allerlei vage straatjes, inclusief vrij over de weg lopende geiten en schapen en op de terugweg werd ik zelfs door een lokale bewoner, een wat oudere man, uitgenodigd om bij hem langs te komen in zijn tuin. Hij voorzag me ruimschoots van vers fruit uit zijn tuin, lychees en gele vruchten met een gladde ronde pit - ik ken de naam niet - en drinkwater voor mijn dorstige en compleet bezwete lichaam en liet zich door zijn vrouw ook nog met mij op de foto zetten. Wat een aardige man en ik heb er een unieke Facebook-profielfoto bij!

Na een verkwikkende douche bracht June mij vanaf twee uur met mijn wasgoed naar een laundry service in de stad, waarna we doorreden naar de Masajit Klang, oftewel de Centrale Moskee. Dit is de grootste blikvanger van Pattani-stad en een van de grootste moskees van Thailand. Vervolgens aten we samen een hapje bij een goedkoop half-open restaurantje en reed ze me aansluitend door de stad en over het grote terrein van haar oude universiteit, de Prince of Songkhla University, naar een park in het noorden van de stad, waar we samen een heerlijke wandeling maakten.

Omdat ik had aangegeven graag een strand te willen zien, nam ze me ook nog mee naar Rusamilae Beach. Dit kleine strandje in Muang Pattani was smerig en stelde qua grootte niets voor én het water was zo troebel als de pest, maar het was toch leuk de Golf van Thailand eens van de andere kant te bekijken. Tenslotte zette ze me via haar huidige werkplek weer keurig bij het hotel af.

Het was inmiddels een uur of zes en na me te hebben opgefrist besloot ik een massage te nemen bij de dichtstbijzijnde salon. Ik had 1000 baht meegenomen en liet me, na me eerst in speciale massagekleding te hebben gehezen, voor de prijs van 280 baht eens goed aan rug, schouders en nek voelen. Helaas was dit niet het enige waar men aan zat, want toen ik na een uur het geld uit mijn zak wilde halen voor de betaling, bleek dat iemand deze vakkundig had open- en weer dichtgeritst en daarbij het bankbiljet had verwijderd. Een vervelend einde van een verder erg leuke dag en mijn plan om bij een bar een biertje te doen blies ik maar meteen af. Het werd een watertje op mijn kamer en als eten de pandanbroodjes van Big C. Tot overmaat van ramp bleek zich net op deze avond in de nabijheid van het hotel een groot concert voor te doen, waardoor het tot na middernacht lawaaierig bleef.

Vandaag, maandag, moest June weer gewoon aan de bak en dus moest ik mezelf maar zien te vermaken. Uiteraard ga ik niet de hele dag op mijn kamer zitten kniezen - dat had ik gisteren al genoeg gedaan - en besloot ik dat ik de stad wel eens uit wilde. Ik had genoeg informatie doorgespit om te weten dat er genoeg stranden in de provincie te vinden waren en wilde wel eens een 'echt' strand zien in plaats van het lullige zandricheltje bij de stad dat Rusamilae Beach heet. Hat Panare of Hat Talogapoh leek me wel wat. Niet te ver, maar wel buiten de stad en groot genoeg om in ieder geval een paar mooie plaatjes te kunnen schieten. June had me in een eerder stadium via Facebook al verteld dat Hat Panare, zo'n 40 km buiten Pattani, waar ik het liefst heen wilde, te gevaarlijk was om heen te gaan. De receptionisten zeiden hetzelfde, plus dat er geen vervoer te verkrijgen was. Op een gecharterde privétaxi van 2 à 3000 baht na. Ik dacht het dus niet! Alleen met eigen vervoer kan men daar blijkbaar komen, maar hoewel vrijwel iedereen zich per motosai verplaatst, zijn die dingen NIET te huur! Buiten de stad kun je dus verder alleen redelijkerwijs per bus komen. Op Wikitravel had ik gelezen dat er bussen naar Yala en Narathiwat rijden voor erg lage prijzen. Omdat de rit naar Yala één en die naar Narathiwat twee uur zou duren, koos ik maar voor de eerste optie. Hoewel ik er in januari al was geweest en ik het destijds geen prettige stad vond om in te vertoeven, toch maar weer naar Yala dus!

