Welke wijk in Bangkok?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Welke wijk in Bangkok?

#1 Bericht door ireen123 » dinsdag 29 oktober 2013, 19:21

Hallo,

Als we aankomen in Thailand verblijven we graag 2-3 dagen in Bangkok.
In welke wijken /SOI nr.? moet ik gaan zoeken om een hotel te vinden dat betaalbaar (+/-50 euro), redelijk centraal en toch vrij rustig.
Er zijn zoveel wijken.

Graag jullie hulp

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Welke wijk in Bangkok?

#2 Bericht door Thaigoods » dinsdag 29 oktober 2013, 19:29

Afhankelijke van voorkeur voor soort publiek en directe omgeving gaan de meeste toeristen naar kao san road, sukhumvit of silom.

Kijk een op een boekingssite zoals agoda dan zie je wat voor hotels en faciliteiten er in de omgeving zijn. Verder gewoon googlen.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Welke wijk in Bangkok?

#3 Bericht door Loe » woensdag 30 oktober 2013, 00:16

De laatste tijd boek ik steeds maylasia hotel ligt op loop afstand van silom en de mrt en sky train, is een net hotel en kost maar 1000 baht.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Welke wijk in Bangkok?

#4 Bericht door Jos Flachs » woensdag 30 oktober 2013, 03:08

Met als extra voordeel: je hoeft de deur niet uit om een leuke dame (m/v) op te pikken. Dit wachten op klanten in de koffieshop. :cheesy:

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Welke wijk in Bangkok?

#5 Bericht door nbreeker » woensdag 30 oktober 2013, 03:55

Jos Flachs schreef:Met als extra voordeel: je hoeft de deur niet uit om een leuke dame (m/v) op te pikken. Dit wachten op klanten in de koffieshop. :cheesy:
Dat pimpen hoort bij je funktie als webmaster.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Welke wijk in Bangkok?

#6 Bericht door Loe » woensdag 30 oktober 2013, 04:35

Jos spreek je uit ervaring? De laatste keer waren er veel families enheb ik geen dames gezien, maar ik had mijn dame bij me :lol:

Mochten jullie van luxe houden dan is narai een aanbeveling, kost rond de 50 euro ligging is goed en ontbijt buffet is geweldig.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welke wijk in Bangkok?

#7 Bericht door prajak » woensdag 30 oktober 2013, 13:12

Hoog in de index vind je 'sponsoren van dit forum' met hotel info. Verder vind je hotelinfo in het hoofdstuk hotels. Zoek dat na, lees wat men wel en niet biedt en weeg dat af aan jouw omstandigheden. Voor het bedrag dat je noemt moet iets goeds te vinden zijn en hoef je niet uit te komen in een bordeel.

Verder kan de hotelkeuze afhangen van jouw plannen. Je vertelt te weinig om daarover van advies te dienen.

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Welke wijk in Bangkok?

#8 Bericht door ireen123 » woensdag 30 oktober 2013, 18:09

Een bordeel of wisseling/extra toevoeging van partners is niet ons doel.
Wij als stelletje/echtpaar is genoeg :-)

Wij willen graag wat van Bangkok zien, klongs, boedda, (avond) markt, niet te ver overal vanaf, maar dat we wel rustiger kunnen slapen.
We willen graag op straat aan de stalletjes kunnen eten
mss fietsend rondkijken? (Co van Kessel is niet meer, aanrader ter vervanger?)
Of dichterbij een sky station? Tot hoe laat in de avond/nacht rijden die eigenlijk?

We zien ter plekke wel wat ons leuk lijkt.

Hotel dmv Sponsoren/Agoda, je word gelijk doorgelinkt naar de agoda site, hoe gaat dat dan met die korting? ( Nederlander he ;-)

Hendrik
kenner
kenner
Berichten: 94
Lid geworden op: zondag 23 september 2007, 20:59

Re: Welke wijk in Bangkok?

#9 Bericht door Hendrik » woensdag 30 oktober 2013, 19:34

ireen123 schreef:Een bordeel of wisseling/extra toevoeging van partners is niet ons doel.
Wij als stelletje/echtpaar is genoeg :-)

Wij willen graag wat van Bangkok zien, klongs, boedda, (avond) markt, niet te ver overal vanaf, maar dat we wel rustiger kunnen slapen.
We willen graag op straat aan de stalletjes kunnen eten
mss fietsend rondkijken? (Co van Kessel is niet meer, aanrader ter vervanger?)
Of dichterbij een sky station? Tot hoe laat in de avond/nacht rijden die eigenlijk?

