‘Mijn drugsvrij dorp’ een illusie?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

‘Mijn drugsvrij dorp’ een illusie?

#1 Bericht door prajak » dinsdag 17 november 2015, 01:49

‘Mijn drugsvrij dorp’ een illusie?

Wel eens gezien? Je rijdt een dorp binnen en wordt begroet door een groot bord langs de weg met daarop ‘Baan XYZ is drugsvrij’ en dat in Thais en Engels.

Daar staat een toelichting bij en die is helemaal in het Thais. Ik kan aan de mensen niet zien of ze ook echt drugsvrij zijn dus moet het geloven. Overigens, volgens Wiki... https://nl.wikipedia.org/wiki/Drug .. hoort alcohol ook tot de drugs en of men net daar geen Lao Kao stookt?

Drugsvangsten onverminderd giga in dit land

Alsof er geen doodstraf staat op handel in drugs. Nu wordt dit niet uitgevoerd maar levenslang in Bangkok Hilton lijkt me erger dan de doodstraf die dit land wel kent maar gelukkig niet of nauwelijks uitvoert.

Ik ben tegenstander van de doodstraf, voor de duidelijkheid; je kunt de doodstraf niet terugdraaien.

De illegale invoer van die rommel verlegt zich steeds meer naar de Isaan waar men het binnenbrengt uit Laos en Cambodja en berucht zijn een paar eilandjes in de Mekong die vlak onder de Thaise kant liggen maar Lao gebied zijn.

Ik zie ze in de namiddag wel uitvaren, de River Police die de basis heeft bij de Thai Navy in Nongkhai. Boten met machinegeweren die westelijk varen om de smokkel tegen te gaan. Maar in pikdonkere nachten doe je weinig, zelfs met infraroodkijkers.

Wat cijfertjes alleen dit jaar al:

285.000 Verdachten voor 265.000 gevallen.
87 Miljoen pillen amfetamine
179 Kilo heroïne
1.442 Kilo ‘ice’ amfetamine
23.000 Kilo marihuana
Geconfisqueerd een miljard baht (25 miljoen euro)
207.000 Druggebruikers in de reclassering.

White community

Terug naar de drugsvrije dorpen. In de Isaan alleen al zijn 200 dorpen zo ‘besmet’ dat men niet durft te proberen ze drugsvrij te maken doch wil men het ‘beheersbaar’ houden. In Vlaanderen noemt men het ‘sensibiliseren’, mensen bewust maken van de gevaren voor gezondheid van de gebruiker zelf en van zijn omgeving.

Arbeid

De enorme werkeloosheid is mede debet. Ik verwijs naar de gastbijdrage over latex beklede bassins om water op te vangen: viewtopic.php?f=8&t=825094

Mensen en overheid kunnen er samen wat aan doen.


Weblink met foto:

http://www.bangkokpost.com/news/general ... ief-admits

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”