khao san road

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
Locatie: Utrecht
Contacteer:

khao san road

#1 Bericht door palaga1240 » woensdag 28 juni 2006, 15:31

In welke wijk van bangkok ligt deze straat? Kan het nergens vinden? :?
1+1=3

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#2 Bericht door Mystic » woensdag 28 juni 2006, 15:39

Backpackers heaven?
Vraag maar aan Denise die weet het vast ;) Nee geintje :)l

De wijk heet Banglampoo, ligt hemelsbreed net boven Ratanakosin
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
Locatie: Utrecht
Contacteer:

#3 Bericht door palaga1240 » woensdag 28 juni 2006, 15:46

Mystic schreef:Backpackers heaven?
Vraag maar aan Denise die weet het vast ;) Nee geintje :)l

De wijk heet Banglampoo, ligt hemelsbreed net boven Ratanakosin
hmmm lol ik heb net een lijst gemaakt met verschillende wijken.. en ben nu op zoek naar een 'begin' hotel voor als we aankomen in Thailand. Ik dacht dat Khao San Road een goede start zou zijn. Maar ik kom zoveel tegen dat ik gewoon ook niet meer weet waar ik moet zoeken enzow.. Hmzzz...

Ik kom rond 14:00 uur aan in Thailand en zoek dus een hotel van waaruit ik makkelijk naar Grand Palace kan, een shopping mal en de Wat-po. We slapen daar dan 1 of 2 nachten. Daarnaast wil ik vanuit die plek een treinticket boeken naar Chiang Mai voor ongeveer 7 dagen erna. En ook nog een trip naar Kanachaburi.

Het hotel hoeft niet super luxe te zijn, maar wel met airco en warm water! Kan iemand mij helpen

hehe ik voel me nu echt heel erg ONERVAREN!
1+1=3

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#4 Bericht door Greuf » donderdag 29 juni 2006, 06:44

Khao San Road zit je altijd goed, veel reisbureautjes, guesthouses en tuk-tuks die je de hele stad door brengen!

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

inge

#5 Bericht door Inge » donderdag 29 juni 2006, 10:10

Kijk ook eens op Khaosanroad.com en sawasdee.com, hier staan heel erg veel hotels op.
Ik weet niet in wat voor prijsklasse je iets zoekt, wij gaan dit jaar naar prince palace hotel in de bo bao tower ofzoiets. Hier zit ook het kantoor van greenwoodtravel, ze spreken er nederlands en je kunt hier alle trips boeken die je maar wilt. Wel net zo makkelijk in hetzelfde gebouw. Voor de deur is een opstapplaats voor de boot en de skytrain moet ook vlakbij zijn.

kohraya
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: woensdag 30 november 2005, 21:50
Locatie: België

#6 Bericht door kohraya » donderdag 29 juni 2006, 13:16

Khao San road ligt op wandelafstand van het koninklijke paleis, Wat Po en Wat Arun. Ideaal wat mij betreft voor je eerste kennismaking met BKK.
Een guesthouse heb je er al vanaf 100 bath.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#7 Bericht door JohanS » donderdag 29 juni 2006, 15:27

kohraya schreef:Khao San road ligt op wandelafstand van het koninklijke paleis, Wat Po en Wat Arun. Ideaal wat mij betreft voor je eerste kennismaking met BKK.
Een guesthouse heb je er al vanaf 100 bath.
Er zijn nog veel hotels die ook kortbij deze bekende plaatsen liggen, daarom moet je niet op Khao san Road zijn.
Khao San Road komt mij over als een echte rip off, maar dat is mijn idee.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#8 Bericht door Jim » donderdag 29 juni 2006, 16:37

>Khao San Road komt mij over als een echte rip off

wel een gezellige rip off :)

je kan idd beter 1 of 2 straatjes verder lopen voor een beter hotel voor de zelfde prijs.
maar goedkoper dan sawasdee inn zal je niet vinden.

