Tijger tempel in Kanchanaburi

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#16 Bericht door Jantra » donderdag 06 april 2006, 09:53

GABBER schreef:Jammer dat monniken commercieel bezich zijn, en dat ze drugs gebruiken om de beesten mak te maken.

DUS NIET NAAR TOE GAAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf maar moet beslissen. En wat is commercieel, die beesten kosten een godsvermogen aan onderhoud. Vraag mezelf nog steeds af of ze wel of niet gedrogeerd zijn, echter Animal Planet zendt regelmatig een documentaire uit over de Tiger Temple........ zouden ze dat doen als er verdovende middelen aan te pas komen????????? Ik twijfel daarover.

Weet wel dat wij dit jaar weer terug gaan!!!!
Carpe Diem

robbie
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 19:25
Locatie: belgië

#17 Bericht door robbie » dinsdag 11 juli 2006, 14:53

Ik vond de tiger temple echt de moeite. Het is inderdaad een commerciële bedoening (net zoals de drijvende markt of de cobra show of het olifantenritje,...) en je wordt van de ene naar de andere tijger geleid maar het is een unieke belevenis en de tijgers zien er gewoon prachtig uit. Ik kan mij niet uitspreken of ze al dan niet gedrogeerd waren maar ze zien er in elk geval erg gezond uit; glanzende vacht en zeker geen duffe ogen.
enfin, wil zeker geen polemiek starten, maar wie gaat zal er geen spijt van hebben. Heb mij 5 keer laten rondleiden tussen de tijgers en zou gerust nog een zesde keer gegaan zijn als er nog tijd was.

Gast

#18 Bericht door Gast » dinsdag 18 juli 2006, 12:18

We gaan binnenkort naar Thailand en hadden dit eigenlijk wat te laat ontdekt ( mogelijkheid om naar een tijgertempel te gaan)
Achteraf hadden we hiervoor beter 2 dagen kunnen plannen maar nu zitten we die dag al in Chiangmai.(een tour geboekt via greenwood, lastig om dit nu allemaal om te gooien)
We hebben nu vanuit Bangkok 1 dag om naar de tijgertempel te gaan.
Klopt het dat het ong. 2 en half uur rijden is van de tijgertempel naar de luchthaven BKK? ( of moet je hiervoor langer aanhouden?)
We willen een auto/minibusje met privechauffeur huren.
We kunnen dus de menigte voor zijn...
Ik lees hier diverse tijden, dat de tijgers uit hun kooien worden gehaald.
( foto' s e.d.) Is iemand hier pasgeleden geweest die weet hoe het momenteel is? Op de site van greenwood staat dat je v.a. 13.00u rondgeleid kunt worden...
Het lijkt ons toch erg byzonder om hiernaartoe te gaan... dan maar een dagje iets meer reistijd nodig...

robbie
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 19:25
Locatie: belgië

#19 Bericht door robbie » dinsdag 18 juli 2006, 17:36

route en uren voor bezoeken tijgers
http://www.tigertemple.org/Eng/

indien je vroeg genoeg vertrekt kan je het combineren met een bezoek aan de Erawan watervallen (trek hier minimaal 3u voor uit). Zeer de moeite waard.
2,5 uur met een privéchauffeur moet haalbaar zijn vanuit bangkok.

Langelaan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 71
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 16:00

#20 Bericht door Langelaan » dinsdag 18 juli 2006, 20:17

Robbie, het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel km de Tigertemple en de Erawan watervallen uit elkaar liggen.
Het zou handig zijn als er een kaart is van Kanchanaburi waar alle bezienswaardigheden op staan. Als iemand weet waar ik die kan vinden, hoor ik het graag.

Groetjes,
Bianca

SyBerk
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 16:20
Contacteer:

#21 Bericht door SyBerk » woensdag 19 juli 2006, 08:18

Misschien is het allemaal toeristisch. Maar het is wel een manier om kennis te maken met deze prachtige dieren. Ze staan op de beschermde lijst. Wellicht dat er door de vele mensen die de tempel bezoeken er meer protest tegen de jacht komt en meer geld beschikbaar gemaakt wordt voor het instant houden van de de tijgers in Thailand en de rest van de wereld.

