CHA-AM

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bikkel1964
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 31 juli 2005, 08:16

CHA-AM

#1 Bericht door bikkel1964 » zaterdag 27 augustus 2005, 21:40

kan iemand ons vertellen wat er in Cha-am te beleven is? je vindt er niets van op de diverse internetsites. ook over hua-hin is er weinig geschreven.

groetjes

adi

#2 Bericht door adi » zondag 28 augustus 2005, 01:00

Als er zo weinig over geschreven is, hoe ben jij er dan achter gekomen? Dat betekent dus ook, omdat er zo weinig overgeschreven is, dat er niet zo veel te beleven is. Hoewel ik wel vaak hua hin topics op het internet zie. En dan word cha am en hua hin vaak in een adem genoemt.

Ik was er wel 1 keer in hua hin geweest. Ik logeerde toen bij een vriendin van me moeder. Was opzich niet zo veel te doen daar. Het huis was precies tegen het strand aangelegen, dus ja ik het enige wat ik kon does was alleen maar zwemmen. Voor de rest niet zoveel bijzonders vond ik dan. Oh ja aangezien je wat topics gelezen hebt hierover dan weet je vast ook dat koning pumipon vaak in hua hin komt. Toevallig was de koning aanwezig toen ik daar ook verbleef. Dus je zag allemaal oorlog schepen op zee en wat nog meer. Tja wat kan ik nog meer vertellen. Marktje, 7-11, piertje, vissers, bootjes, strandje. Gewoon standaard dingen die je daar aantreft. Als jij daar puur als tourist komt heb je er denk ik niet zoveel te zoeken. Dan kan je beter naar een van de bekende eilanden gaan.

Kwai
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:42

#3 Bericht door Kwai » zondag 28 augustus 2005, 07:13

CHA- AM Plaatsje op 20 minuten rijden van Hua Hin

Cha-am staat ook wel bekend om de vakantieplaats ook waar de Thai zelf heen gaan ( dag tripjes )

Het heeft brede stranden ( van water naar de weg gezien ) er is eigenlijk een beanchroad waar alle te doen is . het is over het algemeen edelijk rustig in de avond met niet te veel barren.
Je hebt er een Hollandse eetetent ( maar raad ik af )
Onderkomst kwa prijs is redelijk pittig vaak.

Het is ok een goeden tussen pauze op de weg nar het Zuiden ( maar in 1-3 dagen is het wel gezien daar )

Over hat algemeen gezegd : vindt ik het geen toppie

Kwai

rocopi
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 08 mei 2005, 14:40
Locatie: Rotterdam

#4 Bericht door rocopi » zondag 28 augustus 2005, 18:56

Cha-Am is een zeer leuk en veilig klein stadje, mooie 5 km lange boulevard met hele leuke restaurantjes. 's Avonds na 23.00 uur is er niet veel meer te doen. Wat Kwai zegt over de prijzen ik zit daar in de maanden Januari-Februari en voor ons zijn de prijzen gewoon laag. 4 sterren hotel betaal je 1500 bath. Voor het eten gemiddeld 10 euro voor 2 personen met 1 glas wijn en koffie na afloop. In 2006 gaan wij weer de eerste 2 maanden van het jaar. Ook komen er overwinteraars uit Nederland en Noorwegen en Zweden. Voor ons echt een aanrader.

Prettige vakantie. :D :D :D
Altijd Vrolijk

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#5 Bericht door PeterPivo » dinsdag 30 augustus 2005, 10:36

Cha-am is idd een gezellig en veilig dorpje. Er hebben zich daar aardig wat buitenlanders gevestigd. En als je je verveelt huur een brommer! Het is al een hele ervaring opzich om daar met een brommer te rijden met 110 km per uur op de (snel)weg :D. Met de brommer kan je omliggende dorpjes, tempels en watervallen bezoeken. Ga in december zeker weer een week of 2 terug naar Cha-am.

PeterPivo

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#6 Bericht door Okie » dinsdag 30 augustus 2005, 13:19

Peterpivo, ik denk echt dat jij een motor bedoelt(100-125 cc) brommertjes zie je bijna niet in Thailand en zeker niet in de verhuur.

