Cha-Am of Jomtien?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
santalyd
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zaterdag 13 januari 2007, 12:01

Cha-Am of Jomtien?

#1 Bericht door santalyd » zaterdag 13 januari 2007, 12:04

Hallo allemaal!

Wij gaan waarschijnlijk eind juni een rondreis Noord-Thailand maken met Fox. Nu verblijf je standaard aan het einde van de reis een paar dagen in Jomtien maar je kunt ook omboeken naar Hua Hin en Cha-Am.

In Hua Hin zijn de 2 hotels vrij prijzig en vanuit Cha-Am kun je ook snel in Hua Hin zijn dus denken wij aan een hotel in Cha-Am. Wij hebben al veel gelezen over de gebieden en vragen ons nog af waar we liever zitten, in Jomtien of Cha-Am.

Op zich kiezen we voor rust, dus dan spreekt Cha-Am meer aan, maar misschien wil je in die week dat we daar zitten nog wel een keer wat zien of doen en kan dat dan wel in die omgeving.. dat is de vraag waar we mee zitten, kan iemand helpen met tips oid?

Ik hoop dat iemand zijn/haar ervaring kan en wil delen!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » zaterdag 13 januari 2007, 14:00

jomtien of cha'am is een wereld van verschil.

zandvoort of hargen aan zee..

santalyd
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zaterdag 13 januari 2007, 12:01

#3 Bericht door santalyd » zaterdag 13 januari 2007, 14:08

Daar waren we al achter en qua excursies lijkt Jomtien veel leuker, maar lees ook over veel russen en gewoon druk druk druk. En na een rondreis is lekker uitrusten wel gewenst dus dan zou je Cha-Am kiezen, maar zijn daar nog wel mogelijkheden voor als we een dagje wel wat willen doen. Dat bedoelde ik te vragen :)

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#4 Bericht door PaulV » zaterdag 13 januari 2007, 17:18

Er zijn prima mogelijkheden rond Cha Am en Hua Hin om wat anders te doen dan alleen maar naar het strand. De tuk-tuk en taxichauffers hebben diverse dagprogramma's in de aanbieding.
In en rond Cha Am zal Mart Vermaat (zijn woonplaats) je wel het e.e.a. kunnen aangeven en tevens hoe de sfeer in de avonden is. Bovendien is een borreltje/hapje in zijn eethuisje en een babbel met Mart een excursie op zich. Op een klein uurtje rijden is een enorm national park te bezichtigen, met een prachtig groot meer en leuke gelegenheden om te eten aan het water. Bovendien leidt de weg daar naar toe ook door een leuk stuk ongerept Thailand.

Daarnaast zijn er een paar bijzondere tempels (Monkol) en de Pala-U Waterfalls te bezichten en eventueel wat olifantenkampen, een kartbaan en je kunt er gezellig op sfeervolle niet al te drukke terrasjes je borreltje drinken of je hapje eten.
Hua Hin ligt natuurlijk in de zelfde omgeving en is wat drukker, maar nog steeds rustig als je het vergelijkt met Jomtien/Pattaya en de prostitutie is er veel minder tot nauwelijks zichtbaar.
Een bezoek aan Hua Hin is zeker de moeite waard. Er is een redelijk grote mall als wat uitgebreider wilt winkelen, er zijn een paar nightmarkets waar je prima en zeer goedkoop kunt eten. Iets meer betaal je bij de visrestaurants aan het water rond de pier, maar daar is het met name met warm en vochtig weer zeer comforabel eten in een verkoelend zeewindje.
Je kunt ook nog een uitgebreid aanbod aan luxere restaurantjes met comfortabeler inrichting en vaak met een eigen specialiteit. De terrasjes in en rond het centrum zijn zeer divers van sfeer, maar bijna alle aangenaam om te verpozen. Rond een uur of 12 wordt het rustiger, maar er zijn nog voldoende gelegenheden waar je dan nog terecht kunt, als je zou willen.
En overdag zijn er uiteraard ook nog de golfbanen rond Hua Hin en Cha Am voor de liefhebbers.

