Op zoek naar vrijwilligerswerk

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#76 Bericht door ron » dinsdag 10 december 2013, 08:54

Denk dat dit het helemaal is voor Briitt:

Waar? Chiang Mai, Thailand
Wanneer? Start elke Maandag (toekomen op Zondag)
Hoe Lang? 1 week tot 12 weken
Aankomst? Chiang Mai International Airport



Vrijwilligerswerk Weeshuis in Chiang Mai, Thailand

Ons weeshuis programma in Thailand is gevestigd in Chiang Mai. Chiang Mai bevindt zich in het noorden van Thailand en het is de plaats om de echte cultuur van Thailand te leren kennen en een prachtige omgeving om vrijwilligerswerk te doen. Werken in het weeshuis is voor vrijwilligers die graag een positieve stempel willen drukken door iets terug te geven aan de lokale gemeenschap en kinderen.


Afbeelding

Waar is het programma in Thailand?

Het weeshuis programma is in Chiang Mai in het noorden van Thailand. Chiang Mai is een uur vliegen vanuit Bangkok en er zijn verschillende vluchten dagelijks. Je kan ook per bus naar Chiang Mai vanuit Bangkok. Het noordwesten van Thailand biedt de toerist een geweldig landschap met prachtige bergen, nationale parken, traditionele dorpen en fascinerende bergstammen. Hier bevindt zich Chiangmai, de tweede grootste stad van Thailand. De stad biedt vele bezienswaardigheden. De belangrijkste tempels liggen in het ommuurde gedeelte van de stad.


Over het weeshuis programma

Het weeshuis programma in Chiang Mai City kan je doen vanaf 1 tot en met 12 weken. Wanneer je aankomt is er een luchthaven pick-up voor je geregeld door onze coordinator. Op het einde van je programma wordt je terug naar de luchthaven gebracht door onze coordinator. Tijdens het gehele programma is je accommodatie voor je verzorgd in een hotel in het centrum van Chiang Mai City.



Ons programma in Thailand start elke Zondag gedurende het hele jaar. Je hebt je continue begeleiding van onze WLS International Coordinator in Chiang Mai, Mevrouw Prachit Kasemrat. Bij haar kun je altijd terugvallen op hulp en voor vragen en in geval van nood. Zij kan je ook helpen met reisadviezen en informatie over reizen na afloop van je programma. Je coordinator zal je ophalen van de luchthaven van Chiang Mai en ze zal je ook terug naar de luchthaven brengen op het einde van je programma.

Na beëindiging van je programma en je thuiskomst ontvang je op aanvraag je een certificaat van WLS International als bewijs van deelname aan het programma.


Hoe ziet een wekelijkse programma er uit?
Zondag
Aankomst in Chiang Mai, pick-up van de luchthaven door onze coördinator. Ontspan van je reis. 's Avonds bezoek je de Chiang Mai Night Market.
Maandag tot Vrijdag
Onze coordinator brengt je naar het weeshuis en helpt je aan de slag te gaan met je vrijwilligerswerk op maandagochtend. Van maandag tot en met vrijdag werk je in het weeshuis.
Zaterdag
Je krijgt een rondleiding door de stad Chiang Mai. Einde van het je programma en transport naar de luchthaven.


Afbeelding
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Afbeelding

Het programma was heel goed. De ondersteuning van mijn coordinator Prachit was geweldig. Zij is een fantastische persoon and altijd daar om je te helpen. Dit waren mijn beste 2 weken in Thailand, ik voelde mij heel nuttig en ik ben blij dat ik deel mocht uitmaken van dit programma. Ik zorgde voor de babies en ik heb van elk moment genoten. Bedankt en ik zal zeker nog met WLS International op reis gaan!
Annelies Slijpen, Nederland
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Prijzen van het programma
Prijzen EUR
1 week 465
2 weken 625
3 weken 780
4 weken 930
extra week 135



Er staan nog veel meer bijzonderheden bij.

http://www.vrijwilligerswerk-buitenland ... shuis.html


Tevens meerdere projecten:

Thailand Olifanten Programma
Thailand Teaching Monks Programma
Thailand Combinatie Programma

Zelfs uit vrijwilligerswerk weet de Thai profijt te halen,maar dan wel hoofdzakelijk om de poen als je het mij vraagt. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#77 Bericht door printen44 » dinsdag 10 december 2013, 09:43

Deze "vrijwilligerswerk" organisatie is nog een van de goedkoopste. Meestal is zijn de kosten van het verblijf, eten en slapen, niet bij de prijs inbegrepen. Er zijn erbij die ruim 1000 euro per week vragen en dan ben je niet eens goed verzekerd. Een bedrijfstak dat miljoenen oplevert hier in Thailand is de vrijwilligersbedrijfstak. Een aantal mensen wordt schatrijk van dat vrijwilligerswerk. Niks geen goede bedoelingen, maar keihard zaken doen over de ruggen van armen

