Op zoek naar vrijwilligerswerk

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#46 Bericht door driver » zaterdag 07 december 2013, 17:25

Achternaam is hier toch niet belangrijk of wel ?
En met modder gooien bedoel ik iedereen in het algemeen en tegen jouw reageerde ik omdat je hier in 6 jaar nooit gepost hebt en nu in een keer wel en dan niet direct geheel positief of neutraal vindt ik.
Maar dat is slechts mijn mening dus doe er mee wat je wilt ik maak me daar verder niet echt druk om er zijn belangrijke dingen in het leven dan TF.

gr driver

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#47 Bericht door v@go » zaterdag 07 december 2013, 19:16

het is een tijd rustig geweest moet nu ineens ieder zijn gelijk weer hebben
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 18:55
Locatie: Overijssel-Khorat

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#48 Bericht door bantakokennerkhorat » zaterdag 07 december 2013, 19:55

Gert je schreef.
Ik ben een van de weinigen die zijn echte naam gebruikt met echte woonplaats.
Sorry hoor Gert maar woon je nu in "s-Hertogenbosch of in RoiEt?
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#49 Bericht door Duncan » zaterdag 07 december 2013, 20:53

v@go schreef:het is een tijd rustig geweest moet nu ineens ieder zijn gelijk weer hebben
Kansloze missie, daar maar 1 iemand altijd gelijk heeft. En hij heeft er zelfs een boek over geschreven:

Afbeelding

Gert Katoen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 07:20
Locatie: 's-hertogenbosch

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#50 Bericht door Gert Katoen » zaterdag 07 december 2013, 22:11

driver schreef:Achternaam is hier toch niet belangrijk of wel ?
En met modder gooien bedoel ik iedereen in het algemeen en tegen jouw reageerde ik omdat je hier in 6 jaar nooit gepost hebt en nu in een keer wel en dan niet direct geheel positief of neutraal vindt ik.
Maar dat is slechts mijn mening dus doe er mee wat je wilt ik maak me daar verder niet echt druk om er zijn belangrijke dingen in het leven dan TF.

gr driver
Ik schreef wel nooit maar volgde het forum wel bijna iedere dag zoals ook een paar kranten al dan niet met abonnement, dus voor mijn gevoel ben ik niet zo nieuw. Ik heb ook die drammerig eigenschap zoals Steven en die Hermans ook had om gelijk te willen hebben. En omdat mensen in discussies allemaal gelijk willen hebben doe ik er niet meer aan mee (behalve nu dan een keer)

Het hele vrijwilligers gedoe in Thailand van organisaties is in veel gevallen verlakkerij en daar moet iets over gezegd worden. Jongens en meisjes die betaald door de bomen zwieren of stoned de Me Nam Mekong afdrijven doen dit als vakantie vermaak, ok daar is niets mee mis. Vrijwilligerswerk in het leukste en luxste land van geheel Azië doen voor 2 weken is klink klare onzin. Een oogarts die staaroperaties doet in een afgelegen gebied voor 2 weken in Thailand is ook al niet echt nodig, in Laos of Cambodja wel.

Jos liet over dat vrijwilligerswerk een leuk kritisch geluid horen, hij sloeg over dit onderwerp de spijker op zijn kop. Ik vond het niet terecht dat Steven zo’n persoonlijke aanval op hem deed, ook al ben je een VIP op dit forum toch moet je een andere mening respecteren. Dat was het, niet meer en minder.

En om een andere vraag te beantwoorden in woon niet in het leuke Rio Et maar ben hier om mijn rijbewijs te vernieuwen en volgende week vlieg ik met mijn echtgenote naar the land of beggars and cow dung, India dus en daar gaan we als oude hippies stoned aan het Goaanse strand boeken lezen.
Nog een prettige zondag vanuit het koude Roi Et.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#51 Bericht door driver » zondag 08 december 2013, 00:13

Gert Katoen schreef:
driver schreef:Achternaam is hier toch niet belangrijk of wel ?
En met modder gooien bedoel ik iedereen in het algemeen en tegen jouw reageerde ik omdat je hier in 6 jaar nooit gepost hebt en nu in een keer wel en dan niet direct geheel positief of neutraal vindt ik.
Maar dat is slechts mijn mening dus doe er mee wat je wilt ik maak me daar verder niet echt druk om er zijn belangrijke dingen in het leven dan TF.

