Op zoek naar vrijwilligerswerk

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Briitt_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 03 december 2013, 09:45

Op zoek naar vrijwilligerswerk

#1 Bericht door Briitt_ » woensdag 04 december 2013, 16:37

Ik heb een reis gepland staan in 2014. Ik wil mijn reis heel graag beginnen met de eerste 2 weken vrijwilligerswerk te doen in Thailand.
Ik ben dit jaar (2013) een maand naar Thailand geweest en dit trok mij zo dat ik hier weer heen wilde en nu ook iets wilde doen voor dit prachtige land.

Ik vind het alleen erg lastig om een geschikte plek te vinden. Op internet staat veel maar is vaak via een organisatie. Het probleem bij deze organisaties is dat het meer een excursieweek lijkt dan op vrijwilligerswerk. Ik hoef namelijk niet allemaal tripjes te gaan maken in deze 2 weken, dat doe ik daarna wel.

Ik wil graag iets doen met dieren of mensen.
Weet iemand een interessante plek waar je daadwerkelijk elke dag bezig bent met het vrijwilligerswerk en niet met allemaal commerciele dingen daarbij, let me know!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#2 Bericht door brake034 » woensdag 04 december 2013, 17:05

Marcel

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#3 Bericht door Jos Flachs » donderdag 05 december 2013, 01:20

Briitt_ schreef:Ik vind het alleen erg lastig om een geschikte plek te vinden. Op internet staat veel maar is vaak via een organisatie. Het probleem bij deze organisaties is dat het meer een excursieweek lijkt dan op vrijwilligerswerk. Ik hoef namelijk niet allemaal tripjes te gaan maken in deze 2 weken, dat doe ik daarna wel.
Ik krijg toch echt de indruk dat jij tripjes wilt maken, maar dan met een liefdadig karakter.
Het moet er natuurlijk wel uitzien als "echt" vrijwilligerswerk! :giggle: :cheesy:

Wat denk je voor Thailand te kunnen bereiken in twee weken? :Whistle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#4 Bericht door ron » donderdag 05 december 2013, 01:28

Waarschijnlijk ben je welkom bij deze groep?
Een gratis kracht is altijd meegenomen voor twee weken.

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#5 Bericht door Jos Flachs » donderdag 05 december 2013, 01:31

Ron, kom nou toch. Het moet natuurlijk wel leuk blijven! Papier prikken kan ze thuis ook laten doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#6 Bericht door prajak » donderdag 05 december 2013, 04:00

"...Ik wil graag iets doen met dieren of mensen...."

Een mooi gebaar maar heb je deskundigheid op dat terrein ?

En in welke periode kom je ? In Nongkhai zit een groep weeshuizen in maart/april op vakantiewerkers te springen maar ik denk dat twee weken wel erg kort is.

Mensen met verpleegkundige achtergrond worden bijzonder op prijs gesteld daar.

Denk je aan een workpermit ? Volgens mij moet je dat voor vrijwilligerswerk ook hebben.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#7 Bericht door ron » donderdag 05 december 2013, 04:19

Jos Flachs schreef:Ron, kom nou toch. Het moet natuurlijk wel leuk blijven! Papier prikken kan ze thuis ook laten doen.
Hoe weet jij dat O.P.een "ZE" is Jos?
Echt veel info geeft zij/hij niet in zijn/haar oproep.

Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#8 Bericht door printen44 » donderdag 05 december 2013, 04:38

Niets ten nadelen van vrijwilligerswerk en de vrijwilligers. Maar ik krijg wat kromme tenen als ik de topicopener lees. Twee weken in Thailand en vrijwilligerswerk doen. Eerst moet je via een organisatie een werkvergunning zien te krijgen. Dan heb je een paar dagen aanpassing nodig vanwege de jet-lag, en klimaatsverschil.

Dan moet je je toch een beetje inwerken in de organisatie, waar je vrijwilligerswerk voor gaat doen. Alles een beetje bij elkaar optel kan je zo rond de acht dagen vrijwilligerswerk doen. En daar zit Thailand echt niet op te wachten. Alle goede bedoelingen van de topicopener daarbij.