En de "echte" vrijwilligers maar denken dat ze goed werk verrichten. Ja, om de zakken van enkelingen te spekken.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#78 Bericht door stevenl » dinsdag 10 december 2013, 09:51

printen44 schreef:Deze "vrijwilligerswerk" organisatie is nog een van de goedkoopste. Meestal is zijn de kosten van het verblijf, eten en slapen, niet bij de prijs inbegrepen. Er zijn erbij die ruim 1000 euro per week vragen en dan ben je niet eens goed verzekerd. Een bedrijfstak dat miljoenen oplevert hier in Thailand is de vrijwilligersbedrijfstak. Een aantal mensen wordt schatrijk van dat vrijwilligerswerk. Niks geen goede bedoelingen, maar keihard zaken doen over de ruggen van armen

En de "echte" vrijwilligers maar denken dat ze goed werk verrichten. Ja, om de zakken van enkelingen te spekken.
Helaas is dit denk ik helemaal waar. Daar komt nog bij dat deze organisaties keihard beweren dat een werkvergunning niet verplicht is, en bij navraag hier gewoon over liegen alsof het gedrukt staat.

Maar daar staat los van dat er mensen zijn die vrijwilligerswerk willen doen, soms kort, soms lang, en die gewoon goede bedoelingen hebben.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#79 Bericht door Jeanette » dinsdag 10 december 2013, 10:08

Jeanette schreef: Dat ze op je zitten te wachten of dat jij je nuttig kan maken zijn 2 verschillende dingen.
We zijn zo gewend dat vrijwilligers een onkostenvergoeding krijgen in Nederland maar in Thailand wordt er eerder verdiend aan de eigen bijdrage van die 2 weken.
Annelies schreef: Het programma was heel goed. De ondersteuning van mijn coordinator Prachit was geweldig. Zij is een fantastische persoon and altijd daar om je te helpen. Dit waren mijn beste 2 weken in Thailand, ik voelde mij heel nuttig en ik ben blij dat ik deel mocht uitmaken van dit programma. Ik zorgde voor de babies en ik heb van elk moment genoten. Bedankt en ik zal zeker nog met WLS International op reis gaan!
Annelies Slijpen, Nederland

Prijzen van het programma
Prijzen EUR
1 week 465
2 weken 625
3 weken 780
4 weken 930
extra week 135

Er staan nog veel meer bijzonderheden bij.

http://www.vrijwilligerswerk-buitenland ... shuis.html
Ik denk dat dit stukje van die Annelies precies is wat Briitt voor ogen heeft en wat die oudjes van schrijvers hier dus onnutte levenservaring vinden.
Levenservaring heren, gun iedereen levenservaring.

De €625,- is 25.000 baht - wij betalen 10.000 baht voor onze kamer voor 2 weken - dus de organisatie zit financieel op rozen.
Maar dat heeft het plezier van deze Annelies niet verpest, waarom moet dat dan door een stel 60plussers worden doorgeprikt?

Ga er gewoon voor als je dit wilt Briitt maar houd ook je mede vrijwilligers in het oog want ik zie niks van een screening en dat voor het werken met kinderen vind ik eng.
Zeker in Thailand.

[|)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#80 Bericht door printen44 » dinsdag 10 december 2013, 15:30

Jeanette, de site vermeld niet de deelnemers aan dat vrijwilligerswerk die kwaad zijn weggelopen. Men kwam er achter dat zij illegaal werkte, geen goede verzekering hadden etc. Ik woon in Chiang Mai en ik ken wat weeshuizen hier.

Er is er slechts een, voor de Hmong weeskinderen en voor Hmong kinderen wiens ouders niet voor hen kunnen zorgen, die de toets van de kritiek kan doorstaan. Men kan daar vrijwilligerswerk doen. Men slaapt in een gastenkamer. Het weeshuis wordt mede gefinancierd vanuit Nederland. Hier is de link:

http://www.hilltribechildrenasia.com/Wa ... _doen.html

Ik ben er een paar keer geweest en deze stichting is een witte olifant onder de "liefdadigheidsorganisaties".

Ik mag dan nogal veel kritiek hebben op de zgn. liefdadigheidsorganisaties, waar vrijwilligerswerk gedaan wordt, maar deze organisatie is, zover ik kan oordelen, redelijk "schoon". De keren dat ik er was, waren er geen vrijwilligers.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#81 Bericht door Jeanette » zaterdag 23 januari 2016, 08:38

Even een 2 jaar oud draadje omhoog halen.
– A little history

Anke and Aoi met in 2 006 on the beautiful island of Koh Lanta, where Asalanta now exists. She is Dutch, he is Thai.
From their earliest days together they had a dream- of living on the land, in simple earthen structures, and sharing with others a lifestyle based in freedom and respect for the earth.
They bought their land in late 2009 and camped out there while they were establishing electrics and running water, until they finished building the first adobe house.
Via facebook vragen ze ....
Some extra English class for local? Anyone want to be volunteer teacher ?

Afbeelding

Aangezien er vaak vragen staan van mensen die vrijwilligerswerk zoeken deel ik het hier. :idea:
Het is op Koh Lanta in de Andamanzee.

[|)

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”