gr driver
Ik schreef wel nooit maar volgde het forum wel bijna iedere dag zoals ook een paar kranten al dan niet met abonnement, dus voor mijn gevoel ben ik niet zo nieuw. Ik heb ook die drammerig eigenschap zoals Steven en die Hermans ook had om gelijk te willen hebben. En omdat mensen in discussies allemaal gelijk willen hebben doe ik er niet meer aan mee (behalve nu dan een keer)

Het hele vrijwilligers gedoe in Thailand van organisaties is in veel gevallen verlakkerij en daar moet iets over gezegd worden. Jongens en meisjes die betaald door de bomen zwieren of stoned de Me Nam Mekong afdrijven doen dit als vakantie vermaak, ok daar is niets mee mis. Vrijwilligerswerk in het leukste en luxste land van geheel Azië doen voor 2 weken is klink klare onzin. Een oogarts die staaroperaties doet in een afgelegen gebied voor 2 weken in Thailand is ook al niet echt nodig, in Laos of Cambodja wel.

Jos liet over dat vrijwilligerswerk een leuk kritisch geluid horen, hij sloeg over dit onderwerp de spijker op zijn kop. Ik vond het niet terecht dat Steven zo’n persoonlijke aanval op hem deed, ook al ben je een VIP op dit forum toch moet je een andere mening respecteren. Dat was het, niet meer en minder.

En om een andere vraag te beantwoorden in woon niet in het leuke Rio Et maar ben hier om mijn rijbewijs te vernieuwen en volgende week vlieg ik met mijn echtgenote naar the land of beggars and cow dung, India dus en daar gaan we als oude hippies stoned aan het Goaanse strand boeken lezen.
Nog een prettige zondag vanuit het koude Roi Et.
Even bijgelezen en e.e.a is me wat duidelijk inmiddels.
Ik val niemand persoonlijk aan dus jou ook niet maar reageerde meer vanwege het eerder door mij aangehaalde feit dat jij nooit poste etc.
En als een VIP opmerklingen plaatst die een ander niet aan staan kan daar uiteraard ook gewoon op gereageerd worden niemand heeft hier m.i een voorkeurs behandeling oid ook al lijkt dat misschien soms wel zo.
Vrijwilligerswerk etc heb ik me nooit echt in verdiept en zal ik ook niet doen omdat het mij niet aantrekt om div. redenen dus ik heb/geef daar ook geen mening over verder.
Ieder moet zelf maar bepalen wat hij of zei daarmee doet of er van vindt.
Jouw uitleg nu haal ik ook weer wat dingen uit die ik eerder even niet zag of las dus voor mij is het nu okee en helder tot nu toe dus ik sluit dit stukje bij deze dan maar wat betreft mijn eerdere opmerkingen.

gr driver

Gert Katoen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 07:20
Locatie: 's-hertogenbosch

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#52 Bericht door Gert Katoen » zondag 08 december 2013, 00:23

OK. Arie [|)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#53 Bericht door stevenl » zondag 08 december 2013, 03:41

Jos liet over dat vrijwilligerswerk een leuk kritisch geluid horen, hij sloeg over dit onderwerp de spijker op zijn kop. Ik vond het niet terecht dat Steven zo’n persoonlijke aanval op hem deed, ook al ben je een VIP op dit forum toch moet je een andere mening respecteren. Dat was het, niet meer en minder.
En als je nu het ondferwerp van het begin af aan leest Gert dan zie je dat iemand een vraag stelt over vrijwilligerswerk. In plaats van antwoord te geven in wat voor vorm dan ook opent Jos de persoonlijke aanval op de TS met belachelijke opmerkingen die helemaal nergens op slaan (zich te goed voelen om het strand schoon te maken bijvoorbeeld). Vandaar mijn reactie richting Jos.

Wat vrijwilligerswerk in Thailand betreft: heb ik in principe geen probleem mee, als iemand wat wil doen om zich goed te voelen en daarbij iemand anders mogelijk een beetje helpt, in ieder geval niet benadeelt, prima toch. Waar ik wel een probleem mee heb, en dat is mijn enige boodschap geweest op Wereldwijzer, vrijwilligerswerk is zeker geen stokpaardje van me, is dat een werkvergunning verplicht is, en aanbieders dienen de vrijwilligers daarop te wijzen. Als ze dat niet doen, en soms zelfs de verplichting ontkennen indien daarop gewezen, reageer ik erop.
En dit geldt dan met name voor de Europese bureaus die vrijwilligerswerk aanbieden tegen hele hoge kosten. Wees hier eerlijk in, geef de informatie en laat de keuze aan de vrijwilliger is mijn boodschap.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#54 Bericht door Jeanette » zondag 08 december 2013, 09:19

Reacties zijn sowieso voer voor psychologen.

