Pattani

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Pattani

#31 Bericht door jodokus » vrijdag 15 augustus 2014, 19:12

je bent wild en je jongt wat...
Toch wel...

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#32 Bericht door Farang Baa » vrijdag 15 augustus 2014, 21:24

Jim schreef:
Farang Baa schreef: <snip>
mag ik het samenvatten als: ik wil zo ver mogelijk reizen om zo weinig mogelijk te zien. ? ;)

ik hoop toch dat je leraresje je toch wat leuke sights kan laten zien in pattani en ik wens je iig een veilige reis [|)
Ik wil vooral ver weg zijn van huis in een totaal andere cultuur. Of er mooie tempels, beelden, musea etc. te vinden zijn boeit me niet echt. De grootste attractie is de sfeer van de bestemming zelve. In januari bracht ik in Chiang Rai vooral veel tijd door lopend langs de autoweg naar en van het Big C foodcourt. De gemiddelde backpacker zou van die tijdverspilling gruwen.
Tijdens mijn laatste vakantie in juni - een kleine twee weken in Pattaya - heb ik 'plichtmatig' twee uitstapjes gemaakt, naar de Sriracha Tiger Zoo en per speedboot naar de eilanden Koh Larn/Koh Sak/Koh Khrok. Voornamelijk om even weg te zijn uit Pattaya en het thuisfront te kunnen vertellen dat ik iets had gedaan. ...Iets anders dan alleen maar in de bier- en gogo-bars en disco's hangen.;)

Mijn voornamelijk nachtelijke vermaak met de, pak 'm beet achttien, toevallige kamergasten heb ik maar helemaal voor mezelf gehouden... Oeps! :mrgreen:

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Pattani

#33 Bericht door bontje » zaterdag 16 augustus 2014, 02:12

Farang Baa schreef:
Mijn voornamelijk nachtelijke vermaak met de, pak 'm beet achttien, toevallige kamergasten heb ik maar helemaal voor mezelf gehouden... Oeps! :mrgreen:
En hij hangt er nog steeds aan?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#34 Bericht door Jim » zaterdag 16 augustus 2014, 07:25

Farang Baa schreef: Ik wil vooral ver weg zijn van huis in een totaal andere cultuur. Of er mooie tempels, beelden, musea etc. te vinden zijn boeit me niet echt. De grootste attractie is de sfeer van de bestemming zelve.
ik vraag me toch af of je de cultuur van een land wel kunt begrijpen als je de historie, bezienswaardigheden en kunst er van af doet als "toeristisch" en links laat liggen.

de sfeer is er altijd wel, vanaf het moment dat je op swampy landt tot dat je er weer weg vliegt ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#35 Bericht door Farang Baa » zaterdag 16 augustus 2014, 09:58

Ik lees erg veel op internet over de cultuur en lokale gebruiken. Hoe je moet eten (vork in linker-, lepel in rechterhand), zitten (met de voetzolen niet naar iemand wijzen), dat het hoofd heilig is, dat je altijd respect voor de koning moet hebben en voor de film dient te gaan staan, dat je beter niet kunt wai-en als je niet weet hoe hoog/diep het moet. Dat soort zaken dus. Dat is me meer waard dan tempels of eilanden afstruinen en ik kan me er thuis al op inlezen.

Of ik nu naar Pattaya ga of naar Pattani, met de regionale gebruiken (resp. de barcultuur en de Maleisische/islamitische cultuur) probeer ik ook rekening te houden.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Pattani

#36 Bericht door v@go » zondag 17 augustus 2014, 00:23

Farang Baa schreef: Mijn voornamelijk nachtelijke vermaak met de, pak 'm beet achttien, toevallige kamergasten heb ik maar helemaal voor mezelf gehouden... Oeps! :mrgreen:
nu begrijp ik ook deze vraag van Farang Baa

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=823181
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Pattani

#37 Bericht door paknampo » zondag 17 augustus 2014, 09:17

v@go schreef:
Farang Baa schreef: Mijn voornamelijk nachtelijke vermaak met de, pak 'm beet achttien, toevallige kamergasten heb ik maar helemaal voor mezelf gehouden... Oeps! :mrgreen:
nu begrijp ik ook deze vraag van Farang Baa

