Pattani

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Pattani

#1 Bericht door Farang Baa » woensdag 13 augustus 2014, 11:37

Over tien dagen vertrek ik naar Thailand om o.a. Pattani te bezoeken. Wie van jullie is er al eens geweest?

hanshu

Re: Pattani

#2 Bericht door hanshu » woensdag 13 augustus 2014, 11:52

Farang Baa schreef:Over tien dagen vertrek ik naar Thailand om o.a. Pattani te bezoeken. Wie van jullie is er al eens geweest?
Ik niet ..en gaat niet gebeuren ook. [|(

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#3 Bericht door Jim » woensdag 13 augustus 2014, 12:39

heb je er een vakantiebaantje als oorlogsverslaggever bij genomen?

ben benieuwd of je eigenlijk wel verzekerd bent als er daar iets met je gebeurt.. :?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Pattani

#4 Bericht door paknampo » woensdag 13 augustus 2014, 14:06

Farang Baa schreef:Over tien dagen vertrek ik naar Thailand om o.a. Pattani te bezoeken. Wie van jullie is er al eens geweest?
Fijne vakantie geniet er van.

Gr.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Pattani

#5 Bericht door Henk Korat » woensdag 13 augustus 2014, 17:32

Farang Baa schreef:Over tien dagen vertrek ik naar Thailand om o.a. Pattani te bezoeken. Wie van jullie is er al eens geweest?
Laat wel regelmatig op dit forum weten of je nog leeft.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

hanshu

Re: Pattani

#6 Bericht door hanshu » woensdag 13 augustus 2014, 18:32

Henk Korat schreef:
Farang Baa schreef:Over tien dagen vertrek ik naar Thailand om o.a. Pattani te bezoeken. Wie van jullie is er al eens geweest?
Laat wel regelmatig op dit forum weten of je nog leeft.
:cheesy: :cheesy:

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#7 Bericht door Farang Baa » woensdag 13 augustus 2014, 18:36

Ik ga erheen om een internetvriendin op te zoeken. Zij is 23 en woont er al haar hele leven en is lerares. Ze is nog nooit bij een aanslag betrokken geweest. Waarom zou ik dan bij een verblijf van hoogstens zes nachten, in het meest luxueuze hotel van de stad, angst moeten hebben?

Over de verzekering maak ik me geen zorgen en, hoewel er wel eens een bom ontploft, is het geweld echt niet op toeristen gericht. Ik kijk uit naar de bijzondere cultuur en het lekkere lokale eten.

hanshu

Re: Pattani

#8 Bericht door hanshu » woensdag 13 augustus 2014, 18:41

Up to you farang baa...

Veel plezier en veilige terugkomst. [|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pattani

#9 Bericht door driver » woensdag 13 augustus 2014, 19:16

Farang Baa schreef:Ik ga erheen om een internetvriendin op te zoeken. Zij is 23 en woont er al haar hele leven en is lerares. Ze is nog nooit bij een aanslag betrokken geweest. Waarom zou ik dan bij een verblijf van hoogstens zes nachten, in het meest luxueuze hotel van de stad, angst moeten hebben?

Over de verzekering maak ik me geen zorgen en, hoewel er wel eens een bom ontploft, is het geweld echt niet op toeristen gericht. Ik kijk uit naar de bijzondere cultuur en het lekkere lokale eten.
Gewoon gaan als je dat wilt en angst is een slechte raadgever en je kunt overal wel problemen krijgen dus alles wat nuchter bekijken en klaar .

Dat is toch het hoofddoeken gedeelte waar jij heengaat en wslijk ook een andere Thaise leefomgeving dan de meeste hier gewend zijn dus mijn vraag is dan ook : Misschien is het iets om daar als je terug bent of ter plekke een draadje over te starten incl wat fotoos ?
Weinig farangs komen daar begrijp ik dus daarom mijn vraag .

gr driver

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#10 Bericht door Farang Baa » woensdag 13 augustus 2014, 20:15

Toen ik eerder dit jaar twee nachten in Yala verbleef heb ik geen farang gezien, op een Arabische student(?) - in Yala bevindt zich een grote Islamitische universiteit - na, die zich op het treinstation in het Engels verstaanbaar probeerde te maken.

