Thai boxing

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Thai boxing

#1 Bericht door wanadee » zondag 21 mei 2017, 14:10

Ik ben hier een liefhebber van, heb vroeger zelf ook de sport beoefend en kijk elke zondag naar het thai boxing. En wat me opvalt is dat de scheidsrechters partijdig zijn. Toen ik hier pas naar begon te kijken twijfelde ik aan mezelf maar ik weet het nu zeker. Thai krijgen een voorkeursbehandeling.

Tenzij het er duimendik bovenop ligt of er een KO is wint de thai bijna altijd tov de farang. Ik heb zelfs een keer gezien dat de thai KO geslagen werd door een farang en beslist werd dat het gelijk spel was.
Meer mensenndie dat opgevallen is?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thai boxing

#2 Bericht door wanadee » zondag 21 mei 2017, 15:36

Net een leuke gezien. Amerika tegen frankrijk, sloegen elkaar in de tweede ronde tegelijkertijd KO :clap:
Amerika wist bij de vierde tel overeind te komen dus dat was de winnaar.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thai boxing

#3 Bericht door jumbo » maandag 22 mei 2017, 04:19

wanadee schreef:Ik ben hier een liefhebber van, heb vroeger zelf ook de sport beoefend en kijk elke zondag naar het thai boxing. En wat me opvalt is dat de scheidsrechters partijdig zijn. Toen ik hier pas naar begon te kijken twijfelde ik aan mezelf maar ik weet het nu zeker. Thai krijgen een voorkeursbehandeling.

Tenzij het er duimendik bovenop ligt of er een KO is wint de thai bijna altijd tov de farang. Ik heb zelfs een keer gezien dat de thai KO geslagen werd door een farang en beslist werd dat het gelijk spel was.
Meer mensenndie dat opgevallen is?
Ja, maar dit is een algemeen gebeuren in elk land en elke sport
Zelf is het geliefde voetbal wordt op internationaal nivo een neutrale scheids aangesteld, die vaak minder neutraal is als gedacht.
Gister een duitse scheids geinterviewd over USA tegen een zuid amerikaans land waarin hij toegaf het gastland US t hebben bevoordeeld vanwege het thuis publiek. Scheisse scheids
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thai boxing

#4 Bericht door wanadee » maandag 22 mei 2017, 05:36

Maar het ligt er zo duimendik bovenop dat iedereen het moet weten, zien. Het is niet twijfelachtig of iets dergelijks. Voordeel.
Dat daar geen commentasr opkomt of een boycot. Max muay thai is een commerciele toko dus als er mensen gaan mopperen....

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Thai boxing

#5 Bericht door serpay » maandag 22 mei 2017, 09:13

Afgelopen zaterdag.
Robin van Roosmalen pakt Glory-wereldtitel terug in zijn eigen Den Bosch
DEN BOSCH - Robin van Roosmalen heeft zijn Glory-wereldtitel in het vedergewicht weer terug nadat hij op punten won van Petchpanomrung Kiatmookao. ,,Ik ga nu eerst twee maanden vakantie vieren", zei de kickbokser, die de titel in de Bossche Brabanthallen terugpakte.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”