Must see/Must do in Bangkok

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marita
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: zaterdag 11 januari 2014, 23:18

Must see/Must do in Bangkok

#1 Bericht door Marita » maandag 03 maart 2014, 00:22

Mijn vertrek komt dichterbij; 7 April vertrek in naar Thailand voor een rondreis.
Ik begin in Bangkok en heb hier al een fietstour via Ko van Kessel geboekt, maar nu vroeg ik me af wat er nog meer de moeite waard is om te bekijken/bezoeken in Bangkok.

Ik vind alles interessant; Van markten tot tempels of de wat onbekendere plekken.
Ben ook benieuwd naar plekken die juist zwaar overschat worden en ik beter over kan slaan.

Alvast Bedankt!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Must see/Must do in Bangkok

#2 Bericht door driver » maandag 03 maart 2014, 05:43

Marita schreef:Mijn vertrek komt dichterbij; 7 April vertrek in naar Thailand voor een rondreis.
Ik begin in Bangkok en heb hier al een fietstour via Ko van Kessel geboekt, maar nu vroeg ik me af wat er nog meer de moeite waard is om te bekijken/bezoeken in Bangkok.

Ik vind alles interessant; Van markten tot tempels of de wat onbekendere plekken.
Ben ook benieuwd naar plekken die juist zwaar overschat worden en ik beter over kan slaan.

Alvast Bedankt!
met de fietstoer zie je wslijk al van alles.
Bayoke in het centrum is een grote torengebouw waar je met de lift omhoog kunt en via een draaiplato over BKK kunt uitkijken.
In en om dat gebouw allemal winkels en eettentjes waar je dagenlang kunt vertoeven indien gewenst.
Wij zijn onlangs gewoon gaan lopen en in dat gedeelte van de stad ijst alles zich vanzelf war je heen kunt.

Skytrain pakken en bijv bij Victoria Monument eruit...ook veel winkelcebtra overdekt met airco.
Maar..iederen wil toch zijn of haar eigen dingen zien dus koop een map/kaart van BKK en start bijv vanaf een bekende plek op die map en kijk dan wat je leuk lijkt.
BKK is een internationale stad met heel veel Engels sprekenden dus alles wijst zich zeker op toeristen gebied vaak vanzelf.

Gewoon blind in zo,n hele oude thaise bus stappen...20 thb betalen oid en dan een heel stuk zomaar ergens naartoe rijden ...dan zie je BKK wslijk vanuit de Thaise manier dan ergens uitstappen en desnoods via een taxi terug naar je beginpunt.

BKK is zo groot en als je wilt valt er zoveel te zien en wat ?...is vak toch persoonlijk.
Tempels bijv ga ik bijna nooit heen terwijl jullie er misschien wel graag heen willen.
Over de rivier met een boot is ook wel leuk.
gr driver
Laatst gewijzigd door driver op maandag 03 maart 2014, 06:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Must see/Must do in Bangkok

#3 Bericht door Pieter » maandag 03 maart 2014, 05:59

Grand palace

China town

Diner cruise op de rivier

Weekend markt

Mbk

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Must see/Must do in Bangkok

#4 Bericht door Jim » maandag 03 maart 2014, 07:24

paste restaurant.
http://pastebangkok.com/
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Roger
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 182
Lid geworden op: donderdag 28 september 2006, 16:17
Locatie: Roermond

Re: Must see/Must do in Bangkok

#5 Bericht door Roger » dinsdag 04 maart 2014, 08:16

Aantal leuke dingen in BKK.

The Golden Mount Temple. (goed uitzicht)

Lumpini Park. (relaxen)

Sky bar @ Sirocco (Goed uitzicht).

China Town.

Chatuchak weekend markt.

Taxi boot op de rivier.

De boot op de klongs.

Er zullen nog wel meer tips komen, maar er is genoeg te doen in BKK
Of inderdaad een kaart kopen, en op ontdekkingstocht gaan in BKK.
~ ENJOY THE SILENCE ~

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Must see/Must do in Bangkok

#6 Bericht door ireen123 » woensdag 05 maart 2014, 19:39

Roger schreef:Aantal leuke dingen in BKK.