Met een motosai-taxi kwam ik voor 30 baht in het centrum van Pattani bij het 'busstation' en voor nog eens slechts 25 baht zat ik weer een uur later in Yala. Niet onbekend, dus liep ik via het station zuidwaarts door het nog steeds naargeestige centrum - de vele militairen en checkpoints en vooral de anti-bommuren, welke niet te zien zijn in Pattani, maken Yala-stad tot een grimmig schouwspel. Via het grote busstation in het zuiden van de stad, vertrekpunt van de bussen naar o.a. Bangkok, liep ik de fraaie route langs de Pattani-rivier tot Siroros Road, de grote verbindingsweg door Yala. Ik wilde de overblijfselen zien van de verwoestende bomaanslagen van april jl. maar hier was niets meer van merkbaar. Wel klopte het dat de KFC in het aangrenzende moderne winkelcentrum Colisseum, waar ik in januari nog een Zinger-burger had verorberd, de deuren helaas definitief had gesloten en uit Yala was vertrokken. (Ook uit Pattani overigens.) Er zat nu al een ander restaurant voor in de plaats.

Ik haalde nog net de bus naar Pattani, mede dankzij het net uitgaan van de scholen en de resulterende drukte rond het station. Voor nog eens 25 plus 30 baht werd ik door een overvolle bus plus motortaxi weer keurig bij de plein voor het CS Hotel afgezet, waar ik tevergeefs mijn gram bij de massagesalon probeerde te halen n.a.v. gisteravond. Geld definitief foetsie dus!

's Avonds trakteerde mijn schatje mij en een islamitische, Engels sprekende vriend, It, nog op een heerlijke maaltijd in het enige restaurant van Pattani, My Cake, met een Engelstalige menukaart. Haha.


Na afloop - het was al zeker half negen - wilde ik nog naar een markt voor wat souvernirs en cadeautjes voor June. Helaas, en daar is het probleem weer, zijn ook de openingstijden van de plaatselijke markten i.v.m. de veiligheidssituatie aangepast en gingen wij gedrieën dan maar even 'hangen' bij de nieuwste brug over de Pattani, blijkbaar een populaire relaxplek voor de plaatselijke jeugd. Nog een paar foto's gemaakt van elkaar en na een laatste motosai-rit afscheid genomen bij het hotel. Ik wilde June nog zoenen, gewoon op de wang, maar zij hield het liever bij de wai. Hmm... :(

Ik liep na het afscheid van June en It meteen door naar de Get i Beer Bar, toen mijn aandacht werd getrokken door de vele dames ernaast. Naar binnen gelopen bleek dit om een onvervalste hoerentent (aka bar beer) te gaan, waar de mamasan al snel terzake kwam: 2500 baht voor een meisje naar keuze voor LT, 1500 voor ST. Kenners weten wat ik bedoel.

Onder het genot van mijn eerste 'biertje' in Pattani, een fles Leo van 680 ml (!) legde ik haar haarfijn uit dat ik niet voor de seks naar het diepe zuiden was afgereisd, laat staan deze prijzen wilde betalen! Nog een colaatje besteld en na 190 baht inclusief fooi afscheid genomen. Wie zegt dat Pattani geen nachtleven heeft? :D

De dames kwamen trouwens vooral uit Isaan. Tja... hoe kun je anders verwachten? ;)

Morgen reis ik naar Sadao voor het echte zuid-Thaise entertainment en plaats ik wat foto's van de laatste dagen.
Ik heb me hier erg vermaakt, kennis gemaakt met een leuke jongedame en beloofd dat ik terug kom. En dat meen ik, want ik heb me, zeker in het levendige Pattani geen moment onveilig gevoeld en prachtige herinneringen opgedaan.
Deze staf is absoluut het bezoek waard!!
Laatst gewijzigd door Farang Baa op maandag 01 september 2014, 19:36, 4 keer totaal gewijzigd.

hanshu

Re: Pattani

#62 Bericht door hanshu » maandag 01 september 2014, 18:40

Je moet maar zo denken...Alkmaar is ook niet alles...(al heeft AZ wel gewonnen gister)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pattani

#63 Bericht door driver » maandag 01 september 2014, 19:39

Mooi verslag Farang Baa en jammer van die 1000 thbatjes maar ...je hebt misschien weer een arme sloeber ermee geholpen ook al was het niet vrijwillig ;) .

gr driver

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Pattani

#64 Bericht door Gardensafari » maandag 01 september 2014, 22:14

Ik vond Maleisië niks.
Schoon? Ja, net als Singapore.
Maar een klotenland om vakantie te vieren.
Sorry, maar ik vond het echt tien keer niks.
Dan is mij de hectische losbandigheid in Pattaya 10 keer liever.
Goed, mijn (Thaise) vrouw geeft mij maar 100 Baht mee als ik losloop in Pattaya, maar daar kun je tenminste nog een biertje voor kopen.
Zelfs dat lukt je in Maleisië niet.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#65 Bericht door Farang Baa » dinsdag 02 september 2014, 02:55

