Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1186 Bericht door Arietwee » dinsdag 07 februari 2017, 15:16

brake034 schreef:Bedoel je een koolstof filter in het masker of een koolstof filter in de lucht filter units Arie2?

Die ook. :D

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1187 Bericht door brake034 » dinsdag 07 februari 2017, 15:41

Arietwee schreef:Je kan beter een koolstof filter gebruiken. Al het huisvuil wat in de bossen gedumpt wordt gaat ook in de fik en daar helpt alleen koolstof tegen.
Als het huisvuil bestaat uit bijvoorbeeld PVC dan gaat geen koolstof filtertje helpen, koolstof haalt de stank wat weg, in het beste geval......
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1188 Bericht door brake034 » dinsdag 07 februari 2017, 15:45

Mooie dikke brommer Driver, mooi voor Europa maar iets te dik voor Noord Thailand........
Marcel

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1189 Bericht door Gardensafari » dinsdag 07 februari 2017, 17:11

brake034 schreef:Lichtelijk geïnspireerd.....
Afbeelding
Schitterende foto, Marcel.
Zoiets lukt alleen in zwart-wit.
Prachtig!

PS

Zo langzamerhand is dit een draadje waarin wel drie draadjes door elkaar lopen.
De oude sfeer komt weer terug :crazy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1190 Bericht door driver » dinsdag 07 februari 2017, 18:22

brake034 schreef:Mooie dikke brommer Driver, mooi voor Europa maar iets te dik voor Noord Thailand........
Voor jouw regio kan het wel met een lichtere motor. Denk dat ik een Kawasaki 650 wel interessant zou vinden in Thailand. Zwaar genoeg en ziet er leuk uit vindt ik. Deze Ducati wil ik komend voorjaar een leuke trip mee gaan maken samen met Sukanya. Hopelijk gaat dat lukken.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1191 Bericht door brake034 » woensdag 08 februari 2017, 09:07

driver schreef: Voor jouw regio kan het wel met een lichtere motor. Denk dat ik een Kawasaki 650 wel interessant zou vinden in Thailand. Zwaar genoeg en ziet er leuk uit vindt ik. Deze Ducati wil ik komend voorjaar een leuke trip mee gaan maken samen met Sukanya. Hopelijk gaat dat lukken.
Het schijnt dat er een kleinere Kawa Versys en een kleinere Suzi Vstom aankomen allebei 300cc's.
Daarnaast hebben KTM en BMW ook een kleinere adventure motor aangekondigd, allebei uit India.

Met de Duc toeren is aan jullie wel toevertrouwd, veel plezier ermee. :thumbsup:
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1192 Bericht door brake034 » woensdag 08 februari 2017, 09:09

Gardensafari schreef: Zo langzamerhand is dit een draadje waarin wel drie draadjes door elkaar lopen.
De oude sfeer komt weer terug :crazy:
Ja, jammer dat ik de augurken elders geplaatst heb :giggle:
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1193 Bericht door brake034 » woensdag 08 februari 2017, 15:49

brake034 schreef: Ik heb twee lucht filter units besteld, een grotere voor de slaapkamer want daar ben je tenslotte zeker 8 uur per dag. En een kleinere voor het kantoortje waar ik veel tijd overdag doorbreng. Allebei Panasonic units, aangeschaft na redelijk wat onderzoek naar de "betere" machine.
Vanmiddag is de grotere unit afgeleverd, nog steeds een redelijk compacte filter unit met een HEPA en koolstof filter.
Voor mij was ook belangrijk dat het een systeem is wat afrekent met bacteriën die in de lucht zweven.

Om 4 uur vanmiddag heb ik het filter systeem in de slaapkamer aangezet op medium ventilatie stand en om pakweg 9 uur vanavond gemeten.
Buiten de slaapkamer was het ongeveer 52ug/m3 PM2.5 en in de slaapkamer rond de 20ug/m3, een 60% reductie!

Hoop morgenochtend een stuk minder benauwd wakker te worden :neus:
Marcel

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1194 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 08 februari 2017, 18:08

driver schreef:Op verzoek :

Ducati Multistrada 1200 Enduro.
bj 01-07-2016
kmstand 11001
160 pk.
4 rijmodes tw..
1.Sport
2.Tour
3. Urban
4. Enduro

extraas : Tourpakket bestaande uit :

Touratech Aluminum kofferset/Handvatverwarming/Stuurtas.