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2005, 11:55

#9 Bericht door Manos » vrijdag 30 juni 2006, 07:44

Googel eens op Viengthai hotel, rustig straatje en steegje door en je bent in de Khaosanroad 8) Goed hotel met alles erop en er aan.
dacht 1200 bacht.
Kamer van 100 bacht :shock: geef mij dan maar een bushokje.
(nog 7 uur en we zijn weg jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#10 Bericht door JohanS » vrijdag 30 juni 2006, 08:04

Manos schreef:Googel eens op Viengthai hotel, rustig straatje en steegje door en je bent in de Khaosanroad 8) Goed hotel met alles erop en er aan.
dacht 1200 bacht.
Kamer van 100 bacht :shock: geef mij dan maar een bushokje.
(nog 7 uur en we zijn weg jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)
Inderdaad een hotel voor 100 THB dus 2 euro dan slaap ik beter in een tent.
Twee jaar geleden 1 nacht in het Viengthai hotel verbleven, betaalde veel meer dan 1,200 Thb (dacht 1,500-1,800) voor een slechte kamer, in de douche kon ik niet rechtstaan en zeker niet proper.
Wij zijn de dag erna wat gaan rond wandelen en hebben op 10 minuutjes lopen het Royal Hotel gevonden, niet op Khao San Road maar op een mooi plein op 5 minuten lopen van het grote paleis. Hier betaalde we 1,200 Thb en de kamer was veel beter met goed ontbijt. (Veel nederlanders tegengekomen in het Royal Hotel).
Link naar de website van het hotel staat op onze website.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#11 Bericht door Jim » vrijdag 30 juni 2006, 08:30

Hier betaalde we 1,200 Thb en de kamer was veel beter met goed ontbijt. (Veel nederlanders tegengekomen in het Royal Hotel).
tja, elk voordeel heeft z'n nadeel :D

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#12 Bericht door PaulV » vrijdag 30 juni 2006, 10:24

Inge schreef:
Ik weet niet in wat voor prijsklasse je iets zoekt, wij gaan dit jaar naar prince palace hotel in de bo bao tower ofzoiets. Hier zit ook het kantoor van greenwoodtravel, ze spreken er nederlands en je kunt hier alle trips boeken die je maar wilt. Wel net zo makkelijk in hetzelfde gebouw. Voor de deur is een opstapplaats voor de boot en de skytrain moet ook vlakbij zijn.
Voor degene die beperkt budget heeft, maar toch wat degelijk comfort zoekt is Prince Palace een prima keuze. Geen overdreven luxe, maar wel grote, nette kamers, prima zwembad op de 11e etage met leuk uitzicht op Bangkok en een uitgebreid ontbijdbuffet voor 1100 bath per nacht via Greenwoordtravel. De roken etages hebben een wat zware muffe geur t.g.v. onvoldoende ventilatie. De niet-roken etages hebben dat niet. Als je je vlucht via Greenwoord boekt (op dit moment vanaf 750 euro incl. toeslagen) krijg je de eerste 2 dagen Prince Palace er gratis bij.
Prince Palace ligt in de Bo Bae Tower, Greenwood houdt kantoor op etage 14. Bo Bae is het inkoopcentrum voor textiel voor de Thaise stalletjes die elders hun waar verkopen in Bangkok. Dat betekent dat je er waanzinnig goedkoop t-shirts, polo's en spijkerbroeken kunt kopen in allerlei variaties. Er zitten binnen en buiten meer dan 4000 winkeltjes die vanaf 6 tot 10 in de ochtend open zijn. Alleen de "binnen" winkeltjes in de toren zelf zijn tot 's-avonds open.
Het voordeel van Prince Palace is de busboot opstapplaats. Voor 8 bath pp per rit vaar je over een redelijk lang traject binnen Bangkok met uit- en opstapplaatsen bij diverse grote shoppingmalls (MBK, SIAM, WorldPlaza etc.) en diverse tempels. Greenwood heeft daar vaarplattegronden ter orientatie en hulpmiddel. In de avond kun je beter de taxi nemen, die doorgaans goedkoper is dan de TukTuk, als er tenminste op de meter gereden wordt. Wij zijn nooit meer dan 80 bath kwijt voor onze ritjes naar Patpong, Suan Lum Night Bazar of Sukhumvit.
Samenvattend: niet het beste hotel, wel degelijk, goed betaalbaar en een gunstige ligging voor goedkoop transport naar andere delen van Bangkok.

