Pattani

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanshu

Re: Pattani

#106 Bericht door hanshu » donderdag 18 september 2014, 17:46

elst99 schreef:Heb je andere ervaringen als ik, heb alle omringende landen van Thailand en het Zuid-Oosten van Azië bezocht, hou er leuke en goede herinneringen aan over!
Persoonlijk zit ik liever tussen Aziaten, dan tussen Nederlanders ;)
de juiste mix is belangrijk elst.......leven met de aziaten en dan zeuren op het nederlandse forum....
Veel meer kan een mens niet wensen.Het beste van twee werelden.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Pattani

#107 Bericht door elst99 » donderdag 18 september 2014, 17:49

:thumbsup:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Pattani

#108 Bericht door Gardensafari » donderdag 18 september 2014, 21:36

Sabah is mooi, de mensen zijn vriendelijk, het moslimgebeuren overheerst niet.
Maar het vaste land van Maleisië vond ik gewoon niet leuk.
Natuurlijk zal iedereen het anders ervaren, maar ik vond de mensen streng en stug en het landschap eentonig (wat er vanuit de verte uitziet als bos blijken bomen in keurige rijtjes te zijn: rubberbomen. Het leek het Nederlands bos wel.)
Nee, ik vind Maleisië ten opzichte van Thailand hetzelfde als Singapore ten opzichte van HongKong: doods, dor en overgeorganiseerd en dat wil ik juist ontvluchten.
Natuurlijk is Maleisië ook mooi en heeft het positieve punten. Maar voor mij was het nou net de sfeer die de boel verpestte.
Zo is het bos op het vaste land van Maleisië (lang niet altijd, maar mij net te vaak):

Afbeelding

Maar dat zijn geen bomen, dat zijn tappunten:

Afbeelding

En zo ziet het bos eruit op Sabah (Noord-Borneo):

Afbeelding

En de mensen waren lief. Misschien wel hierom:

Afbeelding

Foto's gemaakt in 1988, misschien is het in Sabah nu ook wel anders...

PS natuurlijk geheel off topic, maar ach, dat zijn we wel gewend op dit forum, hoop ik.
En als u er aanstoot aan neemt dan 1000 maal excuses, mea culpa en verder niet zeuren.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#109 Bericht door Farang Baa » vrijdag 19 september 2014, 10:04

Gardensafari schreef:
PS natuurlijk geheel off topic, maar ach, dat zijn we wel gewend op dit forum, hoop ik.
En als u er aanstoot aan neemt dan 1000 maal excuses, mea culpa en verder niet zeuren.
Ik vind het best. Een topic over Pattani lokt nu eenmaal reacties uit. [$)

hanshu

Re: Pattani

#110 Bericht door hanshu » vrijdag 19 september 2014, 10:38

Farang Baa schreef:
Gardensafari schreef:
PS natuurlijk geheel off topic, maar ach, dat zijn we wel gewend op dit forum, hoop ik.
En als u er aanstoot aan neemt dan 1000 maal excuses, mea culpa en verder niet zeuren.
Ik vind het best. Een topic over Pattani lokt nu eenmaal reacties uit. [$)
Zo zie je nog eens wat...en je hoeft er niet eens de deur voor uit.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#111 Bericht door Farang Baa » maandag 24 november 2014, 16:21

Ik ben inmiddels weer terug bij mijn vriendin in Pattani. Ik heb weer een kamer in het CS hotel en zal een week hier blijven.

Overigens heb ik voor het eerst zelf gereden met een huurauto en valt de kwaliteit van de wegen me niet mee. Regelmatig rammelde ik over de gaten heen en dat nog op de hoofdweg van Hat Yai tot hier...

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#112 Bericht door Farang Baa » donderdag 04 december 2014, 06:45

Update: ik zit nu in Patong, Phuket, na weer een mooie week in Pattani te hebben doorgebracht. Met de huurauto uit Hat Yai heel wat afgereden door de omgeving, o.a. Songkhla, Narathiwat, Betong en een aantal uitgestorven stranden bezocht als Ao Manao, Laem Ta Chi en Hat Talokapo.