The Golden Mount Temple. (goed uitzicht)

Lumpini Park. (relaxen)

Sky bar @ Sirocco (Goed uitzicht).

China Town.

Chatuchak weekend markt.

Taxi boot op de rivier.

De boot op de klongs.

Er zullen nog wel meer tips komen, maar er is genoeg te doen in BKK
Of inderdaad een kaart kopen, en op ontdekkingstocht gaan in BKK.
Waarschijnlijk kun je beter uit Lumpini park blijven, of de tentjes moeten er al weg zijn.

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Must see/Must do in Bangkok

#7 Bericht door ireen123 » woensdag 05 maart 2014, 19:43

Vraagje aansluitend op dit topic. Klopt het dat je in het Baiyoke gebouw-uitzicht platform en restaurant, en de cocktailbars met een prachtig hoog uitzicht, je netjes gekleed moet en geen slippers mag dragen?

Gebruikersavatar
Roger
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 182
Lid geworden op: donderdag 28 september 2006, 16:17
Locatie: Roermond

Re: Must see/Must do in Bangkok

#8 Bericht door Roger » woensdag 05 maart 2014, 21:28

ireen123 schreef:Vraagje aansluitend op dit topic. Klopt het dat je in het Baiyoke gebouw-uitzicht platform en restaurant, en de cocktailbars met een prachtig hoog uitzicht, je netjes gekleed moet en geen slippers mag dragen?

Nooit niks van gemerkt, ik ben al 3x daarboven geweest, gewoon op mijn slippers en korte broek.
De laatste keer in 2012 daar geweest, kan me niet voorstellen dat er nu andere kleding voorschriften zijn..
~ ENJOY THE SILENCE ~

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Must see/Must do in Bangkok

#9 Bericht door v@go » donderdag 06 maart 2014, 01:05

in 2012 een nachtje verbleven maar wat was dat een aftands hotel. De straatjes met marktje rondom het hotel is zeker leuk te noemen maar ook maar voor een dag.

Het uitzicht maakt veel goed. Helaas had ik de pech dat het 's avonds gigantisch regende en dat je niet op het dak mocht.
Dus nog geen mooie foto's van het uitzicht kunnen maken.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Must see/Must do in Bangkok

#10 Bericht door pong » donderdag 06 maart 2014, 08:18

ireen123 schreef:Vraagje aansluitend op dit topic. Klopt het dat je in het Baiyoke gebouw-uitzicht platform en restaurant, en de cocktailbars met een prachtig hoog uitzicht, je netjes gekleed moet en geen slippers mag dragen?
Er zijn zeker inmiddels 12 van die hoge toren uitzicht plekken-en sommige zijn hi-so. ben er zelf in 1-2 gewest, daar was het open voor iedere slecht geklede toerist, maar er zijn er die wel eisien stellen-en veelm hogere prijzen aanrekenen, of minimumconsumptie. Het waiit overal heel hard zo hoog boven-neem niks mee/aan dat makkelijk wegvliegt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Must see/Must do in Bangkok

#11 Bericht door driver » donderdag 06 maart 2014, 14:14

pong schreef:
ireen123 schreef:Vraagje aansluitend op dit topic. Klopt het dat je in het Baiyoke gebouw-uitzicht platform en restaurant, en de cocktailbars met een prachtig hoog uitzicht, je netjes gekleed moet en geen slippers mag dragen?
Er zijn zeker inmiddels 12 van die hoge toren uitzicht plekken-en sommige zijn hi-so. ben er zelf in 1-2 gewest, daar was het open voor iedere slecht geklede toerist, maar er zijn er die wel eisien stellen-en veelm hogere prijzen aanrekenen, of minimumconsumptie. Het waiit overal heel hard zo hoog boven-neem niks mee/aan dat makkelijk wegvliegt.
ik ken alleen de bayoke met draaiplato mar als er zoveel meer zijn is het misschien de moeite waard ombijv in een nieuw draadje deze plekken te vermelden ?

