Sukhotai/Ayutthaya

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sander

Sukhotai/Ayutthaya

#1 Bericht door Sander » zaterdag 16 juli 2005, 12:18

Welke van deze oude steden is het leukst om te bezoeken als je geen tijd hebt om beide te bekijken? Zijn er hier mensen die er zijn geweest, en zo ja wat zijn je ervaringen?

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#2 Bericht door J. » zaterdag 16 juli 2005, 12:48

Sukhotai ben ik nog niet geweest, ga over een paar weken een bliksembezoek maken.
In Ayutthaya heb ik 2 dagen een fiets gehuurd en heb met name in de omgeving rondgefietst door allerlei mooie dorpjes. Tempels zijn mooi maar gewoon dit rondfietsen is me na 3 jaar echt het meeste bijgebleven.
Ik was daar toen begin juni en er waren maar weinig toeristen. Kwam er s'avonds ook zeer weinig tegen en heb steeds met een paar locals s'avonds bij een karaoke bar gezeten met handen en voeten engels praten. Ook dat is me meer bijgebleven dan die tempels

Sander
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: zaterdag 16 juli 2005, 13:04

#3 Bericht door Sander » maandag 25 juli 2005, 21:33

Om dit onderwerp, maar weer even naar boven te halen... Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die mij van informatie kunnen voorzien?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#4 Bericht door Okie » dinsdag 26 juli 2005, 13:40

Het ligt er ook maar aan wat je andere plannen zijn in Thailand. Als je een aantal dagen in Bangkok verblijft is Ayutthaya makkelijk te doen als dag tocht per trein/bus/minibus. Als je naar het noorden gaat kan je overwegen om onderweg uit de trein te stappen en een dagje Sukhotai te doen en dan de volgende dag of in de avond, door te reizen met bus of trein(bus is makkelijker en sneller als de trein) naar het noorden.

Beide steden hebben eigenlijk hetzelfde te bieden, veel ruines en oude gebouwen/tempels. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar Sukhotai, maar dat is dus persoonlijk.

Okie

rinus 60

sukhothai

#5 Bericht door rinus 60 » zaterdag 30 juli 2005, 17:59

sander
ik vind sukhothai mooier,het is ook veel rustiger dan in ayuttaya ,je kan
er ook mooie souvenirs kopen,een fiets huren en eten in het park. wij
hebben sinds 2 jaar een huis in si satchanalai dat lig 40 km ten noorden
van sukhothai.in si satchanalai heb je trouwens ook een mooi park.
of er voor de rest in sukhotai wat te doen is weet ik niet.

groeten rinus

stevenw

#6 Bericht door stevenw » vrijdag 05 augustus 2005, 12:03

Sander,
Ik heb vorig jaar ook moeten kiezen tussen Ayutthaya en Sukhotai.
Mijn plan was eerst 3 dagen Bangkok, daarna met de openbare bus naar Ayutthaya (+-85km). Vanuit Ayutthaya heb ik de nachttrein naar Chiang Mai genomen. Deze route leek me het beste!
In ayutthaya heb ik 2 dagen verbleven. Heb daar tevens een fantastisch guesthouse gevonden (stond niet in LP!). Met de fiets en de kaart in de hand ben ik de tempels gaan verkennen. Prachtig en inderukwekkend.
Om eerlijk te zijn is Ayutthaya me het meest bijgebleven. Ik ben er in oktober naartoe geweest, en er was heel weinig volk.
steven

Gast

#7 Bericht door Gast » zaterdag 06 augustus 2005, 08:46

AYUTTHAYA!
Ben er vorig jaar geweest, heb een fiets gehuurd voor de hele dag( echt voor belachelijk weinig geld) en heb me de hele dag vermakt. Vond het ook echt jammer dat we er maar 1 dag waren want op het eind van de dag kwamen we nog zoveel andere mooie dingen tegen die we nog graag hadden bezocht.
Ik vind Ayutthaya echt een aanrader!
veel plezier

Túk-Túk
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 37
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 10:39
Contacteer:

#8 Bericht door Túk-Túk » zaterdag 06 augustus 2005, 09:27

[quote="stevenw"]Heb daar tevens een fantastisch guesthouse gevonden (stond niet in LP!).

Stevenw, weet je nog hoe dat guesthouse heet?

stevenw

#9 Bericht door stevenw » zaterdag 06 augustus 2005, 14:37

Túk-túk,
De guesthouse waar ik in Ayuttaya verbleef, heette BAAN LOTUS - Pa-Maphrao Road - Tel.66(0)35251988 of 66(035)328272.

Het was op aanraden van mijn erg leuk en gezellige guesthouse in Bangkok (Shanti Lodge, echt een aanrader, ligt uit het centrum van BKK aan de rivier!) dat ik er een kijkje ben gaan nemen. Daar aangekomen stond ik voor een grote ijzeren poort waar je via een deurtje de erg grote tuin (stel je er voor de rest niet al te veel van voor) kon betreden. Aangezien ik alleen maar grote honden zag ronddolen en verder niemand aantrof wilde ik eerst er opnieuw van doorgaan. Maar aan de achterkant van het huis vond ik dan toch de juiste persoon: een oudere dame die ontzettend verheugd was om me te zien. De meest openhartige verwelkoming dat ik in thailand heb gekregen! Het vrouwtje stond op een vuur eten te koken voor haar honden (ja, het zijn er wel een aantal). Het is een ontzettend prachtig huis, met erg mooie kamers (eigen doushe, toilette,....mooi balkon waar je gezellig kunt zitten,...). Ze geeft je trouwens ook tal van info over Ayutthaya, je krijgt van haar gratis een routemap waar al de tempels op vermeld staan. Ook de fietsen zijn gratis ter beschikking. Het leuke is ook dat ze vlot engels praat! Minder leuk is dat ze overbezorgd is over haar gasten. Je moet ook om 24.00u ten laatste terug binnen zijn, want daarna sluit ze de poort en gaat ze slapen. Wel, dat laatste had ik niet zo goed begrepen met als gevolg dat ik om 2.00u 's nachts voor een gesloten poort stond! Het geblaf van de honden had haar dan toch wakker gekregen en ze is dan de poort komen opendoen, maar ze was er ni echt gelukkig over! :-)

Vorig jaar stond dit guesthouse niet niet de LP, maar een maand voor ik er verbleef zouden er afgevaardigden van LP de guesthouse bezocht hebben, en zij vonden het de beste guesthouse in Ayuttahya.

Moest je van plan zijn om vanuit Ayutthaya de nachttrein richting Chiang Mai te nemen moet je wel op tijd naar het station gaan. Om naar het station te gaan, moet je trouwens met een bootje een rivier oversteken en die werken maar tot een bepaald uur. The lady of the house weet je wel de uren te vertellen!

groeten,
steven

Plaats reactie

Terug naar “Steden”