Deze toen net nieuw uitgebrachte Enduro zagen Sukanya en ik afg. Maart 2016 op de Motorbeurs in Dortmund en allebei hadden we iets van..Wauw..Dikke motor om te zien ..Spaakvelgen..Groter voorwiel..Dikke kofferset wat makkelijk is onderweg..Voldoende vermogen om goed door te rijden indien nodig..
Thuis gekomen de nwprijs opgezocht en ffe slikken..Afijn..Na lang wikken en wegen uiteindelijk deze gekocht voor iets minder :angel
Nu kan het nog dus we gaan wel zien hoe het bevalt en toch te groot oid dan verkoop ik hem weer ben ik makkelijk in :

Afbeelding

Grote motor eigenlijk als ik er op zit .. ;)
Afbeelding
Dat ziet er geweldig uit, Driver. Echter: niets voor mij, tenzij ik suïcidale neigingen mocht krijgen. Ik heb in mijn jonge jaren wel eens bij m’n broer achterop gezeten, maar verder ook niet. Zelfs niet eens een brommer gehad. M’n oudste broer was wel een echte motorfanaat. Voor mij is het dan ook verstandiger om er op mijn leeftijd maar niet meer aan te beginnen. En mijn vrouw durft het al helemaal niet. Vroeger heeft ze nog wel eens gefietst. Maar daar komt ze ook al jaren niet meer op: véél te druk in het o zo rustige Heerenveen. :giggle:

Maar als je wél kunt motorrijden, dan lijkt mij dit een geweldig “monster”. Ik hoop dan ook dat jullie aan jullie uitstapjes op zo’n prachtige machine nog heel veel en nog heel lang plezier mogen beleven.

En als ik de tweede foto zie, dan moet ik je wel gelijk geven. Zelfs meer dan dat. ’t Lijkt nu wel een zoekplaatje: “Waar is Driver nou? Ik zie die Driver helemaal niet.” Binnenkort toch nog maar eens naar Pearl. Wie weet helpt dat! :idea:

Ps. Ik heb beide foto's maar wel laten staan in je bericht. Daar zien ze er veel te mooi voor uit.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1195 Bericht door brake034 » donderdag 09 februari 2017, 04:38

We hebben prima geslapen met de luchtfilter unit op medium, bijna geluidsloos en 60% schonere lucht!
Werd wakker zonder druk op de borst wat een goed teken is en inderdaad vandaag een stuk minder benauwd.

Hoop dat vanmiddag de unit voor het kantoortje arriveert!
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1196 Bericht door driver » donderdag 09 februari 2017, 09:55

brake034 schreef:
driver schreef: Voor jouw regio kan het wel met een lichtere motor. Denk dat ik een Kawasaki 650 wel interessant zou vinden in Thailand. Zwaar genoeg en ziet er leuk uit vindt ik. Deze Ducati wil ik komend voorjaar een leuke trip mee gaan maken samen met Sukanya. Hopelijk gaat dat lukken.
Het schijnt dat er een kleinere Kawa Versys en een kleinere Suzi Vstom aankomen allebei 300cc's.
Daarnaast hebben KTM en BMW ook een kleinere adventure motor aangekondigd, allebei uit India.

Met de Duc toeren is aan jullie wel toevertrouwd, veel plezier ermee. :thumbsup:
300 cc is aardig populair in Thailand denk ik.
Simon heeft nu ook een Kawasaki 300 cc gekocht.
Gisteren de Enduro hier afgeleverd en past ook nog tussen de 2 andere motoren in.
Geen ruimte over om wat te doen binnen dan moet er 1 naar buiten.

Veel pezier ermee..Dank je wel.
Hoop dat we dat er idd mee gaan krijgen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1197 Bericht door driver » donderdag 09 februari 2017, 10:03

Lammert de Haan schreef:
driver schreef:Op verzoek :

Ducati Multistrada 1200 Enduro.
bj 01-07-2016
kmstand 11001
160 pk.
4 rijmodes tw..
1.Sport
2.Tour
3. Urban
4. Enduro

extraas : Tourpakket bestaande uit :

Touratech Aluminum kofferset/Handvatverwarming/Stuurtas.

Deze toen net nieuw uitgebrachte Enduro zagen Sukanya en ik afg. Maart 2016 op de Motorbeurs in Dortmund en allebei hadden we iets van..Wauw..Dikke motor om te zien ..Spaakvelgen..Groter voorwiel..Dikke kofferset wat makkelijk is onderweg..Voldoende vermogen om goed door te rijden indien nodig..
Thuis gekomen de nwprijs opgezocht en ffe slikken..Afijn..Na lang wikken en wegen uiteindelijk deze gekocht voor iets minder :angel
Nu kan het nog dus we gaan wel zien hoe het bevalt en toch te groot oid dan verkoop ik hem weer ben ik makkelijk in :

Afbeelding

Grote motor eigenlijk als ik er op zit .. ;)
Afbeelding
Dat ziet er geweldig uit, Driver. Echter: niets voor mij, tenzij ik suïcidale neigingen mocht krijgen. Ik heb in mijn jonge jaren wel eens bij m’n broer achterop gezeten, maar verder ook niet. Zelfs niet eens een brommer gehad. M’n oudste broer was wel een echte motorfanaat. Voor mij is het dan ook verstandiger om er op mijn leeftijd maar niet meer aan te beginnen. En mijn vrouw durft het al helemaal niet. Vroeger heeft ze nog wel eens gefietst. Maar daar komt ze ook al jaren niet meer op: véél te druk in het o zo rustige Heerenveen. :giggle:

Maar als je wél kunt motorrijden, dan lijkt mij dit een geweldig “monster”. Ik hoop dan ook dat jullie aan jullie uitstapjes op zo’n prachtige machine nog heel veel en nog heel lang plezier mogen beleven.

