Eerste keer Thailand: Kamala beach & Khao Lak

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Anais1993
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2017, 17:33

Eerste keer Thailand: Kamala beach & Khao Lak

#1 Bericht door Anais1993 » zondag 22 oktober 2017, 15:15

Hallo allemaal!

In januari gaan ik en mijn vriend samen met een bevriend koppel (2x 24j en 2x 26j) voor de eerste keer naar Thailand. We blijven 7 nachten in Sunprime Kamala beach (Phuket) en 7 nachten in Bhandari resort in Khao Lak.
- Iemand ervaringen met deze hotels?

Het hoofddoel van onze reis is vooral: ontspannen. Maar als je dan in Thailand bent, moet je écht wel meer doen dan op het strand of aan het zwembad liggen lijkt ons. We hebben dus het plan om per week 2 of 3 'uitstappen' te doen, zoals met de boot naar een eilandengroep. Nu is de vraag: Als je maar een paar dingen doet, wat is dan het meeste de moeite waard? We lezen zoveel en horen zoveel, dat we door de bomen het bos niet meer zien ...

- Zowel Phi Phi als James Bond eilanden worden ons sterk aangeraden. Is het mogelijk om dit in één tour te doen?
- Similan of Surin eilanden? En is er een organisatie aan te raden? Hoe minder massa, hoe beter, dus een kleine boot (die in vergelijking iets meer kost) die niet de standaard route volgt zou ideaal zijn. Edit: voor te snorkelen, niet voor te duiken.
- Daguitstap naar Khao Sok of is dit nogal ver voor één dag? We willen graag de wilde natuur zien, en vooral ikzelf ben echt een dierenliefhebber (in hun natuurlijke habitat bij voorkeur) dus Khao Sok klinkt als muziek in onze oren. Is er iets vergelijkbaar dat meer in de buurt ligt en dus beter zou passen als daguitstap?
- We zouden graag een encounter met olifanten doen, MAAR enkel als we weten dat deze dieren niet uitgebuit/mishandeld worden. Dus erop rijden hoeft al niet. Iemand ervaring met een organisatie in de buurt van waar we verblijven?
- Andere must-do's in deze streek?
- Aanraders om uitstappen te boeken? In het hotel, op straat, via Australische groupon, ....

- Zijn er dingen die we zeker moeten weten voor onze eerste keer Thailand? Of tips die erg nuttig kunnen zijn? Ik heb bv. te horen gekregen dat taxi pure maffiapraktijken zouden zijn op Phuket en dat we ofwel op voorhand taxi's moeten boeken ofwel Uber moeten gebruiken ...

Als laatste: ik zelf ben best een moeilijke eter, en ik moet zeggen dat ik dat misschien wel het spannendste vind aan heel de reis. Thais trekt in de verste verte niet op ons (westerse) eten, en dat schrikt mij erg af. Ik heb al wel eens Chinees gegeten (niet hetzelfde maar komt toch meer in de buurt dan ons eten), en dat slaagt niet tegen maar toch eet ik daarmee mijn buikje niet rond. Mijn reisgenoten zijn wel te vinden voor lokale gerechten, en ik wil hen niet in de weg staan om elke dag hun heerlijke Thaise gerechtjes te kunnen eten. Worden er in de meeste Thaise restaurants ook westerse maaltijden geserveerd of moet je hiervoor naar aparte restaurants?


Bedankt alvast! [|)

Anais1993
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2017, 17:33

Re: Eerste keer Thailand: Kamala beach & Khao Lak

#2 Bericht door Anais1993 » zondag 22 oktober 2017, 15:23

https://www.youtube.com/watch?v=sUXDR-eflHE

weten jullie waar het strandje is vanaf 2:47 en helemaal op het einde? het ziet er prachtig uit, zo verlaten :roll:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Eerste keer Thailand: Kamala beach & Khao Lak

#3 Bericht door stevenl » maandag 23 oktober 2017, 05:53

Phi Phi en Phang Nga Bay (James Bond Islands, maar dat eiland zelf is niet de moeite waard) doe je het beste op 2 dagen, maar het kan op 1.

Probeer een rustige trip naar Surin te vinden, zal waarschijnlijk de leukste ervaring voor jullie zijn.

Khao Sok is ver, en ik zou er, vanuit Khao Lak, minimaal 1 overnachting aanraden, vanauit Phuket minimaal 2.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”