Chiang Mai op de 2e plaats

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Chiang Mai op de 2e plaats

#1 Bericht door Mart » dinsdag 08 augustus 2006, 09:31

BREAKING NEWS

Bangkok/Chiang Mai 'best tourism cities'

(dpa) Thailand's main metropolises, Bangkok and Chiang Mai, have been ranked among the top-ten ``best tourism cities'' in the world, according to an Internet survey conducted by Travel & Leisure Magazine.

Thailand's congested capital Bangkok was ranked third and its currently flooded northern metropolis Chiang Mai was ranked fifth worldwide in the travel magazine's annual survey for 2006 on tourism criteria such as sights, culture and arts, restaurants/food, people, shopping and value for money.

``This shows how Bangkok and Chiang Mai have changed,'' said Tourism Authority of Thailand (TAT) governor Juthamas Siriwan, reacting to the magazine awards on Tuesday.

``Just 10 years ago, Bangkok was known more for its traffic and nightlife. And Chiang Mai has also improved phenomenally,'' said Juthamas.

Both cities offer a unique mix for tourists of cultural attractions with modern hotel facilities and improved infrastructure, at least in Bangkok, where an overhead sky train and subway have improved transportation in the past five years, Juthamas said.

Travel & Leisure, a publication of American Express Publishing Corporation, also ranked two Bangkok hotels among the worlds best, with the Peninsula Bangkok coming fourth and the Oriental Bangkok coming ninth in this year's survey.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » dinsdag 08 augustus 2006, 18:56

Altijd leuk om te lezen.

Ik denk dat de kwaliteit van de hotels veel goed doet aan de reputatie van beide steden. Veel andere zaken zijn in mijn ogen niet zo hoog in te schatten. Kan een redelijke vergelijking maken met veel steden en zou Bangkok in de top 10 plaatsen, Chiang Mai zeker niet....

Ook, de invloed van een paar nationaliteiten in deze survey spreekt in het voordeel van sommige bestemmingen. Kijk eens naar Florence, Venetie etc. Mooie steden maar hebben een beperkt aanbod vergeleken met grote wereldsteden als NY, Sydney, Hong Kong, Shanghai, Buenois Aires, Paris, London, Singapore etc.

willy_1957
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 16:49
Locatie: moerbeke-waas
Contacteer:

chiang mai op de tweede plaats

#3 Bericht door willy_1957 » zaterdag 12 augustus 2006, 15:21

Hoewel ik zelf van Chiang Mai hou vind ik de tweede plaats in de top 10 schromelijk overdreven. Het oude Chiang Mai heeft nood aan een grote opkuis,ik vind dat men het patrimonium in ere moet houden,niet in de eerste plaats ten opzichte van het tourisme.De wegen infrastructuur is er op zijn zachts gezegd verouderd en als voetganger blijft oversteken een hachelijke onderneming.Goedkoop is natuurlijk een groot argument,want met Europese belangrijke touristische steden is er totaal geen vergelijk.Ga bijvoorbeeld met 4 personen een koffie drinken met een stukje taart erbij in Dijon en doe hetzelfe in Chiang Mai en het verschil is op zijn minst verbijsterend,maar goed dat heeft vooral met de economie van een land te doen en het welvaarstsniveau.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”