Hoe zit het met jouw kennis, leraar misater Dsjohn?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Hoe zit het met jouw kennis, leraar misater Dsjohn?

#1 Bericht door prajak » maandag 16 november 2015, 06:55

Hoe zit het met jouw kennis, leraar misater Dsjohn?

Er is geschreven dat de overheid de buitenlandse leraren Engels wil beperken in aantal en vervangen door Thaise mensen met een opleiding in Engels. Is goedkoper, denkt men.

Ik kan je wel vertellen dat die alleen les gaan geven op de staatsscholen want tja, ach, het kl@@tjesvolk.... Was er niet een minister hier die riep dat je de wereld kunt veroveren met de Thaise taal alleen? Dit land is super nationalistisch.

Wel, een opiniestuk van vandaag van Burin Kantabutra in de Bangkok Post.

Het Ministerie van Onderwijs heeft ontdekt dat van 43.000 leraren Engels er 6 vloeiend in de taal zijn. Hallo, kom op, je vergist je, het zijn er 6.000. Nee, ZES ! Dat is 1-2-3-4-5-6. ‘Hok’ in het Thais.

Wel, als het Ministerie daarmee komt dan zal het wel kloppen maar meer zullen het er zeker niet zijn.

Men beveelt aan:

1. Maak herhalingsklassen, desnoods via internet, voor de leraren Engels in het hele land, en stoom ze naar het goede niveau in zeg 5 jaar.
2. Evalueer en promoot strikt gebaseerd op hun waarde en speciaal ter zake hun competentie Engels te doceren als tweede taal.
3. Eis dat alle leraren die nu ESL hebben (English as a second language) jaarlijks het TOEFL examen doen (Teacher of English as a foreign language).

En, om gezichtsverlies een beetje te beperken, stel de exameneisen wat bij zodat men in jaar 1 maar 300 punten hoeft te halen, en daarna 400 en 500 maar ook dan ben je nog niet op het niveau om aan een Amerikaanse universiteit te promoveren op Engels.

(En mijn commentaar: Amerikaans Engels is niet Engels Engels en ik zou dat laatste toch prefereren.)

En maak de resultaten bekend zodat Oy en Noi en Mali precies weten waar hun kind het beste Engels kan krijgen. Maar dat is vragen om een kontzakkenpolitiek...!

Hoe dan ook, er wordt over nagedacht.

Opniniestuk:

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... apply-here

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”