Een zeer indrukwekkend gebied, dat islamitische zuiden. Veel checkpoints en militaire aanwezigheid, maar toch heb ik me amper onveilig gevoeld.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#113 Bericht door Farang Baa » zaterdag 19 december 2015, 13:16

Een paar filmpjes over de stad en de provincie. Mooie beelden uit een mooi, te weinig bezocht deel van Thailand.

http://www.youtube.com/watch?v=jIqYUW9JTMs

http://www.youtube.com/watch?v=3K5thvxtbyQ

http://www.youtube.com/watch?v=66_xa_5yo-E

http://www.youtube.com/watch?v=JjGlSfm7o00

hanshu

Re: Pattani

#114 Bericht door hanshu » zaterdag 19 december 2015, 13:42

Leuk weer eens wat te zien van het zuiden...maar ik blijf erbij: als ik daar onverzekerd moet rondlopen ga ik er niet heen. Vandaar dat ik blij ben met de foto,s :thumbsup:

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#115 Bericht door Farang Baa » zondag 20 december 2015, 00:03

hanshu schreef:Leuk weer eens wat te zien van het zuiden...maar ik blijf erbij: als ik daar onverzekerd moet rondlopen ga ik er niet heen. Vandaar dat ik blij ben met de foto,s :thumbsup:
Hoe komt die verzekeringsfabel toch de wereld in? Je bent in het diepe zuiden gewoon verzekerd als je tas gestolen wordt of je van een trap valt. Je bent niet verzekerd voor schade die het gevolg is van molest, d.w.z. aanslagen e.d. Maar voor die schade ben je nergens ter wereld verzekerd. Als je morgen je been verliest bij een bomaanslag in Bangkok, Amsterdam, Milwaukee of Parijs, allemaal plaatsen waar een 'positief' reisadvies voor geldt, dan keert je reis- (of zorg)verzekering net zo min geld uit. Je kunt hooguit zeggen dat de kans op molest in Pattani groter is dan in de genoemde steden, maar het blijft een astronomisch kleine kans.
Als je je tegenwoordig laat leiden door reisadviezen, dan vallen er een hoop landen of streken af. Ik zou zonder enige twijfel gewoon op vakantie gaan naar Tunesië bijvoorbeeld.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Pattani

#116 Bericht door prajak » zondag 20 december 2015, 01:50

' dan keert je reis- (of zorg)verzekering net zo min geld uit...'

Dit is nieuw voor mij. Je komt door molest (oproer, demonstratie die uit de hand loopt, je hoeft niet eens mee te doen maar wordt onder de voet gelopen...) in het ziekenhuis en moet alles zelf betalen?

Of betaalt alleen de kapitaalverzekering (levenpolis) bij overlijden niet?

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#117 Bericht door Farang Baa » zondag 20 december 2015, 02:27

prajak schreef:' dan keert je reis- (of zorg)verzekering net zo min geld uit...'

Dit is nieuw voor mij. Je komt door molest (oproer, demonstratie die uit de hand loopt, je hoeft niet eens mee te doen maar wordt onder de voet gelopen...) in het ziekenhuis en moet alles zelf betalen?

Of betaalt alleen de kapitaalverzekering (levenpolis) bij overlijden niet?
Schade als gevolg van terrorisme is bij vrijwel geen enkele verzekeraar verzekerd, waar dat ook plaatsvindt. Google het maar eens.
Hoe het zit met demonstraties ed.? Geen idee. Maar of je nu letsel oploopt bij een bomaanslag in Parijs of in Pattani, je bent niet verzekerd.
Voor normale reisschade (mobiel gestolen etc.) geldt dat die zelfs in 'rode' no-go-gebieden als Syrië en Libië verzekerd wordt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Pattani

#118 Bericht door prajak » zondag 20 december 2015, 05:48

Dus ook ziekte en ongeval door molest niet. Nou, dan weet ik dat weer. Dank.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”