Als je zo'n zes maanden zou komen en in een vluchtelingenkamp zou gaan werken heeft het zin. Nu niet.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#9 Bericht door stevenl » donderdag 05 december 2013, 05:42

Jos, schei toch uit. Iemand geeft aan iets te willen doen hier, en jij probeert haar alleen onderuit te halen, zonder enige grond of aanleiding.

Er zijn zeker mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, ook voor een korte termijn, in welke regio zoek je iets? Hou er rekening mee dat je officieel voor alle soorten vrijwilligerswerk een werkvergunning nodig hebt, maar hier wordt in de praktijk niet zwaar aan getild, maar je kun pech hebben en in de cel belanden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#10 Bericht door prajak » donderdag 05 december 2013, 07:40

Als Briitt_ zegt in welke periode hij/zij komt dan wil ik wel gaan vragen. Maar ik zei al, met kinderen, Thaise kinderen, zieke kinderen werken in twee weken is erg kort. Zijn ze net gewend aan je en dan ga je weer.....

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#11 Bericht door Ashley » donderdag 05 december 2013, 08:13

Ik vind het nobel gebaar, ook al is het maar voor twee weken, als je iets goed kan doen voor een ander waarom niet?

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: donderdag 22 maart 2012, 05:44

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#12 Bericht door Pieter1947 » donderdag 05 december 2013, 10:23

De bejaarden zouden het zeker op prijs stellen in Nederland,Al was het maar voor twee weken?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#13 Bericht door Jeanette » donderdag 05 december 2013, 17:50

Jos Flachs schreef:
Briitt_ schreef:Ik vind het alleen erg lastig om een geschikte plek te vinden. Op internet staat veel maar is vaak via een organisatie. Het probleem bij deze organisaties is dat het meer een excursieweek lijkt dan op vrijwilligerswerk. Ik hoef namelijk niet allemaal tripjes te gaan maken in deze 2 weken, dat doe ik daarna wel.
Ik krijg toch echt de indruk dat jij tripjes wilt maken, maar dan met een liefdadig karakter.
Het moet er natuurlijk wel uitzien als "echt" vrijwilligerswerk! :giggle: :cheesy:

Wat denk je voor Thailand te kunnen bereiken in twee weken? :Whistle:
Je hebt een mening Jos maar is die gestoeld op ervaring?
Ik ben 13 keer als vrijwilliger mee geweest met een Rijn reis op de Zonnebloemboot, dat was maar 6 dagen.
Past jouw reactie ook op die reizen?

:?:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#14 Bericht door printen44 » donderdag 05 december 2013, 17:56

Jeanette, heel goed dat jij dat vrijwilligerswerk deed. Maar Jos bedoeld uiteraard dat jij geen 12 uur heen en 12 uur terug moest vliegen om bij je vrijwilligersbestemming te komen. Ook niet dat je wat jet-lag en temperatuuraanpassingen zou krijgen. Jos schrijft dan ook duidelijk Thailand en niet Nederland.

Briitt_
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 03 december 2013, 09:45

Re: Op zoek naar vrijwilligerswerk

#15 Bericht door Briitt_ » donderdag 05 december 2013, 18:25

Ik ben vanaf 1 augustus 2 weken alleen in Thailand en wil in deze periode iets voor het land betekenen. Na deze 2 weken ga ik verder met mijn vriend naar Laos Vietnam Cambodja etc.

Ik ben alleen geïnteresseerd in serieuze antwoorden en niet op commentaar over wat ik wil gaan doen.
2 weken is niet lang maar het is beter dan niets doen toch?

Ik heb dit jaar totaal geen last gehad van een jetlag en verwacht ook niet dat ik die volgend jaar wel krijg.

Tot op heden heb ik helaas nog geen enkele opties gezien. Is dat omdat niemand bekent is bij dit forum over vrijwilligerswerk in Thailand? Als iemand informatie heeft hoor ik het graag.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”