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Must see/Must do in Bangkok

#12 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 07 maart 2014, 01:59

ireen123 schreef:Vraagje aansluitend op dit topic. Klopt het dat je in het Baiyoke gebouw-uitzicht platform en restaurant, en de cocktailbars met een prachtig hoog uitzicht, je netjes gekleed moet en geen slippers mag dragen?
Nee, dat klopt niet. Totaal niet zelfs.

Het Bayoke Sky hotel is inderdaad het hoogste gebouw in Thailand, en een van de hoogste in Azië. Maar het observatie deck is volledig ingericht als toerist trap voor Aziatische toeristen groepen. Het eten is ronduit slecht. De frietjes bijvoorbeeld, daar kan je een knoop in leggen zonder dat ze breken. En weer uit elkaar halen. Ander eten is beter, maar verwacht daar alles behalve haute cuisine. De keuken is hoog, da's alles.

Je moet vooraf ergens (geen idee waar) kaartjes kopen. De laatste keer dat ik er was konden we er niet in. Tickets verkochten ze niet. Dat kan inmiddels verandert zijn. Eerst kon je wel kaartjes kopen, daarna (laatste keer voor mij) niet, en nu weet ik het niet.

Je kunt gekleed gaan zoals je wilt. T-shirt, korte broek en slippers is prima. De heren kunnen beter geen smoking dragen. Als je dat wel doet, neem dan een boekje mee voor de bestellingen. Of een hoge hoed en een konijn.

Een veel betere toren is in het Grand China Princess hotel, gelegen aan Yaowarat Road. Beetje onbekend, ze adverteren er niet of nauwelijks mee. Boven in dat hotel zit een roterend bar/restaurant. Het hotel is iets van 25 verdiepingen hoog. Je hebt een magnifiek uitzicht in een prima bar/restaurant. Ook daar is smoking ongebruikelijk, maar niet zo ongebruikelijk als in het Bayoke. Er zijn er meer, maar dat is mijn favoriet.

Ik denk dat jij de Banyan Tree bedoeld op South Sathorn road. Die is aanzienlijk strakker met kleding, maar een smoking is ook daar niet verplicht of gewenst. Uitzicht vind ik minder dan in het Grand China en het is een fors eind duurder. Daar tegenover staat wel dat het eten perfect is en de service ook.

Gebruikersavatar
Roger
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 182
Lid geworden op: donderdag 28 september 2006, 16:17
Locatie: Roermond

Re: Must see/Must do in Bangkok

#13 Bericht door Roger » vrijdag 07 maart 2014, 11:29

Je moet vooraf ergens (geen idee waar) kaartjes kopen. De laatste keer dat ik er was konden we er niet in. Tickets verkochten ze niet. Dat kan inmiddels verandert zijn. Eerst kon je wel kaartjes kopen, daarna (laatste keer voor mij) niet, en nu weet ik het niet.


Ik heb vorige keer bij de ingang kaartjes gekocht, voor 150.- bath PP.
Daarmee kun je een cocktail uitzoeken in het restaurant.

Vanaf beneden ga je met een glazen view lift naar boven toe, en dan kom je op een verdieping terecht waar van alles te zien is over Thailand, en over de toren zelf.
En vanuit die verdieping ga je met een gewone lift weer naar het draaiplateau van het Bayoke gebouw.

Tis leuk voor 1.5 uurtje.. uitzicht is prima.
~ ENJOY THE SILENCE ~

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Must see/Must do in Bangkok

#14 Bericht door v@go » vrijdag 07 maart 2014, 12:06

Het uitzicht kan goed zijn. Behalve natuurlijk als ik er een nacht verblijf.

Regen, onweer en zware storm.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Must see/Must do in Bangkok

#15 Bericht door Manuel » donderdag 13 maart 2014, 05:44

Uit de oude doos maar nog steeds redelijk relevant... http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=163829

Plaats reactie

Terug naar “Steden”