We zien ter plekke wel wat ons leuk lijkt.

Hotel dmv Sponsoren/Agoda, je word gelijk doorgelinkt naar de agoda site, hoe gaat dat dan met die korting? ( Nederlander he ;-)
kijk hier eens: http://www.bangkokbiking.com/

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Welke wijk in Bangkok?

#10 Bericht door Thaigoods » woensdag 30 oktober 2013, 20:24

Co mag dan wel zijn overleden, zijn bedrijf bestaat nog steeds.
http://www.covankessel.com

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Welke wijk in Bangkok?

#11 Bericht door Loe » donderdag 31 oktober 2013, 00:55

Jos en Prajak,

Door jullie opmerkingen menen de nieuwe lezers dat er in bangkok hotels zijn die er uitzien als een bordeel, ik heb er nog niet een gezien, wel bars ed.. Goedkoop of duur is ieder zijn eigen keuze het verschilt dan in luxe en aankleding maar niet wel of geen bordeel. Wanneer je een hotel waar iemand zijn meisje mee naar toe neemt een bordeel noemt, dan zijn alle hotels in thailand bordelen :giggle:

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Welke wijk in Bangkok?

#12 Bericht door Jos Flachs » donderdag 31 oktober 2013, 02:06

Met alle respect, het Malaysia hotel is het meest bekende hotel met de beste reputatie. Op dat gebied. Als de clubs gesloten zijn kan je daar altijd nog nog terecht. Staat al decennia bekend als de 7-11 van de ontmoetingsindustrie.

In die buurt zou ik het Pinnacle Lumpini kiezen. Is een stuk beter en mist de reputatie (die ze best wel verdienen).

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Welke wijk in Bangkok?

#13 Bericht door Loe » donderdag 31 oktober 2013, 05:07

Jos,

Zelf heb ik er niets van gemerkt, maar zolang het niet storend is maakt het mij niet uit wat anderen uitspoken en als je eenmaal de reputatie hebt is het moeilijk er vanaf te komen.Frappant vindt ik het dat je pinnacle noemt de duitsers bij ons aan het zwembad vinden dit ook veel beter. Voorheen boekte ik dit hotel meestal,Maar zoals je dan ook weet is dit een homo hotel volgens de reputatie en in de zwemkom zie je dan ook alleen maar mannen :) . Die duitsers bleken ook homo te zijn :D

Zelf vindt ik malaysia beter dan pinnaccle en ook de prijs is een stuk lager. Als ik een of twee nachtjes in bangkok ben zoek ik een goed bed en luxe hoeft dan niet. Maar ja smaken verschillen en daar is ook niks mis mee.

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Welke wijk in Bangkok?

#14 Bericht door ireen123 » donderdag 31 oktober 2013, 12:24

Het is wat :mrgreen:

*Ik word al niet wijs uit de wijken en dan hebben de wijken ook nog eens DE specifieke hotels.
Wij hebben niets tegen iemands geaardheid, maar een heel hotel vol is een beetje veel van het goede. ( zelfde als een heel hotel vol met Hollanders, dat wil je ook niet...zo druk. :giggle: )

Somerset Park Suanplu Bangkok heeft die geen reputatie?

*De gemiddelde wat centralere wijken( als ik het goed begrijp), zijn dus sukhumvit en silom op bij het grote paleis kao san road.
Hotel dichtbij skytrain is handig

*Maar tot hoelang rijden die 's nachts? Continu?

*Hotel dmv Sponsoren/Agoda, je word gelijk doorgelinkt naar de agoda site, hoe gaat dat dan met die korting? ( Nederlander he ;-)

*Dank voor de tip dat het bedrijf van Co nog steeds bestaat, ons lijkt de fietstocht van 5 uurtjes (pffff, ik zweet nu al) iets om alvast een indruk Bangkok te krijgen.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Welke wijk in Bangkok?

#15 Bericht door Loe » donderdag 31 oktober 2013, 12:39

Somerset ken ik niet, dus moet de info van iemand anders komen. Ik denk dat narai in de silom road jouw goed zal bevallen.
(Heeft geen slechte reputatie :lol: ) Tien minuutjes lopen tot de metro en sky train.
De sky train rijdt van 6 tot 24 uur daarna zul je het met taxi,s moeten doen maar die kosten ook niet duur, neem wel altijd een meter taxi en laat hem aanzetten!!
Zelf boek ik liever via booking.com
Bangkok is groot en met de sky train kun je je in ieder geval snel verplaatsen een dagkaart kost 130 baht.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”