En als ik de tweede foto zie, dan moet ik je wel gelijk geven. Zelfs meer dan dat. ’t Lijkt nu wel een zoekplaatje: “Waar is Driver nou? Ik zie die Driver helemaal niet.” Binnenkort toch nog maar eens naar Pearl. Wie weet helpt dat! :idea:

Ps. Ik heb beide foto's maar wel laten staan in je bericht. Daar zien ze er veel te mooi voor uit.
Hi..Motoren zijn nog steeds een deel van mijn leven zo niet het grootste deel.
Rij nu 39 jaar op die dingen dat hoort er gewoon bij .
Dacht een jaar geleden nog ik koop geen dure motor meer mede omdat ik weet dat het werk minder wordt voor ons.
Dus wat zuinig zijn op de spaarcentjesmede met het oog op de toekomst ..
Maar ja...Toen zagen we deze Ducati in Dortmund en ging het .. Heel mooi..misschien kopen....vlammetje toch branden :angel:
Nieuw gewoon veel te duur zeker met het accesoire pakket erbij en toen kwam deze in beeld.
Nog duur maar wel minder duur :mrgreen:

Sukanya is inmiddels wel gewnd aan het motorrijden en zit graag achterop en op deze zit ze m.i prima.
Maar je koopt hier ook een leuke auto voor en laat dat nou net mijn interesse niet echt hebben ;)

Wel een grote motor al met al maar we gaan het gewoon uittesten zodra het beter weer wordt en toch te groot , Te log oid dan verkoop ik hem gewoon weer daar ben ik makkelijk in.

gr driver

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1198 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 10 februari 2017, 23:50

driver schreef:Maar je koopt hier ook een leuke auto voor en laat dat nou net mijn interesse niet echt hebben ;)
gr driver
Ik vind de auto die je vorig jaar gekocht hebt en die we allemaal hebben kunnen bewonderen, niet alleen leuk maar zelfs mooi. Ik zou zo wel willen ruilen, zelfs zonder eerst een proefrit, maar jij niet denk ik. :happyno:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1199 Bericht door brake034 » dinsdag 14 februari 2017, 15:39

Nu we het toch over brommers hebben, de Kawasaki Versys 300cc (twin) is net uitgebracht en in Thailand is de prijs is 199.000 baht: http://www.kawasaki.co.th/motorcycle/versysx300
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uZS48nULQHc
Marcel

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1200 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 14 februari 2017, 17:13

brake034 schreef:Nu we het toch over brommers hebben, de Kawasaki Versys 300cc (twin) is net uitgebracht en in Thailand is de prijs is 199.000 baht: http://www.kawasaki.co.th/motorcycle/versysx300
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uZS48nULQHc
Afbeelding

Dit ziet er inderdaad goed uit Brake034. En, eerlijk gezegd, valt de prijs van even boven de € 5.000,-- me nog mee, als je ziet wat je daarvoor aan ‘racemonster’ krijgt (moet je natuurlijk niet voor aankoop tegen de verkoper zeggen!). Maar voor veel Thai zal dit toch wel het grootste struikelblok zijn.

Mijn grootste struikelblokken zijn echter m’n leeftijd en het feit dat ik nog nooit op zo iets heb gereden. Zelfs niet eens op een 50 cc brommer in m’n bijna vooroorlogse verleden (dan heb ik het voor alle duidelijkheid wel over WO II en niet over WO I).

En als je dat dan ook nog eens combineert met het ontbreken van suïcidale neigingen, dan kom je al gauw tot het inzicht, om hier ook maar niet meer aan te beginnen. Wat ik overigens ook wel weer betreur, maar waarvan we dan in Friesland zeggen: “’t Is net oars” en is het nu wachten op een volgend leven.

In een 4-wieler kom ik ook een heel eind maar wel, zoals Driver in een ander topic terecht liet blijken, met aanmerkelijk veel meer fileleed. Hoe vaak komt het wel niet voor dat ik volledig vast zit in het verkeer, terwijl een motorrijder me vrolijk fluitend voorbij gaat en hij al gedoucht en zich geschoren heeft en met het diner achter z’n knopen al achter de krant zit, terwijl ik ook nog eens aan kom sukkelen.

Het rijden in een Ferrari is in Nederland de droom voor iedere man. Maar dat heeft alleen maar zin als je zo rond middernacht de weg opgaat: niet eerder, maar ook niet veel later!

PS. Het is weer leuk om foto's te plaatsen in Thailand Forum met Postimage: snel en gemakkelijk!
Laatst gewijzigd door Lammert de Haan op dinsdag 14 februari 2017, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”