Wat valt er te beleven in Pattaya

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joris

Wat valt er te beleven in Pattaya

#1 Bericht door Joris » vrijdag 11 februari 2005, 18:53

Ik wil na mijn rondreis een paar dagen naar Pattaya gaan, wat valt hier allemaal te beleven?

Ik weet dat hier veel dames van plezier zijn, maar dat zoek ik niet, ik zoek meer naar cultuur afgewisseld met een strandvakantie.

Wie heeft goede tips?

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » zaterdag 12 februari 2005, 04:52

"ik zoek meer naar cultuur afgewisseld met een strandvakantie. "

1 advies........

Ga niet naar Pattaya. Strand is slecht en cultuur is hier niet te vinden.

nakluaboy

meisje

#3 Bericht door nakluaboy » zaterdag 26 februari 2005, 12:30

Joris er zijn ook mannen in boystown

Wie zoekt er nu geen mooie meisje alleen alsje anders bent of je bent een jehova :lol:

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#4 Bericht door J. » donderdag 17 maart 2005, 21:28

Overdag wat aan t strand hangen en s'avonds met een bier in de hand de eindeloze stroom mensen kijken. voor een paar dagen uiterst vermakelijk, maar persoonlijk trek ik het niet langer dan een dag of 3.
Je kunt in ieder geval vrij snel in Pattaya komen en dus ook weer weg gaan als het je niet bevalt. Dan nog even door naar koh Chang ofzo.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Pattaya

#5 Bericht door Teun, DE ECHTE » vrijdag 18 maart 2005, 05:17

Inderdaad als je niet een go go bar / lang slapen / strand liefhebber bent is er niet zo veel te doen. Je kan je voor je raap laten schieten met verf balletjes, of je arn uit de kom laten trekken in de water schie pitse of van een hoog flatgebouw afspringen aan een kabel. Ook hebben ze knap versleten parachutes waarje al hangend achter een speedboat 5 minuten over het strand kan zweven en bananenboten die je er elek 30 seconden vanaf gooien tot je te moe bent om terug te krabbelen, dat is het zo'n beetje.

Maar inderdaar ouwe farang kijken is een van de leukste dingen die nje daar kan doen. Ik verheug mij er al weer op, nog een maandje

Daar heb je een aantal catagorien in

Ouwe mannetje , jonge meid, "adonuns" met walrussen kop en meisje met dollar tekens in de ogen"

Ondergoed lopers. Je hebt er bij die in een ondergoed hemd met ontzettend grote armsgaten in de stad flaneren, met vaak de "hier is de neiuwe Val kimler", heel leuk

Dan he je de luidrugchige zeg maar Amsterdammer die naar een wedstrijd van Ajax gaat type. Luidruchtig met feestneus en gel petje, alhoewel de feestneus de echte neus kan zijn , rood aangelopen door beer Chiang.


Dan heb je de oude mannetjes met jongetjes. Heel griezelig en die jongetjes , vaak met paars haar of afgeknipte T shirt mouwen, met de "ik heb die ouwe bij de ballen" uitdrukking op het gezicht

Maar het leukste is de walrus met een katoey waar hij nog niet van weet dat het een katoey is


Nee mensjes kijken, 2 , 3 dagen en heel erge leuk
Watch the "backstabbers" they never relax.

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#6 Bericht door J. » vrijdag 18 maart 2005, 14:18

Ik moet nog een maand of 3 wachten lijkt het maar ga zeker weer een paar dagen.
Nog een paar grappige categorieen:

- De gezinnetjes, waarbij mevrouw nogal zuinig uit de ogen kijkt. Haar man weet op zijn eigen manier ook niet hoe hij het heeft maar geeft zijn ogen goed de kost. Zoontje weet al waar hij later alleen op vakantie gaat.

- De sporadisch te signaleren verdwaalde backpacker ( die van het soort dreadlocks en versleten kleding) ziet er in zijn onnatuurlijke omgeving ook komisch uit.

_ Groepjes net gearriveerde macho jongemannen. Al flanerend met hun tattoos lopen ze stoerkijkend over straat. 2 dagen later zijn ze uit elkaar en allen onder de plak bij een Thais meiske. Komen vooral uit Engeland maar dat zal mijn eigen vooroordeel zijn misschien.