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=823181

:D Je vriend nog blij kunnen maken? ;)
Vast wel. :thumbsup:

Gr.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#38 Bericht door Farang Baa » zondag 17 augustus 2014, 15:45

Heren, heren! Ik ben met mijn 35 jaar nog een jonge god en een handsome man. Ik heb dat spul niet nodig; dat snappen jullie toch wel?! ;)

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Pattani

#39 Bericht door paknampo » zondag 17 augustus 2014, 18:48

Natuurlijk :lol:

Gr.

hanshu

Re: Pattani

#40 Bericht door hanshu » zondag 17 augustus 2014, 19:10

Farang Baa schreef:Heren, heren! Ik ben met mijn 35 jaar nog een jonge god en een handsome man. Ik heb dat spul niet nodig; dat snappen jullie toch wel?! ;)
Farang.....ik ben toch bang dat je je huiswerk nog eens opnieuw moet doen......het gaat niet om je leeftijd en al zeker niet of je "handsome" bent...........nog maar eens het handboek "Pattaya voor beginners" doorlezen..... :cheesy:

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#41 Bericht door Farang Baa » zondag 17 augustus 2014, 20:33

hanshu schreef:
Farang Baa schreef:Heren, heren! Ik ben met mijn 35 jaar nog een jonge god en een handsome man. Ik heb dat spul niet nodig; dat snappen jullie toch wel?! ;)
Farang.....ik ben toch bang dat je je huiswerk nog eens opnieuw moet doen......het gaat niet om je leeftijd en al zeker niet of je "handsome" bent...........nog maar eens het handboek "Pattaya voor beginners" doorlezen..... :cheesy:
Zo naïef om te denken dat de dames niet op mijn geld uit zijn, ben ik echt niet. Ik heb mijn huiswerk goed gedaan. Mocht één van de dames vanuit Thailand, of ze nu in Pattaya, Pattani of een Isaan-dorp woont, mij ooit benaderen om haar vanuit Nederland te sponsoren, dan is het meteen einde contact. Als ik daar ben, dan betaal ik haar uiteraard voor haar tijd, plus een paar drankjes ofzo. Zoals het een heer betaamt. 555

In de gogo bars heb ik altijd wat biljetten van 20 en 100 baht op zak. Ik hou van het wat 'interactievere' werk in de iets ruigere clubs met namen als Windmill, Babydolls en X-Zone A Gogo - Pattaya-gangers wellicht niet onbekend - en, tja, dat kost soms ietsiepietsie meer. Ik denk dat je in een gem. Nederlandse stripclub al flink in de buidel moet tasten om überhaupt binnen te komen!

Het gebruik van een potentieverhogend middel heeft hier trouwens niks mee te maken, maar meer met leeftijd en fysieke conditie. Daarin ben ik toch wel in het voordeel t.o.v. de doorsnee-Thailandforumbezoeker. No offense. :mrgreen:
De dames nemen ook al eerder genoegen met de bedragen die ik ze bied én blijven niet aan mij plakken. Het heeft voordelen niet als oude, rijke farang gezien te worden...

Afin, ik denk dat we weer on-topic moeten geraken. Het gaat hier over Pattani en ik zal, mits ik het overleef, in september foto's van mijn trip in dit draadje plaatsen.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#42 Bericht door Farang Baa » vrijdag 29 augustus 2014, 21:24

Ik zit sinds vandaag (vrijdag) in Pattani. Het was een hele tour om hier te komen. Ik checkte bij mijn hotel in zuid Pattaya om 7.30 uur uit. Met achtereenvolgens een songtaew, de bus naar Suvarnabhumi, de shuttlebus naar DMK, het vliegtuig naar Hat Yai, een taxi naar het centrum, weer een songtaew, een stuk lopen en zoeken naar een busstation in een vreemde, farang-onvriendelijke stad (Hat Yai) en een dollemansrit in een propvolle minibus naar Pattani, als enige bleekneus tussen de locals, werd ik kort na 18 uur keurig voor het hotel afgezet. Net mijn eerste uurtjes geslapen hier en dat was nodig ook. In mijn voorlopig laatste nacht in Pattaya had ik nl. letterlijk geen minuut geslapen. Wat dat betreft is Pattani een oase van rust en verwacht ik elk slaaptekort ruimschoots te compenseren.

