chiang Mai>zondagmarkt beter als nightmarket??!!

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
renate1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 11 juli 2006, 13:45

chiang Mai>zondagmarkt beter als nightmarket??!!

#1 Bericht door renate1 » maandag 30 oktober 2006, 18:33

hallo

Graag jullie mening:
Ik moet eigenlijk op zondagmiddag vertrekken naar Mae Suai, maar dan mis ik de zondagmarkt. Ik ben wel gek op aparte dingen die hier in NL niet zoveel te krijgen zijn. (dus niet specifiek kleding ed)
Ik zou maandags kunnen vertrekken maar dan mis ik een halve dag bij dat bergvolk(Akha) waar ik voor 3 dagen naar toe ga.
Is er zoveel meer op de zondagmarkt in vergelijking met de Nightmarket?

groet
renate

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » maandag 30 oktober 2006, 22:45

Er is op zaterdag avond ook zo iets in Chiang Mai, waar precies weet ik niet misschien een van de andere forum leden.

Vind zelf de zondag markt ook leuker.
Kijk ook eens bij de Mac Donald voor en in het centrum daar achter.

Okie

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

Re: chiang Mai>zondagmarkt beter als nightmarket??!!

#3 Bericht door pietk » dinsdag 31 oktober 2006, 02:54

renate1 schreef:hallo

Graag jullie mening:
Ik moet eigenlijk op zondagmiddag vertrekken naar Mae Suai, maar dan mis ik de zondagmarkt. Ik ben wel gek op aparte dingen die hier in NL niet zoveel te krijgen zijn. (dus niet specifiek kleding ed)
Ik zou maandags kunnen vertrekken maar dan mis ik een halve dag bij dat bergvolk(Akha) waar ik voor 3 dagen naar toe ga.
Is er zoveel meer op de zondagmarkt in vergelijking met de Nightmarket?

groet
renate
De zondagmarkt heeft naar mijn mening niet veel meer extra te bieden dan de night bazaar. Op de zondagmarkt vindt je veel artikelen terug die je ook op de night bazaar vindt.
Night bazaar is stukken groter en je hebt nu op de andere kant van de Chanklanroad de Kalare night bazaar. ( Dit is dicht bij de Mac Donalds) In grote lijnen heb je op al deze markten het zelfde aanbod. Je kan hebben dat er eens 1 of een paar tussen ziten die iets anders verkopen. Maar het is niet zo dat er totaal andere spulletjes worden verkocht.

Wat Okie bedoeld met zaterdag, is denk ik de markt in de "zilverstraat" , Wualai Road, aan de buitenkant van de moat. Ben daar nog nooit tijdens de markt geweest en weet niet wat daar staat. Het is een avondmarkt, maar ik kan niet vertellen hoe laat deze precies begint.

Maar welke leuker is, dat is een kwestie van smaak. De zondagmarkt is wat gezelliger en kleiner in mijn optiek

PietK

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » dinsdag 31 oktober 2006, 04:57

Laatste keer was ik erg teleurgesteld met de nightmarket. Daarentegen vond ik de zondagmarkt veel leuker, intiemer en gezelliger.....
In mijn mening is de nightmarket erg overgewaardeerd...

Bartje

#5 Bericht door Bartje » dinsdag 31 oktober 2006, 08:18

Walking Road is relaxter en gezelliger. Mijn vriendin gaat wanneer we in CM zijn elke week. Tip...neem een voetmassage daar en "aapjes"kijken!
Nightbazar is ook leuk maar dit kan dagelijks je kunt het eigenlijk niet vergelijken met Walking Road.

Groetjes

Chiangmai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: maandag 13 februari 2006, 13:58
Locatie: Chiang Mai
Contacteer:

#6 Bericht door Chiangmai » woensdag 01 november 2006, 13:06

hallo

Graag jullie mening:
Ik moet eigenlijk op zondagmiddag vertrekken naar Mae Suai, maar dan mis ik de zondagmarkt. Ik ben wel gek op aparte dingen die hier in NL niet zoveel te krijgen zijn. (dus niet specifiek kleding ed)
Ik zou maandags kunnen vertrekken maar dan mis ik een halve dag bij dat bergvolk(Akha) waar ik voor 3 dagen naar toe ga.
Is er zoveel meer op de zondagmarkt in vergelijking met de Nightmarket?
Zoek je aparte dingen dan heeft de zondagmarkt niet veel meer te bieden. Het aanbod is ongeveer het zelfde als op de Night Bazaar. Er is alleen meer voedsel te verkrijgen.

Persoonlijk vind ik de zondagmarkt gezelliger. Je loopt niet door die smalle gangetjes en er is altijd live muziek. Na 7 uur 's avonds zijn er altijd 2 geweldige Japanse gitaristen te bewonderen.

Peter

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#7 Bericht door henkypenky » woensdag 01 november 2006, 17:26

sorry hoor maar die markten waar dan ook zijn kwa verkoopsspullen allemaal een pot nat , echt :D
alleen afdingen moet je kunnen en als het ff kan nie overdrijven , die mensen moeten ook leven he :wink:
live and let live !

renate1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 11 juli 2006, 13:45

he bedankt

#8 Bericht door renate1 » donderdag 02 november 2006, 18:47

bedankt voor jullie adviezen.
Ik ga dan toch maar gewoon naar Mae Suai en niet naar de zondag markt

groetjes

renate

en ik zal niet teveel afdingen (ben ik toch niet zo goed in)

Plaats reactie

Terug naar “Steden”