Persoonlijk zie ik liever deze dieren goed opgevangen in / bij zo'n tempel dan dat ze hun kunstjes in een circus moeten vertonen om "aandacht" te krijgen voor het wilde soortgenoten. Al is natuurlijk het van de gekke dat zulke opvang centra nodig zijn....... Het zijn wilde dieren en hoor niet tussen de mensen.

Ben er zelf helaas nog niet naar toe geweest en dit jaar gaat het waarschijnlijk ook niet lukken. Dit is helaas een klein nadeel van een georganiseerde rondreis.

SyBerk
Is geen deskundige of expert maar een liefhebber van Thailand!

SyBerk
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 16:20
Contacteer:

#22 Bericht door SyBerk » woensdag 19 juli 2006, 08:29

Misschien heb je wat aan onderstaande linken


Kanchana Buri

Erawan Waterfal

SyBerk
Is geen deskundige of expert maar een liefhebber van Thailand!

robbie
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 19:25
Locatie: belgië

#23 Bericht door robbie » woensdag 19 juli 2006, 16:42

Langelaan schreef:Robbie, het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel km de Tigertemple en de Erawan watervallen uit elkaar liggen.
Het zou handig zijn als er een kaart is van Kanchanaburi waar alle bezienswaardigheden op staan. Als iemand weet waar ik die kan vinden, hoor ik het graag.

Groetjes,
Bianca
Ik ben op verschillende dagen geweest. Erawan ligt op ongeveer een uurtje van Kanchanaburi, Tiger temple ongeveer een halfuur. Als ik mij goed herinner, liggen ze wel in tegenovergestelde richting. Tiger temple hebben we bezocht met good times travel http://www.good-times-travel.com/ in Kanchanaburi.
website Kanchanaburi http://www.kanchanaburi-info.com/en/index.html

Gast

#24 Bericht door Gast » woensdag 19 juli 2006, 17:20

Handige sites... Bij die eerste site stond ook nog een mogelijkheid om op een olifant door in de rivier te gaan...Bij het Thaweechai Elephant center dichtbij Kanchanaburi.
Iemand een idee hoe ver dit ong. van de tijgertempel is?
Via dit reisburo wordt het ' s avonds aangeboden maar kun je hier ook op eigen gelegenheid naartoe en dan ' s ochtends met een olifant de rivier in?
Alvast bedankt.

Langelaan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 71
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 16:00

#25 Bericht door Langelaan » woensdag 19 juli 2006, 18:34

Thanx!

Groetjes,
Bianca

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

#26 Bericht door Inge » donderdag 20 juli 2006, 08:57

LEUKE SITES! HOU HET ZEKER IN GEDACHTEN, ZEKER HET ZWEMMEN MET DE OLIFANTEN, HELEMAAL SUPER!!!

WAAR ZIT DIT REISBUREAU IN KANCHANABURI, OF KUN JE DIT ALLEEN VIA INTERNET BOEKEN?????

robbie
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 19:25
Locatie: belgië

#27 Bericht door robbie » donderdag 20 juli 2006, 17:05

Inge schreef:LEUKE SITES! HOU HET ZEKER IN GEDACHTEN, ZEKER HET ZWEMMEN MET DE OLIFANTEN, HELEMAAL SUPER!!!

WAAR ZIT DIT REISBUREAU IN KANCHANABURI, OF KUN JE DIT ALLEEN VIA INTERNET BOEKEN?????
als je naar de brug rijdt aan de linkerkant op ongeveer 1 km
ter plaatse boeken is altijd goedkoper

Gast

#28 Bericht door Gast » donderdag 20 juli 2006, 17:13

Robbie weet je ook of het " zwemmen met de olifanten ' s ochtends ook kan? Ben je er zelf geweest? Ervaringen?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Kanchanaburi

#29 Bericht door Mart » vrijdag 21 juli 2006, 11:42

Kijk eens op deze site, vol informatie

http://www.kanchanaburi-info.com/en/sitemap.html

Groet
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

robbie
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 19:25
Locatie: belgië

#30 Bericht door robbie » zaterdag 22 juli 2006, 11:38

Anonymous schreef:Robbie weet je ook of het " zwemmen met de olifanten ' s ochtends ook kan? Ben je er zelf geweest? Ervaringen?
nee maar ik vermoed dat deze olifanten overdag gebruikt worden om tochten te maken

Plaats reactie

Terug naar “Steden”