Kijkwaardig in ..... korat

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#31 Bericht door Hua Thale » zondag 23 februari 2014, 11:44

Sorry, maar voor Phiman komt een drieletterig woord dat niet door de censuur komt. Het woord begint met een K en eindigt op een T en is geen kattenpoot.
:?: waar hebben we het over of moet ik even een rondje buiten lopen om de hersenen even te activeren met wat frisse fijnstof.

Toch gevonden je bedoelt Ku*t Phiman gewoon een Thaise naam toch van een locatie. :giggle:
Oude vieze man ;)
Laatst gewijzigd door Hua Thale op zondag 23 februari 2014, 11:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#32 Bericht door Henk Korat » zondag 23 februari 2014, 11:48

Lees mijn vorige bericht, dan zie je ... Phiman en ga dan een frisse neus halen. :cheesy: :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#33 Bericht door robin33 » zondag 23 februari 2014, 13:39

Tip. Ga eens na de lokale vvv, jaren lang vraag ik me vrouw is er wat te doen in de buurt.
Ze kwam elk jaar met de zelfde paar dingetjes... Veel tempels

Toen ging me nichtje naar de vvv in korat stad en kwam terug met een kaart van thailand en van de prov. Korat met tientallen zeker erin getekend. .zal een kijken of ik hem nog kan vinden...

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#34 Bericht door Henk Korat » zondag 23 februari 2014, 13:55

robin33 schreef:Tip. Ga eens na de lokale vvv, jaren lang vraag ik me vrouw is er wat te doen in de buurt.
Ze kwam elk jaar met de zelfde paar dingetjes... Veel tempels

Toen ging me nichtje naar de vvv in korat stad en kwam terug met een kaart van thailand en van de prov. Korat met tientallen zeker erin getekend. .zal een kijken of ik hem nog kan vinden...


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Natuurlijk waar Robin, maar het is toch veel leuker om het in deze topic te vermelden. Het Toeristen Bureau zit naast het Sima Thani hotel. Overigens vind ik de toeristen kaart van Nakhon Ratchasima weinig nieuws brengen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#35 Bericht door robin33 » zondag 23 februari 2014, 13:59

Ja klopt. Is ook een instemming dat ik dit leuk vind. Had het jaren geleden moeten hebben.. Kom maar op met de dingen om te doen/bekijken

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#36 Bericht door prajak » zondag 23 februari 2014, 15:38

Dan schrijf je Koet Phimaan want zo spreek je dat uit. En 'het' woord kun je ook schrijven als khut. Heb het gevonden op de detailkaart van de provincie N.R.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#37 Bericht door Henk Korat » zondag 23 februari 2014, 16:08

prajak schreef:Dan schrijf je Koet Phimaan want zo spreek je dat uit. En 'het' woord kun je ook schrijven als khut. Heb het gevonden op de detailkaart van de provincie N.R.
Het spijt mij Prajak, maar je zet aan tot spelfouten in de Thaise taal. De plaats heet K.t Phiman in het latijnse schrift naar Engels phonetiek en in het Thais กุดพิมาน. dus met een harde K van ก.ไก่ zonder een h. Als ik toch pietlutterig ben is het zelfs K.t Phimaan, maar dat gaat tegen de geaccepteerde schrijfwijze van de Engelse vertaling.

We hebben het hier ook weleens gehad over de vertaling van de plaatsnaam โชคชัย. Dat zou toch echt Choke Chai en niet Chok Chai moeten zijn.

Maar goed, ik neem jouw suggestie om het met Khut te schrijven niet over, maar de Nederlandse phonetische vertaling van Koet Phimaan kan ik mee leven.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#38 Bericht door prajak » zondag 23 februari 2014, 16:57

Ja, ben het met je eens en ik had dat ook al gezien.

De standaard vertaling naar Engelse klanken is me een doorn in het oog maar zo zijn de afspraken nu eenmaal. Ik schrijf, indien reizend, voor mezelf de woorden op in het Thais. Heeft twee voordelen: iemand de weg vragen en die kan het lezen, en ik kan het nazien op het bord langs de wegen. Twee 'maleng' in een klap.... :giggle2:

Of we moeten Chang vragen de 'censuur' weg te halen. Maar dat houdt wel in dat iemand's typefout als kwetsend kan worden opgevat.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#39 Bericht door Jim » zondag 23 februari 2014, 17:08

ik snap ook niet waarom we op een nederlands forum phonetisch engels moeten lullen :P
je zit er met de uitspraak dan altijd mijlen ver naast.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#40 Bericht door Jos Flachs » maandag 24 februari 2014, 07:16

Tja. Alles gebeurt om redenen, nietwaar? :giggle:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#41 Bericht door Hua Thale » maandag 24 februari 2014, 09:48

Ja vandaar dat ik maar weer eens een rustpuntje plaatst in korat.

Het Bung Ta Lau Park
In het verleden vaak gebruikt als wandelroute door ondergetekende.
Rondje Max. Ongeveer 3500 meter je kan op ongeveer de helft de brug oversteken om het te halveren.
Tevens fiets en joggen in de binnenbaan met hier en daar wat apparaten onderweg om het lichaam te trainen.
Is door de Thai zeer gelieft na werktijd en in het weekeind.
Langs het park meerdere eettentjes.
Militaire zijn vaak ook aanwezig opdat het eigenlijk hun 'achtertuin' is.
Parkeerterrein aanwezig.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#42 Bericht door Jim » maandag 24 februari 2014, 10:17

da's achter het militaire ziekenhuis toch?
longbaan tahaan of iets dergelijks?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#43 Bericht door Hua Thale » maandag 24 februari 2014, 10:33

Het is eigenlijk allemaal militair terrein heb ik mij wel eens laten vertellen open gesteld voor de burgerij.
Soldaten moeten als een soort strafcorvee het park schoonhouden is het verhaal waar ik niks van geloof zou nogal veel strafcorvee hebben. :giggle:
Het militaire ziekenhuis is daar ook een onderdeel van en is daar vlakbij.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#44 Bericht door Hua Thale » maandag 24 februari 2014, 11:32

Wat mij trouwens op de Tiger golf course brengt met jou vraag Jim.
Voor zo ver ik weet ook van de heren militairen en toegankelijk voor de burgerij.
Of deze man er wel eens een balletje geslagen heeft is mij onbekend.
Aangezien ik er in Nederland ook niet echt tijd voor had is de hele sport mij onbekend.
Een van de leden nabij Korat heeft/had dit als hobby misschien dat die een tipje van de sluier kan oplichten.

Afbeelding


Nog een locatie link Tiger golf course

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Kijkwaardig in ..... korat

#45 Bericht door Herbergier » maandag 24 februari 2014, 12:00

Ik kom ook wel eens een nachtje in Korat, want de familie van mijn vrouw woont daar en soms moet ik mij melden, mijn vrouw blijft dan bij haar familie slapen en dan ga ik altijd in het Siri Hotel overnachten, het is een redelijk hotel voor 640 bht per nacht met een standaard ontbijt voor twee personen, maar het belangrijkste vind dat het vlakbij de farangbar 'Checkpoint' is, dus men brengt mij s'avonds naar het hotel en ik ga via de achterdeur naar de kroeg op 100m.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”