Dit wordt al mijn derde vakantie dit jaar in Thailand. Na in januari per trein en vliegtuig naar Zuid- en Noord-Thailand te hebben gereisd, zat ik in juni twee weken in Pattaya om nader kennis te maken met het fenomeen bargirls en er 2000 euro doorheen te jagen. ;)
Hoewel ik in november voor twee maanden naar Thailand vertrek, kon ik het niet laten om weer te boeken (met dank aan o.a. de bargirls in Pattaya). Ik wil echter niet weer mijn hele vakantie daar vertoeven en omdat het diepe zuiden mij fascineert, heb ik in mijn (boeddhistische) vriendin June een goed 'excuus' om die regio te bezoeken.

Ik verwacht in Pattani geen blanken tegen te komen, of misschien een enkele verdwaalde in het fraaie CS Pattani Hotel. Ik zal in ieder geval proberen zoveel mogelijk foto's te maken. Gelukkig heb ik in mijn vriendin een persoonlijke gids (en tolk!) die alle ins en outs kent in de stad en omgeving. Hoewel ik graag een van de stranden - die zien er paradijselijk uit en zijn vrijwel uitgestorven - in de buurt wil bezoeken, heeft ze dat mij alvast afgeraden i.v.m. de veiligheid. Het ene district is het andere niet en ik ga het gevaar niet bewust opzoeken. Met een onderwijzeres aan mijn zijde weet ik ook niet of ik veiliger ben dan alleen...

Op 23 augustus vlieg ik naar Bangkok en reis ik meteen door naar Pattaya. Zes dagen later reis ik vanuit Pattaya naar Hat Yai en per minibus (?) door naar Pattani. Ik zal hier wat plaatjes posten van mijn avontuur in het diepe zuiden. Als ik daar nog toe in staat ben. 555

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Pattani

#11 Bericht door paknampo » woensdag 13 augustus 2014, 20:40

Leuk Farang Baa ben heel benieuwd naar je belevingen.

Gr.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#12 Bericht door Jim » woensdag 13 augustus 2014, 22:51

Farang Baa schreef:Ik ga erheen om een internetvriendin op te zoeken. Zij is 23 en woont er al haar hele leven en is lerares. Ze is nog nooit bij een aanslag betrokken geweest. Waarom zou ik dan bij een verblijf van hoogstens zes nachten, in het meest luxueuze hotel van de stad, angst moeten hebben?
dat is hetzelfde als zeggen dat je iemand in liberia gaat opzoeken die nog nooit ebola heeft gehad dus waarom zou jij je bij een verblijf van 6 dagen je dan zorgen moeten maken.

nou, omdat "shit happens" :P
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#13 Bericht door Farang Baa » donderdag 14 augustus 2014, 01:43

Jim schreef:
Farang Baa schreef:Ik ga erheen om een internetvriendin op te zoeken. Zij is 23 en woont er al haar hele leven en is lerares. Ze is nog nooit bij een aanslag betrokken geweest. Waarom zou ik dan bij een verblijf van hoogstens zes nachten, in het meest luxueuze hotel van de stad, angst moeten hebben?
dat is hetzelfde als zeggen dat je iemand in liberia gaat opzoeken die nog nooit ebola heeft gehad dus waarom zou jij je bij een verblijf van 6 dagen je dan zorgen moeten maken.

nou, omdat "shit happens" :P
Zucht... Ik heb geen zin om deze discussie te gaan voeren, maar laat ik het hierbij houden: Zuid-Thailand is geen Syrië, Irak of Donetsk (of Libië, hehe). Ik schat de kans om niet heelhuids thuis te komen erg laag in, zo laag dat ik het risico hierop gerust durf te nemen. De cijfers geven mij gelijk.

Mocht ik in een houten kist teruggevlogen worden, dan was het blijkbaar mijn tijd en neem ik pre-mortem alle verantwoordelijkheid voor mijn actie. Simpel.

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: donderdag 22 maart 2012, 05:44

Re: Pattani

#14 Bericht door Pieter1947 » donderdag 14 augustus 2014, 03:11

Gewoon lekker genieten, Farang Baa.veel suc6

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Pattani

#15 Bericht door Borat » donderdag 14 augustus 2014, 05:25

En mocht je bij een aanslag zwaar gewond raken en de rest van je leven invalide blijven dan zorgt de Nederlandse staat wel voor je in de vorm van een uitkering en verzorging, natuurlijk op kosten van de samenleving?

Er wordt niet voor niets gewaarschuwd.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”