Op zoek naar vrijwilligerswerk

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Briitt_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 03 december 2013, 09:45

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#61 Bericht door Briitt_ » maandag 09 december 2013, 00:19

Oke, niet dat ik heel veel wijzer ben geworden door dit forum, want het meeste wat is lees is commentaar op mijn ideeen.
Ik vind het echt belachelijk dat er zoveel nare dingen worden gezegd: Dat ik dit wil doen zodat andere kunnen zien wat voor goed mens ik ben. Serieus en laten we eerlijk wezen, geen van jullie kent mij maar heeft wel een mening over me. Er worden nare dingen gezegd.
Volgens mij is dit een "volwassen" forum, maar het meeste wat ik zie lijkt wel op een chat van TMF van vroeger.

Bedankt voor de mensen die mij wel echt wilde helpen en met ideeen kwamen.

Door alle negatieve berichten hier laat ik me echt niet tegenhouden.
Dus voor alle mensen die vooral commentaar hadden:
Blijf vooral klagen en mensen hun ideeen afkraken, dan ga ik me bezig houden met serieuze zaken.

Briitt_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 03 december 2013, 09:45

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#62 Bericht door Briitt_ » maandag 09 december 2013, 00:28

Gert Katoen schreef: En om bij het onderwerp te blijven; ik krijg een beetje genoeg van die sosjo jongens en meisjes die ‘’iets’’ goeds voor de mensheid willen doen in twee weken en dan het liefst in Thailand en niet in Pakistan of Iran.
De reden Thailand en geen Pakistan of Iran is omdat ik daarna verder ga naar Laos Vietnam etc zoals je in een eerder bericht van mij kon lezen.
Weer iemand die meteen een mening heeft: een sosje ??? meisje.
En over "iets" goeds voor de mensheid willen doen in 2 weken. - Ik ben liever die 2 weken wat aan het doen en dat ik nuttig kan zijn dan dat ik als een lui persoon op het strand lig en knip in me vingers om drinken. - of kies je liever optie 2 Gert Katoen?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#63 Bericht door stevenl » maandag 09 december 2013, 04:01

Podoloog schreef:
stevenl schreef:
Podoloog schreef:Ik weet niet wat er aan de hand is met de lezers van dit Forum,

Lezen jullie de berichten niet of zo,

Je moet een werkvergunning hebben en die krijg je niet voor 2 weken.
Basta.

jullie blijven maar doorratelen, je mag niets doen in Thailand zonder werkvergunning.

Dus Topic gesloten... :clap:
Gelukkig wordt er hier nooit gewerkt zonder werkvergunning.

Naar mijn mening is het aan de vrijwilliger om dat risico te nemen of niet. Het is op de meeste plaatsen overigens een zeer klein risico.
Klein risico....?...... :roll:
Ze nemen een foto dat je aan het werk ben.
Je wordt het land uitgezet.
Of 100.000 bath onder de tafel betalen.
Dus je heb een werkvergunning nodig!

Mijn advies bij twijfel niet inhalen.
Dat is niet het risico, maar het bgevolg van het risico als het fout gaat.

Voor rvijwilligerswerk is het risico om opgepakt te worden erg, erg klein. Maar het kan zeker gebeuren.

Vandaar mijn mening: geef aan dat er een risico is en wat de gevolgen zijn, maar laat de beslissing over aan de potentiele vrijwilliger.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#64 Bericht door Duncan » maandag 09 december 2013, 12:50

Wat het makkelijkst is - lijkt mij - en op korte termijn het meest nuttig is zien dat je 2 weken Engelse les geeft aan lagere schoolkinderen, en dan het liefst in een achteraf provincie. Daar schort het hem met name aan, en dat kan onderling geregeld worden, zonder tussenkomst van hulporganisaties.
Wellicht dat een van de leden hier een leraar in zijn vrienden/kennissenkring heeft die dat kan regelen?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#65 Bericht door printen44 » maandag 09 december 2013, 15:14

Briitt_ schreef:Oke, niet dat ik heel veel wijzer ben geworden door dit forum, want het meeste wat is lees is commentaar op mijn ideeen.
Ik vind het echt belachelijk dat er zoveel nare dingen worden gezegd: Dat ik dit wil doen zodat andere kunnen zien wat voor goed mens ik ben. Serieus en laten we eerlijk wezen, geen van jullie kent mij maar heeft wel een mening over me. Er worden nare dingen gezegd.
Volgens mij is dit een "volwassen" forum, maar het meeste wat ik zie lijkt wel op een chat van TMF van vroeger.

Bedankt voor de mensen die mij wel echt wilde helpen en met ideeen kwamen.

