Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1276 Bericht door wanadee » dinsdag 17 april 2018, 16:01

Maar de basis is er dan voor drie mensen middels de dertig baht regeling. Evt aanvullende zorg moet je dan zelf bekostigen.
Mijn buurman van 65 heeft een week geleden een hersenbloefing gehad. Hij ligt nu in het ziekenhuis, gedeeltelijk verlamd en moet vloeibare voefing hebben. Zijn dochter leert nu hoe ze dat moet maken voor als hij naar huis gaat.
Ik ben daar op bezoek geweest, een overheidsziekenhuis maar het ziet er prima uit. De eerste nood wordt geledigd, waarschijnlijk moet je zelf in de buidel tasten voor revalidatie ed. Maar een gunstiger uitgangspunt dan voor farang.
Overigens ben ik in deze regio al in drie verschillende ziekenhuizen van de staat bij mensen op bezoek geweest en vind het er prima.
Mijn noodgevalletje een paar jaar geleden een nacht in een privexiekenhuis in Kanchanaburi met luxe kamer met balkon, bankstel, keuken en extra bed voor slapers vind ik behoorlijk overdreven.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1277 Bericht door ron » dinsdag 17 april 2018, 16:01

Gewoon op het vaste woonadres Marcel......maar heb ook nog een zakelijk uitwijkadres waar gewoond kan worden.
De opstal op de camping wordt dit seizoen ook gesloopt door mij,en zal er volgend jaar
een ander chalet staan,welke voor pertinente bewoning mogelijk zou kunnen zijn.
Wat de verzekering betreft was dat wat ik bedoelde Marcel.
Mijn twee jongens en mijn vrouw hebben allemaal een dubbel paspoort dus zou de goedkope verzekering
voor hun wel kunnen,maar dat is niet iets wat ik prefereer eigenlijk.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1278 Bericht door brake0345 » dinsdag 17 april 2018, 16:44

Eigenlijk zijn er maar twee dingen waar ik me zorgen over maak wat onze emigratie naar Thailand aangaat.

1) De zorg en een eventuele zorgverzekering, Wanadee heeft in principe gelijk te stellen dat met de Thaise overheidsziekenhuizen eigenlijk niets mis is en dat de kosten te verwaarlozen zijn voor ons als buitenlanders.
Ik ga voor mijn jaarlijks bezoek aan de longarts in Chiang Rai ook gewoon naar het overheidsziekenhuis, de longartsen daar zijn supervriendelijk, hebben voldoende apparatuur en de kosten als buitenlander zijn goed zonder verzekering te dragen.
Het punt is, wat te doen als buitenlander als je een ernstige ziekte krijgt? Kies je voor zorg op (lo- tot medium so) Thais niveau of kies je net als de hi-so Thais voor private zorg? Bij voorbeeld een 6 weken durende behandeling voor luchtweg kanker in een goed privéziekenhuis in Bangkok, reken zomaar 25-30.000 Euro (verblijf en verpleging, chemo en bestraling)!
Ga je voor dekking op Nederlands niveau dan kost dat een lieve duit, zeker als je de 65 passeert.....
Tot nu toe hebben we geen verzekering, maar soms zetten dingen je aan het denken.......

2) De onzekere situatie omtrent de jaarlijkse verlenging van mijn visum en in Chiang Rai geen mogelijkheid om permanente verblijfsstatus te verkrijgen.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1279 Bericht door brake0345 » dinsdag 17 april 2018, 16:47

ron schreef:Gewoon op het vaste woonadres Marcel......
welke voor pertinente bewoning mogelijk zou kunnen zijn.
Op het vaste woonadres ga je dus uit van belastingplichtig in NL?

Ik denk pertinent dat je permanent bedoeld :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1280 Bericht door ron » dinsdag 17 april 2018, 17:15

Solly,a slip of the tongue

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1281 Bericht door driver » dinsdag 17 april 2018, 21:33

Marcel.. Leuk je hier weer te zien posten.
Heb je de Suzuki nog?

Gr Arie

Ps: posten lukt nu weer nadat ik de hele dag sql error melding kreeg hier in dit draadje.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1282 Bericht door genesis » dinsdag 17 april 2018, 23:35

Hoi Marcel

Leuk om je weer terug te zien op TF

Genesis

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1283 Bericht door wanadee » woensdag 18 april 2018, 01:35

brake0345 schreef:Eigenlijk zijn er maar twee dingen waar ik me zorgen over maak wat onze emigratie naar Thailand aangaat.