Ik lig nu in mijn bed in een schitterende, ruime kamer van het sjieke CS Pattani - 800 baht is werkelijk een spotprijs - te genieten van de oorverdovende stilte die buiten heerst, slechts onderbroken door hondengeblaf in de verte. Compleet niet te vergelijken met Pattaya dus.

Ik heb vanwege de door mij met enige vasthoudendheid afgedongen 'personeelskorting' maar gelijk voor vier nachten geboekt. Morgen ontmoet ik mijn vriendin voor het eerst, waarschijnlijk bij de Big C. Spannend!

Ik zal z.s.m. mijn eerste foto's en ervaringen posten. Nog vragen? Ik zal mijn best doen die te beantwoorden.
Laatst gewijzigd door Farang Baa op vrijdag 29 augustus 2014, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Pattani

#43 Bericht door v@go » vrijdag 29 augustus 2014, 21:56

die vriendin moet wel een knappe zijn om daar zo'n reis voor te maken
We wachten op de foto's :thumbsup:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pattani

#44 Bericht door driver » zaterdag 30 augustus 2014, 11:34

Farang Baa schreef:Ik zit sinds vandaag (vrijdag) in Pattani. Het was een hele tour om hier te komen. Ik checkte bij mijn hotel in zuid Pattaya om 7.30 uur uit. Met achtereenvolgens een songtaew, de bus naar Suvarnabhumi, de shuttlebus naar DMK, het vliegtuig naar Hat Yai, een taxi naar het centrum, weer een songtaew, een stuk lopen en zoeken naar een busstation in een vreemde, farang-onvriendelijke stad (Hat Yai) en een dollemansrit in een propvolle minibus naar Pattani, als enige bleekneus tussen de locals, werd ik kort na 18 uur keurig voor het hotel afgezet. Net mijn eerste uurtjes geslapen hier en dat was nodig ook. In mijn voorlopig laatste nacht in Pattaya had ik nl. letterlijk geen minuut geslapen. Wat dat betreft is Pattani een oase van rust en verwacht ik elk slaaptekort ruimschoots te compenseren.

Ik lig nu in mijn bed in een schitterende, ruime kamer van het sjieke CS Pattani - 800 baht is werkelijk een spotprijs - te genieten van de oorverdovende stilte die buiten heerst, slechts onderbroken door hondengeblaf in de verte. Compleet niet te vergelijken met Pattaya dus.

Ik heb vanwege de door mij met enige vasthoudendheid afgedongen 'personeelskorting' maar gelijk voor vier nachten geboekt. Morgen ontmoet ik mijn vriendin voor het eerst, waarschijnlijk bij de Big C. Spannend!

Ik zal z.s.m. mijn eerste foto's en ervaringen posten. Nog vragen? Ik zal mijn best doen die te beantwoorden.
Mooi dat je er bent en hoe je er bent gekomen ook , Niks vooraf voorgekauwde reistrips maar zelf op ontdekking om ergens te arriveren en ter plekke regelen en heb ik dan meestal nog Suk bij me om iets te vragen oid jij doet het alleen en dat zijn er ook niet veel die dat zo doen dus :clap:

Hoop dat je met je vriendin een leuke tijd krijgt en ja...wat verslagen /fotoos zijn zeker welkom mede omdat ik het gebied daar sowieso niet ken dus wat je ook fotograveert ik vindt alles leuk.

gr driver

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#45 Bericht door Farang Baa » zaterdag 30 augustus 2014, 14:03

Vanaf de hotellobby gezien
Afbeelding

Vanuit mijn slaapkamer
Afbeelding

Een van de twee zwembaden
Afbeelding

De voorkant van het hotel
Afbeelding

Bij een kruispunt
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Steden”