Enzovoort, mooi hoor, ik heb er al weer zin in.

charlie

#7 Bericht door charlie » zondag 20 maart 2005, 15:59

Ik kan niet ontkennen dat ik de beschrijvingen van Teun en J. best wel leuk en grappig vind. :lol: :mrgreen:

hoi-mia-noi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zondag 27 maart 2005, 19:53

En deze post nog wel in een topic mbt Pattaya...

#8 Bericht door hoi-mia-noi » maandag 04 april 2005, 01:44

Teun, en ZEKER NIET de enige. schreef:

Dan he je de luidrugchige zeg maar Amsterdammer die naar een wedstrijd van Ajax gaat type. Luidruchtig met feestneus en gel petje, alhoewel de feestneus de echte neus kan zijn , rood aangelopen door beer Chiang.

Nee mensjes kijken, 2 , 3 dagen en heel erge leuk
Mensjes kijken.... Inderdaad.... Iets mis met rood aanlopende door cheapo maar goede Chiang zuipende Ajacieden, die van alle walg en humor maar hun eigen feessie proberen te bouwen met zijn vriend(en) & vriendin(nen) ? Voor zover dat mogelijk is in 'Patpong on steroids'.... Ik kan niet wachten op de reacties van de feye & 020 mannen. *Knipoog


J. schreef:

- De sporadisch te signaleren verdwaalde backpacker ( die van het soort dreadlocks en versleten kleding) ziet er in zijn onnatuurlijke omgeving ook komisch uit.
Deze mooie titel-award kun je, denk ik, vaker in Khao Sarn tegen het lijf lopen.

Nix mis mee overigens, zij, hun tijd, jij, wij onze tijd. Gelukkig kun je dit iniedergeval doen in het land waar we alle op onze eigen manier van houden.

Het valt mij vaak op dat grotere groepen farang maar al te graag willen oordelen & afgeven op/over mede farang.

Tuurlijk trekken de meeste van ons een grote smile als we weer eens zo'n heerlijk foute geblondeerde, gettatoteerde, lichtelijk of zwaar zwetende Gunther(oeps!) of Yankee (oeps!) met een 'same same' , 'red bull' of 'bad boys go to pattaya' t-shirt... vergezeld met een 45 kg stuk Isaan(oeps!) vrouwelijk schoon naast zich, mogen aanschouwen.

Enz... Enz.... Men zou hier nog 10000001 type's kunnen bedenken....

Maar probeer dit maar eens samen te doen met een Thai.... Uit mijn ervaring met integere, vriendelijke, en gerespecteerde Thaise folks is deze manier van oordelen en mensen be-oordelen gewoon een eigen zwakte, en wordt je met weinig respect aan gekeken. En dat terwijl vele en sommige van deze inwoners gewoon opgroeien met deze 10001 type's farang. Misschien ligt deels daar ook wel de reden van "acceptatie". Maar ik blijf dit verschil toch zien als een 1-0 voor de Thais. Eerlijk gezegd geeft me dit ook een relax gevoel, en is het waarschijnlijk ook 1 van die vele aspecten waardoor Thailand, met haar eigenaardige sociale verhoudingen en manier van leven (including de negatieve punten), mij blijft aantrekken. Iets om misschien, voor jeigen voordeel, van te leren dan wel te respecteren van ze. Think about it....

Voor die toeristen of incidentele Siam bezoekers is dit niet zo'n issue. Judge what you see, You are welcome by the Thai, Have fun! Spend your money! Maar waarschijnlijk zullen de non-immigrants danwel de thai expats hier wel iets in herkennen.

Het zou leuk zijn om mede farang te vinden die hier enigzins mee in kunnen komen) Misschien een aanzet voor een nieuw topic omtrent 'mijn motivatie voor de keuze voor Thailand'? *Knipoog

Deze 'nieuweling' groet de moderators, en alle mensen die elk hun unieke, informatieve, en vermakelijke bijdrage leveren aan dit forum. Ja Teun, ook jij! maar lees aub nog wel 1 keer goed de vorige zin. Ik mag toch wel 'jij' zeggen hé? Deze dek-bah heeft nog maar een 1982 bouwjaar.