Door alle negatieve berichten hier laat ik me echt niet tegenhouden.
Dus voor alle mensen die vooral commentaar hadden:
Blijf vooral klagen en mensen hun ideeen afkraken, dan ga ik me bezig houden met serieuze zaken.
Briit, op dit forum zijn leden die gepokt en gemazeld zijn in Thailand. Weten van de hoed en de rand van de wijze waarop het land reilt en zeilt. Ook op vrijwilligersgebied. Die lezen jouw verhaal en denken dan, "daar gaat de zoveelste de boot in". Een of twee keer in Thailand geweest, zag wat en wil helpen.

Het is geen afkraken wat sommige leden doen, maar gewoon de ervaring hebben dat velen zijn gekomen, maar dat net zovelen heel teleurgesteld zijn vertrokken.

Je bent niet op een AIDS-afdeling van een ziekenhuis geweest, ik wel. Jij bent niet bij de vluchtelingenkampen langs de Burmese grens geweest, ik wel. Vrijwilligerswerk in Thailand voor twee weken, dat doe je niet. Ik kom in weeshuizen, daar daar zit met twee jaar als vrijwilliger. Ik was vrijwilliger in een dorpsschool voor meer dan een jaar. dat zet zoden aan de dijk. Niet twee weken ergens een goed gevoel halen. Daar help je de mensen, meestal niet-Thais, mee en jezelf ook niet.

Ik ken ze, de jonge mensen uit Europa, die met veel enthousiasme hier kwamen om in de bergen vrijwilligerswerk te doen. De meeste kwamen binnen een paar dagen weer terug uit die bergen. Ik zag ze komen, maar zeker heel vlug gaan uit de weeshuizen waar ze als vrijwilliger werden geplaatst.

Wat een aantal leden van die forum aan je wilde vertellen is dat je heel goed moet nadenken, want de teleurstelling is heel erg groot, als je je verwachting in gruzelementen ziet gaan.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#66 Bericht door stevenl » dinsdag 10 december 2013, 05:33

printen44 schreef:
Briitt_ schreef:Oke, niet dat ik heel veel wijzer ben geworden door dit forum, want het meeste wat is lees is commentaar op mijn ideeen.
Ik vind het echt belachelijk dat er zoveel nare dingen worden gezegd: Dat ik dit wil doen zodat andere kunnen zien wat voor goed mens ik ben. Serieus en laten we eerlijk wezen, geen van jullie kent mij maar heeft wel een mening over me. Er worden nare dingen gezegd.
Volgens mij is dit een "volwassen" forum, maar het meeste wat ik zie lijkt wel op een chat van TMF van vroeger.

Bedankt voor de mensen die mij wel echt wilde helpen en met ideeen kwamen.

Door alle negatieve berichten hier laat ik me echt niet tegenhouden.
Dus voor alle mensen die vooral commentaar hadden:
Blijf vooral klagen en mensen hun ideeen afkraken, dan ga ik me bezig houden met serieuze zaken.
Briit, op dit forum zijn leden die gepokt en gemazeld zijn in Thailand. Weten van de hoed en de rand van de wijze waarop het land reilt en zeilt. Ook op vrijwilligersgebied. Die lezen jouw verhaal en denken dan, "daar gaat de zoveelste de boot in". Een of twee keer in Thailand geweest, zag wat en wil helpen.

Het is geen afkraken wat sommige leden doen, maar gewoon de ervaring hebben dat velen zijn gekomen, maar dat net zovelen heel teleurgesteld zijn vertrokken.

Je bent niet op een AIDS-afdeling van een ziekenhuis geweest, ik wel. Jij bent niet bij de vluchtelingenkampen langs de Burmese grens geweest, ik wel. Vrijwilligerswerk in Thailand voor twee weken, dat doe je niet. Ik kom in weeshuizen, daar daar zit met twee jaar als vrijwilliger. Ik was vrijwilliger in een dorpsschool voor meer dan een jaar. dat zet zoden aan de dijk. Niet twee weken ergens een goed gevoel halen. Daar help je de mensen, meestal niet-Thais, mee en jezelf ook niet.

Ik ken ze, de jonge mensen uit Europa, die met veel enthousiasme hier kwamen om in de bergen vrijwilligerswerk te doen. De meeste kwamen binnen een paar dagen weer terug uit die bergen. Ik zag ze komen, maar zeker heel vlug gaan uit de weeshuizen waar ze als vrijwilliger werden geplaatst.

Wat een aantal leden van die forum aan je wilde vertellen is dat je heel goed moet nadenken, want de teleurstelling is heel erg groot, als je je verwachting in gruzelementen ziet gaan.
Er zijn zeker wel mogelijkheden voor 2 weken, bijvoorbeeld honden uitlaten, meewerken in een weeshuis, etc.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#67 Bericht door ron » dinsdag 10 december 2013, 05:55

"bijvoorbeeld honden uitlaten" :cheesy: :clap:
Afbeelding

Denk dat we toch langzaam naar mijn eerdere optie toe gaan.........papier prikken op het strand. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#68 Bericht door stevenl » dinsdag 10 december 2013, 06:10

ron schreef:"bijvoorbeeld honden uitlaten" :cheesy: :clap:
Afbeelding

Denk dat we toch langzaam naar mijn eerdere optie toe gaan.........papier prikken op het strand. :thumbsup:
Wat mij betreft ook een prima optie.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#69 Bericht door ron » dinsdag 10 december 2013, 06:24

Alleen zal O.P. wel een ander beeld voor ogen hebben,iets waar men jaren later nog over spreekt,hoe die Nederlandse dame in twee weken zich zo heeft ingezet voor Thailand,en dit geheel belangeloos.........