1) De zorg en een eventuele zorgverzekering, Wanadee heeft in principe gelijk te stellen dat met de Thaise overheidsziekenhuizen eigenlijk niets mis is en dat de kosten te verwaarlozen zijn voor ons als buitenlanders.
Ik ga voor mijn jaarlijks bezoek aan de longarts in Chiang Rai ook gewoon naar het overheidsziekenhuis, de longartsen daar zijn supervriendelijk, hebben voldoende apparatuur en de kosten als buitenlander zijn goed zonder verzekering te dragen.
Het punt is, wat te doen als buitenlander als je een ernstige ziekte krijgt? Kies je voor zorg op (lo- tot medium so) Thais niveau of kies je net als de hi-so Thais voor private zorg? Bij voorbeeld een 6 weken durende behandeling voor luchtweg kanker in een goed privéziekenhuis in Bangkok, reken zomaar 25-30.000 Euro (verblijf en verpleging, chemo en bestraling)!
Ga je voor dekking op Nederlands niveau dan kost dat een lieve duit, zeker als je de 65 passeert.....
Tot nu toe hebben we geen verzekering, maar soms zetten dingen je aan het denken.......

2) De onzekere situatie omtrent de jaarlijkse verlenging van mijn visum en in Chiang Rai geen mogelijkheid om permanente verblijfsstatus te verkrijgen.
Als alles goed verloopt zit ik vanaf eind dit jaar ook permanent in thailand en ik heb nog steeds niet beslist of ik wel of geen zorgverzekering neem. Ik neig naar nee. Simpelweg omdat het stinkend duur is op mijn leeftijd en ik de staatsziekenhuizen hier prima vindt. Daarnaast heb ik voldoende middelen om een noodgeval van 1 of 2 miljoen baht op te vangen, zonde van het geld maar ik ben wel verzekerd van zorg.
Ik heb iemand hier eens zien svhrijven dat hij liever in thailand met pijnstillers rustig de pijp uit wil gaan in 1 jaar tussen de rijstvelden dan in nederland in 5 jaar met chemo en bestralingsellende. En zo denk ik er ook over. Terug naar nederland met 8-4 zoals ik tot nu toe deed gaat me steeds meer tegenstaan.
Ik denk wel dat ik die uitgebreidde reis/ongevallen erzekering ga nemen van 450 euro per jaar want een ongeluk zit in een klein hoekje.

2 waarom zou je geen verlenging van je visum kunnen krijgen Brake? Zolang je aan de voorwaarden voldoet?

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1284 Bericht door brake0345 » woensdag 18 april 2018, 03:29

Driver, Genesis, dank jullie wel.
Ja, de Suzi staat er nog steeds maar ik rij er te weinig op, ik pak vaker de Ford.

Wanadee, ik kan me best vinden in je redenering staatsziekenhuis, eigen pot voor noodgevallen en een beperkte zorg zonder eindeloze behandeling.....
Wat ook nog een optie is dat is een beperkt verzekeringspakket wat niet de wereld kost maar een soort vangnet is voor noodgevallen.

Ik voldoe aan de huidige eisen voor het jaarlijks verlengen van mijn visum, punt is dat je geen zekerheid hebt dat het volgend jaar niet helemaal anders is.
Met een permanent residence zit je dan toch een stuk veiliger.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1285 Bericht door brake0345 » woensdag 18 april 2018, 03:39

Ook dit is vandaag de dag in Chiang Rai aan de hand, heb het van Facebook geplukt en wat anoniemer gemaakt omdat ik Henk niet persoonlijk ken:

"This me Henk van xxxx. 77 years old and living in Thailand for over 40 years.
Here is also my Thai daughter Sukanya van xxxx with her son.
Around 27 years ago her mother, not my girlfriend, did want to abort her but I stopped her and told her to give the baby to me after it was born.
So she did. I took care of this sweet little girl for all those years in a way as a Father does for his child.
When the time was there I stopped with my Restaurant bussines and built a nice place for her and her boy friend James with all the equipment, furniture and knowhow I had collected over the years.
The restaurant was a succes but like many Thais do they bought more than they earned, so I talked with them about money management and I thought they understood.
I could broker a loan from one of my friends for a clean start.
However 5 months later they took out everything in 2 days and told me they go working in Korea for BIG money and needed to sell all for tickets, travel and pay some loans.
They had sold my fully paid Honda and gave me back a piece of shit Honda with a down payment.
They prommised to pay the 5000 a month but the bank already came 3 times at my door.
Now a new payment had to be done and they are unreachable becaus the phone numbers are changed and 4 Face Book names are deleted and I do not know howe to contact them.
The last words her boy friend texted to me was instead of buying plants for your garden you can pay the car.
So please if you know where and how I can reach them give me a message or a reaction.
If there is some one who like to translate this message for me in Thai, much obliged"

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1286 Bericht door jumbo » woensdag 18 april 2018, 04:46

brake0345 schreef:Driver, Genesis, dank jullie wel.
Ja, de Suzi staat er nog steeds maar ik rij er te weinig op, ik pak vaker de Ford.