*Knipoog
chai jen jen

Gast

#9 Bericht door Gast » maandag 04 april 2005, 12:50

Hoi hoi-mia-noi,

Het was niet zozeer mijn bedoeling om af te geven over de "andere " rondreizende Farang. In mijn ogen is het echter niet verkeerd om af en toe ergens met een knipoog naar te kijken en ik mag dat dan graag op mijn eigen (westerse, ik ben nou eenmaal geen Thai) manier doen.
Zelfspot ga ik daarbij niet uit de weg trouwens, ik loop zelf ook met mijn lange haar en rugzak door Pattaya.
Mijn punt was in ieder geval dat je dit "type" reiziger relatief gezien voor een plaats met zoveel toeristen aanzienlijk minder tegenkomt, i.t.t. inderdaad Khao San Road.
Verder, je noemt jezelf nieuweling. Namens een andere nieuweling; wees welkom

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#10 Bericht door J. » maandag 04 april 2005, 12:52

was ik vergeten in te loggen net, vorige bericht was dus ook van mij

hoi-mia-noi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zondag 27 maart 2005, 19:53

ja,

#11 Bericht door hoi-mia-noi » maandag 04 april 2005, 14:58

Teun schreef:
Uit mijn ervaring met integere, vriendelijke, en gerespecteerde Thaise folks

heb je dan zo veel exposure gehad richting Thai? Ik wel, 25 jaar getrouwd, 4 jaar daarv als expat gewerkt, Huis gebouwd etc. Mijn advies is tel je vingers goed na als je een Thai een hand gegeven hebt , de goede Thai niet te na gesproken

Alleen nog maar 4 maanden Thailand gezien. En dan ben ik alleen nog maar in Bangkok geweest, en een 2 weekjes dat hippy eiland phang-an tijdens een vakantie op stelten gezet. Mijn doel was om bij mijn aankomst in dec 2004 zsm Bangkok te verlaten en een andere stad aan te doen om daar werk te vinden, maar Bangkok heeft me gegrepen, en daar zal ik aankomende week weer zitten (zit nu tijdelijk even in NL) en volgende maand mijn nieuwe baan ervaren. In dat buffer maandje wil ik wat meer van Thailand zien... Noorden, Isaan, enz... misschien is mijn mening over mede-farang wat bijgesteld tegen die tijd. Ik hoop het. Maar ik blijf op mijn hoede in Bangkok met ex-pats...

wat betreft je verhaal over 'vingers geven', daar zal zeker een kern van waarheid in zitten... sommige mensen zeggen weleens dat Thais gewoon niet hunzelf kunnen helpen om ergens in financieel opzicht beter van te worden. of dit mbt vriend of zelfs familie is maakt dan geen verschil. maar ik maak ook andere type Thai mee, meer open-minded en fair aangelegd. vaker de wat new-generation van mijn leeftijd (maar ook oudere garde hoor!) die geven mij de instelling 'het gaat erom hoe en wat voor hand je geeft, dan kun je psies dezelfde hand terug krijgen, of zelfs nog een extra vingertje' *Knipoog.
Anonymous schreef:Hoi hoi-mia-noi,

