Hua Hin, Wora Bura Resort & Spa

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joske

Hua Hin, Wora Bura Resort & Spa

#1 Bericht door joske » vrijdag 15 december 2006, 11:00

wij willen midden januari een weekje naar hua hin en willen graag weten of er iemand ervaring heeft met het Wora Bura Resort & Spa hotel.

alternatief denken we aan baan bayan hotel of sofitel central.

alle tips welkom, jos & els

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#2 Bericht door PaulV » zaterdag 13 januari 2007, 18:24

Wellicht al te laat (ik kom toevallig deze post tegen) maar wie weet nog van nut.

Wora Bura Resort ken ik niet, is volgens mij behoorlijk nieuw en ligt wel een km of 5 ten zuiden van het centrum van Hua Hin. Wel liggen daar enkele leuke restaurantjes aan het strand, maar als ik zo de website bekijk zullen ze dat zelf ook wel hebben.
Een alternatrief in de zelfde straat is het, ook net geopende hotel van Let's Sea. Als restaurant aan het strand een van onze favoriete plekjes van Hua Hin, om te relaxen, te lunchen of 's avonds wat uitgebreider en comfortabeler te eten. zie http://www.letussea.com/
Het hotel is erg trendy en heeft prachtige suites. Reserveren zou ik altijd via Greenwoord Travel doen, die de beste kortingen kan bedingen op de genoemde tarieven.

Dichter bij het centrum (2 km) zit Baan Bayan aan het (naar ons idee) gezelligste stukje strand van Hua Hin. Baan Bayan is een romantisch en zeer kleinschalig boutique resort (12 kamers). De service is zeer vriendelijk en het resort bestaat uit een oud koloniaal huis met bijgebouwtjes in dezelfde stijl. De kamers die hierin zijn aangebracht zijn groot, luxueus en zeer comfortabel en zodanig ingericht (ook de badkamer) dat je elkaar nooit in de weg kunt lopen. Er is een shuttle naar het centrum. Lopende ben je 20 minuten kwijt en kom je langs de tweede nightmarket van Hua Hin, waar je je ook prima een avondje kunt vermaken en lekker goedkoop kunt eten.

Sofitel Central is natuurlijk top of the bill als het gaat om ligging (hartje centrum), service en luxe en comfort. Is wel grootschalig en ongeveer 35% duurder dan Baan Bayan. De kamers zijn wel een beetje aan renovatie toe en, naar ik begreep, zit dat dit jaar in de planning. De huisjes (Sofital Central Hua Hin Village) zijn afgelopen zomer al gerenoveerd.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”