korat

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ting dong Eddy
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 23:52
Locatie: genk belgié

korat

#1 Bericht door ting dong Eddy » donderdag 17 november 2005, 23:14

ik ben al 4 keer in thailand geweest maar ben niet verder geraakt dan bangkok en pattaya .
nu mijn vriendin is van korat en ik wil haar verassen met haar ouders een 5 tal dagen te bezoeken .
wat moet ik mij voorstellen van korat ? is er al iemand geweest .
ik ben van plan om een hotel in de buurt te huren of wie weet willen ze dat we daar blijven overnachten .
ik ga daar dus niet voor het uitgangsleven hé .
nog nooit van korat gehoord eigenlijk .
:roll:
paratroopers never die ! they only fly away

ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: vrijdag 12 augustus 2005, 12:42
Locatie: Amsterdam

#2 Bericht door ed2000 » donderdag 17 november 2005, 23:44

Hi.

Korat is leuk!! Ben er zelf nu een paar keer geweest en is mij goed bevallen. Is alleen wel een groot verschil tussen de stad korat en de provincie korat.

De stad Korat is een van de grotere steden van thailand, In ieder geval de grootste stad van Isaan. Heel veel thai en af en toe een verdwaalde toerist. Zeg maar dat alles verkrijgbaar wat je wil hebben. Hotels willen wel eens volgeboekt zitten omdat er vaak militaire oeffingen worden gedaan in samenwerking met de USA. Dus wil je in een fatsoenlijk hotel zitten van te voren boeken!!!

Als je buiten de stad zit wil het weleens moeilijk zijn om een hotel te vinden, je zit dan namelijk echt op het platteland waar bijna geen hotels zijn. Aangezien korat een grote provincie is kan het zomaar gebeuren dat je zo'n 100- 150 km van de stad af zit (2 uur met de auto) dus een beetje ver om dan in de stad te slapen. Misschien kan je bij de famile van je vriendin slapen??? dit om een hoop heen en weer gereis te voorkomen. Ga er verder vanuit dat op het platteland alles echt thai is. Dus geen mensen die engels spreken, weinig restaurants met "aangepast"eten voor toeristen, maar het echte thaise Isaan Food.

Denk je dat dit geen probleem is, dan moet je zeker gaan. voor mij is het een van leukste plekken van Thailand. De mensen zijn echt super aardig en behulpzaam.

Veel plezier!!!!!

Edwin

ting dong Eddy
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 23:52
Locatie: genk belgié

#3 Bericht door ting dong Eddy » vrijdag 18 november 2005, 00:17

bedankt edwin .
ze zal wel buiten de stad op het platteland wonen denk ik . maar maakt niet uit ik ben bereid zelfs een dagje op het veld te werken wie weet .
:P
is eens wat anders dan pattaya at night haha
bedankt voor de tip
Eddy
paratroopers never die ! they only fly away

sab pa rod
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 59
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 22:38

Khorat

#4 Bericht door sab pa rod » vrijdag 25 november 2005, 19:24

Hallo,

Khorat is inderdaad best leuk, ook in de omgeving is genoeg te zien.
Als je Google Earth hebt ( http://earth.google.com/ ) kan je de stad zelfs vanuit de lucht bekijken, geldt natuurlijk ook voor heel de wereld. Het programma is echt een aanrader en kost niets (maak je toch niet vaak mee). Heb met het Rachaphruk Grand Hotel goede ervaringen zonder reserveren en midden in de stad, dicht bij "The Mall" en de markt.
Khorat is een goede plek om diverse uitstapjes te maken door Isaan of naar het Khao Yai natuur reservaat. Ook is er een grote nachtmarkt waar je lekker goedkoop kunt shoppen.

Groeten,

Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Steden”