Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1291 Bericht door brake0345 » woensdag 18 april 2018, 07:31

wpdelange schreef: Denk dat je droevige verhaal in het Engels een broodje Aap is.
WP, ik ben er vrij zeker van dat het echt is, ik heb Henk een keer telefonisch gesproken en de hele NL'se gemeente in CR kent hem.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1292 Bericht door wpdl » woensdag 18 april 2018, 08:16

Dan zal het het laatste gedeelte zijn van mijn mening zijn Brake.
Het laatste gedeelte van jouw toelichting ontgaat mij even.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1293 Bericht door brake0345 » woensdag 18 april 2018, 08:30

Indien alle Nederlanders in Chiang Rai hem kennen, zal hij minder genegen zijn een broodje aap op te hangen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1294 Bericht door driver » woensdag 18 april 2018, 20:07

De Beweerder schreef:wifi en/of mobiel netwerk even uit en weer aan zetten wil wel helpen, als het thuis is routerstekker er 1 minuut uit en er weer in.
Net gedaan dus even uittesten of het nu lukt.Twee keer wel maar de laatste keer weer niet toen ik elders op Wanadee wou reageren. Toch wat vervelend vindt ik dit sql gedoe op de mobfhone.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1295 Bericht door Joep » donderdag 19 april 2018, 08:03

Daarnaast heb ik voldoende middelen om een noodgeval van 1 of 2 miljoen baht op te vangen, zonde van het geld maar ik ben wel verzekerd van zorg.


Zou dit toch nog eens goed overpeinzen.

Wij hebben 2 jaar geleden in goede kennis in huis genomen, die ook was getroffen door kanker en aangezien wij dichter bij het ziekenhuis woonde dan hij (scheelde 200 km) hebben we hem aangeboden bij ons te blijven in de tussenliggende periodes.
Hij is gewoon in een staatsziekenhuis (Ramatibodi)op RAMA IX behandeld.
Weliswaar op een VIP-kamer, maar dat zijn de kosten niet (ik geloof Thb 3500/dag).
De chemo en de MRiscans etc zijn gewoon peperduur.
Alles bij elkaar meer dan Thb 2 miljoen.
Gelukkig kon hij het betalen, helaas is hij uiteindelijk toch er aan overleden.

Een kennis (falang) is overleden aan keelkanker.
Ook hij was voor zijn behandeling bij een staatsziekenhuis meer dan Thb 2 miljoen kwijt.

Dus of 2 miljoen een goede buffer is.
Eén keer goed raak en je buffer is weg.
Of je hebt natuurlijk meer achter de hand, maar dan kun je ook wel een verzekering overwegen.

Weet ook niet hoe de NL zorgverzekeringen hier tegen aan kijken, als je 8-4 doet.
Mag je dan je behandeling hier ondergaan of moet je, indien mogelijk terug naar NL.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1296 Bericht door wanadee » donderdag 19 april 2018, 10:18

Met twee miljoen is het niet op joep, maar het punt is dat ik het zonde vind. 2 miljoen is ook zonde maar ja. Kan ook wel een verzekering betalen dat is het punt niet.
Daarnaast ben ik eerlijk gezegd niet zo voor al die chemokuren en bestralingen. Ik heb een mooi leven gehad en wil dat niet per se nog met een pasr jaartjes rekken en alle bijwerkingen vandien.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1297 Bericht door Joep » donderdag 19 april 2018, 10:31

Ik weet niet hoe oud je bent, hoef ik ook niet te weten, maar ik ben pas 55 en zal bij evt ernstige ziekte toch wel de afweging maken adhv het gesprek met de dokter. Is er een reële kans, dan ga ik er voor. Is het een bekeken zaak dan trek ik ook zo snel mogelijk de stekker er uit.
Heb echter hier 2x meegemaakt dat de patient terminaal is en niet meer te redden en dat de dokters dat niet uitspreken tegen de patient, die waren allebei nog in de veronderstelling dat er hoop was. Eéntje 65 en de ander pas 39. Dat is een bijkomend probleem hier in TH volgens mij vrouw. In NL zijn de dokter directer dan hier en brengen het niet mooier dan dat het is.
Verder is euthanasie hier ook niet mogelijk, dus wordt het vaak toch en lange lijdensweg.

Hopelijk voor mij nog ver weg [|) [|)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1298 Bericht door ron » donderdag 19 april 2018, 10:51

"euthanasie hier ook niet mogelijk"

Lijkt mij niet zo,n probleem om hier in "jou" gezonde jaren een passende oplossing voor te vinden,mocht je dit prefereren.
Trouwens niet eens speciaal voor Thailand hoor,maar zou een ieder overal ter wereld kunnen bedenken.
Ik ben voorbereid en hoef niet de clementie van een arts af te wachten,
of hij in een joviale bui iemands laatste wens om te sterven in vervulling wil/kan laten gaan.
Stof om over na te denken,lijkt mij.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1299 Bericht door ron » donderdag 19 april 2018, 18:26

Heb het tijdens mijn verblijf in Thailand meegemaakt dat bij een kennis
van Piet (de meesten weten wel wie ik bedoel) "K" werd geconstateerd.
De artsen in het Bangkok Pattaya vertelden dat het te genezen was.