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#70 Bericht door stevenl » dinsdag 10 december 2013, 06:31

ron schreef:Alleen zal O.P. wel een ander beeld voor ogen hebben,iets waar men jaren later nog over spreekt,hoe die Nederlandse dame in twee weken zich zo heeft ingezet voor Thailand,en dit geheel belangeloos.........

Ron.
Daar gaan we weer, waar baseer je je op? Dit heeft ze helemaal nergens aangegeven.

Je eigen vooroordelen bepalen dat, niets en niemand anders.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#71 Bericht door ron » dinsdag 10 december 2013, 07:03

Briitt_ schreef: Ik ben dit jaar (2013) een maand naar Thailand geweest en dit trok mij zo dat ik hier weer heen wilde en nu ook iets wilde doen voor dit prachtige land.
Vraag mij af wat er in die hele maand is gebeurt dat Briit nu "ook iets wil doen voor dit prachtige land".........
Als je wat bijzonders hebt meegemaakt in die maand,bijvoorbeeld een schooltje met gehandicapte kinderen of iets dergelijks,opvanghuis voor weeskinderen.....you name it,dan zou een financiele bijdrage meer welkom zijn dan de "hulp" van handjes............die zijn er hier zat.

Ron.
Laatst gewijzigd door ron op dinsdag 10 december 2013, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#72 Bericht door ron » dinsdag 10 december 2013, 07:08

stevenl schreef:
ron schreef:Alleen zal O.P. wel een ander beeld voor ogen hebben,iets waar men jaren later nog over spreekt,hoe die Nederlandse dame in twee weken zich zo heeft ingezet voor Thailand,en dit geheel belangeloos.........

Ron.
Daar gaan we weer, waar baseer je je op? Dit heeft ze helemaal nergens aangegeven.

Je eigen vooroordelen bepalen dat, niets en niemand anders.
Jaja,daar gaat ie weer met z,n leidersrol,om een ieder hier te vertellen wat er wel en niet gezegd mag worden.
Moderatortje spelen.............Gert Katoen heeft het bij het rechte eind.

[|(
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#73 Bericht door stevenl » dinsdag 10 december 2013, 07:14

ron schreef:
stevenl schreef:
ron schreef:Alleen zal O.P. wel een ander beeld voor ogen hebben,iets waar men jaren later nog over spreekt,hoe die Nederlandse dame in twee weken zich zo heeft ingezet voor Thailand,en dit geheel belangeloos.........

Ron.
Daar gaan we weer, waar baseer je je op? Dit heeft ze helemaal nergens aangegeven.

Je eigen vooroordelen bepalen dat, niets en niemand anders.
Jaja,daar gaat ie weer met z,n leidersrol,om een ieder hier te vertellen wat er wel en niet gezegd mag worden.
Moderatortje spelen.............Gert Katoen heeft het bij het rechte eind.

[|(
Je mag zeggen wat je wilt. Maar de TS heeft geen enkele aanleiding gegeven voor jouw conclusies.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#74 Bericht door ron » dinsdag 10 december 2013, 07:20

Dank,dat ik mag zeggen wat ik wil. :cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#75 Bericht door printen44 » dinsdag 10 december 2013, 07:35

Stevenl, ik begrijp Briit heel goed. Zij komt op vakantie in het land, kijkt wat rond en met jong enthousiasme wilt zij wat doen bij de volgende vakantie. Op zichzelf prima. Maar zij weet niet wat en daarom plaatst zij een bericht hier.

En dan komen wij, ouderen in het geweer. Ouderen die hier redelijk lang wonen etc. Waarschuwen, geven raad en in principe zeggen: "mooie gedachte, prima dat je wat wilt doen, maar denk er nog een goed over na". Wij, ik zeker, heeft heel wat teleurgestelde jongeren hier meegemaakt. Een paar weekjes vrijwilligerswerk, zodat je een goed gevoel kan hebben omdat je wat voor de medemens gedaan hebt, maar de teleurstelling is heel groot, als je ontdekt dat de praktijk heel wat anders is als wat je verwacht had.

Ga je eigen jeugd maar na. Ook zijn sommige idealen helemaal niet uitgekomen of waren er veel teleurstellingen. En daar waarschuwde wij voor, omdat we die levenservaring wel hebben en de ervaring in Thailand in het bijzonder.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”