Zwijntje van me, wat ben je toch mooi!

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Zwijntje van me, wat ben je toch mooi!

#1 Bericht door prajak » maandag 30 november 2015, 06:52

Zwijntje van me, wat ben je toch mooi!

Everzwijn, varken, wrattenzwijn, daarvan het verkleinwoord en dat zeg je tegen een vrouw. Tegen jouw vrouw.

Een beetje vrouw geeft je een draaiom voor je oren maar nee, de dames waar ik over heb, zijn er trots op. Nee, het zijn geen Duitse vrouwen want die zijn het woord ‘Schweinerei’ wel gewend.

Toch gebruiken wij Nederlander het woord ‘zwijn’ ook voor meer dan het dier zelf. ‘Zwijnen’ is bij ons ‘boffen’, geluk hebben.

Swine Queen

De Thida Ong Munggorn wedstrijd wordt al 50 jaar in Thailand gehouden en nee, hier geen feministen die brullen ‘vleeskeuring’ want daar kom je hier echt niet omheen. Letterlijk noch figuurlijk.

Deze dames met een maatje of een tonnetje meer schamen zich niet voor hun omvangrijk uiterlijk en hopen de 100.000 baht plus kroon mee naar huis te mogen nemen.

Ratchaburi, daar wordt het gehouden, westelijk van Bangkok, en die regio is bekend om zijn vazen. Grote vazen, heel grote vazen...

https://www.google.nl/search?q=ratchabu ... Y5NpY-A%3D

...en het hoeft geen betoog dat de deelnemende dames dat figuur hebben gewild of mogelijk ongewild ervaren.

De naam was vroeger Miss Jumbo contest en dat was een uiterst serieze aangelegenheid met hoog opgeleide dames. Zijn die er niet meer, of zijn ze zo afgevallen dat er niks meer te kiezen valt?

Hoe dan ook, de Swine Raisers Association organiseert het nu en zegt dan dat het dient om ‘promoting Thai Swine to the public’.

Ja, en dan haak ik af; ineens vind ik het niet leuk meer. Ach, zolang de dames het maar leuk vinden, toch?

Weblink met veel foto’s., ondermeer van een schitterende Mondriaan jurk en sarongs XXXL.

http://www.bangkokpost.com/news/special ... alled-pigs
Laatst gewijzigd door prajak op maandag 30 november 2015, 06:55, 2 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zwijntje van me, wat ben je toch mooi!

#2 Bericht door prajak » maandag 30 november 2015, 06:53

Nou zit ik te denken, kan Nederland dat ook niet? In Delft doen? Delft, blauw, jenever, komt allemaal samen.

De wedstrijd om ‘Meneer Blauw’? Hoe blauw moet je dan wezen? Iets om eens over na te denken, Delftenaren!

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Zwijntje van me, wat ben je toch mooi!

#3 Bericht door yandre » maandag 30 november 2015, 11:08

ik weet al een datum als de nieuwe studenten starten
aan de universiteit.
vroeger de ontgroenings week en dan in een soort varkens kooi
en hoofd kaal geschoren van de nieuwe studenten .
maar gebeurd nu meer intern bij de studenten verenigingen
en er zijn dan dan vele blauw .
:cheesy:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Zwijntje van me, wat ben je toch mooi!

#4 Bericht door jumbo » dinsdag 01 december 2015, 14:28

Onze dochter had als bijnaam; Look Moo, varkenskindje omdat ze nogal dikkig was;
Phoom Pui, baby fat...(excuses voor de spelling)
Dat was voor haar een ere titel. Op mijn vaderdag kado, The Best Dad in The World
(4e keer genomineerd) stond keurig een ondertekening; Look Moo :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”