Okie

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#7 Bericht door PeterPivo » dinsdag 30 augustus 2005, 13:25

Nee het waren echt (schakel)brommers en liepen op de teller 110 km per uur. Heb op Koh Samui wel motor gereden. Ach het maakt ook niet uit of het nou een brommer of een motor was het is in iedergeval wel lache. Moest er ook wel aan wennen om aan de linker kant te rijden :lol:

PeterPivo

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2005, 10:24

#8 Bericht door Martijn J » dinsdag 30 augustus 2005, 14:01

Je bedoeld waarschijnlijk die Honda Dream. Het lijken dan misschien brommertjes, maar zijn volgens onze maatstaven toch echt motoren. Alles boven de 50 cc is een motor en de Honda Dream heeft toch iets van 100 cc. Hoe haal je anders ruim 100 km/uur?

Gast

#9 Bericht door Gast » dinsdag 30 augustus 2005, 15:17

Geen idee.

Maar in Thailand kan echt bijna alles :D

PeterPivo

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2005, 10:24

#10 Bericht door Martijn J » woensdag 31 augustus 2005, 08:50

Anonymous schreef:Geen idee.

Maar in Thailand kan echt bijna alles :D

PeterPivo
Volgens mij kun je op Ko Samui zelfs Harleys of namaak (iets van Honda of zo) van vekle honderden cc's huren zonder motorrijbewijs. Denk alleen niet dat je verzekering uitkeert als er wat gebeurt......

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 29 augustus 2005, 11:55

#11 Bericht door PeterPivo » woensdag 31 augustus 2005, 12:01

Klopt, die kom je daar regelmatig tegen. Heb zelf geen motorrijbewijs maar kon zonder enige problemen een motor huren. mocht er wat gebeuren denk ik dat de verzekering idd niets uitkeert :!:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#12 Bericht door Mart » zaterdag 17 september 2005, 17:34

In Thailand heeft men brommers en motoren.
Een brommer, max. 50 cc, geen kenteken.
Alles boven 50 cc is een motor in de zin van de wet. Wel een kenteken, mototrijbewijs verplicht, helmplicht.
Huren van een motor wel of niet automatisch kost ca 200 Bt/dag. Echter indien men een ongeluk heeft is men volledig aansprakelijk voor de schade, bovendien zonder rijbewijs kan men behoorlijke problemen krijgen met de politie.
Voor Nederlandse begrippen, een motor, die zijn ook te huur.

Hallo Kwai.
Welk Nederlands restaurant in Cha-am bedoel jij ?

Algemeen.
Cha-am is een heerlijke badplaats voor rustzoekers, een strand van 7 km, voldoende goedkope en duurdere eetgelegenheden - verse vis -. er is een beperkt "nachtleven " en voor uitgaanders en "zoekers "niet de beste plaats, maar Hua Hin heeft wat meer mogelijkheden voor die groep.
In Cha-am is er 3 keer per avondmarkt, waar de lokale bevolking ook koopt. In Hua Hin zijn de avondmarkten meer voor de toeristen, en DUS is daar alles duurder.
Wij wonen er al vele jaren.

Een groet uit Cha-am.

hans en pauline
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 61
Lid geworden op: woensdag 17 augustus 2005, 12:02
Contacteer:

#13 Bericht door hans en pauline » vrijdag 23 september 2005, 10:56

In Hua Hin en omgeving is iets meer te beleven (bovendien gezelliger) dan Cha-am !
Deze plaats is iets authentieker, met de uit de vroegere tijd overgebleven oude houten visrestaurantjes aan het water. Elke dag Nightmarket, waar zeer goedkoop en lekker te eten is.
Een paar keer in de week zijn er wedstrijden: Thaiboxen. Je kunt ook een tempel bezichtigen.
In november hebben wij, op loopafstand van Hua Hin, het Foodfestival bezocht.( duurde enkele dagen) Dit werd door gigantisch veel Thais bezocht, geen toerist te bekennen. Veel kraampjes met divers Thais voedsel uit alle delen van Thailand, maar ook zelfgemaakte zoetigheden, zoals snoep enz.
Overal tafels en stoelen om te eten en een groot podium, waarop een band speelt.
Ik weet alleen niet of dit festival elk jaar gehouden wordt.
In de buurt van het busstation ligt een leuk middenklasse hotel met zwembad ( waar me nu de naam niet zo gauw van binnenschiet )
Een ( schone) kamer met airco en TV kostte 500 baht.
Wij zijn zo'n 6 dagen in Hua Hin geweest, daarna trokken we weer verder.
Veel langer zou ik hier ook niet blijven.
Cha-am heeft veel grote hotels aan de kust en wat restaurantjes, behalve zwemmen en zonnebaden is hier vrijwel niks te beleven.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”