In anderhalf jaar tijd heeft hij zijn 5 grote huizen verkocht,de bankrekeningen leeg gehaald en alles "verdokterd"......
Alles op.......patiënt gecremeerd.
Om nu te zeggen dat de man nog een levenswaardig laatste jaartje heeft gehad betwijfel ik,aangezien ik hem met de dag zag aftakelen.
Hoop geven aan ongeneeslijk zieke (rijke) mensen is ook in Thailand een steevast gebeuren.
Leeggeschud mag je de kist in,eerder niet.

Praat hier dus niet over 10 miljoen Thb maar zal zeer zeker de 100 miljoen overschrijden.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1300 Bericht door ron » donderdag 19 april 2018, 18:44

Trouwens nog een interessant stukje uit 2009.

http://www.cronecommunicatie.nl/pdf/zorgmarkt.pdf
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1301 Bericht door jumbo » vrijdag 20 april 2018, 01:25

Als je 2 miloen bereid bent uit te geven, dan kan je voor datzelfde geld een uitstekende zkv aanschaffen
en dan is het maximaal..

Hier in Thailand moet jezelf net als in NL met je docter communiceren en altijd een 2e onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren
Daarnaast bepaal jij mede en niet de doctoren alleen wat en hoe en dien je dus goed geinformeerd te zijn over wat je hebt en
hoe je daarmee om moet of kan gaan. Ieder ziekenhuis geeft je de gevraagde informatie om de 2nd opinion te krijgen

Het is niet als vroeger waar de dokter, de pastor en de dorpsagent bepalen wat er gebeurd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1302 Bericht door wpdl » vrijdag 20 april 2018, 01:52

Zo is dat de eerste fout die vele maken ligt bij hun zelf.
Tweede opinie vrienden google familie buren gezondeverstand tegen beter weten in,er zijn zat mogelijkheden om advies te krijgen om de [harde] waarheid tot je door te laten dringen.
Mocht die uiteraard al half vermeld zijn door de eerste arts.

Neemt niet weg dat de in mijn ogen steeds grotere fantastverhalen hier graag vermeldt worden.
Lachwekend.

Voledig off topic trouwens grijp ik Brake123456 ;)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1303 Bericht door wanadee » vrijdag 20 april 2018, 02:23

jumbo schreef:Als je 2 miloen bereid bent uit te geven, dan kan je voor datzelfde geld een uitstekende zkv aanschaffen
en dan is het maximaal..

Hier in Thailand moet jezelf net als in NL met je docter communiceren en altijd een 2e onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren
Daarnaast bepaal jij mede en niet de doctoren alleen wat en hoe en dien je dus goed geinformeerd te zijn over wat je hebt en
hoe je daarmee om moet of kan gaan. Ieder ziekenhuis geeft je de gevraagde informatie om de 2nd opinion te krijgen

Het is niet als vroeger waar de dokter, de pastor en de dorpsagent bepalen wat er gebeurd
Ik kan het ook wel betalen Jumbo maar zoals je weet maken verzekeringsmaatschappijen winsten. Dus dit is een kwestie van ga ik voor zekerheid of gok ik. Met het risico een hoop geld kwijt te raken. Wat wel zeker is dat als ik een verzekering nerm ik het in elk geval kwijt ben.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1304 Bericht door jumbo » vrijdag 20 april 2018, 03:44

wanadee schreef:
jumbo schreef:Als je 2 miloen bereid bent uit te geven, dan kan je voor datzelfde geld een uitstekende zkv aanschaffen
en dan is het maximaal..

Hier in Thailand moet jezelf net als in NL met je docter communiceren en altijd een 2e onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren
Daarnaast bepaal jij mede en niet de doctoren alleen wat en hoe en dien je dus goed geinformeerd te zijn over wat je hebt en
hoe je daarmee om moet of kan gaan. Ieder ziekenhuis geeft je de gevraagde informatie om de 2nd opinion te krijgen

Het is niet als vroeger waar de dokter, de pastor en de dorpsagent bepalen wat er gebeurd
Ik kan het ook wel betalen Jumbo maar zoals je weet maken verzekeringsmaatschappijen winsten. Dus dit is een kwestie van ga ik voor zekerheid of gok ik. Met het risico een hoop geld kwijt te raken. Wat wel zeker is dat als ik een verzekering nerm ik het in elk geval kwijt ben.
Maar ook de zekerheid hebt dat het een maximale uitgave is en dat alles vergoed wordt
Het is en blijft een persoonlijke keuze
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1305 Bericht door brake0345 » dinsdag 24 april 2018, 09:24

Ook in de Rai is het raar weer, benauwd en drukkend warm zonder zonnetje.
Volgens de weers-waarschuwing gaat het spoken de komende dagen, eerst in de Isarn en dan naar boven toe.
Effe alle mango's stormvast ophangen. :neus:

Plaats reactie

Terug naar “Steden”