Wanadee, ik kan me best vinden in je redenering staatsziekenhuis, eigen pot voor noodgevallen en een beperkte zorg zonder eindeloze behandeling.....
Wat ook nog een optie is dat is een beperkt verzekeringspakket wat niet de wereld kost maar een soort vangnet is voor noodgevallen.

Ik voldoe aan de huidige eisen voor het jaarlijks verlengen van mijn visum, punt is dat je geen zekerheid hebt dat het volgend jaar niet helemaal anders is.
Met een permanent residence zit je dan toch een stuk veiliger.

Als ze zaken veranderen in de eisen dan worden de huidige bestaande eisen aangehouden voor de lieden die momenteel onder deze eisen een visum hebben
Grandfathering noemen ze dat.
Er zijn al een aantal expats onder onze leden die hier langer verblijven en zodoende onder nog oudere eisen vallen.

Permanent residency zonder inkomsten belasting te betalen is niet mogelijk...dat is een strikte eis dus je moet werk en inkomen hebben.
Uiteraard kan dat met een constructie met je vrouw/partner en een bedrijf maar dat moet dan ook al weer een aantal jaren bestaan en zodoende bestaansrecht
hebben aangetoond.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1287 Bericht door ron » woensdag 18 april 2018, 05:39

brake0345 schreef:Ook dit is vandaag de dag in Chiang Rai aan de hand, heb het van Facebook geplukt en wat anoniemer gemaakt omdat ik Henk niet persoonlijk ken:

"This me Henk van xxxx. 77 years old and living in Thailand for over 40 years.
Here is also my Thai daughter Sukanya van xxxx with her son.
Around 27 years ago her mother, not my girlfriend, did want to abort her but I stopped her and told her to give the baby to me after it was born.
So she did. I took care of this sweet little girl for all those years in a way as a Father does for his child.
When the time was there I stopped with my Restaurant bussines and built a nice place for her and her boy friend James with all the equipment, furniture and knowhow I had collected over the years.
The restaurant was a succes but like many Thais do they bought more than they earned, so I talked with them about money management and I thought they understood.
I could broker a loan from one of my friends for a clean start.
However 5 months later they took out everything in 2 days and told me they go working in Korea for BIG money and needed to sell all for tickets, travel and pay some loans.
They had sold my fully paid Honda and gave me back a piece of shit Honda with a down payment.
They prommised to pay the 5000 a month but the bank already came 3 times at my door.
Now a new payment had to be done and they are unreachable becaus the phone numbers are changed and 4 Face Book names are deleted and I do not know howe to contact them.
The last words her boy friend texted to me was instead of buying plants for your garden you can pay the car.
So please if you know where and how I can reach them give me a message or a reaction.
If there is some one who like to translate this message for me in Thai, much obliged"
Wat een verhaal Marcel!!
Een mooie beloning voor Henk na alles wat hij heeft gedaan voor die meid.
Te veel vertrouwen gegeven en dat kost hem de kop.
Stof om na te denken voor veel ferangs.......

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1288 Bericht door wpdl » woensdag 18 april 2018, 06:13

Ook hallo Marcel.

Denk dat je droevige verhaal in het Engels een broodje Aap is.
Er zitten elementen in die je wel meer hoort natuurlijk.
Het behulpzame en het besodemieteren maar kan dit soort mentaliteit en acties die en vooral over 27 jaar moeten gewogen niet als waar zien.
Zou natuurlijk een heel klein beetje wel waar kunnen zijn maar dan ben je ook wel een vreselijke naïeveling als je dat over vele jaren niet ziet aankomen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1289 Bericht door driver » woensdag 18 april 2018, 06:40

Zit ik net te posten in het praathuis draadje krijg ik onderstaande weer te zien dus weer niet posten. Waar ligt dat nu aan dan?
?.....................
Algemene fout
SQL ERROR [ mysql4 ]

Incorrect string value: '\xF0\x9F\x91\x8C d...' for column 'post_text' at row 1 [1366]

Er is een SQL-fout opgetreden tijdens het ophalen van deze pagina. Neem contact op met de forumbeheerder als dit probleem zich blijft voordoen.
Neem contact op met de forumbeheerder of webmaster: noreply@thailandforum.nl

Powered by phpBB® Forum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1290 Bericht door De Beweerder » woensdag 18 april 2018, 07:06

wifi en/of mobiel netwerk even uit en weer aan zetten wil wel helpen, als het thuis is routerstekker er 1 minuut uit en er weer in.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Plaats reactie

Terug naar “Steden”