Gardensafari schreef:Ik vond Maleisië niks.
Schoon? Ja, net als Singapore.
Maar een klotenland om vakantie te vieren.
Sorry, maar ik vond het echt tien keer niks.
Dan is mij de hectische losbandigheid in Pattaya 10 keer liever.
Goed, mijn (Thaise) vrouw geeft mij maar 100 Baht mee als ik losloop in Pattaya, maar daar kun je tenminste nog een biertje voor kopen.
Zelfs dat lukt je in Maleisië niet.
Hier in Pattani wel. Wat dat betreft blijft Thailand Thailand, waar
je ook zit.:D

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pattani

#66 Bericht door driver » dinsdag 02 september 2014, 05:27

Gardensafari schreef:Ik vond Maleisië niks.
Schoon? Ja, net als Singapore.
Maar een klotenland om vakantie te vieren.
Sorry, maar ik vond het echt tien keer niks.
Dan is mij de hectische losbandigheid in Pattaya 10 keer liever.
Goed, mijn (Thaise) vrouw geeft mij maar 100 Baht mee als ik losloop in Pattaya, maar daar kun je tenminste nog een biertje voor kopen.
Zelfs dat lukt je in Maleisië niet.
Pattaya was ik even en leek me niet echt , Maleisie is nog onbekend voor me daarom de keus op Maleisie .
Biertje en 100 thb...is dat daar dan duurder begrijp ik .
Heb me nog nooit zo verdiept in Maleisie dus weet er weinig van af.

gr driver

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#67 Bericht door Jim » dinsdag 02 september 2014, 05:36

hanshu schreef:Je moet maar zo denken...Alkmaar is ook niet alles...
blasphemer!
Gardensafari schreef:Ik vond Maleisië niks.
kuala lumpur is toch wel een mooie stad.
er is veel te doen en te zien, maar het bier is idd errug duur :(
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#68 Bericht door Farang Baa » dinsdag 02 september 2014, 06:43

Jim schreef:
hanshu schreef:Je moet maar zo denken...Alkmaar is ook niet alles...
blasphemer!.
Nee, het klopt wel, maar toch woon ik er al bijna 30 jaar met plezier. Thailand bezoeken is de beste beslissing die ik in jaren heb genomen. Ik ben er nu voor de derde keer dit jaar en kan me geen andere vakantiebestemming meer voorstellen.

Zolang ik in Nederland woon en werk echter, blijft Alkmaar mijn thuishonk.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Pattani

#69 Bericht door elst99 » dinsdag 02 september 2014, 07:10

Ik vond Oost en West Maleisië geordend, anders dan Thailand, mooi en vriendelijke mensen!
Maar ik ga er niet heen voor de dames en het bier ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#70 Bericht door Farang Baa » dinsdag 02 september 2014, 09:02

Ik niet naar Pattani, maar wel naar Dannok waar ik nu bijna ben.:D

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Pattani

#71 Bericht door janjaap » dinsdag 09 september 2014, 18:52

Bent u ontploft ik hoor niets meer ?
Ubi bene, ibi patria

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#72 Bericht door Farang Baa » donderdag 11 september 2014, 09:54

Ik zit nu in België voor werk. Ik zal kijken wanneer ik de foto's online kan zetten. Waarschijnlijk wordt dat volgende week pas.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Pattani

#73 Bericht door RuudThai » donderdag 11 september 2014, 14:53

Bangkok Post van heden:

4 dead, 6 hurt in Pattani attack

Zie: http://www.bangkokpost.com/news/local/4 ... ack-update

En het gaat maar door :( :evil:

hanshu

Re: Pattani

#74 Bericht door hanshu » donderdag 11 september 2014, 17:01

Ja...ver weg van blijven is mijn idee.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#75 Bericht door Farang Baa » donderdag 11 september 2014, 22:03

De meeste bomaanslagen en vooral de schietpartijen zijn vooraf goed gepland en specifiek gericht tegen militaire konvooien en specifieke personen respectievelijk. Als toerist hoef je je weinig zorgen te maken. Tegen de tijd dat ze een aanslag op jouw leven hebben gepland en uitgevoerd, ben je alweer weg.

Daarnaast is er een groot verschil in veiligheid tussen de verschillende districten. Muang Pattani is relatief veilig, terwijl mij stellig werd geadviseerd bepaalde omringende districten te mijden.

Ik ben in ieder geval geenszins van plan het diepe zuiden de volgende keer wel te mijden, tenzij de situatie danig verslechtert. De prijs-kwaliteitverhouding van het CS Pattani was echt fantastisch en bijna een reden op zich om er in november weer heen te gaan. Ik wil mijn meisje ook graag weer zien. :asian22:

Plaats reactie

Terug naar “Steden”