Het was niet zozeer mijn bedoeling om af te geven over de "andere " rondreizende Farang. In mijn ogen is het echter niet verkeerd om af en toe ergens met een knipoog naar te kijken en ik mag dat dan graag op mijn eigen (westerse, ik ben nou eenmaal geen Thai) manier doen.
Zelfspot ga ik daarbij niet uit de weg trouwens, ik loop zelf ook met mijn lange haar en rugzak door Pattaya.
Mijn punt was in ieder geval dat je dit "type" reiziger relatief gezien voor een plaats met zoveel toeristen aanzienlijk minder tegenkomt, i.t.t. inderdaad Khao San Road.
Verder, je noemt jezelf nieuweling. Namens een andere nieuweling; wees welkom
Hoi J. Ik wil je niet zozeer onderuit halen nog beschuldigen van het afgeven op andere farang. tenslotte ben ik zelf ook opgegroeid in het westen, en begrijp ik wat je bedoelt met die 'eigen manier met een knipoog', ja, mensen in hokjes plaatsen blijft een aantrekkelijke bezigheid van ons, ik betrap me er af en toe zelf ook op. wat wil je ook met sommige figuren he? ;) maar ik wou eerder deze manier van be-oordelen aangrijpen op die figuren die het niet laten bij 'typetjes oordelen'. ik ben werkelijk zoveel farangs tegensgekomen die op iedereen en alles wel wat te klagen hebben/hadden. deze mensen kwam ik zowel in de wat meer 'thai-only' als in de intercontinentale buurten tegen. zeker bangkok is hier vol van. over plaatsen als pattaya ga ik het niet eens hebben. er zijn enkele op dit forum die mij ook diezelfde indruk geven. vermijden die handel! op een forum kan ik me er niet al te druk over maken, maar wanneer ik mijn plek probeer te vinden in een land als thailand zou ik graag wat liever minder zeurpietende farang tegen willen komen, die iets leuks, eerlijks, informatief, en toch kritisch te melden hebben. diegene die ik op die manier hebt meegemaakt, waren ook degene die zeer gelukkig leken en de juiste mensen om zich heen hadden. thai & farang. maar wel in de minderheid, jammergenoeg. of kijk ik met een bril op? ik ben benieuwd naar jullie reactie's....

*Knipoog
chai jen jen

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#12 Bericht door khonkaen » dinsdag 05 april 2005, 03:04

hooi , J, en anderen ...
ik bemoei mij niet zoveel met farang , en naar pattaya gaan om typetjes in hokjes te plaatsen , komt al helemaal niet in mijn hoofd op..
ik ben in de 15 jaar dat ik in thailand kom, al zo 'verthaid' dat ik de thai beter begrijp dan de farang...
ik woon hier lekker rustig in non muang temidden van de thaise middleclassers .. 15km van de city vandaan...
heb wel een paar goeie nederlandse vrienden , die ik af en toe zie...

maar wonen in thailand is toch heel wat anders , dan er met vakantie gaan... je ontmoet gewoon andere thaise mensen , die er niet op uit zijn om geld aan jou te verdienen...
ik ken de cultuur,spreek de taal redelijk, weet mij aan te passen en heb met niemand problemen..

en teun, eeuwige negatieveling, als jij al 25 jaar in thailand woont, wordt het tijd ,dat jij je oogkleppen eens afdoet en het bord voor je gezicht weghaalt...
er zijn meer rijke thai , dan jij denkt en die jou vierkant uitlachen...
ik ben zelf 4 jaar getrouwd met een goudeerlijke , intelligente,hardwerkende thaise... en die bestaan ook , had je niet gedacht , he ??



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

hoi-mia-noi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zondag 27 maart 2005, 19:53

#13 Bericht door hoi-mia-noi » dinsdag 05 april 2005, 03:38

khonkaen schreef:hooi , J, en anderen ...
ik bemoei mij niet zoveel met farang , en naar pattaya gaan om typetjes in hokjes te plaatsen , komt al helemaal niet in mijn hoofd op..
ik ben in de 15 jaar dat ik in thailand kom, al zo 'verthaid' dat ik de thai beter begrijp dan de farang...
ik woon hier lekker rustig in non muang temidden van de thaise middleclassers .. 15km van de city vandaan...
heb wel een paar goeie nederlandse vrienden , die ik af en toe zie...

maar wonen in thailand is toch heel wat anders , dan er met vakantie gaan... je ontmoet gewoon andere thaise mensen , die er niet op uit zijn om geld aan jou te verdienen...
ik ken de cultuur,spreek de taal redelijk, weet mij aan te passen en heb met niemand problemen..

en teun, eeuwige negatieveling, als jij al 25 jaar in thailand woont, wordt het tijd ,dat jij je oogkleppen eens afdoet en het bord voor je gezicht weghaalt...
er zijn meer rijke thai , dan jij denkt en die jou vierkant uitlachen...
ik ben zelf 4 jaar getrouwd met een goudeerlijke , intelligente,hardwerkende thaise... en die bestaan ook , had je niet gedacht , he ??