succes,
Paul

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#13 Bericht door JohanS » vrijdag 30 juni 2006, 10:32

PaulV schreef:Inge schreef:
Ik weet niet in wat voor prijsklasse je iets zoekt, wij gaan dit jaar naar prince palace hotel in de bo bao tower ofzoiets. Hier zit ook het kantoor van greenwoodtravel, ze spreken er nederlands en je kunt hier alle trips boeken die je maar wilt. Wel net zo makkelijk in hetzelfde gebouw. Voor de deur is een opstapplaats voor de boot en de skytrain moet ook vlakbij zijn.
Voor degene die beperkt budget heeft, maar toch wat degelijk comfort zoekt is Prince Palace een prima keuze. Geen overdreven luxe, maar wel grote, nette kamers, prima zwembad op de 11e etage met leuk uitzicht op Bangkok en een uitgebreid ontbijdbuffet voor 1100 bath per nacht via Greenwoordtravel. De roken etages hebben een wat zware muffe geur t.g.v. onvoldoende ventilatie. De niet-roken etages hebben dat niet. Als je je vlucht via Greenwoord boekt (op dit moment vanaf 750 euro incl. toeslagen) krijg je de eerste 2 dagen Prince Palace er gratis bij.
Prince Palace ligt in de Bo Bae Tower, Greenwood houdt kantoor op etage 14. Bo Bae is het inkoopcentrum voor textiel voor de Thaise stalletjes die elders hun waar verkopen in Bangkok. Dat betekent dat je er waanzinnig goedkoop t-shirts, polo's en spijkerbroeken kunt kopen in allerlei variaties. Er zitten binnen en buiten meer dan 4000 winkeltjes die vanaf 6 tot 10 in de ochtend open zijn. Alleen de "binnen" winkeltjes in de toren zelf zijn tot 's-avonds open.
Het voordeel van Prince Palace is de busboot opstapplaats. Voor 8 bath pp per rit vaar je over een redelijk lang traject binnen Bangkok met uit- en opstapplaatsen bij diverse grote shoppingmalls (MBK, SIAM, WorldPlaza etc.) en diverse tempels. Greenwood heeft daar vaarplattegronden ter orientatie en hulpmiddel. In de avond kun je beter de taxi nemen, die doorgaans goedkoper is dan de TukTuk, als er tenminste op de meter gereden wordt. Wij zijn nooit meer dan 80 bath kwijt voor onze ritjes naar Patpong, Suan Lum Night Bazar of Sukhumvit.
Samenvattend: niet het beste hotel, wel degelijk, goed betaalbaar en een gunstige ligging voor goedkoop transport naar andere delen van Bangkok.

succes,
Paul
Ik hoor hier zoveel reacties van dit hotel dat ik nu toch eens op het internet het ga na zoeken.
Heeft hier niemand dan negatieven ervaringen gehad?

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#14 Bericht door Greuf » vrijdag 30 juni 2006, 14:19

Heb ook alleen maar positieve ervaring met dit hotel, vorig jaar kreeg ik 2 overnachtingen bij mijn ticket van BM air. Was allemaal goed geregeld daar! Ik zou alleen niet kiezen voor dit hotel maar voor een hotel bij Khao San Road, daar is veel meer te doen in de directe omgeving!

kohraya
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: woensdag 30 november 2005, 21:50
Locatie: België

#15 Bericht door kohraya » vrijdag 30 juni 2006, 15:24

Ben ik dan de enige hier die voor 100 bath slaapt? :roll:
En ik heb inderdaad niet gezegd dat het luxueus is.
Binnenkort ben ik er weer, kijken of ik iets vind voor 80 bath :D

Plaats reactie

Terug naar “Steden”