Fang!?!

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jildou

Fang!?!

#1 Bericht door Jildou » donderdag 10 augustus 2006, 11:34

HI! Mijn partner en ik gaan begin volgend jaar voor een jaar ofzo vrijwilligerswerk doen voor Free Shools aan de grens met Myanmar. We zullen in Fang komen te wonen. Wie kan mij wat meer vertellen over dit stadje? Weinig positiefs in de reisboeken... Is het makkelijk om een internet aansluiting te krijgen? Naast de markten, wat voor winkels zijn er? Bedankt!

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: woensdag 28 juni 2006, 08:39

#2 Bericht door falang » donderdag 10 augustus 2006, 14:53

Ik ben november vorig jaar een uurtje in Fang geweest, overstappen op een andere bus. Het leek me wel een aardige plaats. Redelijk groot. Internetten kan je overal wel in cafe's in Thailand.
In de buurt, in Tha Ton ben ik een dag of 5 geweest. Dit is een wat meer toeristies plaatsje, met dus aan buitenlandse behoeften aangepaste voorzieningen, w.b. eten, drinken, internetcafe's etc. De natuur in de omgeving van Tha Ton is erg mooi, er leven veel minderheidsgroepen in de buurt. Je kan er met de boot naar Chiang Rai.
keep on moving

Bartje

Re: Fang!?!

#3 Bericht door Bartje » donderdag 10 augustus 2006, 15:08

Jildou schreef:HI! Mijn partner en ik gaan begin volgend jaar voor een jaar ofzo vrijwilligerswerk doen voor Free Shools aan de grens met Myanmar. We zullen in Fang komen te wonen. Wie kan mij wat meer vertellen over dit stadje? Weinig positiefs in de reisboeken... Is het makkelijk om een internet aansluiting te krijgen? Naast de markten, wat voor winkels zijn er? Bedankt!
Internet geen probleem. Geen designers shops maar wel andere winkels voor je eerste levensbehoeften (supermarktjes etc) CM en CR liggen er niet ver vandaan. Doorreisplaats voor toeristen! Mooie omgeving, wordt veel offroad gereden met jeeps en enduro's! Geen 5 sterren hotels maar andere goede en zeer goedkope accomodaties.

Groetjes

Bartje

#4 Bericht door Bartje » donderdag 10 augustus 2006, 15:12

Effe vergeten maar de meeste toeristen komen voor de bronnetjes naar Fang!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » donderdag 10 augustus 2006, 15:17

Ik ken Fang niet uit eigen ervaring dus kan niet echt je vraag beantwoorden.

Heb wel een vraag in jou richting. Wat is je situatie met betrekkeing tot visa en ewrkvergunning?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#6 Bericht door Mart » donderdag 10 augustus 2006, 16:30

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Jildou

#7 Bericht door Jildou » zaterdag 12 augustus 2006, 03:24

Dank je voor de reacties!
Wij wonen in Australia en via de organistie (based in Canada)wordt een business visa geregeld. We krijgen een brief en moeten naar Sydney voor het visum. Het lijkt allemaal niet te moeilijk....
Ik weet niet hoe ik rechtstreeks kan reageren naar jou,, hoop dat dit werkt!
Bedankt!!
Jildou

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » zaterdag 12 augustus 2006, 04:53

Jildou, dat klinkt als een goede start. Ik stelde de vraag omdat de Thaise wetgeving ook een werkvergunning verlangd van mensen die vrijwilligerwerk doen. Dat betekent dat je met het businessvisa (non-immigrant-B) het land binnenkomt en dan een werkvergunning zou moeten aanvragen.

Dit kwam in de openbaarheid na de tsunami. Na een paar maanden werden alle organisaties ingelicht dat een ieder die vrijwillig voor hun werkten en geen werkvergunning hadden de kans liepen om gedeporteerd te worden. Dit als dankjewel voor de hulp!!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#9 Bericht door Mart » zaterdag 12 augustus 2006, 08:26

Jildou,

Een reactie op je vraag:

Ik weet niet hoe ik rechtstreeks kan reageren naar jou

Het volgende. Als men zich aanmeld als lid, krijg men tevens een eigen PB = post box.
Dan kan je rechtstreeks iemand persoonlijk benaderen.

Ik doe het nu zo, omdat jullie nog geen lid zijn, en derhalve geen PB hebben.

Veel sukses.

Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Steden”