willem, nederthai
Leuk om zo'n positieve ervaring van iemand zijn leven in Thailand te horen! Geeft mij weer een beetje inspiratie voor mijn verhuizing naar LOS. *Knipoog

khonkaen schreef:ik bemoei mij niet zoveel met farang
Ergens kan ik mij dit heel goed voorstellen, en in mijn zeer korte tijd die ik hebt meegemaakt in Bangkok (4 maanden maar) zag ik mijzelf haast alleen maar optrekken naar Thaise mensen. Iedereen zit anders in elkaar, en hecht verschillende waarde's aan omgang e.d.

ik zou je willen vragen waar bij jou zo de motivatie's of beter gezegd de tot-stand-koming hiervan is gekomen? je hebt vast en zeker ook negatieve ervaringen met farang (en thai) gehad? misschien heb je nog goede advies voor nieuwkomers? Als je getrouwd bent met zo'n schat lijkt het me ook best vanzelfsprekend dat dat veel invloed heeft op je sociale kring, en bouw je in Thailand al snel samen zeer hechte familie en vrienden banden.

Ik ben erg benieuwd of het mogelijk voor je is de verschillen of ervaringen tussen een sociale vrienden/familie kring in Thailand i.t..t NL in een post te bescrhijven. natuurlijk ook leuk als andere ex-pats hier hun ervaringen daarover zouden posten *Knipoog
chai jen jen

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#14 Bericht door khonkaen » dinsdag 05 april 2005, 10:49

hooi, hoi ,

itt tot de omgang met farang , wordt er met de thai nooit over rampen of politiek gesproken ,of over ande serieuze en ernstige zaken, men kat elkaar ook niet af voor de grap.. ik ben ook lid geweest van een 'dutch club'

als wij met familie of vrienden bijelkaar zijn is dat voor sanuk [plezier] en sabaai [je lekker voelen]
we eten wat, drinken wat, , maken grapjes... en kletsen wat over niks... het is een vrolijke boel en er wordt heel wat afgelachen...
we bestellen nog wat bij , nemen nog een lekker khonkaen's Leo biertje
en kunnen dat uren volhouden... mijn vrouw drinkt niet en vervoert mij terug naar huis.....

thailand is verder ook niet te vergelijken met nederland .. het is hier altijd lekker weer ... de restaurants zijn goedkoop , er is geen gebrek aan personeel , wat ik altijd leuk vind is ....nr 0 komt de menu's brengen, nr 1 komt de bestelling opnemen, nr 2 komt de drankjes brengen , nr 3 brengt het ijs en nr 4 en 5 openen de flesjes en schenken de glazen in... en dit alles met een blij gemoed... dan wordt het eten gebracht , netjes op tafel geschikt , de glazen worden weer bijgeschonken en een iemand blijft constant ter beschikking van de tafel
na afloop betaalt de rijkste de rekening en dat is meestal mijn vrouw ..

voor ik getrouwd was heb ik ook mijn leergeld betaald om de cultuur te leren kennen.. als zogenaamde toerist kom je ook niet makkelijk in aanraking met de betere thai... hoewel ik zelf een paar jaar als reiziger leefde, dan eens hier wonen en dan eens daar... en ik mij makkelijk kan aanpassen... maar de thaise cultuur leer je niet in de toeristenoorden kennen


willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gast

#15 Bericht door Gast » dinsdag 05 april 2005, 12:14

Misschien dat sommige mensen mij dan toch wat verkeerd begrepen hebben. ik zit niet doelbewust in Pattaya mensen in hokjes te plaatsen en al zeer zeker niet op andere mensen af te geven. Ieder mens heeft zijn eigen verhaal en die pik je bij een willekeurige voorbijganger er niet zomaar uit. Ik spreek ook zeer zeker nergens een waardeoordeel uit. Iedere Farang moet lekker doen wat ie zelf wil zolang dat met respect voor algemene en Thaise waarden is en je een ander er niet bij lastig valt.

Ik vond echter Teuns' typetjes wel grappig en vond er nog een paar om toe te voegen, nogmaals met een knipoog.

hoi mia hoi,
je hebt het over een baantje in Bangkok? Klinkt interessant, mag ik vragen wat? (ik zal je op grond van die informatie niet in een hokje duwen hoor :D )

Plaats reactie

Terug naar “Steden”