Mocht je je keuze maken voor Cha Am en je wilt over Hua Hin nog wat details weten (namen/lokaties van leuke restaurantjes, terrasjes) dan hoor ik het wel.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#5 Bericht door JohanS » zaterdag 13 januari 2007, 17:45

Ik kan het niet beter verwoorden dan PaulV.
Ik zelf ben ook een grote liefhebber van de streek HuaHin/Cha-am.
Cha-am heeft het beter strand dan Hua hin.

Welke hotels bieden ze aan in Cha-am, misschien kunnen we uw hier ook wat over vertellen ?

santalyd
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zaterdag 13 januari 2007, 12:01

#6 Bericht door santalyd » zondag 14 januari 2007, 00:06

Bedankt allebei voor jullie reactie, hier kan ik echt wat mee! Ik ga het even doorgeven aan mijn reisgenoten en dan kom ik misschien nog wel bij jullie terug :)

santalyd
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zaterdag 13 januari 2007, 12:01

#7 Bericht door santalyd » zondag 14 januari 2007, 15:13

Toch nog even een vraagje.

Wij hebben overlegd en het andere stel denkt dat ze toch graag Pattaya willen zien en omdat Jomtien zelf rustig is vinden ze dat toch een goede optie. Er is dan in ieder geval wat te beleven en ook excursie naar Koh Samet voor het "bounty-strand" spreekt hun aan.

Ik heb geopperd om te middelen, paar nachten Jomtien en paar in Cha-Am/Hua Hin, maar dat opnieuw verkassen na zo'n lange rondreis (en weer een vakantiedag eraan kwijt zijn) viel niet bij iedereen in goede aarde.

Moeilijk dus.. is het vanuit Cha-Am/Hua Hin mogelijk om een dagje naar Pattaya te gaan? Zo ja, hoe en hoe lang doe je erover?

Is het vanuit Cha-Am of Hua Hin ook mogelijk om naar een eilandje met "bounty-strand" te gaan? Zo ja, welke, hoe en en hoe lang is dat reizen?

Ik hoop echt dat er mogelijkheden zijn, want anders zie ik het toch somber in of we eruit gaan komen.. en we willen wel samen uit samen thuis (helaas :roll: :wink: ).

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#8 Bericht door Ben » zondag 14 januari 2007, 15:29

Ter info Hua Hin Bangkok 220 km en vanuit die richting van Bangkok naar Pattaya 110 340 km enkele reis retour 680 km totale reistijd 1 dag kwijt

Als je dan ook nog naar Samed wilt reken dan nog maar op 2.30 tot incl boot tocht naar Samed

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#9 Bericht door JohanS » zondag 14 januari 2007, 15:53

santalyd schreef:Toch nog even een vraagje.

Wij hebben overlegd en het andere stel denkt dat ze toch graag Pattaya willen zien en omdat Jomtien zelf rustig is vinden ze dat toch een goede optie. Er is dan in ieder geval wat te beleven en ook excursie naar Koh Samet voor het "bounty-strand" spreekt hun aan.

Ik heb geopperd om te middelen, paar nachten Jomtien en paar in Cha-Am/Hua Hin, maar dat opnieuw verkassen na zo'n lange rondreis (en weer een vakantiedag eraan kwijt zijn) viel niet bij iedereen in goede aarde.

Moeilijk dus.. is het vanuit Cha-Am/Hua Hin mogelijk om een dagje naar Pattaya te gaan? Zo ja, hoe en hoe lang doe je erover?

Is het vanuit Cha-Am of Hua Hin ook mogelijk om naar een eilandje met "bounty-strand" te gaan? Zo ja, welke, hoe en en hoe lang is dat reizen?

