Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1201 Bericht door driver » dinsdag 14 februari 2017, 17:17

Lammert de Haan schreef:
driver schreef:Maar je koopt hier ook een leuke auto voor en laat dat nou net mijn interesse niet echt hebben ;)
gr driver
Ik vind de auto die je vorig jaar gekocht hebt en die we allemaal hebben kunnen bewonderen, niet alleen leuk maar zelfs mooi. Ik zou zo wel willen ruilen, zelfs zonder eerst een proefrit, maar jij niet denk ik. :happyno:
De Panda is eigenlijk wel een leuke auto ja. Hebben we ook best wel schik mee ook al is het niet een echt grote auto. Rijdt voor ons prima en qua uiterlijk ook niet verkeerd. Ruilen zonder eerst een proefrit.. Zou je dat nou wel doen ;). Jouw Alfa is wel wat comfortabeler denk ik qua zitten en rijden dus denk er nog eens goed over na. Dan doe ik hetzelfde :mrgreen:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1202 Bericht door driver » dinsdag 14 februari 2017, 17:18

brake034 schreef:We hebben prima geslapen met de luchtfilter unit op medium, bijna geluidsloos en 60% schonere lucht!
Werd wakker zonder druk op de borst wat een goed teken is en inderdaad vandaag een stuk minder benauwd.

Hoop dat vanmiddag de unit voor het kantoortje arriveert!
Bijna geruisloos is ook wel lekker lijkt me. En minder benauwd :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1203 Bericht door driver » dinsdag 14 februari 2017, 17:20

brake034 schreef:Nu we het toch over brommers hebben, de Kawasaki Versys 300cc (twin) is net uitgebracht en in Thailand is de prijs is 199.000 baht: http://www.kawasaki.co.th/motorcycle/versysx300
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uZS48nULQHc
Wel een leuke motor. Gezien de wegen en het verkeer in Thailand kun je met dit soort motoren ook prima uit de voeten lijkt me.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1204 Bericht door driver » dinsdag 14 februari 2017, 17:27

Lammert: Nu nog motor gaan rijden is voor jou niet echt handig meer denk ik dus ik deel jouw mening wat je erover schrijft. Sukanya begint er ook niet aan. Zelfs al zou ze de Theorie halen dan nog is bromfiets of motorrijden niks voor haar denk ik. Zelf denkt ze hetzelfde dus ze blijft lekker fietsen of achterop de motor. Wat die Ferrari betreft: Heb ik echt totaal niks mee. Is al een poosje geleden dat ik een aanbod kreeg om met iemand te gaan rijden in zo'n ding maar ik zei: Kom met een leuke motor ongeacht de prijs en ik doe mee. De persoon in kwestie begreep er echt niets van dat ik niet mee wilde :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1205 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 14 februari 2017, 18:13

driver schreef:
Lammert de Haan schreef:
driver schreef:Maar je koopt hier ook een leuke auto voor en laat dat nou net mijn interesse niet echt hebben ;)
gr driver
Ik vind de auto die je vorig jaar gekocht hebt en die we allemaal hebben kunnen bewonderen, niet alleen leuk maar zelfs mooi. Ik zou zo wel willen ruilen, zelfs zonder eerst een proefrit, maar jij niet denk ik. :happyno:
De Panda is eigenlijk wel een leuke auto ja. Hebben we ook best wel schik mee ook al is het niet een echt grote auto. Rijdt voor ons prima en qua uiterlijk ook niet verkeerd. Ruilen zonder eerst een proefrit.. Zou je dat nou wel doen ;). Jouw Alfa is wel wat comfortabeler denk ik qua zitten en rijden dus denk er nog eens goed over na. Dan doe ik hetzelfde :mrgreen:
Qua ruimte, comfort en rijgedrag is de Alfa zeker een fantastische auto, maar hij is nu al wel 17 jaar oud :idea: en past dus ook beter bij mij dan bij jou. :giggle:

Jouw Fiat is pas van vorig jaar, dus toch maar niet ruilen :?:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1206 Bericht door genesis » zondag 19 februari 2017, 03:24

brake034 schreef:Lichtelijk geïnspireerd.....
Afbeelding
Schitterende foto 8-)

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1207 Bericht door genesis » zondag 19 februari 2017, 03:28

brake034 schreef:Langzamerhand stijgt het smog niveau in het noorden van Thailand weer, het seizoen voor kaal branden van rijstvelden en bergheuvels breekt weer aan. En niet alleen in Thailand maar vooral in Burma, Laos en Zuid China, kijk voor de grap eens op firemap waar de brandhaarden in ZO Azië zijn: https://firms.modaps.eosdis.nasa.gov/firemap/

Naast de officiële Thaise lucht verontreinigings-detectors worden nu onafhankelijke stations in Noord Thailand geïnstalleerd die hun gegevens naar AQICN.ORG gaan sturen. De eerste is al in de lucht, wat toevallig vlak waar ik woon :neus: http://aqicn.org/city/thailand/chiangra ... tation-01/

Ik heb twee lucht filter units besteld, een grotere voor de slaapkamer want daar ben je tenslotte zeker 8 uur per dag.
En een kleinere voor het kantoortje waar ik veel tijd overdag doorbreng. Allebei Panasonic units, aangeschaft na redelijk wat onderzoek naar de "betere" machine.