Dus waarom er minderwaardig over - welke vorm van vrijwilligerswerk dan ook - gedaan wordt is mij een raadsel.
Het verdedigen van eigen ideeën is altijd oké maar dat doen in de vorm van aanvallen en belachelijk maken is een zwakte bod.
Wat is er mis met het zelf ervaren ..... door schade en schande wijzer worden ..... van Briitt's idee dit 2 weken in Thailand te proberen?
Doe maar niet, wordt toch niks, gaat vaak fout, willen ze niet, hoeven ze niet, heeft geen zin - allemaal negatieve reacties van oudjes die levenservaring willen opdringen.
Maar levenservaring - het woord zegt genoeg - kun je niet van iemand overnemen.

En in een ander draadje is er geen kritiek als iemand hulp vraagt bij de planning om na een half jaar Thailand uit de ruif van Vadertje Staat te gaan eten want een saai leven/werk ontlopen is hier begrijpelijk. :?:
Ook ik gaf in eerste instantie alleen raad om er de toekomst niet mee te verarmen maar plannen om van de WW gebruik te gaan maken blijft mij tegenstaan.

Dus Briitt, ga er voor. [|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#55 Bericht door Hua Thale » zondag 08 december 2013, 09:32

Ik heb geen verkeerd woord gezegd richting de OP Jeanette. :happyno:

Gebruikersavatar
Podoloog
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: zondag 20 november 2011, 10:02
Locatie: Pattaya
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#56 Bericht door Podoloog » zondag 08 december 2013, 10:11

Ik weet niet wat er aan de hand is met de lezers van dit Forum,

Lezen jullie de berichten niet of zo,

Je moet een werkvergunning hebben en die krijg je niet voor 2 weken.
Basta.

jullie blijven maar doorratelen, je mag niets doen in Thailand zonder werkvergunning.

Dus Topic gesloten... :clap:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#57 Bericht door stevenl » zondag 08 december 2013, 10:17

Podoloog schreef:Ik weet niet wat er aan de hand is met de lezers van dit Forum,

Lezen jullie de berichten niet of zo,

Je moet een werkvergunning hebben en die krijg je niet voor 2 weken.
Basta.

jullie blijven maar doorratelen, je mag niets doen in Thailand zonder werkvergunning.

Dus Topic gesloten... :clap:
Gelukkig wordt er hier nooit gewerkt zonder werkvergunning.

Naar mijn mening is het aan de vrijwilliger om dat risico te nemen of niet. Het is op de meeste plaatsen overigens een zeer klein risico.

Gebruikersavatar
Podoloog
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: zondag 20 november 2011, 10:02
Locatie: Pattaya
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#58 Bericht door Podoloog » zondag 08 december 2013, 14:14

stevenl schreef:
Podoloog schreef:Ik weet niet wat er aan de hand is met de lezers van dit Forum,

Lezen jullie de berichten niet of zo,

Je moet een werkvergunning hebben en die krijg je niet voor 2 weken.
Basta.

jullie blijven maar doorratelen, je mag niets doen in Thailand zonder werkvergunning.

Dus Topic gesloten... :clap:
Gelukkig wordt er hier nooit gewerkt zonder werkvergunning.

Naar mijn mening is het aan de vrijwilliger om dat risico te nemen of niet. Het is op de meeste plaatsen overigens een zeer klein risico.
Klein risico....?...... :roll:
Ze nemen een foto dat je aan het werk ben.
Je wordt het land uitgezet.
Of 100.000 bath onder de tafel betalen.
Dus je heb een werkvergunning nodig!

Mijn advies bij twijfel niet inhalen.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#59 Bericht door Duncan » zondag 08 december 2013, 15:12

Mijn ervaring is dat de Thai in het gemiddelde dorp geen weet heeft van een eis van werkvergunningen voor buitenlanders.
Dat gezegd hebbende zou ik het risico niet nemen, want je wil je in dit land niet chantabel maken... Teveel geroddel, teveel jaloerse mensen, teveel op status gericht...

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#60 Bericht door driver » zondag 08 december 2013, 15:47

Gert Katoen schreef:OK. Arie [|)
OK terug :thumbsup:

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”