Ik hoop echt dat er mogelijkheden zijn, want anders zie ik het toch somber in of we eruit gaan komen.. en we willen wel samen uit samen thuis (helaas :roll: :wink: ).
Ik lees dat je van Jomtien verwacht dat het rustig is, ik ben geen expert in de regio maar er is eigenlijk weinig verschil tussen Pattaya en Jomtien de twee liggen ook vlak naast elkaar en vloeien doorelkaar.
Zoals ik reeds zij is het ieders eigen keuze indien je iedere avond naar een degelijk restaurant wilt en een frisse pint wilt drinken in combinatie met een nachjt markt denk ik echt dat HuaHin de juiste keuze zou zijn.

Laat maar iets weten wat het uiteindelijk geworden is en wat je ervan vond.

jpjs
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 12 november 2006, 21:48

#10 Bericht door jpjs » zondag 14 januari 2007, 22:28

Van een bounty-strand op Koh Samet zou ik niet teveel van verwachten.. Het is een leuk klein eiland, maar niet speciaal.. Dan moet je toch echt andere eilanden gaan bezoek (meer zuidelijk). In ieder geval zowel vanuit Hua-Hin alsmede Jomtien niet als dag-excursie te doen.

Jomtien loopt inderdaad over in Pattaya.. Rust zul je daar in ieder geval niet vinden en de stranden bij Jomtien vindt ik niet bepaald een aanrader. Het kan beter:)

Persoonlijk zou ik kiezen voor Cha-Am of Hua-Hin.. Een stuk rustiger en toch voldoende te beleven. Leuke uitstapjes mogelijk vanuit beide plaatsen. Jomtien (cq Pattaya) zijn erg verwesterd en zullen je echt geen Thailand-gevoel meer geven.

santalyd
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zaterdag 13 januari 2007, 12:01

#11 Bericht door santalyd » dinsdag 16 januari 2007, 08:07

Allemaal heel erg bedankt voor jullie informatie, we zijn eruit!

Mijn man moet vandaag nog vrij vragen, maar als alles lukt dan gaan we 28 juni naar Thailand en slapen we aan het eind van de rondreis 7 nachten in het Methavalai hotel in Cha-Am :D

Die vrienden hebben Jomtien laten vallen, want bij Fox weet je pas 10 dagen voor je gaat 100% zeker welk hotel je in die streek krijgt. Het kan een van de hotels in Jomtien zijn, maar je kan ook in Pattaya zelf terecht komen. Dat weet Fox nu nog niet, het is net waar ze op dat moment contracten mee hebben enzo. Dus dat is teveel risico, je wilt wel weten waar je terecht gaat komen natuurlijk.. Dus nu wordt het Cha-Am 8)


Voor jullie: :thanks:

PaulV schreef:Mocht je je keuze maken voor Cha Am en je wilt over Hua Hin nog wat details weten (namen/lokaties van leuke restaurantjes, terrasjes) dan hoor ik het wel.
Als het niet teveel moeite is dan horen we graag alles wat de moeite waard is in deze gebieden, dus graag! :D

Groetjes,
Lydia

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#12 Bericht door Ben » dinsdag 16 januari 2007, 08:46

santalyd schreef:Allemaal heel erg bedankt voor jullie informatie, we zijn eruit!

Mijn man moet vandaag nog vrij vragen, maar als alles lukt dan gaan we 28 juni naar Thailand en slapen we aan het eind van de rondreis 7 nachten in het Methavalai hotel in Cha-Am :D

Die vrienden hebben Jomtien laten vallen, want bij Fox weet je pas 10 dagen voor je gaat 100% zeker welk hotel je in die streek krijgt. Het kan een van de hotels in Jomtien zijn, maar je kan ook in Pattaya zelf terecht komen. Dat weet Fox nu nog niet, het is net waar ze op dat moment contracten mee hebben enzo. Dus dat is teveel risico, je wilt wel weten waar je terecht gaat komen natuurlijk.. Dus nu wordt het Cha-Am 8)