Daarnaast natuurlijk filtermaskers, en dan niet die dingen die de dokter gebruikt.
Nee echte filters die geschikt zijn om kleinere lucht verontreiniging deeltjes uit te filteren, de zogenaamde PM2.5 deeltjes.
Die kun je alleen uitfilteren met een zogenaamd N95 of N99 masker!
Na diverse maskers geprobeerd te hebben raad ik Vogmask aan, draagt comfortabel, heeft een N99 rating en komt met een ademklepje wat het ademen enorm vergemakkelijkt.
Ja jammer dat de luchtvervuiling 'roet' (grappige woordspeling in deze [|( ) in het eten gooide wat het bezoek betreft Marcel. :| Zoals jezelf al aangaf de volgend keer gaan we voor de herkansing. :thumbsup:

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 19 februari 2017, 03:55, 1 keer totaal gewijzigd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1208 Bericht door genesis » zondag 19 februari 2017, 03:43

Wij hebben de afgelopen maand rondgetoerd op een Yamaha Nmax scooter (koste aan huur Thb 5500), deze beviel mij goed, is een wat grotere motorscooter met wat meer vermogen, trekt beter op en zijn topsnelheid is ook beter (100 - 110), waardoor langere afstanden goed te doen zijn. (zo'n 2000 km gereden in die maand tijd 8-) )

Deze Nmax heeft schijf voor en achter met ABS, wat op zich goed werkte, alleen de remblokjes hadden een te lage wrijvingsfactor waardoor de remweg te lang werd, maar dat zou, als ik deze Nmax prive zou rijden, direct aangepast worden met betere remblokken waarbij dit dan direct verbeterd zou zijn. De nieuwprijs van de Yamaha is Thb 81.000 dan krijg je veel scooter voor zijn geld vind ik en een betere keuze dan de Honda PCX.

Het verbruik vond ik ook prima, bij stadsverkeer en 'snelweg' was het verbruik 1 op 30 en bij rustige B wegen kwam het zelfs uit rond de 1 op 40.

Ik heb in deze vakantie zelfs (ongepland), mijn Thaise motor en auto rijbewijs gehaald, zal ik wel een stukje over schrijven in een Eigen topic om de jouwe niet verder te vervuilen. :mrgreen:

Genesis

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1209 Bericht door brake034 » donderdag 23 februari 2017, 05:40

Enige tijd geleden begon steeds vaker ons waterfilter verstopt te raken, tot pakweg een maand geleden dit elke week werd.
Zo een filterpakket van 4 kaarsen kost 790 baht dus dat werd een beetje te gek.
Daarnaast zijn de filterhuizen niet erg sterk en hebben we al twee keer zo een filterhuis vervangen.
Afbeelding

Dus, eerst een mannetje in het dorp ingehuurd om de lege tank schoon te maken, alle groen prut eruit gepoetst en het mannetje met wat moeite uit de tank geklauterd..... Het mangat van de tank was te klein voor mij :neus:

In de middag heeft een andere meneer het nieuwe zandfilter met actief koolstof filter op zijn plaats gezet.
Bij dit systeem hoeven er geen filters vervangen te worden, het heeft een spoelsysteem wat elke week even een kwartiertje terugspoelen en zandbed wassen is. Ik ben benieuwd in hoeverre dit een beter systeem is.
Afbeelding
Marcel

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1210 Bericht door Arietwee » donderdag 23 februari 2017, 08:01

Pomp je het water uit een prutsloot of zo? In isaan 50 meter diep uit de grond. Mooi schoon hoor. Alleen erg veel kalk. Dit soort filters zit in een dag vol denk ik. Kranen gaan ook snel kapot. Ieder jaar wel een kraan vervangen. Vooral die blauwe pvc dingen. :neus:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1211 Bericht door brake034 » donderdag 23 februari 2017, 09:40

Ja, we krijgen water uit een vrij groot meer vlak achter ons huis in de heuvels.
We hebben geprobeerd om te boren maar dat was geen succes.
Marcel

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1212 Bericht door Arietwee » donderdag 23 februari 2017, 12:40

Het water zit de diep?

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1213 Bericht door brake034 » donderdag 23 februari 2017, 12:55

Nee, het meer is op pakweg 400 meter Thaise zeespiegel, hoezo?
Marcel

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1214 Bericht door Herbergier » donderdag 23 februari 2017, 13:04

Ik woon nu vijf jaar in Buriram (midden in de Isan), wij zijn hier op de stadswaterleiding aangesloten en ik heb nog nooit een verstopte kraan hoeven te vervangen, zelfs de douchekoppen heb ik nog nooit schoon moeten maken. Het water is hier goed schoon en de waterdruk is ruim voldoende, maar ik durf het nog steeds niet te drinken, ook voor tandenpoetsen gebruik ik nog steeds flessenwater.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1215 Bericht door Arietwee » donderdag 23 februari 2017, 16:18

brake034 schreef:Nee, het meer is op pakweg 400 meter Thaise zeespiegel, hoezo?

Nee, boren. Waarom geen succes? Zo'n prutsloot is ook niks.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”