Voor jullie: :thanks:




PaulV schreef:Mocht je je keuze maken voor Cha Am en je wilt over Hua Hin nog wat details weten (namen/lokaties van leuke restaurantjes, terrasjes) dan hoor ik het wel.
Als het niet teveel moeite is dan horen we graag alles wat de moeite waard is in deze gebieden, dus graag! :D

Groetjes,
Lydia
:lol:

Geen slechte keus je zit in elk geval bij Mart in de achtertuin

er kan je niks gebeuren :lol: :lol:

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#13 Bericht door JohanS » dinsdag 16 januari 2007, 08:50

Ben schreef:
santalyd schreef:Allemaal heel erg bedankt voor jullie informatie, we zijn eruit!

Mijn man moet vandaag nog vrij vragen, maar als alles lukt dan gaan we 28 juni naar Thailand en slapen we aan het eind van de rondreis 7 nachten in het Methavalai hotel in Cha-Am :D

Die vrienden hebben Jomtien laten vallen, want bij Fox weet je pas 10 dagen voor je gaat 100% zeker welk hotel je in die streek krijgt. Het kan een van de hotels in Jomtien zijn, maar je kan ook in Pattaya zelf terecht komen. Dat weet Fox nu nog niet, het is net waar ze op dat moment contracten mee hebben enzo. Dus dat is teveel risico, je wilt wel weten waar je terecht gaat komen natuurlijk.. Dus nu wordt het Cha-Am 8)


Voor jullie: :thanks:




PaulV schreef:Mocht je je keuze maken voor Cha Am en je wilt over Hua Hin nog wat details weten (namen/lokaties van leuke restaurantjes, terrasjes) dan hoor ik het wel.
Als het niet teveel moeite is dan horen we graag alles wat de moeite waard is in deze gebieden, dus graag! :D

Groetjes,
Lydia
:lol:

Geen slechte keus je zit in elk geval bij Mart in de achtertuin

er kan je niks gebeuren :lol: :lol:
Zeer goede keuze, tijdens de dag genieten van het strand en zwembad, wat wandelen en tegen de middag avond naar het supper gezellige HuaHin voor wat shopping lekker eten en een frisse pint.
Indien je nog wat uitstappen wil maken ga je in Hua hin genoeg mogelijkheid hebben om wat te regelen.

Geniet ervan.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#14 Bericht door Mart » dinsdag 16 januari 2007, 12:23

Lieve vrienden,

Bedankt voor de woorden, ik woon niet voor niets in Cha-am, de Thaise Rivera. De wilde jaren heb ik doorgebracht in P + J , maar ach, wat zoek je.

Rust ? leuke uitstapjes en ????

Welkom in de Pub.

Een hele fijne FOX vakantie
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

santalyd
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zaterdag 13 januari 2007, 12:01

#15 Bericht door santalyd » dinsdag 16 januari 2007, 12:37

Mart schreef:Lieve vrienden,

Bedankt voor de woorden, ik woon niet voor niets in Cha-am, de Thaise Rivera. De wilde jaren heb ik doorgebracht in P + J , maar ach, wat zoek je.

Rust ? leuke uitstapjes en ????

Welkom in de Pub.

Een hele fijne FOX vakantie
:) Bedankt! :) Ik vermoed dat dat zeker gaat lukken in zo'n mooi land! Ik hoop alleen niet dat ik net zo verslaafd aan Thailand terug kom als veel andere reizigers :wink:

Wij gaan ook lekker voor de rust met af en toe een leuk uitstapje en gezellige dorpjes, dus verheug me op Cha-Am en Hua Hin!

Misschien dom en erg dat ik je nog niet ken :oops: , maar wat doe jij in Cha-Am? Heb jij de Pub waar je over praat?

Groetjes,
Lydia

Plaats reactie

Terug naar “Steden”